karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 اسفند 1398

به روز رسانی

27 اسفند 1398

در این مطلب به نکاتی در مورد انتخاب اقامت مناسب در سفر با نوزاد و کودک می‌پردازیم تا بدانید چگونه می‌توانید با همراهان کوچک‌‌تان در سفر، بی دردرسرترین اقامت را داشته باشید. در ادامه نکاتی در مورد اقامت با کودک در هتل می‌گوییم و راه‌هایی را برای اقامت خوب با نوزادان و کودکان بیان می‌کنیم. همراه‌مان باشید.

چگونه اقامتگاه مناسبی برای کودک و نوزاد انتخاب کنیم؟

نیازها و توانایی های نوزاد و کودک را در نظر بگیرید؛ مهم‌ترین نکته در انتخاب یک اقامتگاه مناسب همین است چرا که هر کودک و نوزاد نیازهای خاص خود را دارد که نقش مهمی را در انتخاب یک اقامتگاه ایفا می‌کنند. در اینجا به شما نکاتی کلی را بیان می‌کنیم و سپس می‌گوییم که در هر نوع اقامتگاه چه نکاتی را باید در آنها مورد توجه قرار دهید:

نکات کلی

  • آیا سیستم گرمایش و سرمایش مکان مورد نظر، می‌تواند دمای مناسب کودک و نوزادتان را تامین کند؟
  • آیا در هنگام اقامت به بالکن یا حیاط و فضای باز دسترسی دارید تا در صورت نیاز کودک و نوزادتان را به آنجا ببرید و سرگرم کنید؟
  • نظافت مکان مورد نظرتان قابل قبول است؟
  • آیا در نزدیکی محل اقامت جایی برای سرگرم‌کردن کودک یا نوزادتان مانند مهدکودک ،پارک بازی و ... وجود دارد؟

هتل

اولین گزینه‌ای که برای اقامت به ذهن هر کس می‌رسد، هتل است چرا که این نوع اقامتگاه مجهزترین محل اقامت به نظر می‌رسد که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد اما حواس‌تان به این نکات در هتل باشد:

  • هزینه اقامت کودک و نوزاد در هتل مورد نظرتان چه قدر است؟ آیا اقامت رایگان به کودک یا نوزادتان تعلق می‌گیرد؟
  • هتل مورد نظر چه خدمات ویژه ای برای کودکان و نوزادان دارد؟ وجود مهدکودک، اختصاص پرستار در صورت نیاز، رستوران یا منوی غذایی ویژه و ... از این دست خدمات هستند.
  • نظافت هتل به چه صورت است؟ آیا در این زمینه تسهیلاتی را برای مسافران دارای کودک یا نوزاد در نظر گرفته‌اند؟
  • آیا تخت نوزاد یا کودک در اختیار شما قرار داده می‌شود؟
  • امنیت اتاق‌ها برای نوزاد و کودک چگونه است؟ وجود حداقل وسایل و نبود شکستنی و اشیای تیز خیال شما را راحت‌تر می‌کند.
  • آیا امکان اجاره سوئیت در هتل مورد نظرتان را دارید تا فضای بیشتری داشته باشید؟

اقامتگاه بوم‌گردی

  • هزینه اقامت کودک و نوزاد در اقامتگاه مورد نظرتان چه قدر است؟ آیا اقامت رایگان به کودک یا نوزادتان تعلق می‌گیرد؟
  • اقامتگاه مورد نظر چه خدمات ویژه‌ای برای کودکان و نوزادان دارد؟ آیا در صورت نیاز می‌توانند به شما در امورات کودک و نوزادتان کمک کنند؟
  • نظافت و بهداشت در اقامتگاه به چه صورت است؟ آیا مسافران قبلی از نظافت آن مکان رضایت کامل دارند؟
  • در اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا سرویس خواب به صورت کف خواب است؛ آیا شما با این موضوع مشکلی ندارید؟ در صورت وجود تخت آیا تخت نوزاد یا کودک در اختیار شما قرار داده می‌شود؟
  • امنیت اتاق‌ها برای نوزاد و کودک چگونه است؟ وجود حداقل وسایل و نبود شکستنی و اشیای تیز خیال شما را راحت تر می‌کند.
  • آیا سرویس بهداشتی در اتاق در دسترس است و یا باید به صورت مشترک با سایر مهمانان استفاده شود؟ برخی اقامتگاهها دارای اتاقهای مستر هستند که پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی بیشتر آنها را انتخاب کنید به ویژه وقتی نوزاد به همراه دارید.
  • در مورد گرمایش و سرمایش اتاقها سوال کنید و مطمئن شوید که اتاق دارای دمای مناسب نوزاد و کودک‌تان است.

