karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 مهر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تاریخ همواره با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است؛ گاه حکومتی تشکیل شده و سرنوشت ملتی تغییر کرده یا آن که جنگی بر سر قدرت شکل گرفته و دولت ها و حکومت ها، با به استعمار در آوردن سرزمین های دیگر، قدرت و قلمرو خود را افزایش داده اند.

در جریان همین فراز و نشیب ها، قلمروهای بسیاری پدید آمدند و سرزمین های زیادی به دست فراموشی سپرده شدند. در تاریخِ جنگ ها و صلح هایی که تا به امروز رقم خورده اند، واژه‌ی استعمار، بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند. کشورهایی که از قدرت و ثروت بیشتری برخوردار هستند، همواره از برتری هایشان بهره گرفته و با استعمار سرزمین های دیگر، منابع و اموالشان را به تاراج می برند. 

کلمبیا، یکی از کشورهایی است که برای مدت طولانی اسیر چنگال استعمارگران بوده و روزهایی تلخ را از این دوران در تاریخ خود به یادگار دارد. این کشور که در قاره‌ی آمریکای جنوبی واقع شده، برای سالیان بسیار تحت سلطه‌ی یکی از اولین استعمارگران جهان یعنی اسپانیا بوده است. مردم کشور کلمبیا از سال 1781 اقدامات فراوانی برای رهایی از استعمار اسپانیایی ها انجام دادند؛ اما با یورش ناپلئون بناپارت، رهبر انقلاب کبیر فرانسه به اسپانیا و سست شدن پایه های قدرت این کشور، جرئت بیشتری برای بیان اعتراضاتشان پیدا کردند. با وجود ضعف شدید نظامی و آثار حملات فرانسه بر اسپانیا، باز هم اسپانیایی ها ساکت نماندند و برای سرکوب اعتراضات آزادی‌خواهانه‌ی کلمبیا، دست به قتل عام های بسیاری در سراسر این کشور زدند.

تاریخ و اتفاقات بزرگ آن نشان می دهد که وجود رهبران ثابت قدم و راسخ یکی از مهم ترین نیاز ها برای قدم گذاشتن در راه موفقیت است و کلمبیا هم از این قاعده مستثنی نبود. رهبر مقتدر انقلاب کلمبیا، سیمون بولیوار (Simón Bolívar) نام داشت. این شخص در خانواده ای اشراف زاده در کشور ونزوئلا متولد شد؛ اما از همان روزهای آغازین، مسیری متفاوت با سنت های خانوادگی‌اش در پیش گرفت. وی در طلب آزادی و آرامش برای تمامی مردم جهان بود و در این راه با انسان های آرمانگرای دیگری همچون فرانسیسکو د میراندا (Francisco de Miranda)، نظامی انقلابیِ ونزوئلایی، آشنا شد. هر دوی این اشخاص، نقش بسیار پررنگی در جنگ های استقلال آمریکا ایفا کرده اند؛ جنگ هایی که در نهایت موجب استقلال بسیاری از کشورهای لاتین گردید. سرزمین هائیتی (Haiti) که در آن زمان تحت استعمار فرانسه بود، به عنوان اولین کشور، استقلال خود را به دست آورد و پس از آن زنجیره های استعمار در آمریکای لاتین، یک به یک شکسته شد.

کلمبیا هم در تاریخ 20 جولای 1810 اعلامیه‌ی استقلالش را منتشر کرد و در نهایت در سال 1819 به طور رسمی حکومت استعماری اسپانیا را در کشورش سرنگون نمود.

همه ساله مردم کلمبیا به مناسبت این روز بزرگ و تاریخی، در بیستم جولای، جشن پرشوری را در کشورشان برپا می کنند و به شادمانی و اجرای برنامه های گوناگون می پردازند. امروز سری به این کشور می زنیم و تصاویری از جشن های استقلال کلمبیا را به تماشا می نشینیم. در مطلب پیش رو، ابتدا تصاویری از مراسم رسمی کشور را مشاهده می کنید که با حضور رئیس جمهور و مقامات دولتی برگزار می شود. پس از آن به میان مردم می رویم؛ مردمی که لباس هایی به رنگ پرچم کشورشان پوشیده‌اند و در خیابان ها به جشن و پایکوبی می پردازند. 

