karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 بهمن 1398

به روز رسانی

01 بهمن 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تصویب ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که بابت خروج هر مسافر ایرانی به جز موارد تبصره (۱) این ماده از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. 

بر اساس تبصره ۱ این ماده این افراد از پرداخت مالیات معاف هستند:

  • دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت
  • خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)
  • بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند.
  • دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان
  • جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند.
  • زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند
  • ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

براساس تبصره ۲، گردشگران، ساکنان دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفا از مبدا مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می‌کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه می‌شوند.

با توجه به تبصره ۳ این ماده، نیروی انتظامی موظف است پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را به روشی که سازمان تعیین می‌کند کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت نکرده‌اند، جلوگیری کند.

 اخذ ۵ درصدی عوارض از حمل و نقل برون شهری

براساس ماده ۳۴، اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسایل نقلیه زمینی (به استثناء ریلی) و دریایی می‌کنند، مکلفند پنج‌درصد (۵%) بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد (صورت-حساب)، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدا سفر واریز کنند. عدم واریز عوارض مذکور در موعد مقرر، موجب تعلق جریمه ای به میزان دو درصد (۲%) به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود.

مالیات سفرهای خارجی

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.