سوئیت، ویلا و خانه

  • وضعیت سرویس بهداشتی و حمام چگونه است؟ آیا اتاق مستری در خانه یا ویلای مورد نظر وجود دارد؟
  • به امنیت کودک و ویژگی‌های رفتاری‌اش توجه کنید؛ به عنوان مثال ویلاهای نزدیک دریا خیلی برای کودکان و شیطنت‌های‌شان مناسب نیستند و حوادثی به این دلیل رخ داده است. شما در سفر نمی‌توانید تمام حواس‌تان را مشغول کودک کنید و خواه ناخواه غفلت‌هایی پیش می‌آید. پس این مورد را حتما در نظر بگیرید.
  • اقامت کودک یا نوزاد تاثیری در هزینه اجاره دارد یا خیر؟

انتخاب هتل با بچه ها

نکاتی برای اقامت بهتر با کودک و نوزاد

  • پیش از استقرار در محل و باز کردن چمدان‌ها، گوشه و کنار اقامتگاه را چک کنید تا شی خطرناک یا برنده‌ای در آنجا نباشد. به ویژه وسایلی که ممکن است از مسافران قبلی به جا مانده باشد.
  • حواس‌تان به درها باشد و سعی کنید همواره آنها را بسته نگه دارید تا کودک بدون اطلاع شما خارج نشود.
  • خیلی سخت نگیرید و سعی کنید کودک‌تان را با رعایت نکات ایمنی آزاد بگذارید. 
  • برای آنکه نظافت را بهتر رعایت کنید می‌توانید از زیراندازی برای کودک‌تان به هنگام بازی و غذاخوردن استفاده کنید. 
  • خشکبار و میان وعده‌های سالم را فراموش نکنید.
  • سرگرمی‌هایی را برای کودک در نظر بگیرید که در زمان بودن در محل اقامت حوصله‌اش سر نرود و کلافه‌تان نکند.

اقامت در سفر با نوزادان

سخن آخر

تجربه سفر با کودک و نوزاد چیزی است که خیلی‌ها از آن سر باز می زنند و ترجیح می‌دهند امتحانش نکنند. اما مطمئن باشید هر تجربه‌ای اگر درست برنامه‌ریزی شود، می‌تواند لحظات شیرینی را برای‌تان به ارمغان آورد.

تا به حال تجربه سفر با کودک یا نوزاد را داشته‌اید؟

در چه محلی اقامت کردید و چه قدر از آن راضی بودید؟

منتظر دیدگاه‌های‌تان هستیم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام دوستان من بیش از ده سال است تلاش هایی جسته گریخته جهت تبدیل منزل مسکونی روستایی مان به اقامتگاه داشتم و تا مراحلی به سازی کردم ،همیشه نمیدانستم آیا انتخاب م درست بوده یا خیر تا اینکه امروز میهمان یک اقامتگاه بوم گردی در روستای علوه از توابع شهرستان کارون مجاور کلانشهر اهواز شدم و با مردی که در عین سادگی خانه خود را محل ضیافت و میهمانی جهانیان قرار داده و آنچه آموخته از پدرانش را روزانه انجام میدهد و غذای محلی خودشان را با افتخار طبخ و تناول کردم او کارمند یه شرکت بوده و تصمیم می گیرد خود مدیر خودش با شد از شرکت نیشکر اهواز بیرون می آید زمین پدری را کشت میهمانها ها با آمدنش جان تازه میگیرند،و خربزه ها سبز می شوند و پس از زمان دست چین خربزه خیار کاشت شده و پس از برداشت انگورها ثمر میدهد و مهر ماه بوته های زمرد نشان ترش مزه توسط زنان روستا دستچین میشود دارویی که نجات بخش افراد پر فشار خون است و دمنوش آن در اتاق کاهگلی ابوعلی با خنده های او و نوشیدن قهوه جوشیده شده در دله محلی طعم مدیر مالی بودن را بیشتر میکند ابوعلی می گوید خودت باش زندگی خودت را بکن و خوش رو باش و با صداقت و این زندگی شما برای دیگران با زیستن در کنار تان به شکل روستایی لذت بخش است و درآمد تان عالی میشود

انتشار:19 تیر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مفيد واقع شد ،ممنون

انتشار:17 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.