karnaval.ir

فهیمه دزفولی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

برای هر سفر دو راه پیش روی شماست؛ راه آسان اینکه بدون اتلاف وقت تورهای مقصدتان را جستجو و قیمت ها و کیفیت را مقایسه کنید. بعد بقیه سفر را به یک آژانس بسپارید. اگر آژانس معتبری را انتخاب کرده باشید مطمئن خواهید بود سفری بی دغدغه در پیش دارید که شما را بیمه می‌کنند، تا مقصدتان می‌برند، می‌گردانند و به سلامت تا خانه بدرقه می‌کنند.

اما انتخاب تور برای همه روش مناسبی نیست؛ نکته اول اینکه قیمت تورها اغلب از سفر شخصی بیشتر است. توجه داشته باشید در این حالت شما از میان بسته‌های سفر یکی را انتخاب می‌کنید؛ اما آن بسته مطابق سلیقه شما شخصی‌سازی نشده است و هزینه شخصی‌سازی‌اش بسیار گران خواهد بود. دوم اینکه شما در چنین سفری همه‌ همسفران‌تان را انتخاب نمی‌کنید؛ حتی راهنمای‌تان را هم انتخاب نمی‌کنید و اگر خودتان تجربه‌اش را نداشته‌اید احتمالا از این‌ و‌ آن شنیده‌اید که گاهی یک همسفر بدخلق چطور همه هزینه‌ها و تلاش‌های‌تان برای سفری شیرین را به باد می‌دهد. از اینها گذشته شاید بخواهید کاملا بنابر سلیقه و میل خودتان سفر کنید. شاید آزادی در انتخاب همه اجزای سفر، برای‌تان از تکرار تجربه‌ آزمایش‌ شده تورها جذاب‌تر باشد. این به شما بستگی دارد که در سفر چه اندازه به دنبال راحتی هستید و یا چه قدر در جستجوی خلق تجربه‌های تازه. 

در بخش اول این راهنما برای انتخاب مقصد و برداشتن قدم‌های پیش از سفر، چند برنامه کاربردی را به شما معرفی کردیم. اگر از دسته دوم هستید و به دنبال ساختن برنامه سفر شخصی، هنوز پرسش‌های بسیاری برای‌تان باقی است که البته جستجوی جواب‌شان خود بخشی از لذت سفر است. همچنان با کارناوال باشید تا به شما برنامه‌هایی که می‌توانند در طول سفر راهنمای‌تان باشند را پیشنهاد دهیم.

پیش از ادامه مطلب، این نکات را بخوانید:

*  ملاک انتخاب این برنامه‌ها موفقیت و رضایت کاربران، گستردگی دامنه سرویس‌های برنامه در سطح جهان و قابل استفاده بودنشان برای کاربر ایرانی بوده است. برای انتخاب برنامه‌ها از معرفی برترین‌های سال تا توصیه‌های جهانگردان ایرانی همگی گردآوری شده‌اند تا کارآمدترین مجموعه برنامه سفر را به شما معرفی کنیم.

* اگر بخش اول راهنمای انتخاب برنامه‌ها را نخوانده‌اید آن را اینجا بخوانید:

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای انتخاب بهترین اپلیکیشن های سفر

travel app

یک پیشنهاد هیجان انگیز | الان چه کار کنم؟

با استفاده از بخش اول راهنمای انتخاب نرم‌افزارها، مقصدتان را انتخاب کردید و به کمک دیگر مسافرها، میزبان‌ها، گردشگرها و جهانگردهای حرفه‌ای تصمیم‌تان برای سفر قطعی شد. بلیت تهیه کردید و محل اقامت‌تان مشخص شد. همچنین برنامه سفر و بازدیدهای‌تان را مرتب کردید. حالا بعدازظهر روز ورودتان را تصور کنید که هیچ برنامه‌ای ندارید و تا هنگام شام و آغاز تکاپوی شبانه هنوز چند ساعتی مانده‌ است. می‌خواهید گشتی بزنید یا شاید با همراهان‌تان یا دیگر مسافرانی که در سفر با آنها آشنا شده‌اید بیرون بروید؛ اما جایی را نمی‌شناسید و شاید زبان بومی را هم ندانید. کجا باید بروید که سرگردان کوچه و خیابان نشوید. 

1- تریپ.کام | Trip.com | یا همان گوگوبات محبوب دنیا

شاید در سفر برای شما این سوال پیش بیاید که کجاها را بگردید. البته منظورمان جاذبه‌ها نیست زیرا نرم‌افزارهایی که در قسمت اول این راهنما (پیش از حرکت) معرفی کردیم به‌ خوبی جاذبه‌های دیدنی را به شما معرفی کردند؛ منظورمان گشت و گذار و شاید پلکیدن در مقصد و باخبر شدن از اتفاقاتی است که در اطراف‌تان می‌افتد. ممکن است بخواهید به یک فستیوال محلی بروید یا یک نمایشگاه را بببیند. شاید به دنبال تجربه غذایی خاص می‌گردید و شاید چند ساعت وقت خالی در شب دارید که اصلا نمی‌دانید چه کنید. حالا نوبت برنامه محبوب گوگوبات است که به شما براساس ترجیحات و علاقه‌مندی‌های‌تان نزدیک‌ترین رخدادهای اطراف را پیشنهاد دهد. این برنامه را در شهر خودتان هم می‌توانید آزمایش کنید. نام تجاری این برنامه trip by skyscanner _city & travel guide هست. برای یک اپلیکیشن واقعا طولانی است نه!

پس از نصبش تقریبا هیچ کاری ندارید جز اینکه به برنامه اجازه دهید به موقعیت شما دسترسی داشته باشد. سپس پیشنهادها را براساس علایق‌ و ترجیح‌تان در اختیار خواهید داشت. البته اطلاعات برنامه درباره ایران چندان زیاد نیست؛ اما در سفرهای خارجی تجربه‌های جذابی برای‌تان رقم می‌زند.

gogobot

Trip.com

2- تایم‌ اوت | Time Out | دوستی‌های تازه در مقصدی که نمی‌شناسید

تایم اوت یک برنامه دیگر جهانی با ویژگی‌های مشابه با گوگوبات است که در شماره یک معرفی کردیم. این اپلیکیشن هم درباره رویدادها، خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و فروشگاه‌های اطراف‌تان به شما پیشنهاد می‌دهد و شاید محیط نرم‌افزاری‌اش برا‌ی‌تان جالب‌ باشد. برنامه تایم اوت به شما امکان تعامل با سایر کاربران و فرصت آشنایی با افراد هم‌سلیقه‌تان را نیز می‌دهد و بسیاری، از آن برای یافتن دوستانی تازه در مقصد بهره می‌گیرند.

