karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شهرت شهر ساحلی و گران قیمت ریو بهانه خوبیست تا به برزیل برویم و با شهر ریودوژانیرو بیش‌تر آشنا شویم.

پس از رسیدن به هر شهری جاذبه‌ها و نقاط دیدنی مشهور آن شهر بیش از همه جذابیت دارد و امروز کارناوال لیست جامعی از جذاب ترین نقاط دیدنی شهر ریودوژانیرو تهیه کرده است تا راهنمای مناسبی برای شما باشد. ترتیب چینش و معرفی این جاذبه‌ها بر اساس شهرت و محبوبیت میان گردشگران است. از آنجا که جنگل‌های بی‌نطیر آمازون به شهر ریو نزدیک است، در این لیست 15 تایی از جاذبه‌های ریو، به صورت اختصاصی به جنگل آمازون نیز پرداخته شده است. 

خوب است بدانید پیش از این کارناوال علاوه بر معرفی کلی شهر ریودوژانیرو، مجموعه‌ای از مطالب آشنایی بیش‌تر با ریو را تهیه کرده است.

از آن جمله :1- بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو – ارزان تا گران ،2- پیشنهادات محلی برای سفر به ریودوژانیرو ، 3 - استادیوم های فوتبال ریودوژانیرو ، 4 - ورزشگاه های ریودوژانیرو | قسمت اول ، 5 - ورزشگاه‌های ریودوژانیرو | قسمت دوم ، 6 - بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو ، 7 - هتل‌ های ریودوژانیرو  ، 8 - بهترین غذاهای محلی ریودوژانیرو، 9 - بهترین سواحل ریودوژانیرو ، 10- پارک‌های شهر ریودوژانیرو ، 11 - موزه‌های شهر ریودوژانیرو ، 12 -  راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل  است.

همراه با کارناوال به مشهورترین جاذبه‌های ریودوژانیرو بیایید. 

جاذبه‌های ریودوژانیرو

۱- مجسمه مسیح منجی | Christ the Redeemer

بی‌گمان وقتی نام ریو را جستجو کنید، در اولین عکس‌ها مجسمه مسیح منجی را خواهید دید. این مجسمه عظیم نماد شهر ریو و برزیل است و البته پنجمین مجسمه بزرگ دنیا محسوب می‌شود. مجسمه بتونی مسیح منجی، مجسمه‌ای از حضرت عیسی است که در طی سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ ساخته شده و ۳۸ متر طول دارد. دستان باز و گشوده مجسمه مسیح نشان از آغوش باز مسیح برای همه انسان‌ها دارد. 

این مجسمه توسط مجسمه‌ساز فرانسوی پل لاندوسکی ساخته شده است و بر کوه‌ کورکووادو قرار دارد. 

دسترسی: برای رسیدن به مجسمه ریو می‌توانید از تاکسی و ون و یا تاکسی و قطار استفاده کنید. با تاکسی تا پایین کوه کوروکووادو می‌روید و از آنجا به بعد را با قطار یا ون‌های عمومی می‌توانید طی کنید. گرچه استفاده از تاکسی و ون، ارزان تر راحت تر و سریع تر است.  

هزینه ورودی: بزرگسالان : 43 رئال برزیل ( ۱ دلار امریکا = 3.26 رئال برزیل ) 

                      کودکان: 21.50 رئال برزیل (کودکان زیر 6 سال: رایگان.)

آدرس: ریو، آلتو دا بوآ ویستا، پارک ملی تیجوکا

Address: Parque Nacional da Tijuca, Alto da Boa Vista, Rio de Janeiro – RJ, Brazil

مجسمه مسیح منجی ریو
مجسمه مسیح منجی ریو

2- کوه شوگرلوف (کله قندی) | Sugarloaf Mountain

کوه شوگرلوف به دلیل منظره‌ی ۳۶۰ درجه‌ای که از شهر ریو، آب‌های آبی اقیانوس اطلس و سواحل اطراف به دست می‌دهد، شهرت جهانی دارد. ارتفاع کوه ۳۹۶ متر بوده و به سبب شباهتش با کله قند، شوگرلوف یا کوه کله قندی نام گرفته است. شوگرلوف، قله‌ای واقع در دهانه‌ی خلیج گانابارا است. جالب است بدانید سالانه بیش از 1 میلیون گردشگر برای بازدید از این مناظر فوق العاده به بالای کوه شوگرلوف می‌روند.

