karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از 26 ژانویه 2011 که جنگ داخلی سوریه آغاز شد حدود 7 سال می گذرد؛ جنگی که خرابی های فراوانی در سطح این کشور به وجود آورده و زندگی مردم این کشور و حتا کشورهای دیگر را تحت تاثیر خود قرار داده است. یکی از جنبه هایی که در این جنگ داخلی به شدت آسیب دیده، صنعت گردشگری این کشور است. سوریه پیش از آغاز جنگ به دلیل جاذبه های تاریخی و مذهبی متعدد خود یکی از مقاصد گردشگری مهم خاورمیانه محسوب می شد اما امروز دیگر نشانه ای از صنعت در این کشور دیده نمی شود. حال در میان تمام مشکلاتی که سوریه با آنها دست و پنجه نرم می کنند فردی به نام جورجو (George) ماه جولای 2018 سفری به این کشور داشته و عکس ها و تجربه های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته است. 

او در مورد این سفر چنین می گوید: 

از سوریه دیدن کردم و این تجربه فوق العاده ای بود. قبل از اینکه راهی این کشور شوم کمی ترسیده بودم اما به محض اینکه وارد اینجا شدم همه به گرمی از من استقبال کردند. دمشق شهر زنده و پر جنب و جوشی ست و فرهنگی دارد که می توان از آن بسیار یاد گرفت. آن زمان که من از سوریه دیدن کردم، بخش بزرگی از کشور و مکان هایی که می توانستیم به عنوان گردشگر به طور امن از آن دیدن کنیم تحت کنترل دولت بود. هنگامی که شب در دمشق قدم می زدم احساس امنیت بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی داشتم. 

حال در ادامه همراه کارناوال شوید تا با تماشای عکس هایی از سفر جورج به سوریه و خواندن توضیحات او از حال و هوای گردش در این کشور بیشتر بدانیم. 

1- مسجد اموی دمشق (Umayyad Mosque) از دیدگاه مسلمانان چهارمین مکان مقدس در اسلام محسوب می شود. 

سفر به سوریه

George M

2- یک متخصص طب سنتی، که در غرب به آنها گیاه درمان می گوییم.

سفر به سوریه

George M

3- چشم اندازی فوق العاده از یک خانه شرقی دمشقی که به عنوان یک هتل مورد استفاده قرار می گیرد.

سفر به سوریه

George M

4- دژ شهسواران (Krak des Chevaliers) را می بینید؛ قلعه جنگ های صلیبی که هنوز سالم مانده و در زمان جنگ آسیب چندانی ندیده است. 

سفر به سوریه

George M

5- روستایی کوچک در نزدیکی دژ شهسوارن که به طور کامل تخریب شده و حالا به صورت متروکه درآمده است. 

سفر به سوریه

George M

6- نشانه من دمشق را دوست دارم که در مرکز شهر قرار دارد.  

سفر به سوریه

George M

7- خیابان های دمشق

سفر به سوریه

George M

8- جاده ای که به شهر حمص می رسد.

سفر به سوریه

George M

9- خرابی ها در غوطه شرقی (East-Gouta)، شهرستان دوما (Douma)

غوطه شرقی منطقه ای است که در فاصله 10 کیلومتری شرق مرکز دمشق قرار دارد.

سفر به سوریه

George M

سخن آخر 

همراه با جورج سفری به کشور جنگ زده سوریه زدیم و از حال و هوای این کشور و گردش در آن اطلاعات بیشتری به دست آوردیم. نظر شما در مورد تاثیر جنگ و ناامنی بر روی گردشگری کشورها و شهرها چیست؟ 

از دیدگاه شما چگونه می توان تصویری که از یک کشور و شهر بر اثر جنگ تخریب شده است را بهتر ساخت؟ گزارش هایی مانند آنچه امروز دیدیم چه کمکی می تواند در این زمینه داشته باشد؟

نظرها، پیشنهادها و انتقادهای تان را با ما و دوستان کارناوالی تان به اشتراک بگذارید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.