تایم اوت

3- دِتور | Detour | یک راهنمای شنیداری که پابه‌پای شما در محل می‌گردد

تصور کنید پا به یک محله می‌گذارید و یکی از ساکنانش درباره حال و هوای آن، مکان‌های دیدنی و خوش خاطره‌اش، بهترین مغازه‌ها و مشهورترین داستان‌هایش برای‌تان حرف می‌زند. هیچ کدام از ما چنین فرصتی را از دست نمی‌دهیم. برنامه دتور برای 17 شهر مشهور دنیا 150 پیاده‌روی شنیداری را آماده کرده است و در حال توسعه محتوای خود است. شما این پیاده‌گردی‌های شنیداری را گاهی حتی با صدای افراد مشهور یا شناخته شده ساکن یک محله می‌شنوید که لذت شنیدنش را چندبرابر می‌کند. برنامه با استفاده از جی پی اس و موقعیت‌یاب تلفن همراه، شما را در کوچه‌های پاریس یا کانال‌های ونیز می‌چرخاند و در هر کدام برای‌تان توضیحات تاریخی، اجتماعی و محلی جذابی ارایه می‌دهد. البته پیاده‌روی‌های شنیداری این برنامه همگی به زبان انگلیسی هستند. این برنامه رایگان است؛ اما استفاده از خدمات راهنمای آن به طور کامل، نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارد. 

مثل یک راهنمای محلی like a local guide نام یک برنامه مشابه است که با نصب آن راهنمای شهرگردی و جاذبه‌گردی بسیاری از مقاصد مشهور دنیا را در اختیار خواهید داشت. افراد محلی در این برنامه اقدام به راهنمایی بازدیدکنندگان از محله و شهر خود می‌کنند. راستی شما هم می‌توانید در این برنامه مانند یک راهنما عمل کنید و شهرتان را معرفی کنید. نکته قابل توجه اینکه این برنامه صرفا برای کاربران آی او اس در دسترس است.

دتور

4- ردزون‌ مپ | Redzone Map | جاهایی که نباید پا گذاشت!

گشت زدن در خیابان‌های یک شهر غریبه، همیشه هم بی‌خطر نیست. هر اندازه تلاش کنید ظاهری شبیه به اهالی بومی داشته باشید همچنان به عنوان یک توریست غریبه قابل شناسایی هستید به خصوص اگر نتوانید به زبان مقصد هم صحبت کنید. این شما را به عنوان گردشگر متمایز می‌کند. اگرچه این تمایز ممکن است مهربانی اهالی را نسبت به شما برانگیزد اما گاهی هم توجه خلافکاران را جلب می‌کند. باید بدانید در چه ساعت هایی به کدام خیابان‌ها و محله‌ها نروید؛ جاهایی که در آن احتمال وقوع دزدی و جیب‌بری، زورگیری، شلیک مسلحانه، حمله افراد معتاد یا مست و مزاحمت وجود دارد در این برنامه به عنوان مناطق قرمز مشخص شده‌اند. این اطلاعات با استفاده از گزارش‌های پلیس، دولت‌ها و کاربران عادی مانند خودتان به روزرسانی می‌شود و شما در برنامه، گزارش این رویدادها را براساس موقعیت مشاهده می‌کنید. این برنامه با استفاده از جی‌پی‌اس، شما را از طریق مسیرهای مناسب به خارج از محل‌های ناامن هدایت می‌کند.

رد زون

پیدا کردن راه حتا وقتی اینترنت ندارید!

خودتان را در چهارراهی تصور کنید که هیچ کدام از تابلوهایش به زبان انگلیسی نیست و زبان مردم را هم نمی‌دانید. چطور راه را پیدا می کنید؟! اگر نمی‌خواهید در یک جاده فرعی که پرنده پر نمی‌زند منتظر ماشین‌های عبوری بمانید و بپرسید که راه درست است یا نه باید از قبل فکری برایش کرده باشید. 

برخی نرم‌افزارها به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر مسیریابی و دسترسی آنلاین، نقشه مسیر خود را آفلاین نیز ذخیره کنید و سپس با استفاده از جی پی اس گوشی، راه را بدون اینترنت پیدا کنید.

با کدام مسیریاب زودتر می‌رسیم؟

در ابتدا سه مسیریاب ویز، گوگل مپ و سایجیک را به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید. هرسه نرم افزار موقعیت‌ جاذبه ها و امکانات خدماتی را روی نقشه نمایش می‌دهند، نمایش سه بعدی برای مسیریابی دارند و با توجه به ترافیک و مسافت، کوتاه‌ترین راه را پیشنهاد می‌دهند. دو نرم افزار بعدی که معرفی می کنیم نیاز شما به یافتن مسیر در شهرها را پاسخ می دهند. بهتر است پیش از سفر مقصدتان را در این نرم افزارها بررسی کنید و با توجه به دقت نرم افزار در نقشه و رضایت کاربران اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

1- ویز | waze | بهترین در ایران

ویز پایگاه داده‌اش را هر لحظه با استفاده از داده‌های ثبت شده کاربران ارتقا می‌دهد و با توجه به پشتیبانی از زبان فارسی و استقبال خوب ایرانی‌ها برای سفر در شهرهای بزرگ ایران می‌تواند بهترین گزینه باشد. امکانات این نرم‌افزار شامل داده‌های ترافیک، گزارش دوربین و پلیس، برنامه‌ریزی و دریافت پیشنهاد بهترین زمان حرکت، امکان تبادل پیام با کاربران هم‌مسیر یا آشنایان، جستجو و راهنمای صوتی با پشتیبانی فارسی، یادآور مکان پارک خودرو، ذخیره مسیرهای قبلی، هشدار سرعت مجاز و اشتراک‌گذاری مسیر در شبکه‌های اجتماعی است. این امکانات فوق العاده به‌علاوه معرفی کوچه پس‌کوچه ها و میانبرها برای پشت سر گذاشتن ترافیک، ویز را به محبوب‌ترین مسیریاب میان ایرانی‌ها تبدیل کرده است. این نرم افزار که به شرکت گوگل تعلق دارد با استفاده از ترددهای کاربرانش اطلاعات خود را به روز می‌کند؛ اما درنظر داشته باشید همین اطمینان به داده‌های کاربران باعث شده گاهی در مکان‌های کمتر شناخته‌شده شما را به ناکجا هدایت کند. برای مسیرهای خارج از شهر و کمتر شناخته‌شده نیاز است مسیر را حداقل با یک نرم افزار دیگر نیز چک کنید.

