karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با مجهز شدن تلفن های همراه به دوربین عکاسی، حالا دیگر هر کسی توانایی ثبت لحظات تلخ و شیرین زندگی خود و یا عکسبرداری از مناظر و افراد مورد علاقه خویش را دارد. این امر سبب شده است تا اطلاعات دقیقی از تعداد عکس هایی که هر ساله به ثبت می رسند، وجود نداشته باشد. تنها می دانیم که میلیون ها عکس خوب و بد در هر سال توسط عکاسان حرفه ای و مبتدی گرفته می شوند.

رویترز (Reuters) یک خبرگزاری بین المللی بریتانیایی است که نام آن را در اخبار گوناگون، به عنوان منبعی موثق می شنویم. این خبرگزاری مشهور وبسایتی دارد که فعالیتش را تنها به نشر اخبار و حوادث روز دنیا محدود نمی کند؛ بلکه به زمینه های مختلفی از جمله عکاسی نیز می پردازد. حالا که سال 2017 بار سفر بسته و کم کم جای خود را به سال 2018 میلادی می دهد، این وبسایت پر طرفدار مجموعه تصاویری تحت عنوان "عکس های سال 2017 " منتشر کرده است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

یکی از مجموعه تصاویر این وبسایت، محیط (Environment) نام دارد و به زشتی ها و زیبایی های محیط زیست می پردازد. این مجموعه شامل 40 تصویر می شود که امروز کارناوال به بررسی 20 مورد از آن ها پرداخته است. هر عکس، گوشه ای از کشورها، شهرها یا حتی جزایر مختلف جهان را به تصویر می کشد و از زیبایی طبیعت آن ها و مردمش گرفته، تا آلودگی ها و حوادث طبیعی را به نمایش می گذارد. اگر دوست دارید 20 عکس جذاب از سرتاسر جهان هستی که برخی از آن ها، علاوه بر سوژه های ناب از تکنیک های فوق العاده عکاسی نیز بهره مند هستند را ببینید، در ادامه همراه ما باشید...

خبرگزاری رویترز

1- کانادا | 16 آوریل

مردم جزیره نیوفاندلند (Newfoundland) اولین کوه یخ فصل را هنگام عبور از کناره ساحل جنوبی مشاهده می کنند. این ناحیه از شهرک فِریلند (Ferryland) به کوچه کوه های یخ نیز مشهور است.

جزیره نیوفاندلند کانادا

Jody Martin

2- ایتالیا | 28 فوریه

تصویری از کوه اتنا (Etna) را می بینید که بلندترین و فعال ترین آتشفشان اروپاست و در جنوب جزیره سیسیل (Sicily) قرار دارد.

کوه اتنا ایتالیا

Antonio Parrinello

3- برزیل | 4 آگوست

بخش بزرگی از جنگل های آمازون در آتش می سوزند در حالی که نمایندگانی از سازمان محیط زیست و منابع طبیعی برزیل (IBAMA) مشغول انجام پروژه موج سبز (Operation Green Wave) هستند. هدف این تیم، مبارزه با قطع غیر قانونی درختان است.

جنگل های آمازون

Bruno Kelly

4- بریتانیا | 16 اکتبر

نور خورشید در پشت گرد و غباری پنهان شده که توسط طوفان اوفلیا (Storm Ophelia) از صحرای بزرگ آفریقا (Sahara) به لندن آمده است. تصویر به ناحیه تجاری کنری وارف (Canary Wharf) در شرق لندن تعلق دارد.

لندن

Tom Jacobs

5- هند | 17 نوامبر

مردی از دهلی نو، در رود جمنا (Yamuna) به مرغان دریایی غذا می دهد.

رود جمنا هند

Saumya Khandelwal

6- هند | 4 آوریل

عکس هوایی از شهر کان‌پور (Kanpur) هند. رنگ سرخ آب رود گنگ (Ganges) خبر از آلودگی آن می دهد. 

شهر کان‌پور هند

Danish Siddiqui

7- برزیل | 15 نوامبر

پیکر بی جان یک نهنگ در ساحل ایپانما (Ipanema)، شهر ریو دو ژانیرو.

ساحل ایپانما برزیل

Pilar Olivares

8- مردی در حال عبور از میان زباله های رود جمنا | 31 اکتبر

زباله های رود جمنا هند

Cathal McNaughton

9- فنلاند | 8 سپتامبر

آسمان روستای پالاس (Pallas) در منطقه لاپلند (Lapland)، با شفق های قطبی روشن شده است.

