karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

رویای سفر کردن از آن رویاهاست که کوچک و بزرگ ندارد و فرقی نمی کند بیست ساله هستی یا سی ساله، یا پنجاه را هم گذرانده ای و می روی برای نیمه دوم زندگی آماده شوی. سفر کردن از آن رویاهای همه گیر است که به شغل هم کاری ندارد، راننده تاکسی باشی یا نقاش، کارمند یا مدیر؛ وسوسه همیشگی اش در گوشه ای از ذهن جایی برای خودش، خوش کرده و خیال بی خیال شدن هم ندارد! 

حالا چیزی که آدم ها را در این مورد متمایز می کند، نحوه مواجه شدن با این رویاست. اغلب یاد گرفته ایم «نمی شود» و «نمی توانیم» و در خوش‌بینانه ترین حالت، منتظریم تا کسی بیاید و ما را به رویاهایمان نزدیک کند! اما در نهایت و با آه پُر رنگی، ضربدر قرمزی روی سفر کردن می کشیم و با هزار بهانه، عذرش را می خواهیم. در بهترین وضعیت، بهانه هایمان شبیه چیزهایی است چون «پولش را ندارم» و «وقتش را ندارم» و در ناراحت کننده ترین اوضاع، فکر می کنیم که سفر کردن برای از ما بهتران است و دست سرنوشت هیچ وقت نخواسته که رنگ های شاد از آنِ ما باشد و ما هم بتوانیم یکی از آن جهانگردان خوشحال و لبخند به لبی باشیم که با یک کوله به دور دنیا می گردند.

اگر بهانه هایتان جزو دسته اول است و مایلید کمی واقع بین باشید و بخشی از نیمه پر لیوان را هم ببینید، همراه کارناوال باشید تا به شما نشان دهیم حتی بدون پول هم می توان سفر کرد و از یک جا نشینی دست کشید! اگر هم جزو دسته دومید، باز هم با ما باشید، شاید که این بار خواستید دنیا را جور دیگری ببینید.

سفر کم هزینه

برای سفر کردن، نیازی نیست که پولدار باشید

قبل از توضیحات بیشتر بگویم بدیهی است که وقتی از سفر بدون پول حرف می زنیم، یعنی هزینه های سرسام آور را تا حد ممکن کاهش دهیم و سفری با کمترین هزینه ها را تجربه کنیم. پیشتر، در مجموعه مقالات هزینه های سفر، به شما نشان دادیم که چطور و در کجاها می توان صرفه جویی کرد و در مجموع کاهشی میلیونی در بودجه سفر داشت. در این مقاله می خواهیم با راه های بیشتری برای کاهش قابل توجه تر هزینه ها آشنا شویم.

همان طور که بالاتر هم اشاره کردم، یکی از معمول ترین بهانه های ما این است که «پولی نداریم». با این بهانه انگار آب پاکی را می ریزید روی رویاهای تان و مثل دکتری که دیگر برای مریض محتضرش، کاری از دستش برنمی آید، سری تکان می‌ دهید و به خودتان می گویید: متاسفم!

یک لحظه دست نگه دارید و قدری فیلم را به عقب برگردانید. بیایید به این حرف برسیم که وقتی می گویید پول ندارم، دقیقا یعنی چه؟!

بله، درست است برایِ «سفر کردن پولی ندارید.» اگر همین حالا کسی از شما بپرسد پس با پول هایتان چه می کنید، می توانید اخمی کنید و صورت در هم بکشید و از حریم خصوصی حرف بزنید و به کل قضیه را فراموش کنید. یک راه دیگر هم هست، با خودتان رو راست باشید و حداقل به خودتان جواب دهید. با وجودی که همیشه آرزوی سفر کردن دارید، اما عملا آن را در اولویت هایتان نمی گذارید و موقع خرج کردن، غذاهای خوشمزه و رستوران های شیک و لباس های برند، ارجحیت بیشتری برای شما خواهند داشت. 