بلیت تله کابین شوگرلوف در پرایا ورملها یا ساحل قرمز به فروش می‌رسد و تنها تا ساعت 19:30 فروش بلیت ادامه دارد. ساعت کار تله کابین از 8 صبح تا 21 است و هر 20 دقیقه حرکت دارد. بلیت خود را در دست نگه‌ دارید چرا که در مجموع 4 بار از شما تقاضا می‌شود که بلیت را نشان بدهید. بلیتی که تهیه می‌کنید هزینه رفت و برگشت به قله شوگرلوف است.

دسترسی: برای صعود به کوه شوگرلوف دو مرحله پیش رو دارید، ابتدا به بالای اورکا هیل (Urca Hill) و ارتفاع 220 متر بالاتر از سطح دریا بروید، سپس با استفاده از تله کابین می‌توانید به بالای کوه شوگرلوف برسید. 

هزینه ورودی: 62 رئال برزیل

آدرس: ریو، خیابان ۵۲۰ پاستور

Address: Av. Pasteur, 520, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro 22290-240, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
کوه شوگرلوف ریودوژانیرو
کوه شوگرلوف ریو

3- تئاتر شهر | Teatro Municipal

تئاتر شهر ریو یا Theatro Municipal، ساختمان زیبا و سفید رنگی در مرکز شهر ریو دوژانیرو است که معمارش برای ساخت و طراحی آن از خانه اپرای پاریس الهام گرفته است. ساختمان تئاتر شهر در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سالن‌های تئاتر کشور برزیل در نظر گرفته می‌شود. تئاتر شهر ریو نه تنها برای برگزاری تئاتر بلکه برای اجرای کنسرت‌های مختلف موسیقی مورد استفاده است. در اوایل قرن 20 و زمانی که ریو هنوز هم پایتخت برزیل محسوب می‌شدف تئاتر شهر فعالیت فشرده ای و فعالانه‌ای داشت که تأثیر عمده‌ای نیز بر روی زندگی فرهنگی ساکنین ریو داشت. 

هزینه ورودی: 10 رئال برزیل

ساعات بازدید: ۷ تا ۲۰

تلفن: 2332 9191 21 55+

آدرس: مرکز شهر ریو، پلاکا فلوریانا، ساختمان تئاتر شهر

Address: Praça Floriano, S/N – Centro, Rio de Janeiro – RJ, 20031-050, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
تئاتر شهر ریو

4- محله سانتا ترزا | Santa Teresa

سانتا ترزا نام محله‌ای‌ست در ریو که درست بر بلای تپه‌ی سانتا ترزا و مرکز ریو قرار دارد و نمای فوق العاده ای از شهر ارائه می‎دهد. محله سانتا ترزا به دلیل کوچه‌های پیچ در پیچ، باریک و رنگارنگش مورد توجه بسیاری از هنرمندان و گردشگران است. نقاشی‌های دیواری و گرافیتی‌های متفاوت سانتا ترزا موجب شهرت این محله شده است. محله سانتا ترزا یکی از معدود محلاتی است که در برابر پیشرفت مقاومت کرده تا بتواند افسون و زیبایی قدیمی اش را حفظ کند. منظره طبیعی، فضای دلپذیر و دسترسی آسان از مرکز شهر ریو به این محله باعث شده که سانتار ترزا جاذب بسیاری از گردشگران باشد. یک خط تراموا نیز در وسط این محله قرار دارد که از جذابیت‌هایش است. استفاده از راهنما برای گردش در این محله توصیه می‌شود. 

دسترسی: با ماشین، تنها 5 دقیقه از مرکز شهر تا سانتا ترزا فاصله است و از محله‌های مرفه آیپانما و کوپاکابانا نیز تنها 15 تا 20 دقیقه راه است. 