waze

waze1

waze2

2- سایجیک | Sygice | ساده و کاربردی

سایجیک برنامه ساده‌تری است و بیشتر جنبه توریستی دارد. این برنامه با حذف لایه‌های اضافی اطلاعات شهری مانند گزارش حضور پلیس و ... شما را راحت تر به جاذبه‌ها و دیدنی‌ها راهنمایی می‌کند. اطلاعات این برنامه در داخل ایران محدود به جاذبه‌های مشهور است ولی خارج از ایران به دلیل محیط کار بسیار ساده و دوست‌داشتنی اش جزو محبوب‌ترین‌هاست. این نرم‌افزار توانایی برنامه‌ریزی برای سفر را هم دارد که در بخش اول راهنمای نرم افزارهای سفر به آن اشاره کردیم.

Sygice

Sygice1

3- گوگل‌مپس | Google‌ Maps | بی‌رقیب در جهان

نقشه گوگل پشتش به دریای اطلاعات این موتور جستجو گرم است و آن قدر امکانات دارد که این روزها بی‌رقیب به نظر می‌آید. تنها نکته‌ای که کارتان را در انتخابش سخت می‌کند این است که برای کاربران در داخل ایران محدودیت‌های بسیاری دارد از جمله محدودیت در دانلود نقشه آفلاین، استفاده از راهنمای صوتی، نمایش سه بعدی مسیریابی، و ثبت نقاط جدید روی نقشه. البته که ایرانی‌ها برای برخی از این مشکلات راه میان‌بر پیدا کرده‌اند که با کمی جستجو در اینترنت آنها را می یابید. برای آشنایی با ویژگی‌های فوق‌العاده نقشه گوگل مجموعه مطالب کارناوال را در این‌باره بخوانید:

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای کار با گوگل مپس

google maps

google maps1

4- سیتی‌مپر | Citymapper | مسیریاب شهری

سیتی مپر یک راهنمای مسیر است که در جهان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر برای سفرهای درون شهری‌ به مقاصد معروف کارآمد است. از مزایای جذاب آن امکان نصب بر ساعت‌های هوشمند و دیگر پوشاک دیجیتال است بنابراین هنگام قدم زدن یا دویدن در یک خیابان ناشناخته، به ساده‌ترین شکل و بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی همراه می‌توانید مسیرتان را پیدا کنید. دوچرخه‌سواران هم مسیرهای ویژه و مناسب خود را در نرم‌افزار می‌یابند. تاکسی‌های اوبر نیز از همین اپلیکیشن استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید هنگام نصب نرم‌افزار لیست شهرهای تحت پوشش آن را در توضیحات بخوانید زیرا تعداد شهرهای آن محدود است. این برنامه هیچ شهری از ایران را پوشش نمی‌دهد.

سیتی مپر

5- مپس.می | Maps.me | کوچه پس‌‌کوچه و زیرگذرهای دورافتاده‌ترین نقاط دنیا

وقتی پای مسیریابی در شهرهای ناشناس جهان و محله‌های قدیمی وسط باشد این برنامه شما را شگفت‌زده می‌کند. برنامه‌ای که مانند یکی از اهالی محل شما را از میان‌برها به مقصد می‌رساند. این برنامه محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و می‌توانید روی آن برای خودتان نشانه‌گذاری و مکان‌ها و مسیرهای رفته را ذخیره کنید. نقشه محدوده مقصدتان را پیش از سفر به آسانی دانلود می‌کنید و پس از آن راهنمای آفلاین قابل اعتماد شما خواهد بود.

Maps.me

بیراه رفتن | وقتی خودتان راه را پیدا می‌کنید

همیشه مسیریاب‌ها نیستند که راهنمای شما می‌شوند. گاهی خودتان راه را پیدا می‌کنید و گاهی اصلا راهی وجود ندارد. بگذارید تصور کنیم پیاده هستید و می‌خواهید مسیری را در طبیعت بپیمایید. قدیم‌ها چشم‌تان به کوره‌راه‌های مال‌رو بود یا راهنمایی اهالی بومی و دنباله‌روی از چوپان‌ها و گوسفندهای‌شان. این روزها اما به کمک برنامه‌های موبایلی شما می‌توانید مسیر را با تجربه‌ آنها که پیش‌ از شما رفته‌اند بپیمایید یا راهی را که خودتان پیمودید با دیگران به اشتراک بگذارید.

1-ویکی‌لاک و یا ویورنجر | wikiloc & viewranger | ساختن نقشه اختصاصی شما

اگر کوهنورد، طبیعت‌گرد، دوچرخه‌سوار، کوله‌گرد یا حتی تریل‌سوار هستید برای ذخیره اطلاعات مسیرتان می‌توانید از این دو نرم افزار کاربردی استفاده کنید. همچنین می‌توانید به مسیرهای پیموده شده که توسط دیگر کاربران ذخیره شده‌اند دسترسی داشته باشید و به کمک آنها راه را پیدا کنید. البته هر دو برای پیمایش ماشین‎سواران نیز به کار می‌روند؛ اما امکانات‌شان برای پیاده‌ها از دیگر اپلیکیشن‌ها دقیق‌تر است.

در این نرم‌افزارها می‌توانید نقشه جامعی از پیمایش یک مسیر بسازید. در نقشه‌ خود نقاط کلیدی را تعیین کنید و درباره دوراهی‌ها و گذرگاه‌ها توضیح دهید؛ عکس‌های شاخص‌ راهنمای مسیر را روی نقشه بگذارید و مکان جاذبه‌های طول مسیر را علامت بزنید. همچنین به نقشه‌های دیگران دسترسی خواهید داشت. پس از ساختن یک حساب کاربری، با جستجوی مقصد، اطلاعات موجود برای شما نمایش داده می‌شود. سپس مسیر و نقشه مناسب سفرتان را دانلود می‌کنید.