خوب است بدانید اغلب گردشگران و ماجراجویان و جهانگردان دنیا نه تنها از قشر مرفه نیستند، بلکه کاملا از طبقه معمولی اجتماع محسوب می شوند. باید بدانید تنها تفاوت میان شما و گردشگرانی مانند علی و مونا، زوج جهانگرد و معروف ایرانی، اولویت های شما در زندگی است. ماجراجویانی که زیاد سفر می کنند، علاقه ای به خرید ماهانه کیف و کفش و لباس ندارند و جز در مواقع ضروری، برای آن ها خرج نمی کنند. 

نگاهی به هزینه های ماهانه خود بیندازید و اگر تصوری ندارید که حقوقتان چطور خرج می شود، برگه ای بردارید و در طی یک ماه تمام هزینه های ریز و درشت را یادداشت کنید. حالا با دقت بررسی کنید و ببینید اگر کدام ها را حذف کنید، حیات شما به خطر نمی افتد و زندگی همچنان ادامه دارد. مطمئنا آن قدر باهوش هستید که تا این جا، متوجه منظورم شده باشید.

ورود به صفحه مجموعه مقالات هزینه های سفر

سفر کم هزینه

کار در سفر، راهی برای تامین هزینه ها

تا این جا متوجه شدیم که لازم است قدری برنامه ریزی مالی همیشگی‌مان را تغییر دهیم تا بگذاریم پای سفر کردن به زندگی ما هم باز شود. با این حال مطمئنا بهانه های همیشگی همچنان پابرجا هستند، با این تفاوت که این بار چهره عوض می کنند: «درآمد ماهانه من به قدری کم است که دیگر جایی برای سفر کردن نمی ماند»... یا «با قرض و بدهی هایم چه کنم؟!» .. «توی این اوضاع، چطور می شود سفر کرد؟» 

باید بدانید با همه این ها، باز هم می توان راهکارهایی را پیدا کرد که با استفاده از آن ها هزینه های سفر را تامین کنید. یکی از متداول ترین روش ها، کار در حین سفر است. شغل های بسیاری هستند که به شما این امکان را می دهند به کشوری خارجی و دست نیافتنی سفر کنید و با درآمد آن ها زندگی روزانه خود را بگردانید. اشتباه نکنید، منظور ما کارهای خاص و مدیریتی نیست که شما را با فِرست کلاس هواپیما ببرند و بیاورند. بلکه کارهایی معمولی است که از هر کسی بر می آید و اتفاقا استفاده از آن ها برای سفر، بسیار رایج است. اغلب این شغل ها، در مقابل کاری که انجام می دهید جای خواب، غذا و مقداری درآمد به شما می دهند. 

برای استخدام و اطمینان از داشتن این کارها، می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این جا لیستی از کارهای مورد نظر و وبسایت های هر یک را برای شما گفته ایم:

  • 1- کار در هاستل ها: جالب است بدانید که در اغلب دنیا هاستل هایی وجود دارند که می توانید برای کار در آن ها اقدام کنید.
  • www.hosteljobs.net 
  • www.hosteltraveljobs.com
  • 2- کار به عنوان پرستار کودک در خانه ها.
  • www.iapa.org
  • 3- کار داوطلبانه بر روی مزارع ارگانیک: کشورهای زیادی هستند که برای برداشت محصولات خود نیاز به نیروی کار دارند. به این روش می توانید به کشور دیگری سفر کرده و در کنار دیگر نیروهای داوطلب و خارجی کار کنید. همچنین این موقعیت کاری فرصتی مناسب برای پیدا کردن دوست های جدید و گشت و گذار در مقصدی جذاب است.
  • www.wwoof.net
  • 4- نگهداری از خانه: در این شغل، صاحبان خانه، تمام خانه خود را به شما می سپارند و خود به سفر یا کارهای روزمره مشغول می شوند و شما وظیفه نگهداری و مراقبت از خانه را به عهده خواهید داشت. 
  • www.caretaker-jobs.com
  • 5- نگهداری از حیوانات خانگی: با استفاده از این شغل می توانید به رایگان در خانه صاحب حیوان خانگی مورد نظر اقامت کنید.
  • www.trustedhousesitters.com
  • 6- کار بر روی کشتی و قایق های تفریحی.
  • www.findacrew.net
  • www.crewseekers.net
  • www.crewfiles.com/jobs
  • 7- کارگر بین المللی.
  • www.clubmedjobs.ch
  • 8- کار آزاد: در صورتی که مهارت به خصوصی دارید که می توانید آن را در فضای مجازی و در حین سفر به کار بگیرید، این سایت این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. 
  • www.freelancer.com
  • 9- کار در کمپینگ ها.
  • www.selectcampjobs.com
  • 10- سایر کارها: البته که کار در سایر کشورها به همین جا محدود نمی شود و کارهای بسیار دیگری هستند که می توانید روی آن ها حساب کنید. از سایت های زیر استفاده کنید و به دنبال شغل مورد نظر خود باشید.
  • www.searchjobsabroad.com/jobsearch
  • www.linkedin.com/company/search-jobs-abroad

