karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروزه انسان ها به کمک تصاویر، می توانند از مکان های بسیاری دیدن کنند و شناخت خوبی نسبت به جای جای جهان به دست بیاورند. هنر عکاسی، بسیاری از غیر ممکن ها را ممکن ساخته و با پیشرفت روز به روز بر جذابیت سفرهای مجازی می افزاید. یکی از تازه ترین و محبوب ترین شاخه های عکاسی میان همگان، تصاویر هوایی هستند؛ چرا که علاوه بر مناظر زیبا و چشم نواز، در یک قاب کوچک، بخش های بیشتری از یک سرزمین را به نمایش می گذارند. به همین دلیل، برای گشت و گذار امروزمان، از این تصاویر بهره می بریم.

می خواهیم به کشور مکزیک سفر کنیم و آن را از زاویه بالا به تماشا بنشینیم. مکزیک، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و پایتختش شهر مکزیکو سیتی (Mexico City) است. طی سرشماری سال 2016، حدود 127 میلیون نفر در مساحت 1.9 میلیون کیلومتر مربعی این سرزمین زندگی می کنند. مردم این کشور را لاتین می نامند و زبان مرسوم و اداری شان اسپانیایی ست؛ اگرچه این کشور زبان رسمی ندارد و حتی چندین زبان سرخ پوستی هم در زبان های ملی مکزیکی ها به چشم می خورد. مورد جالب دیگر، نحوه انتخاب اسم کشور مکزیک است؛ درابتدا نام این سرزمین «اسپانیای نو» بود و پس از آن که مکزیکو سیتی به عنوان پایتخت این خطه انتخاب شد، نام کشور را به مکزیک تغییر دادند که اتفاق نادری به حساب می آید.
اگرچه مکزیک از منظر اقتصادی، وضعیت خوبی دارد اما از کشورهای پیشرفته دنیا به شمار نمی آید و همان طور که در ادامه می بینیم، بیشتر زمین های این سرزمین صرف کشت و پرورش محصول می شود؛ به قدری که حتی در دهانه آتشفشانی هم زمین های زراعی به چشم می خورد. از طرفی، بیشترین درآمد این کشور از ذخایر گاز و نفتش است که فاصله آن را با کشورهای رو به رشد بیش از پیش می کند.
ساحل های زیبای مکزیک را نیز نباید فراموش کرد؛ مکزیک از یک سو، به اقیانوس آرام وصل شده است و از سوی دیگر پس از خلیج مکزیک، راهش به دریای کارائیب باز می شود و زیباتر از همیشه، جلوه می کند. همراهمان باشید، خیابان های تو در تو و طبیعت چشم نواز این سرزمین انتظارمان را می کشند.

کارناوال را در این سفر هوایی تنها نگذارید.

مکزیک

1- شاهکار دست بشر

مکزکلتیتن دِ اُریبه (Mexcaltitán de Uribe) یک جزیره مصنوعی ست در ایالت نایاریت (Nayarit)؛ این جزیره کوچک و این ایالت در غرب کشور مکزیک قرار دارند. خوب است بدانید جزیره مکزکلتیتن در نزدیکی ساحل مکزیک با اقیانوس آرام واقع شده است.

جزیره مصنوعی مکزکلتیتن دِ اُریبه ایالت نایاریت کشور مکزیک

2- بهره برداری انرژی زمین گرمایی

بخشی از نیروگاه زمین گرماییِ سرو پرییِتو (Cerro Prieto) را در ایالت باخا کالیفرنیا (Baja California) می بینید. انرژی زمین گرمایی در دسته انرژی های تجدید پذیر قرار دارد و مانند بهره برداری از زغال سنگ، نفت و ... تمام نمی شود و همیشه می توان از آن استفاده کرد. 

در نیروگاه های انرژی زمین گرمایی، بیشتر اوقات انرژی حرارتی در پوسته زمین را به الکتریسیته تبدیل می کنند.

نیروگاه زمین گرماییِ سرو پرییِتو ایالت باخا کالیفرنیا مکزیک

3- شالوده نیروگاه زمین گرمایی
در پیش رو، لوله ها، کانال ها و دیگر بخش های زیربنای نیروگاه زمین گرماییِ سرو پرییِتو (Cerro Prieto) را در ایالت باخا کالیفرنیا می بینید.

نیروگاه زمین گرماییِ سرو پرییِتو ایالت باخا کالیفرنیا مکزیک

4- گشتی در جنوب مکزیک

پیچش رود ریو لاکانتن (Río Lacantún) را در این تصویر مشاهده می کنید؛ این رود در ایالت چیاپاس (Chiapas) قرار دارد. این ایالت جنوبی ترین بخش مکزیک به شمار می آید و ساحلی رو به اقیانوس آرام دارد.

رود ریو لاکانتن ایالت چیاپاس مکزیک

5- کشتی شکسته در خلیج مگدَلنا (Magdalena Bay)

کشتی شکسته خلیج مگدَلنا مکزیک

6- ویرانی باقی نمی ماند...

درخت های این زمین های گسترده در ایالت میچوآکان (Michoacán) قطع شده اند و حالا دوباره، نونهالانی در این اراضی کاشته اند که چنین منظره زیبا و چشم نوازی را پدید آورده است.