یک ویژگی خوب ویکی‌لوک این است که در جستجوی گوگل هم می توانید به مسیرهای آن دسترسی داشته باشید و حتی از روی مرورگرتان می‎توانید آن را بخوانید؛ اما برای دانلود و استفاده از نقشه بهتر است نرم افزار را نصب کنید. نکته جالب درباره این دو نرم‌افزار اینکه آنها با استفاده از جی‌پی‌اس یا ردیاب ماهواره‌ای موبایل و بدون نیاز به اینترنت می‌توانند شما را راهنمایی یا اطلاعات پیمایش شما را ذخیره کنند. البته برخی کاربران می‌گویند ویورنجر در ایران بدون اینترنت بهتر عمل می‌کند.

wikiloc

viewranger1

viewranger2

2- لایوترکر و یا سوآرم | Livetrekker & Swarm | یادتان نرود از چه راه‌هایی، کجاها رفته‌اید

این نرم‌افزارها کارکردی شبیه به دو نرم‌افزار قبلی دارند؛ اما برای پیمودن مسیرهای سواره بیشتر به کار می‌روند. کسانی که با خودرو یا کمپر سفر می‌کنند مسیرهای داخل یا خارج از جاده خود را می‌توانند با استفاده از این دو نرم‌افزار ذخیره کنند و سپس به خروجی آن در قالب نقشه دیجیتال در همه جا دسترسی داشته باشند. در این نقشه‌ها جزییاتی مانند سرعت، ارتفاع، توضیحات، عکس و حتی ویدیو نیز درج می‌شود و می‌توان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید سوآرم درواقع متعلق به فوراسکوئر است. فوراسکوئر نرم‌افزاری برای معرفی بهترین خوردنی‌های اطراف‌تان است که ما در بخش چه بخوریم آن را معرفی خواهیم کرد. فوراسکوئر هنگامی که مشاهده کرد کاربرانش می‌خواهند در رستوران‌ها و دیگر جاها قرار بگذارند و نیازهای‌شان بیش از امکانات برنامه است با ساختن سوآرم به عنوان یک شبکه اجتماعی به کاربرانش خدمات بهتری ارایه داد.

livetrekker

livetrekker1

Swram

اپلیکیشن‌های حمل و نقل عمومی | تردد بین شهری و درون شهری

حالا که برای خودروسوارها، دوچرخه و موتورسوارها و پیاده‌ها گفتیم چطور مسیریابی یا مسیرسازی کنند؛ بگذارید بگوییم بدون خودرو چطور باید بین شهرها و یا جاذبه ها تردد کنید. هر مقصد سیستم حمل و نقل مخصوص به خود را دارد که سر درآوردن از آن کار هرکسی نیست مخصوصا اگر به زبان خودتان نباشد. مواقعی که خودروی‌تان همراه شما نیست، در پاسخ به این سوال که چطور خودم را به فلان جا برسانم سه گزینه پیش روی شماست:

نخست استفاده از تاکسی شخصی. این تاکسی‌ها هم در خیابان پیدا می‌شوند و هم آنلاین به آنها دسترسی دارید. سرویس بین‌المللی Uber در بسیاری از کشورهای جهان به مسافران خدمات می‌دهد. در برخی کشورها نیز سرویس‌های داخلی تاکسی آنلاین وجود دارد. این تاکسی‌های داخلی آنلاین عملکردی مشابه با اسنپ در ایران دارند. با ورود به صفحه معرفی شهرهای جهان در سایت کارناوال، در قسمت حمل و نقل، با این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی برای هر شهر آشنا می‌شوید، بنابراین در این بخش به آن نمی‌پردازیم.

دوم اجاره خودرو. این روش برخلاف ایران در دیگر کشورهای جهان بسیار آسان و متداول است. برای اجاره خودرو تنها نیاز به داشتن حساب اعتباری و گواهی‌نامه بین‌المللی دارید.

سوم و در نهایت حمل و نقل عمومی. سرویس‌های عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس، ون و تاکسی و سه‌چرخه خطی، مترو، منو ریل، ترن، قطار و تراموا گزینه‌های دیگر برای تردد درون شهری و بین شهری است.

1- رنتال‌کارز | Rentalcars | اجاره خودرو در سراسر جهان

بسیاری از برنامه‌های سفر مانند کایاک که در راهنمای برنامه‌های پیش از سفر (بخش اول) معرفی کردیم به شما امکان اجاره خودرو نیز می‌دهند. همچنین اغلب هتل‌ها اگر خودشان سرویس‌ اجاره خودرو نداشته باشند به شما سرویس محلی را معرفی یا برای‌تان رزرو می‌کنند؛ اما این برنامه، شما را از همه پرس و جوها بی‌نیاز می‌کند و در سراسر جهان هرجا که سرویس اجاره خودرو وجود داشته باشد برای شما امکان انتخاب نوع خودرو بر اساس بودجه، تعداد سرنشینان یا هدف سفرتان را فراهم می‌کند. بازهم پیداست بهترین مقاصد تحت پوشش آن در اروپا هستند؛ اما در دیگر شهرهای جهان نیز سرویس قابل قبولی دارد.

Rentalcars

Rentalcars1

Rentalcars2

2-  بلابلاکار | BlaBlaCar | هم مسیر شدن با ماشین‌های شخصی

این سرویس به رانندگان امکان می‌دهد مسیرشان را اعلام کنند و اگر کسی با آنها هم مسیر است فرد را با قیمت توافقی به مقصد برسانند. همچنین مسافران می‌توانند از میان سفرهای به اشتراک گذاشته شده راننده‌ای را که با آنها هم مسیر یا به مقصدشان نزدیک است انتخاب کنند و بابت صندلی ماشین هزینه ای بسیار کمتر از هرنوع حمل و نقل با دیگر وسایل عمومی بپردازند. این سرویس عملکردی شبیه سوار شدن بر ماشین‌های شخصی در ایران دارد با این تفاوت که شما از قبل راننده را می‌شناسید، نسبت به او اطمینان یافته‌اید، نظرات دیگران را درباره اش می‎دانید و با او قرار گذاشته‌اید. سرویس بلابلا در کشورهای اروپایی، ترکیه و روسیه به خوبی خدمات ارایه می‌دهد، سرنشنیان تحت پوشش بیمه هستند و پشتیبانی می‌شوند. با این حال انتخاب این روش برای جابه‌جایی بدون ریسک نیست.

