karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 دی 1395

به روز رسانی

14 اسفند 1400

دبی

در رابطه با دبی سخن زیاد است و تا به امروز هم با بسیاری از اماکن دیدنی و شاخص این شهر لوکس و زیبا آشنا شده ایم. دبی با آسمان خراش های بلند و سر به فلک کشیده اش و سواحل گرم و درخشان و سرگرمی های جالبش در نزد توریست ها بسیار محبوب شده است.

دبی یکی از مهم ترین و توریستی ترین شهرهای کشور امارات متحده ی عربی است. خوب است که پیش از سفر به این شهر باشکوه کمی بیشتر با ویژگی هایش آشنا شوید بدین منظور می توانید از مطلب معرفی شهر دبی | دانستنی های قبل از سفر و هزینه های سفر به دبی دیدن نمایید.

اما با تمامی خصوصیت های جالب و محبوب این شهر شاید یکی از بزرگ ترین سوالاتی که ذهن مسافران را درگیر می کند این است که چه کارها و تفریحاتی می شود در دبی انجام داد که بهترین باشند، به عبارت دیگر بهترین تفریحات موجود در این شهر گرم و سوزان چیست و چه امکانات رفاهی برای سرگرم شدن گردشگران در این شهر وجود دارد.

آیا تفریح در دبی فقط در ساحل گردی و خرید در مراکز خرید خلاصه می شود و یا سرگرمی های فوق العاده ای هم در این سرزمین وجود دارد که بسیاری از توریست ها از وجود آن ها هم خبر ندارند.

با کارناوال همراه باشید تا به گردش و خوش گذرانی در دبی بپردازیم.

دبی
photo by AWESOME Samy Al Olabi

1- بازدید از آبنمای دبی | Dubai Fountains

در دبی و در دریاچه ی برج خلیفه آبنمای موزیکال زیبایی ساخته شده است، گفته می شود حدودا 6600 لامپ در این آبنما به کار رفته که همراه با پخش موزیک جلوه ی زیباتری به این سازه ی چشم نواز می دهند. آبنمای دبی این قابلیت را دارد که با چراغ های 25 رنگش به بیست و پنج رنگ مختلف در آید.

حدودا 800 میلیون درهم برای ساخت این آبنما هزینه شد تا به شکل امروزی در آید. کار ساخت این آبنمای دیدنی را یک شرکت آمریکایی انجام داده است.

بازدید از این آبنما که نه تنها در دبی بلکه در امارات معروف و مشهور است و می تواند تجربه ی جالبی برای گردشگرانی باشد که برای تفریح و بازدید از دبی به این شهر سفر کرده اند.

از نکات جالب این آبنما می توان به پرتاب آب تا 152 متر بالاتر از سطح زمین اشاره نمود که بسیار مورد توجه و استقبال توریست ها قرار می گیرد. این آبنما در سال 2008 میلادی ساخته شد و تنها در ساعاتی از روز فعال می باشد، اغلب زمان فعالیت این آبنما از ساعت 13:30 تا 14 به مدت نیم ساعت و از ساعت 18 تا 23 هر نیم ساعت یکبار می باشد.تماشای این آبنما یکی از بهترین فعالیت هایی است که پیشنهاد می شود گردشگران دبی انجام دهند.

این کار توسط وبسایت تریپ ادوایز نیز پیشنهاد شده است؛ وب سایتی معتبر و محبوب در میان گردشگران که در زمینه گردشگری فعالیت می کند.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، مرکز شهر، مرکز خرید دبی مال.

.Address: The Dubai Mall, Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

آبنما دبی
آبنما دبی
آبنما دبی

2- بازدید از برج خلیفه | Burj Khalifa

برج خلیفه که با نام برج دبی هم شناخته می شود یکی از مهم ترین آسمان خراش های شهر دبی می باشد. این برج در سال 2010 میلادی به بهره برداری رسید و بلندترین برجی‌ست که تا به حال در دنیا ساخته شده است. نام این برج به خلیفه ی دبی، زاید آل نهیان‌ اشاره دارد.

نمای این برج از شیشه و حدودا در ساخت آن از ۲۴٬۳۴۸ قطعه شیشه استفاده شده که همین کار بر ابهت و عظمت این ساختمان افزوده است، این برج شامل هتل، مراکز خرید، مراکز تجاری و اداری و واحد های مسکونی می شود و برج خلیفه را به عنوان سمبل دبی می شناسند.