آدرس: ریو، منطقه روا

Address: Rua Aurea, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro 20240-210, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
محله سانتا ترزا

5- کلیسا جامع ریو دو ژانیرو، سنت سباستین | Rio de Janeiro Cathedral

کلیسای ریو دوژانیرو یا کلیسای سنت سباستین قلمرو مذهبی اسقف اعظم سنت سباستین در ریو است. این کلیسای جامع وقف قدیس حامی شهر، سنت سباستین شده است. کلیسای جامع توسط ادگار فونسکا و در شمایل و معماری مدرن و جدید در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است. این کلیسا ظاهری هرمی شکل و چشمگیر دارد که با شیشه‌های رنگی تزئین شده است. 

هزینه ورودی: ندارد. 

ساعات بازدید: 8 تا ۱۷

تلفن: 2240-2669 21 55+

آدرس: مرکز شهر ریو، خیابان ۲۴۵ شیلی.

Address: Av. Chile, 245 – Centro, Rio de Janeiro – RJ, 20031-170, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
کلیسا جامع ریو دو ژانیرو سنت سباستین

6- پله‌های سلارون | Escadaria Selarón

پله‎های سلارون مجموعه‌ای از پله‌ها با شهرت جهانی در ریو هستند که اثر هنرمند شیلیایی خورخه سلارون است.

خورخه در رابطه با این پله‌ها می‌گوید:

«پله‌های سلارون ادای احترام من به مردم برزیل است.»

پله‌های سلارون 215 پله اند که در مجموع از 2000 کاشی ساخته شده است. جالب آن که برای ساخت پله‌های سلارون کاشی‌هایی از 60 کشور مختلف گردآوری شده‌اند. سلارون در محله سانتا ترزا واقع شده و می‌توانید به هنگام بازدید از این محله سری هم به این پله‌های رنگی و هنرمندانه بزنید. 

ارتفاع پله‌ها: ۱۲۵ متر

تاریخ افتتاح: ۱۰ ژانویه ۲۰۱۳

آدرس: سانتا ترزا، مانوئل کارنیرو.

Address: R. Joaquim Silva, S/N – Centro, Rio de Janeiro – RJ, 20241-110, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
پله‌های سلارون ریو

7- کلیسا کندلریا | Candelária Church

کلیسای کندلریا یا Candelária Church یکی از مهم‌ترین کلیساهای کاتولیک رومی در شهر ریو است که در منطقه جنوب شرقی شهر واقع شده است. ساخت و تزئین بنای این کلیسا سال‌های بسیاری به طول انجامیده به طوری که در سال ۱۷۷۵ آغاز شده و در نهایت اواخر قرن ۱۹ به پایان رسیده است. این کلیسا در چندین اتفاق مهم و تاریخی شهر ریو حضور داشته است. 

هزینه ورودی: 2 رئال

ساعات بازدید: ۷:۳۰ تا ۱۶

تلفن: ۲۲۳۳-۲۳۲۴ ۲۱ ۵۵+

آدرس: مرکز شهر ریو، خیابان پراکو پیو.

Address: Praça Pio X, s/n – Centro, Rio de Janeiro – RJ, 20040-020, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
کلیسا کندلریا
کلیسا کندلریا

8- پدرا دا گاوا | Pedra da Gávea

پدرا دا گاوا کوهی‌ در پارک جنگلی تیجوکا ریو است. این کوه متشکل از گرانیت و گنیس بوده و ارتفاعی ۸۴۴ متری آن سبب می‌شود تا یکی از بلندترین کوه‌های جهان در نزدیکی اقیانوس باشد. از جمله تفریحات و هیجانات مهم این قله، امکان کوهنوردی، استفاده از پاراگلایدر یا انواه گلایدرها از بالای قله، صخره نوردی و … است. 

آدرس: ریو، پارک ملی تیجوکا

Address: Parque Nacional da Tijuca, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro 22451-261, Brazil

پدرا دا گاوا
photo by Joshua Rangel
پدرا دا گاوا

9- کلیسای جامع سابق ریو | Old Cathedral of Rio de Janeiro

کلیسای جامع سابق ریو وقف بانو کرمیل شده است و در طی سال‌های ۱۸۰۸ تا ۱۹۷۶ کلیسای جامع شهر ریو محسوب می‌شد. این کلیسای جامع در قرن 19 به ترتیب کلیسای سلطنتی دربار پرتغالی‌ها و خانواده امپراتوری برزیلی‌ها محسوب می‌شد. کلیسای جامع قرن نوزدهمی، یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخی و قدیمی شهر است که معماری و طاهر قابل توجه و زیبایی دارد. 

