karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ساله بر شمار افرادی که دبی را برای گشت و گذار و تفریح انتخاب می کنند افزوده می شود، گردشگران برای خرید، تفریح در پارک های آبی و شهربازی های این شهر و یا استفاده از سواحل زیبا و امکانات موجود در آسمان خراش های غول پیکر این شهر، دبی را ترجیح می دهند.

دبی یکی از گردشگرپذیر ترین شهرهای خاورمیانه است، به همین دلیل ما سعی کرده ایم که شما عزیزان را با امکانات و اماکن گردشگری این شهر لوکس بیشتر آشنا کنیم. در گذشته به رستوران های شاخص، هتل ها، پارک های آبی، موزه ها و بسیاری از مناطق دیگر در این شهر پرداخته ایم اما امروز می خواهیم سفری هیجان انگیز تر به دبی داشته باشیم و بدانیم چه تفریحات مهیج آبی در این شهر وجود دارد.

علاوه بر بازی و تفریح در پارکهای آبی، تفریحات آبی دیگری هم در این شهر وجود دارند که بسیار مورد توجه توریست ها قرار گرفته اند. به نظر شما چه تفریحات آبی دیگری در این شهر وجود دارد که از وجود آن ها بی خبریم؟ 

برای دریافت پاسخ این سوال با ما در سفر امروزمان همراه شوید، اما قبل از آن با کلیک روی لینک های زیر می توانید درباره ی سفرهای پیشین ما به دبی اطلاعات کسب کنید:

معرفی شهر دبی | دانستنی های قبل از سفر

دیدنی ها و تفریحات دبی | خوشگذرانی در شهری لوکس

رستوران های لوکس و گران قیمت دبی

بهترین و زیباترین سواحل دبی

با کارناوال به دبی بیایید تا یک روز را تنها به تفریحات آبی اختصاص دهیم.

نکته ای قبل از مرور تفریحات آبی دبی لازم به ذکر است و آن اینکه نمی توان برای برخی از این تفریحات قیمت ثابت و مشخصی بیان کرد، چرا که اکثر آن ها در قالب تورها به مسافران ارائه می شوند و بسته به اینکه این تورها را از کجا و با چه شرایطی انتخاب می کنید، قیمت ها متفاوت اند.

جت اسکی دبی

1- دلفیناریوم دبی

برای اولین بار دلفیناریوم دبی در سال 2008 میلادی افتتاح شد که در خاورمیانه بی همتا بود. این دلفیناریوم در محله ی بور دبی قرار دارد که یکی از بهترین محله های دبی است. با این که چند سال از بازگشایی این مرکز تفریحی می گذرد اما همچنان بر شمار طرفدارانش افزوده می شود.

در این دلفیناریوم بازدیدکنندگان می توانند به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای با دلفین ها تعامل داشته باشند و انواع سرگرمی ها از لمس دلفین ها، بازی با آن ها، آموزش در رابطه با دلفین، شنا همراه با دلفین، تماشای برنامه های تفریحی و نمایشی دلفین ها و ... را تجربه کنند.

مساحت دلفیناریوم دبی 5000 متر مربع است و توانایی ارائه ی خدمات به 1250 نفر را به صورت همزمان دارد. از همه ی سنین برای دیدن دلفین به این دلفیناریوم مراجعه می کنند. بخصوص اینجا مکان خوبی برای کودکان است و حتی می توان در آن برای فرزندتان جشن تولد بگیرید.

هزینه:

بلیت عادی:

120 درهم معادل ( حدود 100 هزار تومان ) برای بزرگسالان.

70 درهم ( معادل حدود 61 هزار تومان ) برای کودکان.

بلیت ویژه:

برای بزرگسالان 140 درهم ( معادل حدودا 122 هزار تومان ).

برای کودکان 100 درهم ( معادل 87 هزار تومان ).

شنا با دلفین به صورت خصوصی: ( تا سه نفر )

برای بزرگسالان 210 درهم ( معادل 184 هزار تومان ).

شنا با دلفین به صورت جمعی:

55 درهم معادل ( 48 هزار تومان).

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، دلفیناریوم.

