karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

08 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پل افسوس ها

سفری خواهیم داشت به کشور #ایتالیا و شهر زیبای ونیز . مکانی که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است . ونیز دیدنی و زیباست . شهری است که هر انسانی را مجذوب زیبایی های خودش می کند . از دیرباز ونیز مورد توجه بازرگانان و مسافران بوده است . البته امروزه به دلیل بالا آمدن سطح آب این شهر بامشکلاتی مواجه شده است .

در این شهر از پلی دیدن خواهیم کرد که تاریخی بس عجیب در پشت سر نهاده است . انسان هایی که از روی آن عبور کرده اند به همراه خود غم و غصه ی فراوان داشته اند و آینده ی خود را یا اعدام شدن می دیدند و یا زندان .

نام این پل #پل افسوس ها است . چرا ؟ چون در یک طرف آن دادگاه است و در طرف دیگر زندان . بعد از تعیین مجازات و قرائت حکم مجرمان از روی این پل رد می شدند و به آن سوی پل که زندان قرار داشت می رفتند و در میانه ی راه افسوس می خوردند .

همراه کارناوال باشید تا به دیدن این پل برویم .

نمایی از شهر ونیز
رودخانه ی زیر پل افسوس ها

بر روی پل افسوس ها قدم می زنیم ...

تصور کنید بر روی این #پل قدم می زنید . به گذشته فکر کنید ، به چند صد سال پیش . صدای هیاهوی مردم به گوش می رسد و متهمی که حکم زندان برای او صادر شده است را از دادگاه بیرون می آورند تا به زندان منتقلش کنند . در چهره ی او غم و اندوه را می توان دید . با خود فکر می کند که ای کاش جرمی را مرتکب نمی شد . نگاه های مردم او را دنبال می کند . 

در دو طرف او سربازان بازوانش را گرفته اند و به سمت پل حرکت می کنند . در میانه ی پل می ایستد ، آهی به نشانه ی افسوس می کشد و به سوی زندان حرکت می کند . چندی بعد خود را پشت میله های زندان خواهد دید . 

شاید چنین اتفاقاتی بر روی این پل زیاد رخ داده و دلیل نام گذاری این پل نیز همین باشد . 

پل افسوس ، پلی که دادگاه را به زندان وصل می کرد و متهمان را راهی زندان . 

درباره ی پل افسوس ها بیشتر بدانیم ...

این پل مطمئنا یکی از زیباترین پل ها از لحاظ #معماری در شهر ونیز می باشد . زمانی که بر روی این پل ایستاده اید کانال آب از زیر شما می گذرد و نمایی زیبا را بوجود می آورد . این پل از لحاظ تاریخی برای این شهر از ارزش بالایی برخوردار است و در جهان از لحاظ معماری جزئی از برترین ها می باشد . 

این پل 11 متر طول دارد و جنس آن از سنگ آهک سفید می باشد . بر روی دیواره های کناری این پل 2 پنجره از جنس سنگ ساخته شده و تنها از این دو پنجره می توان بیرون را دید . ساخت این پل 2 سال به طول انجامید و در سال 1600 میلادی ساخت این پل آغاز شد . بر روی دیواره های بیرونی چهره هایی حکاکی شده است که همگی عصبانی هستند جز یکی از آن ها . 

پل های دیگری در دیگر کشور ها ساخته شده است که شباهتی به این پل دارند . مانند پل های آکسفورد و کمبریج در انگلستان و پل رومر در فرانکفورت آلمان . 

در ادامه داستان های جالبی را در رابطه با این پل خواهید شنید . 

پل افسوس ها
پل افسوس ها
پل افسوس ها و رودخانه

پیشینه ی پل افسوس ها

این پل توسط آنتونیو کونتینو معماری شد و ساخته شده است و ساخت آن در اوایل قرن 17 آغاز شد . این پل بر روی رودخانه ی زیبای کاخ بنا شده و در کنار این رود زیبایی دوچندان به خود گرفته است . پل افسوس ها دادگاه و زندان قدیمی را به زندان جدید که در سمت دیگر رودخانه قرار گرفته است وصل می کند . 

این پل در زمان های مختلف مورد توجه مردم و گردشگران قرار گرفته است . 

چگونه یک پل ساده می تواند این قدر جالب و مهم باشد ؟ در جواب به شما می گوییم که داستان های زیادی وجود دارد که باعث شده این پل اینقدر مهم باشد . در ادامه داستان هایی از این پل را خواهد شنید و متوجه خواهید شد که چرا نام این پل افسوس ها است . 

پل افسوس ها
پل افسوس ها
نقاشی از پل افسوس ها

داستان هایی از این پل و دلیل نامگذاری آن

برای این که متوجه شویم که چرا نام این پل افسوس ها است باید به یک داستان گوش فرا دهیم .

یکی از داستان ها می گوید :

بسیاری بر این باورند زمانی که زندانیان بعد از مشخص شدن حکم خود و انتقال آن ها به زندان بر روی این پل افسوس می خوردند و برای مدت طولانی و یا شاید برای آخرین بار نور خورشید و دنیای بیرون را می دیدند . 

اگر این گونه باشد چه سخت بوده است عبور از روی این پل برای زندانیان . 

برای شنیدن و خواندن داستان های بیشتر درباره ی این پل به این سایت مراجعه کنید : www.aviewoncities.com

پل افسوس ها
پل افسوس ها در شب
نمایی از داخل پل افسوس ها به بیرون

تاریخ از این پل می گوید

ساخت این پل در سال 1602 به پایان رسید و دادگاه یا همان کاخ دوکال را به زندان تازه ساخته شده وصل کرد . این پل از لحاظ معماری و سخت بسیار مهم است و مطالعات زیادی بر روی آن انجام شده و در جهان کاملا شناخته شده می باشد . تا جایی که بسیاری از نویسندگان در وصف این پل در نوشته های خود اشاره کرده اند و از زیبایی هایش سخن گفته اند . 

این پل تنها پل در ونیز به حساب می آید که پوشیده است و تنها دو پنجره بر روی دیواره ی آن ساخته شده است . کسانی که از این پنجره ها به بیرون نگاه می کردند آخرین تابش خورشید را می دیدند که از این پنجره ها به داخل می تابد . 

داخل این پل تقریبا ساده ساخته شده و بیشتر به بیرون آن توجه شده است . 

نقاشی از پل افسوس ها
پل افسوس ها

به دیدن این پل بروید

این پل در شهر #ونیز ، شمال کشور ایتالیا قرار گرفته است . این پل از سال 1600 تا 1602 ساخت آن طول کشیده و از همان سال تا به امروز ایستادگی کرده است . برای بازدید از این پل می توانید از ساعت 9 تا 5 خود را به پا افسوس برسانید . 

آدرس : ایتالیا ، ونیز ، پیازا سان مارکو

Address : Piazza San Marco ، Venezia , Italy

پل افسوس ها
پل افسوس ها

سخن کارناوال

سفرمان چطور بود ؟ لذت بردید ؟ نظر شما درباره ی این پل چیست ؟

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.