بازدید و ورود به این برج برای عموم امکان پذیر است و گردش در آن می تواند برای توریست ها بسیار جالب باشد. گشت و گذار در این برج را وبسایت معتبر تریپ ادوایزم هم پیشنهاد داده است.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ محمد بین رشید.

.Address: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Dubai - United Arab Emirates

برج خلیفه دبی
برج خلیفه دبی

3- بازدید از بزرگ ترین مرکز خرید دنیا | The Dubai Mall

خرید و تفریح در مراکز و بازارها از تفریحاتی هستند که اغلب گردشگران و توریست ها به آن علاقه دارند، یکی از پیشنهادهایی که به میهمانان دبی می شود این است که از مراکز خرید زیبا و با شکوه این شهر دیدن نمایند. برترین مرکز خرید این شهر دبی مال نام دارد. این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید در دنیا می باشد و مساحتی برابر با ۵۰ زمین فوتبال، یعنی چیزی در حدود ۱،۱۲۴،۰۰۰ مترمربع مساحت دارد.

این ابَر مرکز خرید در خود یک هتل لوکس 250 اتاقه نیز جای داده است. ۲۲ عدد سینمای اسکرین پلاس و ۱۲۰ رستوران و کافه از دیگر جذابیت های این مرکز خرید به حساب می آیند. ۳ پارکینگ بزرگ در قسمت های مختلف دبی مال ساخته شده است که گنجایش بیش از ۱۴۰۰۰ ماشین را دارند و همگی به سیستم بلیت هوشمند مجهز هستند. 

حدود ۱۲۰۰ مغازه از برند های مختلف بین المللی در این مرکز خرید فعالیت می کنند و این قابلیت را دارند تا تمام نیازهای شما را برطرف کنند. طبق بررسی هایی که در مورد این مرکز خرید انجام شده مشخص شده که دبی مال توانسته گوی رقابت را از هم نوعان خودش در شهرهایی مثل نیویورک و لس آنجلس برباید و بازدیدکنندگان بیشتری در مقایسه با مراکز خرید این شهر ها داشته باشد.

کارناوال در گذشته به این مرکز خرید هیجان انگیز سفر نموده، اگر علاقمند هستید در رابطه با این مکان دیدنی اطلاعات بیشتری کسب کنید می تواند از این لینک دیدن نمایید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، مرکز شهر، جاده فایننشیال سنتر.

.Address: Financial Centre Road، Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

دبی مال
دبی مال

4- بازدید از برج العرب | Burj Al Arab

برج العرب ساختمان یک هتل باشکوه و زیبا در دبی است، این هتل در جمیرا که از زیباترین مناطق شهر دبی می باشد ساخته شده. این برج زیبا هم یکی از دیگر نمادهای شهر دبی است که پیشنهاد می شود توریست های امارات از آن دیدن نمایند.

نکات بسیاری در محبوبیت این سازه نقش دارند اما مهم ترین آن ها این است که برج العرب تنها هتل 7 ستاره ی جهان تا به امروز می باش. جالب است بدانید که 7 طبقه ی این هتل زیر آب و به صورت آکواریوم می باشد.

کارناوال حتما در آینده به این برج زیبا سفر می کند و به صورت کامل تر شما را با این برج منحصربه فرد آشنا خواهد کرد.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، خیابان جمیرا.

.Address: 3 Dubai - United Arab Emirates

برج العرب دبی
برج العرب دبی

5- بازدید از کویر | Dubai Desert

دبی علاوه بر سواحل زیبا و چشم نوازش کویر بسیار دیدنی و حفاظت شده ای هم دارد که تفریح و بازدید از آن می تواند برای گردشگران جذاب و به یاد ماندنی باشد.

تفریحات کویری در دبی در طیف وسیعی ارائه می شوند، چندی پیش به صورت جزئی با تفریحات کویری آشنا شدیم، اگر علاقه مند به کویر نوردی هستید می توانید از مطلب تفریحات کویری | کویر با طعم آدرنالین کارناوال دیدن نمایید. البته در دبی به صورت خاص روی تفریحات کویری سرمایه گذاری کلانی شده است به همین منظور با کارناوال به کویر دبی رفتیم و گزارشی کامل از تفریح در کویر دبی تهیه نمودیم که امیدواریم باب میل شما عزیزان قرار گیرد.