در انتها لازم است یادآوری کنم که وبسایت های ذکر شده تنها یک راه برای پیدا کردن چنین کارهاست، پس خودتان را به این وبسایت ها محدود نکنید و بدانید فرصت های شغلی بسیاری در انتظار شماست. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار در سفر خواندن مقاله زیر را از دست ندهید:

ورود به صفحه راهنمای کار در سفر | تامین هزینه ها در راه

کار در سفر

کار در سفر

صرفه جویی در هزینه های مسیر

در کنار آن که چه کارهایی می توان برای تامین هزینه های سفر انجام داد، روش هایی نیز برای صرفه جویی وجود دارند. به طور مثال به راحتی می توانید از هزینه های رفت و آمد خود بکاهید. تعدادی از روش های پرکاربرد را در این جا توضیح داده ایم:

1- تهیه پروازهای ارزان: برای تهیه پروازهای ارزان قیمت، بسته به مقصدتان روش های متفاوتی پیش روی شما قرار می گیرد. به طور مثال برای تهیه پروازهای ارزان قیمت داخلی باید یک سری روش را در پیش بگیرید و برای سفرهای خارجی، روش های دیگری مد نظر است. در ایران بیشتر وقت ها، پروازهای لحظه آخری بسیار ارزان تر هستند؛ اما در کشورهای خارجی دقیقا عکس این قضیه برقرار است، یعنی اگر بخواهید پرواز ارزان قیمتی گیر بیاورید، یکی از راه ها، رزرو هر چه زودتر پروازهاست. 

یکی دیگر از راه های پیدا کردن پروازی ارزان، استفاده از سایت هایی چون www.farecompare.com است. در این سایت ها، هزینه پرواز مورد نظر را در سایت های مختلف بررسی می کنید و به راحتی می توانید پرواز ارزان تر را با ساعت دلخواه رزرو کنید.

2- انتخاب مسیرهای جداگانه: انتخاب مسیرهای جداگانه از جمله راه هایی است که کاملا بسته به مقصد، می تواند برای شما ارزان یا گران تمام شود. یعنی اهمیت دارد که این روش را برای کجا و چه مقصدی استفاده کنید. به طور مثال در بسیاری از نقاط دنیا شما اگر مسیر دو شهر با فاصله زیاد از هم را به صورت مستقیم طی کنید، هزینه بیشتری خواهید پرداخت تا آن که مسیر را به چند بخش تقسیم کرده و از وسایل حمل و نقل مختلفی استفاده کنید. 

خوب است بدانید اغلب بک پکرها (کوله گردها) از این روش برای گردش و سفر استفاده می کنند. 

3- پیدا کردن هم مسیر: سایت هایی هستند که به شما امکان می دهند تا اگر ماشین دارید و بدون همسفر پا به جاده گذاشته اید، تنها نباشید و یا اگر سفری انفرادی در پیش دارید و وسیله نقلیه هم ندارید، کسی را پیدا کنید که در ماشینش صندلی خالی دارد. به این ترتیب هزینه ها بین افراد تقسیم می شود و این گونه می توان سفری کم هزینه تر را رقم زد. 