بلابلاکار

2- ترافی و یا رم‌توریو | Trafi & Rome2Rio | سرویس‌های حمل و نقل عمومی

وقتی می‌خواهید از جایی به جای دیگر بروید از تاکسی استفاده کنید یا اتوبوس یا قطار؟ کدام ایستگاه بایستید؟ چه ساعتی سوار شوید؟ هزینه بلیت چقدر است و با چه کارت‌ یا بلیتی می‌توانید آن را پرداخت کنید. برنامه‌های ترافی و رم‌توریو به این سوالات پاسخ می‌دهند. در ترددهای بین شهری یا درون شهری برنامه دقیقی از حرکت نزدیک‌ترین و زودترین سرویس حمل و نقل را به شما پیشنهاد می‌دهند. وقتی زبان مقصد را نمی‌دانید این ویژگی که بدانید در کدام ایستگاه بایستید، کجا پیاده شوید، قطار و اتوبوس چه دقیقه‌ای از راه می‌رسند و با چند جابه‌جایی می‌توانید به مقصد برسید بسیار اهمیت دارد. یکی از ترس‌ها برای سفر بدون راهنما یا تور، همین مساله گم شدن در شهر است. شما نمی‌توانید تابلوی نام خیابان‌ها را بخوانید و زبان مردم را متوجه نمی‌شوید. بنابراین بسیار حیاتی است که از مسیر درست خارج نشوید. پیشنهاد می‌کنیم اول مقصد موردنظرتان را در هریک از این برنامه ها بررسی کنید که تحت پوشش باشد. سپس پیش از حرکت یکی دوبار با برنامه در مسیرهای آشنا کار کنید تا با زیر و بم‌های آن آشنا شوید و سپس با کمی روحیه ماجراجویانه پا به شهرهای تازه و ناشناخته بگذارید. اگر فکر می‌کنید این کار دشوار است فراموش نکنید این برنامه‌ها ده‌ها هزار کاربر دارند که در لحظه مانند شما در سراسر جهان به دنبال یافتن راه خود هستند. برای مساله برقراری ارتباط نیز راه حل‌های خوبی داریم. با ما همراه باشید.

نکته: سرویس‌های حمل و نقل عمومی در جهان، برخلاف ایران، بسیار دقیق هستند و دسترسی آنلاین به برنامه حرکت آنها وجود دارد. بنابراین به زمان‌بندی حتی در حد یکی دو دقیقه توجه داشته باشید تا از اتوبوس، قطار و ... جا نمانید. 

trafi

Rom2Rio

3- قطب‌نما | Compass 

گفتن ندارد که همیشه اینترنت در دسترس نیست تا راه را برای‌تان پیدا کند یا نشان بدهد به چه سمت بروید. یک قطب‌نما کمک می‌کند در هر زمان جهت حرکت خود را به طور کلی تشخیص دهید. البته این روزها ابزارهای تخصصی‌تر جی‌پی‌اس برای راهنمایی طبیعت‌گردان در دسترس است؛ اما یک برنامه قطب‌نما حجم ناچیزی از گوشی شما می‌گیرد. کاربران آی‌او‌اس از قطب‌نمای آیفون نیز می‌توانند استفاده کنند.

Compass

خوردنی‌ها بخش حذف‌نشدنی هر سفر، گاهی هم تنها دلیل سفر

برای خیلی از ما تجربه خوردن غذاهای لذیذ در مکان‌هایی با دکوراسیون دلنشین بخش فراموش‌نشدنی از تجربه سفر است. گروهی از ما فقط برای تجربه طعم انواع غذا و نوشیدنی، مقصد خاصی را انتخاب می‌کنیم. حتی اگر از کسانی باشیم که هیچ توجهی به غذا ندارند و چندان تفاوتی میان مزه‌ها قایل نمی‌شوند در سفر تجربه غذاهای محلی و طعم‌های جدید تنوع جالبی است. برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم تنها برای سفر نیست و در داخل شهر خودتان نیز به شما جاهای خوبی را معرفی می‌کنند. 

1- فوراسکوئر | Foursquare | محبوب در ایران و جهان

آیا در ذهن‌تان این پرسش وجود دارد که من با استفاده از نقشه گوگل می‌توانم به لیست رستوران‌ها و کافه‌های منطقه مورد نظرم بعلاوه مشخصات تماس، نظرات کاربران و عکس‌ها دسترسی داشته باشم پس چه نیازی به نصب یک برنامه تازه است؟ جواب این است: از کجا می‌دانید غذا واقعا خوب است؟ از کجا معلوم سلیقه آنهایی که نظر نوشته اند با شما یکی است؟ دلایل برای نصب فوراسکوئر روی گوشی همراه‌تان زیاد است پس بگذارید بگوییم این برنامه دقیقا چه طور کار می‌کند.

فوراسکوئر یک راهنمای شهرگردی است که در میان کاربران ایرانی برای امکانات متعددش در معرفی انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها و حتی کارهایی که می‌شود حوالی آنها انجام داد محبوب است. شما با نصب برنامه می‌توانید علاوه بر همه مزایای مشابه نقشه گوگل مانند اطلاعات تماس، مسیریابی به مقصد، عکس و متوسط امتیاز و نظرات کاربران، از امکانات بیشتری نیز برخوردار شوید؛ اما ساخت حساب کاربری یا اتصال به اکانت گوگل و ... به شما دسترسی کامل و رایگانی به تمام بخش‌های برنامه می‌دهد.

صبحانه، ناهار، شام، چای و کافه، زندگی شبانه و کارهایی که می‌شود انجام داد را در منوی ورودی برنامه می‌توانید ببینید. با استفاده از ابزارهای متعدد، فیلترهای دلخواه خود مانند علایق، ویژگی‌ها، توصیه دوستان، فاصله، سطح قیمت‌ها و باز بودن در ساعتی مشخص را اعمال می‌کنید. سپس در حوالی خود به دنبال محل مورد پسندتان می‌گردید. شما می‌توانید لیستی از رستوران‌هایی که رفته‌اید بسازید و مکان‌های دلخواه‌تان را علامت‌گذاری کنید. اطلاعات کاربری خود را کامل و گروه‌هایی با سلیقه شبیه به خودتان را دنبال کنید. حتی دوستان و آشنایان خود را در این برنامه پیدا می‌کنید و می‌توانید با آنها گروه بسازید تا برای رفتن به یک محل از آشنایان‌تان مشورت بگیرید. از این هم بیشتر شما می‌توانید به آسانی مکانی تازه را که در پایگاه داده وجود ندارد به آن اضافه و به دیگر کاربران برنامه معرفی کنید. 

