karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

31 مرداد 1401

به روز رسانی

02 شهریور 1401

به گزارش خبرگزاری فارس

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به مناطق گردشگری کویری و جنگلی به‌ویژه جنگل هیرکانی ابر ممنوع است.

مرتضی نظری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به مناطق گردشگری کویری و جنگلی به‌ویژه جنگل هیرکانی ابر ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با اشاره با مشکلاتی که خودروهای آفرود و تورهای غیرمجاز در این منطقه به وجود آورده است، گفت: برای جلوگیری از صدمات بیشتر به محیط زیست این ناحیه و جلوگیری از معضلات اجتماعی به وجود آمده، از ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر جلوگیری می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته بین نهادهای متولی این موضوع مهم، مصوب شده است، افزود: جنگل هیرکانی ابر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و ضوابط حفاظتی خاص خود را دارد.

نظری ادامه داد: هرگونه آسیب به این اثر طبیعی ازجمله از آتش زدن گیاهان، قطع درختان، بوته کنی، از بین بردن پوشش گیاهی و ورود دام سنگین و ... تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه ورود خودروها به مسیرهای فرعی مصداق از بین بردن پوشش گیاهی است و تخلف محسوب می‌شود، گفت: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی مسئولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را به‌عنوان متولی مدیریت جنگل‌ها و مراتع دوچندان کرده است و محدودیت‌های حفاظتی بیشتری برای جنگل هیرکانی ابر باید در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، سامان‌دهی ورود خودروهای آفرود دارای مجوز و تعیین مسیرهای از پیش تعیین‌شده برای جلوگیری از آسیب به جنگل ابر را ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده برای حفاظت هر چه بیشتر از جنگل جهانی ابر عنوان کرد.

ممنوعیت آفرود به جنگل ابر

خبرهای به‌روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.