.Address: Gate 1 Al Al Riyadh St | Umm Hurrair, Dubai, United Arab Emirates 

دلفیناریوم دبی
دلفیناریوم دبی

2- آکواریوم دبی

یکی از مهم ترین مراکز تفریحی دبی و حتی امارات متحده ی عربی، آکواریوم بسیار زیبای این شهر است؛ آکواریومی که بیشتر به باغ وحشی زیر آب شباهت دارد. لذت پیاده روی در راهروهای شیشه ای زیر آب، تماشای ماهی های زیبا، غواصی در میان ماهی ها و ... تجربه ی وصف ناشدنی و هیجان انگیز این مرکز تفریخی است.

این آکواریوم در مرکز خرید دبی مال که بزرگ ترین مرکز خرید دنیاست قرار دارد به همین دلیل از محبوبیت جهانی برخوردار شده است. کارناوال قبلا به این مرکز خرید جذاب سفر کرده که با کلیک روز لینک مقابل می توانید با آن بیشتر آشنا شوید: مرکز خرید دبی مال | بزرگترین مرکز خرید دنیا

هزینه: 

شما با پرداخت 27 الی 28 دلار ( معادل حدودا 86 تا 90 هزار تومان ) می توانید بیلت آکواریوم را تهیه نمایید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، دبی مال.

.Address: Ground & Level 2, The Dubai Mall - Dubai - United Arab Emirates

آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی

3- غواصی در دبی

در شهر زیبای دبی یکی از تفریحاتی که به راحتی در مناطق مختلف در دسترس گردشگران است، ورزش محبوب غواصی می باشد. به دلیل این که چند مرکز مشهور برای این فعالیت در دبی وجود دارد در این قسمت به مشهورترین آن ها به صورت مختصر خواهیم پرداخت:

1) مرکز غواصی دبی | the dive centre dubai

این مرکز به صورت تخصصی در زمینه ی غواصی فعالیت می کند و در جاده ی الصفوح دبی قرار دارد. بازدید کنندگان می توانند به صورت آموزشی و یا تفریحی در اینجا به غواصی بپردازند. این مرکز از ساعت 8 صبح تا 6 عصر به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهد.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده الصفوح.

.Address: Al Sufouh Rd - Dubai - United Arab Emirates


2) مرکز غواصان | Divers Down

در ساحل دست ساز جمیرا مرکزی برای غواصی وجود دارد که همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر فعالیت می کنند، با مراجعه به این آدرس می توانید به مرکز غواص های دبی بروید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جمیرا، باشگاه ساحلی ریوا.

.Address: Riva Beach Club, Building 8 Shoreline Apartments, Palm Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates


3) مرکز غواصی اسکوباتک | Scubatec Diving Center

یکی از مراکز غواصی که همه ی سنین از سطح مبتدی تا پیشرفته می توانند در آن به غواصی بپردازند این مکان است، مرکزی که از 9 صبح تا 9 شب بر روی عموم باز است.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده زبیل.

.Address: Shop # 3 Near Civil Defence Karama, Zaabeel Road Karama - Dubai - United Arab Emirates


4) مرکز تخصصی غواصی با تجهیزات | THE FREEDIVER DIVING & HUNTING EQUIPMENT

در این مکان هم می توانید به غواصی به صورت تفریحی و هم به صورت آموزشی بپردازید. کافی است از ساعت 1 ظهر تا 9 شب به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، دبی سیلیکون.

.Address: Dubai silicon oasis, IT PLAZA, SHOP F03 (first floor) - Dubai - United Arab Emirates

چندین مرکز غواصی دیگر نیز در این شهر وجود دارد که در آینده به صورت کامل به معرفی آن ها خواهیم پرداخت و در این قسمت به دلیل تعداد بالا به معرفی آن ها نخواهیم پرداخت.

آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی

4- ماهیگیری در دبی

اگر به ماهیگیری علاقه دارید، در دبی موقعیت خوبی برای این کار وجود دارد. می توانید در سواحل زیبای دبی بنشینید و یا با قایق و کشتی به قلب آب ها سفر کرده و ماهی بگیرید. برای آشنایی بیشتر با سواحل دبی روی لینک مقابل کلیک نمایید و در ابتدا با بهترین سواحل دبی آشنا شوید: بهترین و زیباترین سواحل دبی 

البته برای گردشگران مناسب تر است که با تور و با راهنما به ماهیگیری بروند. انواع تورهای ماهی گیری با هزینه های گوناگون در دبی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. برای مثال در محله ی مارینا خرید و فروش تورهای ماهیگیری بسیار رواج دارد و به راحتی می توانید در آن به ماهیگیری بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ماهیگیری در دبی می توانید به لینک مقابل مراجعه نمایید: لینک

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، دبی مارینا.