ایالت میچوآکان مکزیک

7- ماهی گیری هدفمند

این طرح های گرد در پهنه اقیانوس، حصارهای ماهی گیری هستند؛ این حصارهای ماهی گیری هدفمندند یعنی، گونه خاصی از ماهی را در تور نگه می دارند و دیگر ماهی ها می توانند به راحتی از داخل تور فرار کنند. با این مدل خاص حصارهای ماهی گیری که در کنار شهر انسنادای (Ensenada) ایالت باخا کالیفرنیا نصب شده اند، تن باله آبی صید می کنند.

اقیانوس در کنار شهر انسنادا ایالت باخا کالیفرنیا مکزیک

8- نگاهی به پایتخت

 در پایینِ سمت راست تصویر، پارک سیکوتنکتال (Xicotencatl Park) را می بینید و در کنار آن یک کاسه آتشفشانی قرار دارد؛ کاسه آتشفشانی بر اثر فوران آتشفشان و فرو ریختن اطراف دهانه مانند یک دیگ بزرگ شکل می گیرد. این تصویر در شهر مکزیکو سیتی، پایتخت کشور مکزیک عکاسی شده است.

پارک سیکوتنکتال و کاسه آتشفشانی مکزیکو سیتی مکزیک

9- کلیسای آبی

آن چه در تصویر می بینید، کلیسایی ست که در آب های سدی در ایالت اوآخاکا (Oaxaca) قرار گرفته است. 

کلیسا ایالت اوآخاکا مکزیک

10- گوشه ای از تاریخ، بر جای مانده در مکزیک

 اهرام کُمل کَلکو (Comalcalco Pyramids) یادگاری از قوم سرخ پوست مایاها در ایالت تاباسکو (Tabasco) مکزیک هستند.

اهرام کُمل کَلکو ایالت تاباسکو مکزیک

11- ایستگاه اتوبوس شرقی، مکزیکو سیتی

ایستگاه اتوبوس شرقی مکزیکو سیتی مکزیک

12- شبکه خیابان ها در پایتخت، مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی مکزیک

13- هنرنمایی کشاورزان

زمین های زراعی تپه ای را در ایالت ایدالگو (Hidalgo) محاصره کرده اند. 

زمین های زراعی ایالت ایدالگو مکزیک

14- نگاهی هم به شلوغی ها در نزدیکی خلیج مکزیک

مریدا (Mérida) بزرگترین و اصلی ترین شهر ایالت یوکاتان (Yucatán) به شمار می آید؛ در تصویر، ناحیه مرکزی این شهر را می بینید. 

شهر مریدا ایالت یوکاتان مکزیک

15- خط ساحلی با یکی از معروفترین دریاهای دنیا

تصویری هوایی می بینید از درختان قطع شده برای طرح توسعه، در ساحل کشور مکزیک با دریای کارائیب در ایالت «کینتانا رو» (Quintana Roo).

ساحل کشور مکزیک با دریای کارائیب ایالت «کینتانا رو»

16- زمین های زراعی، از همه رنگ

 زمین های زراعی و خانه ها در کمپو منونیتا ( Campo Menonita) در ایالت چی واوا (Chihuahua).

زمین های زراعی کمپو منونیتا ایالت چی واوا مکزیک

17- مکانی عجیب برای کاشت محصول

کشاورزان در کاسه آتشفشانی زمین های زراعی ایجاد کرده اند و محصول شان را در چنین مکانی برداشت می کنند. این تصویر در نزدیکی شهر «وال د سنتیاگو» (Valle de Santiago) به ثبت رسیده است.

کاسه آتش فشانی نزدیکی شهر وال د سنتیاگو مکزیک

18- تصویری هوایی از قبرستان شهر گوادالاخارا (Guadalajara)

قبرستان شهر گوادالاخارا مکزیک

19- یادگار بومی ها در تاریخ

تصویری هوایی از ویرانه های باستانی پکیمه، کساس گراندس (Paquime, Casas Grandes) مشاهده می کنید. این خانه های بزرگ در قرن چهاردهم میلادی بنا شده اند و ساختشان را به مردمان بومی نیو مکزیکو و آریزونا نسبت می دهند. روش و سنت این مردمان را موگولن (Mogollon culture) می نامند.

ویرانه های باستانی پکیمه، کساس گراندس مکزیک

20- علاقه مکزیکی ها به هنرنمایی درون آتشفشان ها

داخل آتشفشان سرو پریتو (Cerro Prieto)، یک گرافیتی یا دیوارنگاری جالب انگاشته شده است؛ این آتشفشان در ایالت باخا کالیفرنیا قرار دارد.

گرافیتی داخل آتشفشان سرو پریتو مکزیک

سخن آخر

به کمک تصاویر هوایی، نیم نگاهی به سرزمین مکزیکی ها داشتیم. شبکه های خیابانی، طبیعت، سواحل و ... را در این سرزمین از نظر گذراندیم و با شهرهای مهم این کشور آشنا شدیم.

نظرتان درباره این تصاویر هوایی چه بود؟

گشت و گذارمان را چگونه ارزیابی کردید؟

ما را از دیدگاه های خود بی خبر نگذارید. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.