با توجه به گسترد بودن طیف تفریحات کویری در دبی، برای آنکه اطلاعات کامل تری از این جاذبه گردشگری به دست بیاورید بهتر است تا مطالب پیشنهاد شده را از دست ندهید.

بیابان دبی
بیابان دبی
بیابان دبی

6- تفریح در پارک های آبی | Waterpark

به دلیل موقعیت ساحلی شهر دبی و هوای گرم این شهر و ازدیاد هتل و تفرجگاه های ساحلی بازی در پارکهای آبی طرفداران زیادی دارد، پارک های آبی فوق العاده ای در دبی وجود دارند که البته اغلب متعلق به هتل های ساحلی هستند، به افرادی که دبی را برای سفر انتخاب می کنند پیشنهاد می شود که پارک های آبی دبی را از دست ندهند.

برخی از پارک های آبی این شهر مانند پارک آبی آتلانتیس یا پارک آّبی وایلد وادی از شهرت بیشتری برخوردارند، سفر و بازدید از پارک های آبی شهر دبی از طرف وبسایت تریپ ادوایزر نیز پیشنهاد شده است. برای آشنایی با امکانات و وسایل بازی و همچنین اطلاع از قیمت های این دو پارک آبی حتما مطالب زیر را بخوانید:

پارک آبی آتلانتیس دبی | زادگاه سرسره های هولناک

پارک آبی وایلد وادی دبی | ماراتن هیجان

پارک آبی دبی
پارک آبی دبی
پارک آبی دبی

7- بازدید از موزه دبی | Dubai Museum

 در نزدیکی محله ی بستکیا ( Bastakiya ) موزه ای به نام موزه ی دبی وجود دارد که با بازدید از آن می توانید در چند ساعت اطلاعات خوبی از گذشته، حال و حتی روند پیشرفت آینده ی دبی به دست آورید. گفته می شود که ساختمان این موزه قدیمی ترین ساختمان موجود در دبی است که قبلا در دست پادشاهان بوده و به عنوان ایستگاهی دفاعی استفاده می شده است.

در حقیقت این موزه چشم اندازی دارد فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی به شهر دبی به همین دلیل پیشنهاد می شود که گردشگران از این موزه ی زیبا دیدن نمایند.

هزینه بازدید

 3 درهم برای بزرگسالان و 1 درهم برای کودکان

آدرس: امارات متحده عربیف دبی، خیابان الفهیدی.

.Address: Al Fahidi Street | Dubai, UAE

موزه دبی
موزه دبی

8- بازدید از مسجد جمیرا | Jumeirah Mosque

جزیره جمیرا کوچک‌ترین جزیره نخل دبی است که در نزدیکی سواحل نخل دبی قرار دارد. نخل جمیرا پیش از سایرین مورد ساخت و ساز قرار گرفت و زودتر از باقی به بهره برداری رسید. طراحی و ساخت نخل جمیرا به عهده معماران هلمان هورلی چاروات بود. سازندگان جمیرا تحویل مناطق مسکونی جزیره را سال ۲۰۰۶ اعلام کردند. در اوایل اکتبر ۲۰۰۷ جمیرا بزرگترین جزیره مصنوعی دنیا محسوب می‌شد که تا آن زمان نزدیک ۵۰۰۰ خانواده در جزیره سکونت پیدا کرده بودند و بیش از ۷۵% املاک آماده تحویل بودند. تا آخر سال ۲۰۰۹ نیز ۸۸ هتل آماده بهره‌برداری بودند، با این همه آماده سازی کامل جزیره با دو سال تأخیر انجام شد. هزینه تخمین زده شده تنها برای ساخت جزیره جمیرا، ۱۲ میلیارد دلار است.

این جزیره ی زیبا یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری دبی است، در این مکان مسجدی به نام مسجد جمیرا وجود دارد که معماری فوق العاده ای دارد و پیشنهاد می شود در سفر به دبی حتما از این مسجد دیدن نمایید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده جمیرا.