Foursquer1

Foursquer

2- یلپ | Yelp | پیشنهاد خوراکی و همه چیز

دل‌تان می‌خواهد در شهرتان همه تجربه‌های خاطره‌انگیز را به آدم‌های تازه‌وارد پیشنهاد بدهید؟ از یک ساندویچ محلی تا سالن آرایشگاهی که موهای‌تان را همیشه آنجا کوتاه می‌کنید؟ دل‌تان می‌خواهد با بهترین تجربیات ساکنان یک شهر آشنا شوید؟ یلپ برنامه‌ای مختص گذاشتن نظرها و پیشنهادات است و با دسترسی به موقعیت شما و علایق‌تان مجموعه‌ای از پیشنهادهای متنوع را ارایه می‌دهد. اگر چندساعتی خودتان را به یلپ بسپارید پشیمان نمی‌شوید. این برنامه بیش از هرچیز به سبب نظرهای قابل اعتماد کاربرانش در رده‌بندی رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر فروشگاه‌های خوراکی مشهور شده است. یلپ تقریبا در ایران هیچ سرویسی ندارد ولی یادتان نرود برای سفرهای خارجی انتخاب اول بسیاری از مردم جهان است.

Yelp

راهکار برای مسافرانی که سبک غذایی متفاوتی دارند

این روزها سلیقه‌ ما آدم‌ها آنچنان متنوع شده است که هر روز با شکل تازه‌ای از رژیم غذایی روبرو می‌شویم. برخی هم به شیوه‌های سنتی یا قواعد مذهبی در تهیه و پخت غذا پایبند هستند.

1- اسکن‌حلال‌ | Scan Halal

اگرچه برخی محصولات خودشان نشان حلال دارند و برخی دیگر را با توجه به مکانی که از آن خرید می‌کنید می‌شناسید؛ اما ممکن است درباره خوردن یک کیک، شکلات، نوعی پنیر، سوسیس گیاهی یا هرمحصول دیگری برای‌تان این سوال وجود داشته باشد که آیا حلال است و از محصولات بدون ذبح اسلامی در آن استفاده شده است یا نه. همان‌طور که از اسمش پیداست این برنامه خوراکی‌های حلال را به شما معرفی می‌کند. کافی است بارکد هر محصول را اسکن کنید تا برنامه به شما بگوید آن محصول حلال است یا خیر. 

اسکن حلال

2- هپی‌کاو | happycow | با نخوردن محصولات حیوانی، گاوها را خوشحال کنید!

این برنامه به افرادی که از محصولات حیوانی استفاده نمی‌‎کنند یعنی وگان‌ها رستوران‌ها و غذاخوری‌های مناسب را در سراسر جهان معرفی می‌کند. طبیعتا گیاه‌خوارها نیز می‌توانند طعم و مزه این غذاها را آزمایش کنند. حتی اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم برای تنوع به چنین رستوران‌هایی پا بگذارید و با منوی جالب و جدیدی از غذاها روبرو شوید.

هپی کاو

هر اندازه در سفر دست و دلباز باشید، نیاز دارید حساب سفر را بدانید.

فرقی نمی‌کند سفرتان از نوع لوکس باشد یا کوله‌گردی. البته برای آنها که اقتصادی سفر می‌کنند هزینه‌ مساله جدی‌تری است؛ اما در هر صورت لازم است در طول سفر بدانید چه قدر از بودجه پیش‌بینی‌شده برای سفرتان را خرج کرده اید و در پایان نیز بدانید بودجه سفر کجا و چگونه هزینه شد. در این مطلب راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های‌تان ارایه کرده‌ایم:

ورود به راهنمای کاهش هزینه‌های سفر

 

1- ایکس‌ای کارنسی | Xe Currency | تبدیل‌کننده واحدهای پول

تبدیل‌کننده‌های بسیاری در فروشگاه نرم‌افزارهای موبایل وجود دارد. نکته اینجاست که در لحظه خرید و چانه‌زنی با فروشنده‌ای که به سختی زبانش را می‌فهمید کدام یک به سرعت شما را متوجه قیمت محصول می‌کند. ایکس ای به آسان‌ترین شکل ممکن بدون نیاز به اینترنت واحد پول‌های مختلف را به هم تبدیل می‌کند تا بتوانید از هزینه هر سرویس یا محصول تخمین درستی داشته باشید. چرا تخمین؟ شما می‌توانید واحد پول مقصد خود را از قبل در برنامه مشخص کنید تا با به‌روز رسانی لحظه‌ای در هر زمان که آنلاین شدید معادل‌ها را ذخیره کنید و در وضعیت آفلاین نیز بتوانید واحد را تبدیل کنید. البته انتظار نداشته باشید این برنامه بتواند قیمت بازار آزاد و غیرقانونی ارز ایران را به شما بگوید. دلار را با همان نرخ دولتی 4200 برای شما به تومان تبدیل می‌کند؛ اما در سفر به مقصدهایی که واحد پولی غیر از دلار یا یورو دارند حتما به کارتان می‌آید. زیرا از تعداد مراحل ذهنی که باید برای محاسبه ارزش انجام دهید می‌کاهد و دستکم به دلار می‌توانید ارزش را بدانید. 

xe currency

2- اسپنت‌مانی | Spent Money | برنامه‌ای که به شما بگوید پول‌ها کجا رفت!

این برنامه محیط کاربری آشنا و آسانی دارد. به حساب‌های اعتباری و بانکی شما متصل می‌شود، رسیدها را اسکن می‌کند و بنا به بودجه ای که برای هر روز در نظر گرفته‌اید هزینه‌های‌تان را محاسبه می‌کند. این برنامه نمی‌تواند به شبکه بانکی ایران متصل شود و بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که حساب‌های اعتباری بین‌المللی دارند؛ اما نمونه‌های فارسی آن را نیز می‌توانید در فروشگاه‌های برنامه موبایل پیدا کنید.

Tripcoin ، Trabee Pocket و Travel bank سه برنامه محبوب دیگر برای محاسبه هزینه‌های سفر هستند. اولی این مزیت را دارد که بدون اینترنت هم کارش را ادامه می‌دهد. ترابی پاکت هم به شما اجازه می‌دهد هزینه‌های سفرهای مختلف را ذخیره و با هم مقایسه کنید.