سایت www.blablacar.com یکی از جاهایی است که می توانید در آن برای خود هم مسیر خارجی پیدا کنید.

4- هیچهایک: انتخاب هیچهایک یعنی هیجان مطلق به علاوه سفری رایگان! اگر تا به حال اسم هیچهایک به گوشتان نخورده و با این پدیده آشنا نیستید، باید به آن فیلم های خارجی که تا به حال دیده اید اشاره کنم. حتما تا به حال در یکی از این فیلم ها به صحنه ای برخورد کرده اید که کسی در کنار جاده ایستاده و در حالی که شستش را رو به بالا نگه داشته، منتظر ماشین است. اگر پیگیـر فیلم بوده باشید، در دقایق بعدی دیده اید که 

ماشینی نگه می دارد تا شخصیت فیلم را سوار کند. دقیقا به همین سبک سفر، هیچهایک می گویند. در این روش مسافران بدون پرداخت هیچ پولی سوار ماشین می شوند و به صورت توافقی با راننده، مسیری را با او طی می کنند. شاید جالب باشد بدانید که هیچهایک سبک سفر شناخته شده ای در دنیاست و ماجراجویان بسیاری به این روش پا در سفر می گذراند و جهانگردی می کنند. البته هیچهایک دردسرها و مسئولیت های خودش را هم دارد و کسی که این نوع سفر را بر میگزیند، باید برای اتفاقات مختلفی آمادگی داشته باشد.

ورود به صفحه آموزش اصول اولیه هیچهایک

پروازهای ارزان

هیچهایک

Andrey Kobylko

اقامت رایگان یا صرفه جویی در هزینه های اقامت

باید بدانید که هتل ها، تنها محل اقامت در طی سفرها نیستند و راه های بسیار متنوع و جالبی در پیش روی شما قرار دارد تا از هزینه های اقامت سفر خود بکاهید و یا به کل اقامتی رایگان را تجربه کنید:

1- اقامت در هاستل ها: هاستل ها یکی از معمول ترین راه ها برای کاهش هزینه های اقامت محسوب می شوند. اگر نمی دانید، هاستل نوعی خوابگاه است که امکاناتی چون تخت، سرویس بهداشتی، کمد و ... را در ازای قیمتی مناسب، در اختیار شما قرار می دهد. شما هاستل ها را در سراسر دنیا و حتی در بسیاری از نقاط دور افتاده خواهید دید و برای رزرو تخت های آن می توانید از سایت هایی چون www.hostelworld.com و www.booking.com استفاده کنید. 

2- استفاده از ایر بی ان بی (Airbnb): ایر بی ان بی یک شرکت مجازی است که به شما این امکان را می دهد تا برای اقامت خود روی خانه افراد بومی مقصد مورد نظر حساب کنید. با استفاده از این سایت می توانید با هزینه ای بسیار پایین تر میزبان و محل اقامت خود را در 191 کشور انتخاب کرده و به راحتی در هزینه ها صرفه جویی نمایید. در واقع این سایت نقش نوعی واسطه مجازی را دارد که امکان برقراری ارتباط بین مشتری و میزبان را ایجاد می کند. 

سایت ایر بی ان بی: www.airbnb.com 

3- استفاده از کوچ سرفینگ (couchsurfing): در سال های اخیر استفاده از سایت کوچ سرفینگ در میان هیچهایکرها (سفر رایگان) و بک پکرها (کوله گردها) بسیار رایج شده است. این سایت چیزی شبیه ایر بی ان بی بوده، اما تفاوت های جذابی دارد! با استفاده از کوچ سرفینگ می توانید به طور مستقیم با میزبان خود ارتباط برقرار کرده و از همه مهم تر، محلی رایگان را برای اقامت خود بیابید. 

سایت کوچ سرفینگ: www.couchsurfing.com 

4- تعویض خانه: یکی از راه های جالب برای اقامت رایگان، همین تعویض خانه است. در این روش، خانه خود را به رایگان، با خانه فرد دیگری از یک کشور خارجی، عوض می کنید. به این ترتیب در حالی که برای سفر به پاریس رفته اید و روی مبل های یک خانواده فرانسوی نشسته اید، این امکان را برای صاحب آن خانه ایجاد کرده اید که در سفرش به ایران در خانه شما بماند!