با کارناوال همراه باشید...

جشن استقلال کلمبیا

1- رژه ای به مناسبت پیروزی

نیروی ویژه‌ی کلمبیا در پایتخت کلمبیا، بوگوتا (Bogotá)، رژه می روند و روز استقلال کشورشان از اسپانیا را جشن می گیرند.

رژه سربازان بوگوتا کلمبیا

Fernando Vergara

2- سربازهای منتظر برای اجرای مراسم 

سربازان بوگوتا کلمبیا

Fernando Vergara

3- صورت های پوشیده در جشن

در تصویر یکی از غواص های نیروی دریایی صورتش را با رنگ می پوشاند و برای حضور در رژه ی سربازان آماده می شود.

غواص نیروی دریایی بوگوتا کلمبیا

Fernando Vergara

4- خوشحالی کودکان از آزادی 

در تصویر دختر سه ساله‌ای به نام گابریلا گومز (Gabriela Gomez) را می بینید؛ این دختر کلمبیایی خود را در جشن استقلال کشورش شریک می داند.

دختر کلمبیایی بوگوتا کلمبیا

5- گروه موسیقی ارتش

گروه موسیقی ارتش بوگوتا کلمبیا

6- نیروی دریایی کلمبیا با پوشش مخصوص غواصان

نیروی دریایی کلمبیا بوگوتا کلمبیا

7- تک تیر اندازها در صف انتظار برای رژه 

تک تیرانداز بوگوتا کلمبیا

8- رئیس جمهور کلمبیا و بانوی اول

بانوی اول کلمبیا در کنار همسر رئیس جمهورش، خوان مانوئل سانتوس (Juan Manuel Santos) به تماشای رژه ی سربازان نشسته است.

خوان مانوئل رودریگز و همسرش بوگوتا کلمبیا

9- مانور هوایی

سربازهای کلمبیایی به رژه بر روی زمین بسنده نکرده و مانور هوایی را نیز در برنامه های جشن استقلال‌شان گنجانده اند.

مانور هوایی جشن استقلال کلمبیا بوگوتا

 10- پیام صلح کشور کلمبیا برای تمامی دنیا

یکی از سربازهای کشور کلمبیا از روی پشت بام به رژه ای که در شهر در حال برگزاری است، نگاه می کند. در نمای خارجی ساختمان، پرچم کشور کلمبیا دیده می شود که واژه ی صلح به زبان اسپانیایی روی آن نوشته شده است.

جشن استقلال کلمبیا شهر بوگوتا کلمبیا

11- جشنی برای همه وفاداران به کشور

گروهبان کریستین سیلوا (Christian Silva)، برای حضور در مراسم کفش های خود را تمیز و براق می کند. 

کریستین سیلوا شهر بوگوتا کشور کلمبیا

12- کلمبیایی ها با افتخار پرچمشان را در سراسر شهر می چرخانند

بوگوتا کلمبیا

13- رقص و پایکوبی در پایتخت

بوکوتا کلمبیا

بوگوتا کلمبیا

14- رژه مردمان عادی با پرچم کشورشان

بوگوتا کلمبیا

15- رژه با پاهای چوبی

کلمبیایی ها به لباس های همرنگ پرچمشان بسنده نکرده اند و خودشان را با پوشش های ویژه برای نمایش های خیابانی آراسته اند. 

بوگوتا کلمبیا

سخن آخر

تصاویری از رژه های رسمی و شادی خیابانی مردم در سالروز استقلال کلمبیا را با یکدیگر به تماشا نشستیم. نظرتان درباره ی این تصاویر چه بود؟ پیش از این، شناختی از این روز بزرگ در تاریخ کشور کلمبیا داشته اید؟

دیدگاهتان را به ما به اشتراک بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.