شفق قطبی فنلاند

Alexander Kuznetsov

10- هندوستان | 24 فوریه

دخترکی در ساحل رود گنگ در شهر الله‌آباد (Allahabad) از میان گرد و خاک عبور می کند.

 

شهر الله‌آباد هند

Jitendra Prakash

11- بریتانیا | 23 جولای

هواپیمایی متعلق به بریتیش ایرویز (British Airways) از ورای یک رنگین کمان، به سوی فرودگاه هیترو (Heathrow) در لندن حرکت می کند.

هواپیمای بریتیش ایرویز

Kevin Coombs

12- ایتالیا | 13 آگوست

درختان سرو را در گستره مشهور کرته سنزی (Crete Sensi) می بینید که در منطقه وال دورچا (Val d'Orcia) قرار دارد. این درختان چشم اندازی خارق العاده به ناحیه توسکانی جنوبی (South Tuscany) بخشیده اند.

توسکانی جنوبی ایتالیا

Stefano Rellandini

13- ایالت یوتا، آمریکا | 7 ژانویه

اسب وحشی با هلی کوپتر به سوی محل جمع آوری در خارج از شهر میلدفورد (Mildford) هدایت می شود. این کار طی عملیاتی توسط نمایندگان اداره مدیریت زمین (Bureau of Land Management) آمریکا انجام می گیرد. 

اسب وحشی ایالت یوتا آمریکا

Jim Urquhart

14- آلمان | 7 اکتبر

تصویر تماشایی درختان پوشیده از برف در اطراف دریاچه کونِگزی ( Koenigssee).

دریاچه کونِگزی آلمان

Michael Dalder

15- چین | 3 ژانویه

مه غلیظ، میهمان شبانگاهی آب و هوای مرطوب شهر تیانجین (Tianjin) شده است.

شهر تیانجین چین در مه

Stringer

16- نروژ | 18 آوریل

تصویری هوایی از شهر کراسبو (krossbu). ماشینی در حال زدودن برف و باز نمودن راه عبور و مرور در جاده کوهستانی ساگنفجلت (Sognefjellet) است.

نروژ

Tore Meek

17- برزیل | 13 فوریه

این کودک ناتان کابرال (Natan Cabral) نام دارد و بر روی زمین ترک خورده بوکیرا رزِروُیر (Boqueirao reservoir) در شهر کمپینا گرانده (Campina Grande) ایستاده است. این زمین در ایالت پارائیبای (Paraíba) برزیل قرار دارد.

ایالت پارائیبا برزیل

Ueslei Marcelino

18- جزیره رئونیون | 3 فوریه

نوردهی طولانی مدت یکی از تکنیک های عکاسی است که سبب خلق این تصویر بی نظیر از اقیانوس هند شده است. جریان گدازه و ابر خاکستر آتشفشان پیتون دِ لا فورِنز (Piton de la Fournaise) که در جزیره ای به نام رئونیون (Réunion) قراردارد، قابل رویت هستند.

ورود به صفحه اختصاصی عکاسی با نوردهی طولانی

آتشفشان پیتون دِ لا فورِنز

Gilles Adt

19- روسیه | 9 ژانویه

غروب آفتاب در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد و مجسمه ای از یوری گاگارین (Yuri Gagarin) روس، نخستین فضانورد جهان. بخار اطراف مجسمه، برخاسته از دودکش های نیروگاه گرمایشی مسکو است.

مجسمه یوری گاگارین در روسیه

Maxim Shemetov

20- اندونزی | 2 آگوست

 یکی از اهالی روستای بِگاندینگ (Beganding)، منطقه کارو (Karo)، پس از فوران آتشفشان سینابونگ (Sinabung). این کوه آتشفشانی در سوماترای شمالی (North Sumatra) قرار دارد.

روستای بِگاندینگ اندونزی

YT Haryono

سخن آخر

 تصاویری که با هم تماشا کردیم، 20 مورد از عکس های سال 2017 وبسایت رویترز بودند. در آینده ادامه این تصاویر را نیز در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

بهترین تصویر از نظر شما متعلق به کدام کشور بود؟

توانایی عکاسان بیشتر شما را متاثر ساخت یا جذابیت سوژه ها؟

اگر نظری در مورد این تصاویر دارید، آن را با دوستان کارناوالی خود سهیم شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.