karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 اسفند 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 شگفتی های طبیعت هیچ گاه تمامی ندارند . درست است که انسان برترین موجودی است که روی زمین وجود دارد اما به نظر می رسد نمی تواند در خلق شگفتی با طبیعت رقابت کند .

گاهی طبیعت ما را با یک غار شگفت زده می کند و گاهی با یک سنگ ...

سنگی که به جد عجیب است و باعث حیرت ...

شاید اگر تصویر آن را بدون این که چیزی در موردش بدانید در اینترنت می دیدید ، همان جمله ی معروف را می گفتید : " این عکس فتوشاپ است ..." 

اما مطمئن باشید که این عکس فتوشاپ نیست و این مکان کاملا واقعی است ...

همراه کارناوال باشید.

 

تعادل در طبیعت | صخره راک

تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir0

نگاهی بیندازیم به یک پدیده ی جالب ...

مقصدمان یکی از دشت های عجیب انگلستان در یورکشایر شمالی است ؛ دشتی 50 هکتاری با نام بریمهام (  Brimham Moor ) . جایی که شهره است به خاطره صخره های عجیبش ...

از این جا با عنوان یکی از عجیب ترین دشت های طبیعی انگلستان یاد می شود . در گذشته مخصوصا در دوران ویکتوریایی در انگلستان خیلی ها این جا را حاصل سحر و جادوی جادوگران و شیاطین می دانستند . اما امروز می دانند که این صخره ها به دلیل فرسایش های طبیعی طی 18 هزار سال به وجود آمده است .

صخره هایی عجیب با اشکال مختلفی در این منطقه وجود دارند اما یکی از زیباترین و خاص ترین آن ها صخره ای با نام صخره ی راک است که به زیبایی هنر دستان طبیعت را به رخ انسان ها می کشد .

به اینجا می رویم تا یکی از عجیب ترین صخره هایی که شاید در دنیا وجود دارد را قبل از آن که فرو بریزد با هم ببینیم .

تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir3
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir8

صخره ی راک | نمادی از اوج تعادل در طبیعت 

 یکی از صخره های دشت بریمهام که واقعا عجیب ، زیبا و حیرت آور است ؛ صخره ای است با نام صخره ی راک ( Idol Rock ) .

شاید به محض این که برای اولین بار این صخره را ببینید گمان کنید که همین الان با وزش کوچکترین بادی این صخره فرو خواهد ریخت ...

اما خیالتان راحت صخره ی راک قرن هاست که در این وضعیت است و هیچ تکانی نخورده و به نظر می سد این تعادلش را هم تا قرن های دیگر حفظ خواهد کرد .

اگر پای صحبت ساکنان منطقه بنشینید ، متوجه می شوید که این صخره در خاطرات اجداد آن ها هم جای داشته ...

تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir5
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir6

به چالش کشیدن قوانین فیزیک ...

این تنها شگفتی های این صخره نیست ... 

عجیب است ، چطور می شود که یک صخره ی یکپارچه ی 200 تنی با ارتفاع 4.5 متر تنها بر روی یک قطعه سنگ با محیط 30 سانتی متری استورا باشد ، آن هم برای چیزی در حدود چندین هزار سال ...

این به طور حتم به چالش کشیدن قوانین فیزیک محسوب می شود ...

تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir1
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir..21210
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir9

افسانه های صخره ی راک و دشت بریمهام

زیبایی ها و عجایب دشت بریمهام از گذشته تا به امروز سبب گشته تا افسانه ها یا به قول خودمان حرف های زیادی پشت سرش باشد ...

از آن جا که می گویند این دشت و صخره هایش حاصل سحر و جادوی کاهنان است تا آن جایی که اعتقاد دارند این جا در راستای تکمیل اهداف عرفانی بنای استون هنج ساخته شده است.

شاید وجود صخره ی راک در این منطقه بتواند قدرت بیشتری به این ادعاها ببخشد و آن ها را محتمل تر به نظر برساند . 

چرا که با هر قانون فیزیک و ریاضی که حساب کنید این تعادل غیر منطقی و عجیب است .

در مورد صخره ی راک افسانه ای وجود دارد که می گوید ؛ اگر آرزوی خود را به این صخره بگویید ، آرزوی شما محقق خواهد شد .

این ها افسانه در حالی است که علم چیز دیگری می گوید ...

تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir2

و اما دشت بریمهام ...

دشت بریمهام ، بدون در نظر گرفتن صخره ی راک ، یکی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین مناطق و دشت های انگلستان است . 

در کنار تمام افسانه ها و داستان هایی که در مورد آن گفته می شود ، این منطقه تنها حاصل از چیزی در حدود 18 هزار سال فرسایش و فرآیندهای طبیعی است .

