karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این مطلب می خواهیم مروری بر عکس های هوایی از لهستان داشته باشیم. در این تصاویر کشور لهستان را از زاویه ای متفاوت خواهیم دید چرا که عکس ها ترکیبی از تصاویر طبیعت لهستان و هم چنین اثرات مخرب فعالیت های انسانی بر روی چشم اندازهای زیبای آن هستند.

خلبان و معمار تجربی لهستانی، کسپر کوالسکی (Kacper Kowalski)، هدف خود را از ثبت این عکس ها به تصویر کشیدن ساختار قاعده‌مند طبیعت و اثرات مخرب انسانی بر روی آن بیان می کند. در این مجموعه تصاویر، از جنگل های پاییزی، دشت های بهاری و پرشکوفه گرفته تا بخش هایی از طبیعت که از طریق فعالیت های صنعتی تخریب شده اند را خواهیم دید. با کارناوال همراه شوید تا این عکس های متفاوت و منحصر به فرد را با یکدیگر به تماشا بنشینیم.

1- پخش شدن خاکستر حاصل از احتراق زغال سنگ در نیروگاه حرارتی شهر تورک (Turek) لهستان، 2009

خاکستر ذغال سنگ

Kacper Kowalski

2- یک کامیون و یک ماشین از کنار رودخانه یخ زده ویستولا (Vistula) حوالی روستای کژمارک (Kieżmark) عبور می کنند، 2011.

دریاچه ویستولا

Kacper Kowalski

3- تصویری از ضایعات حاصل از تولید نمک کارخانه سدیم شهرک یانیکووو (Janikowo) را می بینید، 2011.

ضایعات نمک

Kacper Kowalski

4- نمایی هوایی از یک پاراگلایدر بر فراز یک منطقه ممنوعه در لهستان، 2013

منطقه ممنوعه در لهستان

Kacper Kowalski

5- تصویر یک گودال بزرگ ماسه ای در حوالی شهر ساندومیژ (Sandomierz) که دچار آب گرفتگی شده است، 2010. 

به دنبال بارندگی شدید، رودخانه ویستول به بالاترین سطح خود از سال 1860 رسید. به خاطر سیل شدیدی که به راه افتاد مردم شهر مجبور به تخلیه شهر و ترک خانه های شان شدند.

گودال ماسه ای

Kacper Kowalski

6- نمایی هوایی از یک دریاچه در جنگل پاییزیِ منطقه کاشوبیا (Kashubia)، شمال غرب لهستان، 2010.

دریاچه ای در لهستان

Kacper Kowalski

7- تصویری از ضایعات تولید نمک در شهر اینوروتسواف (Inowrocław) در شمال مرکزی لهستان، 2011

ضایعات تولید نمک

Kacper Kowalski

8- عکاس در این مجموعه عکس تلاش کرده تا عکس های هوایی مینیمالیستی، بسیار ساده و در عین حال پر مفهوم را به مخاطب نشان دهد. عکس های مجموعه عمدتا شبیه هم هستند و از ویژگی های شاخص آن ها می توان به تنوع رنگی کم و مبهم بودن اندازه واقعی آن ها اشاره کرد. 2016

زمستان در لهستان

Kacper Kowalski

9- تصویر ثبت شده در سل، 2016

عکاس در پروژه های قبلی خود صرفا به ثبت عکس ها به عنوان یک واقعیت محض بسنده می کرد اما در این پروژه جدید، عکاسی هوایی را انتخاب کرد تا از چشم اندازها برای بیان احساساتش استفاده کند. در این مجموعه دغدغه عکاس اثرات رد پای انسانی در طبیعت نیست و بیشتر به بیان تاثیری که طبیعت روی وی گذاشته، می پردازد.

زمستان در لهستان

Kacper Kowalski

10- در این مجموعه، عکس هایی را به تماشا نشستید که بیش از آنچه که می بینید دارای معنا و مفهوم هستند. این تصاویر در عین زیبایی سعی در نشان دادن اثرات مخرب انسانی نیز دارند؛ اثراتی که در نگاه اول ممکن است به چشم نیایند.

زمستان در لهستان

Kacper Kowalski

سخن آخر

در این پست نگاهی به عکس های هوایی از مناظر طبیعی بخش های مختلف کشور لهستان پرداختیم. از جنگل های پاییزی تا اثرات مخربی که کارخانه های تولیدی روی طبیعت و چشم اندازهای این کشور گذاشته اند.

نظر شما درباره آلودگی های زیست محیطی که انسان به محیط زیبای طبیعی وارد می کند، چیست؟

چه کاری می توان برای کاهش این آسیب ها انجام داد؟

منتظر دیدگاه های تان هستیم.

 

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.