برای استفاده از این روش سری به سایت www.homeforexchange.com بزنید. 

5- نگهداری از حیوانات خانگی: راه های اقامت رایگان در سفر هنوز تمام نشده اند. اگر با حیوانات خانگی رابطه خوبی دارید و فکر می کنید به راحتی می توانید از عهده آن ها برآیید، این روش خوبی برای شما خواهد بود. برای این کار، کافی است سری به سایت www.trustedhousesitters.com بزنید و در آن عضو شوید. به این ترتیب در ازای نگهداری از حیوانات خانگی دیگران، اقامتی دلچسب و رایگان را در خانه ای گرم و دوست داشتنی بگذرانید.

6- کمپینگ: اگر اهل طبیعت گردی باشید، برای اقامت و شب مانی می توانید روی کمپینگ ها هم حساب کنید. اغلب اوقات برپا کردن چادر در محوطه های کمپ رایگان بوده و یا هزینه های بسیار کمی دارد.

اقامت در هاستل

ایر بی ان بی

کوچ سرفینگ

به رستوران نروید!

شاید عنوان این بخش قدری عجیب به نظر برسد؛ اما تا انتهای این پاراگراف با ما باشید...

خورد و خوراک هم مثل اقامت و رفت و آمد بخش اعظمی از هزینه های سفر را به خود اختصاص می دهد. اگر به دنبال یک صرفه جویی قابل توجه در سفرتان هستید، پیشنهاد می کنم خیلی ساده بی خیال رستوران ها شوید. تصور کنید هنوز هم در شهر و دیار خودتان هستید. اولین گزینه برای رفع گرسنگی چیست؟ به سادگی خود را به سوپرمارکتی بزرگ برسانید و با خرید مواد اولیه، خودتان در آشپزخانه دست به کار شوید و غذا بپزید.

اگر به هر دلیلی مانند وقت گیر بودن آشپزی و یا ... دلیلی نمی بینید که تا این حد در سفر خود صرفه جویی مالی داشته باشید و زمان هم برای شما مهم است، پس در انتخاب رستوران ها دقت کنید. اغلب گردشگران تازه کار ممکن است به اشتباهی رایج دست بزنند و برای صرف غذا به سراغ کافه و رستوران های فرودگاه بروند و یا شیک ترین و جذاب ترین رستوران های اطراف اماکن گردشگری را انتخاب کنند. اغلب اوقات در دسترس ترین، گران ترین است. برای آن که حداقل بیش از قیمت معمول برای غذاها هزینه نکنید، پیش از سفر تحقیق کنید و رستوران های باکیفیت و مقتصدانه و ارزان قیمت شهر را پیدا کنید. اگر هم در برقراری ارتباط مشکلی ندارید، تحقیق محلی و پرسش از بومیان نیز گزینه خوبی برای پیدا کردن رستوران های خوب و ارزان قیمت است.

در آخر هم فراموش نکنید، غذاهای خیابانی اغلب گزینه ای جذاب و ارزان محسوب می شوند و در سفر ارزان، انتخاب خوبی هستند. 

غذاهای خیابانی

از اینترنت رایگان استفاده کنید

امروزه اینترنت و فضای مجازی به یکی از بخش های جدایی ناپذیر زندگی همه ما بدل شده است و بسیاری از ما در طول سفر هم دلمان می خواهد به اینترنت دسترسی داشته باشیم. بسیاری به سراغ سیمکارت های محلی مقصد می روند و با پرداخت هزینه های گزاف، سیم‌کارتی می خرند تا بتوانند از اینترنت همراهش استفاده کنند. اگر به دنبال کاهش هزینه ها و البته، اینترنت رایگان هستید، باید بدانید راه هایی هست که شما را به راحتی به سوی بهشتی از اینترنت رایگان هدایت می کند. 