هزینه ورودی: ندارد. 

ساعات بازدید: دوشتبه‌تا جمعه‌: 8 تا 16 - شنبه‌: 8 تا 11

تلفن: ۲۲۴۲ ۴۸۲۸ ۲۱ ۵۵+

آدرس: مرکز شهر، خیابان پریمرو د مارکو

Address: R. Primeiro de Março, s/n – Centro, Rio de Janeiro – RJ, 20010-000, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
کلیسای جامع سابق ریو

10- شهر راک | Cidade do Rock or City of Rock

شهر راک در منطقه بارا دا تیجوکا ریو واقع شده است و محلی‌ برای برگزاری فستیوال های موسیقی راک است. گنجایش سالن تماشاچیان شهر راک بیش از 100000 نفر است. علاوه بر این در این منطقه امکانات دیگری همچون: زمین تنیس و مجموعه ورزشی نیز موجود است که در المپیک 2016 نیز مورد استفاده بوده است. 

آدرس: ریو، منطقه بارا دا تیجوکا

Address: Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
شهر راک ریو

11- کتابخانه ملّی برزیل | National Library of Brazil

کتابخانه ملّی برزیل، مخزن ارزشمندی از میراث کتاب‌شناختی و مستند برزیل است. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه در آمریکای لاتین است و همچنین هفتمین کتابخانه بزرگ دنیا محسوب می‌شود. مجموعه کتابخانه ملی برزیل در شهر ریودوژانیرو شامل ۹ میلیون کتاب و سند می‌شود. جذابیت کتابخانه ملی برزیل تنها به همین جا ختم نمی‌شود و باید گفت ساختمان این کتابخانه از لحاظ تاریخی و معماری بسیار قابل توجه و باشکوه است. 

هزینه ورودی: ندارد. 

ساعات بازدید: ۹ تا ۱۹

تلفن: ۳۰۹۵ ۳۸۷۹ ۲۱ ۵۵+

آدرس: مرکز ریو، خیابان ۲۱۹ ریو برانکو.

 Address: Av. Rio Branco, 219 – Centro, Rio de Janeiro – RJ, 20040-009, Brazil

کتابخانه ملّی برزیل در ریو
کتابخانه ملّی برزیل در ریو

12- قلعه کوپاکابانا | Fort Copacabana

قلعه کوپاکابانا پایگاهی نظامی است که در انتهای ساحل منطقه کوپاکابانا و ناحیه جنوبی شهر ریو قرار گرفته و از امنیت منطقه دفاع می‌کند. این قلعه در سال 1914 بر روی دماغه و به منظور حفاظت از کلیسای بانو کرمیل ساخته شد. در بازدید از این قلعه می‌بینید که هنوز هم شمایل و ظاهر قدیمی این قلعه حفظ شده است. ضخامت دیوارهای قلعه کوپاکابانا 12 متر است تا بتواند در برابر توپ سالم باقی بماند. در درون قلعه نیز موزه‌ای چندین طبقه وجود دارد.

هزینه ورودی: 6 رئال

ساعات بازدید: سه شنبه تا یک شنبه: ۱۰ تا 19:30

تلفن: ۲۵۲۱ ۱۰۳۲ ۲۱ ۵۵+

آدرس: منطقه کوپاکابانا، منطقه پستی ۶، Praça Coronel Eugênio Franco 1

Address: Praça Coronel Eugênio Franco, 1 – Posto 6 – Copacabana, Rio de Janeiro – RJ, 22070-020, Brazil

قلعه کوپاکابانا شهر ریو
photo by Rodolpho Reis
قلعه کوپاکابانا شهر ریو

13- مرکز فرهنگی بانکو دو برزیل |  Centro Cultural Banco do Brasil

 مرکز فرهنگی بانکو دو در ساختمانی زیبا و متعلق به سال 1906 قرار دارد و میزبان برخی از بهترین مجموعه‌های شهر ریو دوژانیرو است. همچنین امکاناتی چون سالن سینما و اجرای موسیقی، دو سالن تئاتر و یک نمایشگاه دائمی از تکامل و سیر پول رایج برزیل در آن به چشم می‌خورند. 