این منطقه جزو مناطق  و پارک های ملی حفاظت شده است و زیر نظر سرسخت ترین استانداردها اداره می شود.

عده ای از کارشناسان در مورد این دشت معتقدند که اگر امکان انتقال این مکان و صخره هایش به نزدیکی بنای " استون هنج " وجود داشت ، استون هنج در برابر آن بسیار کوچک و مینیاتوری به نظر می رسد ...

این  ادعاها شاید بتواند ابعاد و وسعت این مکان را در قالب کلمات بیان کند .

البته تنها صخره ی دشت بریمهام ، صخره ی راک نیست بلکه صخره های زیاد دیگری با اشکال مختلف در این مکان وجود دارند که بعضی از آن ها با توجه به اشکال خاصشان نام هایی از طرف بازدید کنندگان به خود گرفته اند ؛ مثل صخره ی شتر ، صخره ی رقص خرس و ...

در کل این دشت یکی از بهترین نقاط برای پیکنیک است ؛ یک تفریح عالی با طعم تاریخ و آدرنالین ؛ چرا که دشت بریمهام و صخره هایش مقصد مناسبی برای صخره نوردان ماجراجو هستند .

تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir..0
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir7
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir..21215
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir..21216
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir..2
تعادل در طبیعت - صخره راک-karnaval.ir..21211
ویدئویی از صخره های این دشت که هر کدام نامی برای خود دارند

نحوه ی شکل گیری صخره های دشت بریمهام

در مورد نحوه ی شکل گیری صخره های دشت بریمهام از جمله همان صخره راک عده ای گمان می کنند که پای جادوگران و کاهنان در میان است اما این صخره ها کاملا بر اثر فرآیندهای طبیعی شکل گرفته اند . نحوه ی شکل گیری این صخره ها به این صورت بوده است :

شکل گیری سنگ ها و صخره های دشت بریمهام از چیزی در حدود 320 میلیون سال پیش آغاز شده است ؛ درست همان زمانی که آب ، شن و ماسه های کوه های مناطق اطراف مثل کوه های گرانیتی اسکاتلند و نروژ را با خود می شست و به دشت های منطقه ی یورک شایر انگلستان می آورد . این فرآیند و انتقال شن و ماسه ها ادامه داشت تا در این منطقه دلتایی شکل گرفت .لایه هایی از شن و ماسه به همراه کریستال سنگ بر روی هم انباشته شدند ، باد و باران باعث فرسایش آن ها شد و به آن ها اشکال مختلف داد تا این که امروز صخره هایی عظیم و زیبا در این دشت شکل گرفتند . البته وقوع عصر یخبندان هم به شکل گیری این صخره ها کمک کرده است .

تعادل-در-طبیعت-صخره-راک-karnaval.ir_..3

بازدید از دشت بریمهام و صخره های زیبایش

اگر می خواهید به این منطقه بروید و از صخره های زیبای آن دیدن کنید بد نیست این اطلاعات را قبل از سفر بدانید :

دشت بریمهام قسمتی از منطقه ی "نیدردل " Nidderdale است که یکی از زیباترین مناطق طبیعی انگلستان به حساب می آید . دشت بریمهام و مناطق اطرافش جزو مناطقی هستند که تحت نظر حفاظت ملی ، اداره و محافظت می شوند .

اگر می خواهید به بریمهام بروید بایید به انگلستان و از آن جا به شهری با نام "ساولی " Sawley بروید ، چرا که دشت بریمهام در نزدیکی این شهر واقع شده است .

از شهر "ساولی "  Sawley تا دشت بریمهام باید کمی رانندگی کنید تا به مقصد برسیم . ورود به این دشت آسان است و می توانید از صبح تا غروب بدون پرداخت هزینه در این دشت زیبا ، اوقات خود را سپری کنید . بعد از وارد شدن به دشت برای رسیدن به صخره های خاص و عجیبش باید یک مقدار پیاده روی کنید که در زمان طی این مسیر از میان صخره های و درختان زیادی عبور می کنید که این هم خود نوعی هیجان محسوب می شود .

بعد از این که به قسمت اصلی بریمهام رسیدید منظره ای بی نظیر را می توانید از مناطق اطراف ببینید .

آدرس: انگلستان ، یورکشایر ، منطقه هارگوت ، پل تابستان

Address: Summer Bridge, Harrogate, Yorkshire, England, HG3 4D

ایمیل: brimhamrocks@nationaltrust.org.uk

 

در پایان هم ویدئوی زیبایی از صخره های این دشت زیبا ببینیم

سخن پایانی ...

دیروز به تاریخ پیوست …
فردا معماست و امروز هدیه است …

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.