یکی از جذاب ترین سایت هایی که در طی جستجوهای اینترنتی ام به آن برخورد کرده ام، سایت www.wifispc.com است که نقشه ای آنلاین و جامع از وایفای رایگان را در اختیار همه می گذارد. کافی است وارد این سایت شوید و کشور و شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید، لیستی از وایفای های رایگان را بر روی نقشه به شما نشان می دهد. به این ترتیب می توانید انتخاب کنید به سراغ چه مراکز خریدی بروید و یا چه کافه ها و رستوران هایی را برای صرف غذا انتخاب کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

وایفای رایگان

استفاده از کارت های گردشگری و کارت موزه

اگر به بازدید از جاذبه های شاخص و تاریخی هر شهری علاقه دارید، یکی از راهکارهای دیگری که در کاهش هزینه های شما تأثیر دارد، استفاده از کارت های گردشگری و کارت موزه هاست. شاید در برخورد اول، هزینه این کارت ها را بالا ارزیابی کنید، اما وقتی نگاهی به لیست خدمات آن ها بیاندازید، با یک حساب سر انگشتی خواهید دید که در مجموع تهیه کارت های گردشگری به نفع شما خواهد بود. 

در آینده ای نزدیک و در مطالبی جداگانه درباره کارت های گردشگری شهرهای مختلف و مشهور صحبت خواهیم کرد. 

ورود به صفحه معرفی کارت موزه استانبول

کارت موزه استانبول

گردش رایگان در شهر

به دنبا راهنما هستید؛ اما پرداخت هزینه های سرسام آور برای تورهای گردش شهری هم اصلا منطقی به نظر نمی آید؟

برای شما چند راه حل وجود دارد: در بالاتر با کوچ سرفینگ آشنا شدیم. باید بدانید کوچ سرفینگ تنها برای پیدا کردن میزبان و اقامتگاه رایگان به کمک شما نمی آید؛ شما می توانید با استفاده از این سایت، به راحتی راهنمایانِ بومی را در مقصد مورد نظر خود پیدا کنید. به این ترتیب نه تنها در سفر تنها نمی مانید و دوستانی جدید پیدا می کنید، بلکه می توانید حتی بدون پرداخت یک دلار از اطلاعات مفید راهنمای خود استفاده کنید.

یک راه دیگر استفاده از تورهای پیاده روی و رایگان هستند. جالب است بدانید که در بسیاری از شهرهای معروف و گردشگرپذیر دنیا، تورهای رایگانی وجود دارند که به صورت پیاده گروه های کوچکی را همراه می کنند و به گردش در شهر می برند. برای آشنایی با این تورها، توصیه می کنم سری به سایت www.freewalkingtour.com بزنید. البته این سایت تنها یک مثال است؛ اگر به دنبال کاهش هزینه های اقامت، در یک هاستل اقامت دارید، می توانید از مسئول هاستل خود اطلاعات خوبی در مورد این تورها به دست آورید. یا همین طوری وارد یک هاستل شوید و از آن ها در این باره سوال کنید. 

تورهای رایگان

حمل و نقل عمومی را از قلم نیندازید

وقتی به شهری بزرگ پا می گذارید، طبیعتا برای جا به جایی در مقصد و سفرهای درون شهری لازم است از ماشین ها استفاده کنید؛ اما این که چه نوع وسیله ای را انتخاب می کنید هم مهم است. همان طور که احتمالا می دانید، در همه جای دنیا تاکسی ها، گران ترین وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شوند. پس اگر به دنبال سفری ارزان هستید، قید تاکسی را بزنید و به سادگی به سراغ مترو، قطارهای شهری و اتوبوس ها بروید. 

همچنین اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید، باید بدانید که کرایه دوچرخه یکی از راهکارهای به صرفه ی حمل و نقل در شهرها محسوب می شود. البته به مقصد خود توجه داشته باشید، در شهرهایی مانند دبی و استانبول، استفاده از دوچرخه برای گردش در شهر توصیه نمی شود؛ اما در شهری مانند چیانگ مای و در کل کشور تایلند، دوچرخه راهکار ارزان و خوبی برای گشت و گذار است.