.Address: Jumeirah Road | Dubai, UAE

مسجد جمیرا
photo by PLUS Garrett Boggan
مسجد جمیرا

9- بازدید از معبد سیک | Darbar Sikh Temple

معبد سیک بنایی باشکوه و زیبا در منطقه ی جبل علی دبی می باشد. معماری و نوع ساخت آن بسیار جذاب و تلفیقی از معماری هندی و اسلامی است. این معبد تنها معبد رسمی تمامی کشورهای هم جوار خلیج فارس است، به همین دلیل پیشنهاد می شود گردشگران از این معبد دیدن نمایند. معبد سیک می تواند برای پیروان دین اسلام و ادیان دیگر بسیار جالب باشد.

کارناوال حتما در آینده به این معبد سفر خواهد کرد و شما عزیزان را بیشتر با این بنای زیبا آشنا می کند.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جبل علی.

.Address: Jebel ali, Al Muntazah - Dubai - United Arab Emirates

معبد دبی
معبد دبی
معبد دبی
photo by Kam Singh Virdee

10- بازدید از آکواریوم دبی | Dubai Aquarium

یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا در دبی قرار دارد. این آکواریوم فضای بسیار جذابی را برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید. می توانید در راهرو های این مکان دیدنی قدم بزنید و از تماشای آبزیان زیبا لذت ببرید، بسیاری از توریستان به این آکواریوم می روند تا با دوستان و آشنایان عکس بگیرند. این آکواریوم از جنس شیشه های اکریلیک است و پنل و صفحات بسیار بزرگ اکریلیک در آن استفاده شده، به همین دلیل نامش در فهرست رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

این آکواریوم زیبا در مرکز تجاری دبی مال قرار دارد اما به دلیل این که بسیاری از مسافران دبی از این موضوع بی اطلاع هستند در اینجا به معرفی کوتاهی از آکواریوم دبی پرداخیتم.

هزینه بازدید

55 درهم برای دیدن آکواریوم و 80 درهم برای بازدید از آکواریوم و باغ وحش به صورت هم زمان

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، مرکز تجاری دبی مال.

.Address: Ground & Level 2, The Dubai Mall - Dubai - United Arab Emirates

آکواریوم دبی
آکواریوم دبی

سخن آخر

آیا تا به حال به کشور امارات سفر رده اید؟ دبی را از نزدیک دیده اید؟

چه نکات مثبت و چه نکات منفی در این شهر لوکس نظر شما را به خود جلب کرد؟

از چه مکان های دیدنی در دبی دیدن کرده اید و یا دوست دارید در دبی چه فعالیت هایی انجام دهید؟

منتظر نظر و دیدگاه های خوب شما عزیزان هستیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسام حاج حسینی

خیلی هم عالی.سپاس

انتشار:06 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

احمد

مردم پول نون سنگک ندارن..دم ازگردشگری میزنیین....میدونم چاپ نمیکنید..باتشکر

انتشار:05 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شاكي

توجه توجه توجه ............. رفتي گزارش از دبي و انتاليا و غيره تهيه ميكني بعد به خورد ملت ميديد كه بريد به دبي سفر كنيد فلان جاذبه رو داره ، شرم و ننگ بر كساني كه جاذبه هاي كشور خود را نميبيند ، شرم وننگ بر كساني كه كالاي ايراني نميخرند ,من كه ميدونم پيام منو حذف ميكند ولي بدانيد و اگاه باشيد با حذف ادمايي كه ديگران را اگاه ميكنند را بجايي نخواهيد برد

خشایار مهدوی

دوست و همراه عزیز سلام و سپاس از اینکه دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید همراه گرامی، کارناوال بدون هیچ جهت گیری صرفا به معرفی جاذبه های توریستی ایران و جهان با نگاهی متفاوت میپردازد و در راستای معرفی کشور عزیزمان ایران اسلامی نیز گامهای خوبی را برداشته ایم که به یاری حق هدفمان معرفی ایران به دنیاست که به زودی بخش ایرانگردی کارناوال را به زبانهای زنده دنیا ترجمه خواهیم کرد برای اشنایی بیشتر با بخش ایرانگردی کارناوال و مقالاتی که معرفی ایران عزیز میپردازد شما را دعوت میکنم به لینک زیر رجوع کنید https://karnaval.ir/iran/ به امید روزی که کمی مهربانتر و صبورتر باشیم در پناه حق

05 دی 1395

انتشار:05 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.