.Address: Dubai Marina, West Marina, Dubai 23433, United Arab Emirates

ماهیگیری دبی
ماهی گیری دبی
ماهی گیری در دبی

5- قایق سواری در دبی

از جای جای سواحل دبی می توانید سوار بر انواع و اقسام قایق ها شوید و ساعاتی را در قلب آب ها سپری کنید. قایق های موتوری، پارویی، بادی، کایاک، قایق های اژدها و... همه و همه آماده ی ارائه ی خدمت به گردشگران هستند، می توانید با نگاهی دقیق تر قایق هایی را که در سواحل منتظر مسافران هستند را ببینید.

اغلب، قایق سواری حدود یک با دو ساعت زمان می برد و شما از بین قایق های کوچک ماهیگیری و قایق های بزرگ و شیک مسافربری می توانید بنابر سلیقه و هزینه ی مورد نظرتان انتخاب کنید.

در دبی گردشگران می توانند تور قایق سواری تهیه کنند که با مبالغ مختلفی فروخته می شوند و قیمت ها بسته به کیفیت قایق، خدمات، زمان قایق سواری و... تفاوت دارد و یا به صورت تک نفری یا دسته جمعی قایقی را اجاره کرده و با آن آب های این سرزمین را بنوردند.

در دبی شما می توانید به دو صورت قایق سواری کنید؛ یکی این که از هتل محل اقامت تور گشت و گذار با قایق را تهیه نمایید و دیگر این که حضوری به سواحل مراجعه کرده و قایق کرایه کنید که ما راه دوم را پیشنهاد می کنیم زیرا می توانید نوع قایق را حضوری دیده و انتخاب آگاهانه تری داشته باشید، همچنین هزینه ی کرایه ی حضوری قایق کمی به صرفه تر از خرید تور از هتل ها می باشد.

نگاه کوتاهی داریم به انواع و اقسام قایق ها در دبی:

قایق موتوری:

اگر می خواهید سریع در آب ها گردش کنید ما به شما قایق موتوری را پیشنهاد می کنیم. شاید سوار شدن بر قایق های موتوری مانند دیگر تفریحات هیجانی دبی تجربه ی متفاوتی نباشد اما می توانید با سرعت زیاد و با آرامش بیشتر در آب های فیروزه ای رنگ دبی گردشی داشته باشید.

ساعت کار:

در دبی از ساعت 8 صبح تا 8 شب می توانید قایق موتوری اجاره کنید.

هزینه:

هزینه ی این قایق ها بنابر مسافت و ساحلی که انتخاب می کنید بسیار متفاوت است و حتی ساعتی که برای قایق سواری اقدام می کنید هم در میزان هزینه تاثیر دارد. برای مثال صبح ها قایق موتوری ارزان تر و هرچه به عصر نزدیک شوید هزینه بیشتر می شود.

برای مثال هزینه قایق موتوری برای گشت و گذار دور ساحل جمیرا حدودا 150 تا 250 در هم ( حدود 131 تا 220 هزار تومان ) برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

قایق سواری دبی

کایاک:

یکی از انواع محبوب قایق ها در دبی کایاک است، قایق هایی باریک و بلند که بیشتر تک سرنشین یا دو سرنشین هستند. علاقمندان می توانند کایاک اجاره کنند و به آرامی در آب های بی کران دبی پارو بزنند.

هزینه:

حدودا هر 20 دقیقه کایاک سواری 40 درهم ( معادل 35 هزار تومان ) هزینه در بر خواهد داشت.

کایاک سواری در دبی

* قایق بنانا یا موزی شکل:

این نوع قایق سواری برای افرادی ایده آل و مناسب است که بیش از چهار نفر باشند. علاقمندان سوار قایق هایی می شوند که شبیه به میوه موز هستند. هر کس باید سعی کند تا جایی که می تواند خود را محکم روی بدنه ی قایق نگه دارد تا سر نخورد. قایق های موزی با شتاب حرکت می کنند و هیجان زیادی را برای سرنشینانشان به ارمغان می آورند.