Spent

Trabee Pocket

Tripcoin

3- تری‌کانت | Tricount | راه حل دردسرهای مادرخرج در سفر گروهی

سفر گروهی بسیار لذت بخش است و هم‌سفرها غرق در خوشی و هیجان آن هستند؛ اما یکی باید وظیفه سخت حساب هزینه‌ها را به عهده بگیرد. همیشه سهم یا دنگ همه مساوی نیست چون همه یک جور غذا نمی‌خورند یا تفریحات مشابهی ندارند. برای آسان شدن کار مادرخرج یا همان حسابدار هزینه‌های جمعی، این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد اسامی همسفرهای‌تان را بنویسید و آنها را به لیست مخاطبین گوشی همراه‌تان لینک کنید. سپس به ساده‌ترین شکل هزینه‌ها و پرداخت‌های هرکدام را وارد می‌کنید. در پایان سفر نیز خودش دنگ یا سهم هرکس را حساب می‌کند و شما می‌توانید حساب سفر را در شبکه‌های اجتماعی با همسفرهای‌تان به اشتراک بگذارید. نکته جالب اینکه همه همسفرها می‌توانند برنامه را نصب کنند و هرکدام خودشان پرداختی‌های‌شان را وارد کنند و برنامه قابلیت همانند کردن و تطبیق اطلاعات واردشده همه اعضای سفر را روی همه گوشی‌ها فراهم می‌کند. عنوان هزینه‌ها را می‌توانید به فارسی بنویسید اما واحد پول تومان برای برنامه تعیین نشده است. برای آسانی کار شما می‌توانید بدون درنظر گرفتن واحد پول برنامه آن را تومان تصور کنید.

تری کانت

فرهنگ در سفر

انتخاب تیتر مناسب برای این مجموعه از برنامه‌ها که می‌خواهیم معرفی کنیم کار سختی بود. در یک جمله، اینجا قرار است زمان‌های تلف‌شده سفر مانند ساعاتی که در راه می‌گذرانید را با محصولات فرهنگی پر کنیم؛ البته مطابق سلیقه شما.

1- اپ‌های پادکست | فرصت گوش دادن به چیزی غیر از آلبوم آهنگ‌های محبوب‌تان 

پادکست‌ها محصولات کم‌و‌بیش جدیدی در دنیای رسانه‌های دیجیتال هستند. این محصولات شنیداری با محتوای بسته‌بندی شده و موضوعی خود، کم‌کم جای رادیوها را می‌گیرند زیرا شما در هر زمان متناسب با فرصت و حوصله خودتان به آنها دسترسی دارید. بازار داغ پادکست‌ها به تولیدکنندگان محتوای فارسی هم رسیده و این روزها کانال‌های اینترنتی متعددی به تولید محتواهایی با موضوعات متنوع می‌پردازند. برخی از این پادکست‌های فارسی موضوعات به‌روز و جنجالی را دنبال می‌کنند. برخی نیز در پاسخ به علایقی خاص تولید می‌شوند و ما در هر کانال و رسانه‌ای ممکن است به آنها بربخوریم و شاید بخواهیم سرفرصت بشنویم. شاید هم به پادکست‌های آموزشی حتی از زبان‌های دیگر علاقه داشته باشیم. مسیرهای طولانی سفر بهترین فرصت برای گوش سپردن به این پادکست‌هاست؛ اما چه طور آنها را منظم کنیم و در سفر دسترسی داشته باشیم.

کست‌باکس و یا پادبین | CastBox & PodBean

هردو از برنامه‌های خوب طراحی‌شده‌ای هستند که برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است. البته آیفونی‌ها خودشان اورکست (OverCast) را هم دارند که بسیار جذاب است. در این برنامه‌ها می‌توانید پادکست‌ها را جستجو کنید، آنلاین به پادکست‌های دلخواه‌تان به زبان فارسی یا دیگر زبان‌ها گوش دهید و یا آنها را برای زمانی که فرصت مناسب باشد ذخیره و دسته‌بندی کنید. با راه افتادن سرویس جستجوی صوتی گوگل، به زودی یافتن پادکست‌ها آسان‌تر نیز خواهد شد. ناملیک، شنوتو و چند برنامه دیگر نسخه‌های فارسی در بازار برنامه‌های اندروید هستند.

CastBox

ناملیک

شنوتو

OverCast

2- آدیوبوکس.کام | Audiobooks.com | کتابی که در حرکت یا بدون نور هم می‌توانید باز کنید.

بخش زیادی از سفر در راه می‌گذرد. همه ما بخشی از مسیر را در سکوت به مناظر تازه چشم می‌دوزیم یا با همسفرهای غریبه و آشنا هم‌صحبت می‌شویم. گاهی هم با گوش دادن موسیقی به آرامش یا هیجان می‌رسیم؛ اما اگر مسافر شب باشید و در حرکت خواب‌تان نبرد نویسندگان کتاب‌ها بهترین هم صحبت‌های شما خواهند بود. مسیر طولانی سفر فرصت مناسبی برای مطالعه کتاب است. برخی از ما هنوز هم در هر فرصتی خواندن کتاب را به شنیدنش ترجیح می‌دهیم؛ اما وقتی در وسیله در حال حرکت هستیم تمرکز بر خطوط نوشتاری برای چشم‌ها آزاردهنده است بنابراین طرفداران کتاب‌های کاغذی هم می‌توانند در سفر سراغ کتاب‌های شنیداری بروند. اودیوبوک برنامه بین‌المللی پرهواداری است که در سفرها برای شما امکان شنیدن هزاران کتاب را به طور رایگان یا با پرداخت بها فراهم می‌کند. خوشبختانه برنامه‌نویسان ایرانی نیز دست به کار شده‌اند و نمونه‌های فارسی خوبی مانند نوار، فیدیبو، طاقچه، کتابراه، واوخوان، کتاب سبز و ... ایجاد کرده‌اند که منابع مطالعه متفاوت فارسی را برای خریداری یا به طور رایگان در اختیار شما می‌گذارند.

در این برنامه‌ها می‌توانید کتاب دلخواه خود را جستجو و ذخیره کنید سپس شنیدن آن را در پیش بگیرید و هر زمان برنامه را دوباره باز کردید از همان نقطه قطع، مطلب را ادامه دهید. سرعت کتاب خواندن در این برنامه‌ها قابل تنظیم است و کتابخانه‌ای از محتواهای اختصاصی شما همیشه موجود است.

Audiobooks.com

واوخوان

نوار

طاقچه

فیدیبو

3- پولاراستپز | Polarsteps | سفرنامه نوشتن عادت زیبای جهانگردان

بیشتر مسافران در جهان و البته تعداد کمی از سفرکنندگان ایرانی اهل نوشتن سفرنامه هستند. سفرنامه‌ها جزو غنی‌ترین و قابل اعتمادترین منابع برای کسانی است که به مقصد مشابه می‌روند. عادت به خواندن سفرنامه‌ها پیش از سفر به یک مقصد آنچنان در جهان متداول است که هنوز هم کتاب‌های قطور سفرنامه هواداران و خوانندگان خودش را دارد و اغلب مسافران با مطالعه آنها از پیش، دید روشن و حس کاملی نسبت به مقصد خود پیدا می‌کنند. 