اگر درباره حمل و نقل عمومی شهری مانند استانبول کنجکاوید، خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول | گردشی بی دردسر در شهر

حمل و نقل عمومی

بازارهای محلی، مکان مناسبی برای خرید

اگر به دنبال محلی برای خریدهای ارزان قیمت و مناسب هستید، شک نکنید که بازارهای محلی و روزبازارها بهترین مکان برای گیر آوردن اجناس ارزان هستند. البته یک مزیت بارز این بازارها، قابلیت چانه زنی است که در اختیار دارید و می توانید خریدها را با هزینه پایین تری انجام دهید؛ قابلیتی که در هایپرمارکت و مراکز خرید لوکس نمی توانید از آن خیلی استفاده کنید.

بازارهای محلی

بازارهای محلی

بهترین زمان سفرِ کم خرج را بشناسید!

تمام شهرهای دنیا، فصل سفر مخصوص به خودشان را دارند و یک یا چند ماه از سال، بیش از دیگر اوقات مورد توجه اند و در خیابان ها و اماکن گردشگری‌شان حجم بالای توریست ها را می توانید ببینید. شلوغ ترین زمان سفر به مقصد خود را پیدا کنید و از سفر در آن زمان خودداری کنید! چرا که تمام این شهرها درست در این زمان، بالاترین هزینه را برای اقامت و تورهای گردشگری و اجناس خود ارائه می دهند. 

فصل سفر

بیمه مسافرتی را فراموش نکنید

همان طور که دیدید از موارد بسیاری حرف زدیم و گفتیم با کمی انعطاف چگونه می توان از هزینه های سفر کاست؛ اما توجه داشته باشید که بیمه مسافرتی شامل این موضوع نمی شود و اصلا و ابدا نباید جزء موارد حذفی لیست سفر شما باشد. شاید تعجب کنید که چرا اصرار داریم بیمه مسافرتی را حتما داشته باشید، در حالی که باید هزینه زیادی پایش بپردازید و اصلا مورد ارزانی نیست. 

بیایید از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه کنیم. تصور کنید در حالت ناخوشایند قضیه، دچار حادثه ای شده اید که لازم است به بیمارستان مراجعه کنید، این جا دیگر خبری از دفترچه های بیمه ایرانی نیست و باید بدانید هزینه ها بسیار سنگین خواهند بود. بنابراین در این صورت و حتی در حالتی که دچار عارضه جسمانی نشوید، نداشتن بیمه مسافرتی، برای شما بسیار گران تمام خواهد شد. 

بیمه مسافرتی

سخن آخر

همان طور که با هم خواندیم و موارد را بررسی کردیم، راهکارهای جالب و بسیاری در دنیا هستند که سفر کردن را برای ما آسان می کنند. با این حال مسلما این ها تمام راه های سفر ارزان نبودند و ممکن است راه هایی از نظر ما پنهان مانده باشند.

نظرتان درباره راهکارهای ارائه شده چه بود؟ تغییری در برنامه هایتان ایجاد کرده اید؟ برای سفری خارجی و هیجان انگیز و ارزان، انگیزه گرفتید؟

اگر اهل سفر و ماجراجویی هستید، تا به حال از این روش ها استفاده کرده اید؟ جای چه روشی را در این میان خالی دیدید؟

نظرات، خاطرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار به سراغ چه جور مقالات آموزشی سفر برویم.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

29 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

یکی از چیزهایی که همش دنبالش بودم ویزا و مدارک هستش، روادید رو چرا چیزی دربارش گفته نشده؟

انتشار:16 آبان 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بنده تنهام همش در خانه بسر میبرم وخیلی نیاز دارم که بگردم دستم خالی است پول آنچنانی ندارم و دوست خوبی که منو درک کنه نیست احساس میکنم افسردگی میگیرم واقعا نیاز دارم که بگردم

الهیییی.من درکت میکنم مثل منی

05 آذر 1402

انتشار:02 مهر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالی بود سپاسگزارم

انتشار:05 آذر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.