هزینه:

در هر منطقه و ساحل قیمت های مختلفی دارد اما به صورت حدودی در ساحل جمیرا، به ازای هر 15 دقیقه 150 درهم ( حدود 131 هزار تومان ) باید پرداخت نمایید.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

6- کشتی سواری در دبی

کشتی سواری و گشت و گذار با کشتی های لوکس مسافربری در دبی تفریحی رایج برای گردشگران است، شما می توانید با خرید تورهای کشتی سواری یک روز دل انگیز را در دبی برای خود رقم بزنید و حتی وعده های غذایی خود را در کشتی میل نمایید و از مناظر دریا و هوای آفتابی این شهر لذت ببرید.

متاسفانه نمی توانیم هزینه ی قطعی و مشخصی را برای تورهای کشتی سواری در دبی برای شما مشخص نماییم زیرا تنوعشان بسیار زیاد است و هزینه ها به عواملی چون فصل سفر، نوع کشتی، طول مدت کشتی سواری، تعداد مسافران، امکانات رفاهی موجود در کشتی و... بستگی دارد.

اگر به کشتی سواری در دبی علاقه دارید می توانید به راحتی این تورهای تفریحی را از هتل محل اقامتتان تهیه نمایید و یا به صورت حضوری مراجعه کرده و برای سوار شدن بر کشتی بلیت تهیه نمایید، انواع کشتی های قدیمی و مدرن در این شهر یافت می شوند و که حدودا هزینه هایشان از 80 تا 300 درهم ( 70 تا 260 هزار تومان ) متفاوت است، البته اگر امکانات زیادتری بخواهید این مبلغ می تواند بسیار بالاتر هم برود.

کشتی سواری دبی

7- جت اسکی در دبی

جت اسکی سواری یکی از محبوب ترین فعالیت های آبی است که قاعدتا در شهر مدرن دبی وجود دارد، شما می توانید از 30 دقیقه تا 1 ساعت و نیم جت اسکی سوار شوید. 

هزینه:

نیم ساعت جت اسکی شروع قیمت از 41 دلار ( حدود 132 هزار تومان ) 

یک ساعت و نیم جت اسکی شروع قیمت از 150 دلار ( حدود 480 هزار تومان )

اما توجه داشته باشید به نسبت فصل سفر شما می تواند این هزینه ها بسیار متفاوت باشد، در زمستان ها گران تر و در تابستان ها ارزان تر است. همچنین در برخی سواحل مانند ساحل مشهور جمیرا، تفریحات آبی از جمله جت اسکی گران تر هستند.

جت اسکی دبی
جت اسکی دبی

8- فلای برد در دبی

یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیز آبی، سوار شدن بر فلای بردهاست، فشار آب پر قدرت شما را به سمت آسمان پرتاب می کند و قطعا تجربه ی جالبی برای شما می شود. دبی یکی از برترین مکان ها برای فلای برد می باشد. گردشگران از این تفریح استقبال زیادی کرده اند به همین دلیل در اغلب سواحل دبی و هتل های ساحلی فلای برد وجود دارد.

هزینه:

30 دقیقه حدودا 300 درهم یا 81 دلار ( حدودا 260 هزار تومان)

توجه داشته باشید هزینه های فلای برد هم بنابر تغییر فصل کمی متفاوت است.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

9- ویک بورد در دبی

ویک بود هم یکی دیگر از تفریحات محبوب است که در دبی می توانید آن را تجربه کنید. برای سوار شدن بر ویک بورد باید کفشی مخصوص پوشیده و روی تخته ای که اکثر اوقات مستطیل شکل است بایستید؛ کاری شبیه به سوار شدن بر اسنو بورد در اسکی. پس از آن به شما طنابی داده می شود که یک سویش که قابل نگهداشتن است در دست شما و سمت دیگرش به یک قایق متصل می شود. قایق که از نوع قایق های موتوری و پر سرعت است با سرعت شما را در میان آب های بی کران می گردانند.

نوع دیگری هم از ویک بورد وجود دارد که برای سهولت گردشگران و افرادی که برای نخستین بار این فعالیت را تجربه می کنند به وجود آمده است، در این نوع ویک بورد باید روی تیوپ های بادی بنشینید و دستگیره های تیوپ را محکم بگیرید. این تیوپ ها با طنابی به قایق موتوری وصل هستند و شما را به این سو و آن سو می برند.