پولاراستپز یک ثبت‌کننده سفر چندرسانه‌ای است که به کمک آن می‌توانید گزارشی کامل و لحظه به لحظه از سفر خود تهیه کنید. در این برنامه علاوه بر نوشتن، امکان ذخیره عکس، مشخص کردن موقعیت، نقشه و تهیه آلبومی از سفر، پیش‌بینی شده است. همچنین سفرنامه چندرسانه‌ای خود را می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید. البته همانند بسیاری از برنامه‌های معرفی شده در این راهنما، پولاراستپز منوی فارسی ندارد و به خوبی از این زبان پشتیبانی نمی‌کند. اگر دل‌تان می‌خواهد سفرنامه فارسی‌تان را به آسانی همراه با عکس منتشر کنید و با هزاران مخاطب به اشتراک بگذارید به کارناوالی‌ها بپیوندید. بزودی این امکان از طریق برنامه موبایلی کارناوال نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد.

کـارنـاوالـی شــــــــــــــــو

Polarsteps

چطور به جایی سفر کنیم که یک کلمه از زبانش نمی‌دانیم؟

ندانستن زبان مقصد یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌‌های هر مسافر است. کارناوال بزودی در مطلب جداگانه‌ای اپلیکیشن‌هایی را که به برقراری ارتباط و بهبود مهارت‌های زبان خارجی شما کمک می‌کنند معرفی خواهد کرد. تا منتشر شدن این راهنمای نرم‌افزاری، خواندن مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد:

ورود به راهنمای برقراری ارتباط در کشورهای خارجی

translate

1- سیت‌اُراسکوئت | Sitorsquat | راه حل خجالتی‌ها برای جستجوی سرویس بهداشتی عمومی

از این و آن پرسیدن درباره نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی برای خیلی از ما کار آسانی نیست. از آن سخت‌تر اینکه وقتی واقعا به سرویس نیاز داریم ناچاریم با آدرس‌های شفاهی نامعلوم دنبالش بگردیم. شاید باورتان نشود که برنامه‌نویسان موبایلی به این نیاز هم فکر کرده‌اند و شما در برنامه سیت‌اوراسکوئت می‌توانید نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی حوالی خود را پیدا کنید. جالب اینکه درباره تمیز بودن سرویس بهداشتی نیز می‌توانید نظر خودتان را ثبت کنید.

Sitorsquat

2- وای‌فای مپ | WiFi Map | نقشه دسترسی به اینترنت

در این مطلب به کمک برنامه‌های گوشی هوشمند، شما را برای سفر به ناشناخته‌ها راهنمایی کردیم. بسیاری از این برنامه‌ها با اینترنت کار می‌کنند. این روزها جزو نخستین اقدامات هر مسافر در فرودگاه تهیه سیم کارتی است که خدمات اینترنت همراه را فراهم کند؛ اما این خدمات معمولا بسیار گران‌قیمت است. در بسیاری از شهرهای جهان سرویس‌های اینترنتی وای فای نیز ارایه می‌شود. برای ما مهم است بدانیم در مقاصد مختلف‌مان تا چه اندازه به اینترنت دسترسی خواهیم داشت. این برنامه در سطح جهانی نقشه دسترسی به اینترنت وای‌فای را به شما ارایه می‌دهد و می‌توانید با جستجوی مقصد خود از پوشش اینترنت وای‌فای اطمینان یابید.

WiFi Map

سخن آخر

بخش دوم این راهنما به پایان رسید. در بخش سوم، برنامه‌هایی ویژه کوله‌گردها و طبیعت‌گردها و افرادی که سفر را به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال می‌کنند برای‌تان معرفی خواهیم کرد؛ اما آنها که سفرهای عادی در پیش دارند با این برنامه‌ها کارشان راه می‌افتد. این نخستین بار است که مطلبی جامع برای کاربران ایرانی درباره اپلیکیشن‌های مناسب سفر نوشته شده است. احتمالا از خودتان بپرسید چرا در بیشتر بخش‌ها نامی از برنامه‌های ایرانی نبردیم؟! هدف ما در این مطلب معرفی برنامه‌هایی بود که در سفر ایرانی‌ها به سراسر جهان کارایی داشته باشند و برنامه‌های ایرانی هنوز در پوشش‌دهی اطلاعات و سرویس‌های‌شان در داخل کشور نیز به کمال نرسیده‌اند. بنابراین تا به بازار آمدن برنامه جامع سفر کارناوال برای‌تان کارآمدترین‌های جهان را گردآوری کردیم. اگر در این فهرست چیزی جا مانده است یا برنامه بهتری را سراغ دارید حتما آن را زیر همین مطلب معرفی کنید. اگر در استفاده از این برنامه ها نیز به مشکلی برخوردید تا آنجا که تجربه‌مان اجازه می‌دهد پاسخگوی‌تان خواهیم بود. آیا این مطلب برای‌تان مفید بود و به سوال‌های شما پاسخ داد؟

گاهی عکس می‌گیرم، بیشتر می‌نویسم، ساعات اداری را پشت مانیتور می‌گذرانم، عصرها در ترافیک می‌مانم، صبح‌ها بین صفحات کتاب و صدای فروشنده‌های مترو چرت می‌زنم‌‌، آخر هفته‌ها را با دوست و آشنا کافه و پارک می‌روم؛ اما لابه لای این روزمرگی‌ها زندگی هم می‌کنم. لابه‌لای

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

واقعا برنامه خوبی هست 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

انتشار:15 بهمن 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

برنامه zabihah هم امکاناتی جالبی داره. علاوه بر رستوران های حلال , فروشگاه ها برای خرید گوشت و محصولات دیگه اسلامی و همچنین مسجد های اطراف (و مذهب آن مسجد) رو به شما نشون میده

انتشار:01 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مسیر اتوبوس توریستی در شهر تهران چون ما از ویز استفاده میکنیم مارو به خیابانهای تنگ که سواری رو هست راهنمایی میکنه راه حل این مشکل چیه ...ممنون اتحادیه اتوبوس های برون شهری و جهانگردی

انتشار:23 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.