هزینه ورودی: ندارد.

ساعات بازدید: 9 تا 21

تلفن: ۲020-3808 ۲۱ ۵۵+

آدرس: ریو، روآ پریمریو د مارکو.

Address: Rua Primeiro de Março, 66 - CentroCEP: 20010-000 / Rio de Janeiro

مرکز فرهنگی بانکو دو برزیل
مرکز فرهنگی بانکو دو برزیل

14- شهر پاراتی | Paraty

پاراتی با سواحل بکر و خلوتش، پس زمینه شیب، جنگلی و کوهستانی اش یکی از محبوب ترین مقاصد در نزدیکی شهر ریودوژانیرو است. پاراتی شهرستان کوچکی‌ست که در بین شهرهای ریو و سائوپائولو قرار دارد و مرکز مستعمراتی پرتغالی‌ها محسوب می‌شود. این شهر کوچک در زمان خود نوعی بندرگاه مهم و پر رونق بوده است. شهر پاراتی نه تنها به سبب خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های متعلق به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی‌اش مورد توجه است، بلکه به سبب خلوتی خیابان‌هاش نیز محبوب است. 

جذابیتها: ساحل‌های زیبا، معماری قابل توجه ساختمان‌ها

آدرس: پاراتی در غرب ریو و در ساحل سبز یا (Costa Verde) واقع شده است. با سه ساعت سواری و از طریق بزرگراه ساحلی BR-101 به پاراتی می‌رسید.

دیدنی های شهر ریودوژانیرو
photo by Victor Pontes
شهر پاراتی

15- جنگل آمازون | Amazon Jungle

شهر ریودوژانیرو به جنگل‌های فوق‌العاده و سرسبز آمازون بسیار نزدیک است و محال است که بتوانید از آن چشم بپوشید! در واقع جنگل‌های بارانی آمازون با تنوع بی‌نظیر گیاهان و جانورانش از آن جاهایی است که همه جوره غافلگیرتان می کند. جنگل های بارانی آمازون، جنگلی پهن برگ با آب و هوای استوایی و گرم سیری که بیشتر امریکا جنوبی را پوشش می دهد. این جنگل وسعتی در حدود۷،۰۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد که بخش عمده آن در حدود ۶۰ درصد در برزیل واقع شده است. طبیعت خارق العاده، آبشارهای چشمگیر، تنوع  رنگین گل‌ها و حیوانات از جاذبه‌های آمازون است. 

چگونه به آمازون برسیم؟

از ریو تا آمازون ۳۱۰۰ کیلومتر فاصله در پیش دارید. اگر با هواپیما سفر کنید حدود ۵ تا ۶ ساعت و با ماشین سواری حدودا یک روز زمان لازم داشته تا به آن‌جا برسید.
می‌توانید از فرودگاه بین المللی ریو (GIG) یا فرودگاه مانائوس (AQA) به آمازون سفر کنید.
اگر از فرودگاه مانائوس به آمازون سفر کنید، مسئول محل اقامت شما یا قایق آمازون کروز به هنگام رسیدن به آمازون، از شما با یک راهنما استقبال خواهد کرد و شما را به بندر رودخانه جایی که سوار لنج یا قایق خواهید شد و به جنگل خواهید رفت، می‎رساند.
اگر شما شب هنگام سفر می‌کنید، باید شب را در هتل فرودگاه بگذرانید و فردا صبح به بندر رهسپار می‌شوید.
پروازهای ریو به آمازون توقفی در برزیلیا نیز خواهند داشت.

جنگل آمازون
جنگل آمازون

سخن آخر

گشت و گذار در میان جاذبه‌های شهر ریو چطور بود؟

جاذبه‌ و مکان دیدنی‌ای بود که دوست داشتید به این لیست اضافه شود؟

علاقه دارید جاذبه‌های کدام شهر به شما معرفی شود؟

موضوعات و پیشنهاداتی که دوست دارید کارناوال به آن بپردازد را در اینجا به ما بگویید. 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.