این تفریح مهیج و کمی ترسناک است، ویک بورد هم در اغلب سواحل دبی وجود دارد و گردشگران تورهای آن را از هتل هایشان تهیه می نمایند.

هزینه:

25 دقیقه 250 درهم معادل 219 هزار تومان

این هزینه بنابر ساحل انتخابی شما و فصل سفرتان متغییر است.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

10- موج سواری در دبی

برای موج سواری باید دل را به دریا زد و تنها با یک تخته ی باریک به میان امواج خروشان رفت. یکی از ورزش های محبوب در دبی موج سواری است. البته برای انجام این ورزش باید آموزش دیده باشید و افراد آماتور و غیر ماهر قادر به شرکت در این ورزش نیستند. اما جای هیچ نگرانی نیست، در دبی مراکز زیادی برای آموزش موج سواری وجود دارد که مشهورترین آن ها خانه موج سواری دبی ( Home surf dubai ) است که در نزدیکی برج العرب قرار دارد.

باید توجه داشته باشید که تنها از نوامبر تا ژوئن ( تیر تا آذر ) موج سواری در دبی امکان پذیر است و جذر و مد برای این کار مناسب می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق و جامع می توانید به وبسایت خانه ی موج سواری دبی سر بزنید: لینک

هزینه ی مشخصی برای موج سواری در دبی وجود ندارد و بستگی به توانایی و مهارت شما در موچ سواری دارد.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

11- پاراسل در دبی

ورزش پاراسل فعالیتی است که در آن فرد به چترهای بزرگ که بی شباهت به بالن نیستند، بسته می شوند. این چتر ها با طناب بسیار محکمی به قایق موتوری وصل شده و به این سو و آن سو کشیده می شوند.

هر چتر می تواند یک یا دو نفر را حمل کند. باید بدانید که این فعالیت بسیار هیجان انگیز و حتی به گفته ی کسانی که آن را تجربه کرده اند، وحشتناک است زیرا انسان بدون اختیار در آسمان ها معلق می ماند.

هزینه:

300 درهم ( معادل 263 هزار تومان )

هزینه ی این سرگرمی هم بسته به مکانی که برای پاراسل انتخاب می کنید متفاوت است در برخی سواحل ارزان و در برخی دیگر مانند مارینا و جمیرا گران تر است.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

12- پارک های آبی

مشهورترین تفریح آبی در دبی گشت و گذار و بازی در پارک های آبی این شهر است. پارک های آبی مدرن و گوناگونی در دبی وجود دارد که کارناوال در گذشته به یک یک آن ها سفر کرده است. همچنین اغلب هتل های ساحلی موجود در دبی پارک آبی اختصاصی دارند. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید فهرستی از پارک های آبی دبی را مشاهده نمایید:

پارک های آبی دبی | تجربه ای سراسر هیجان در دل کویر

همچنین برای کسب اطلاعات جامع و کامل تر در رابطه با مهم و بزرگترین پارک های آبی این شهر می توانید از این لینک ها دیدن نمایید، امکانات، هزینه، آدرس و دسترسی و همه ی اطلاعات ضروری در یان پارک های ابی ذکر شده است:

پارک آبی آتلانتیس دبی | زادگاه سرسره های هولناک

پارک آبی وایلد وادی دبی | ماراتن هیجان

در رابطه با هزینه ها هم بد نیست بدانید که هر پارک بلیط مجزای خود را دارد و بسته به اینکه تا چه حد از خدمات آن پارک آبی استفاده کنید، هزینه شما متفاوت خواهد بود.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

13- هواپیمای دریایی

از آنجایی که دبی شهر نوساز و لوکسی است و افراد ثروتمند زیادی در آن زندگی می کنند، همیشه تکنولوژی های مدرن به سرعت وارد این سرزمین می شوند. این تکنولوژی ها به تفریحات آبی شهر نیز سرایت کرده. این بار شاهد پرواز هواپیماهای دریایی ( Seawings ) بر آب های دبی هستیم.

هواپیماهای دریایی به این صورت هستند که در قسمت تحتانیشان تخته هایی برای سر خوردن بر روی آب تعبیه شده که این امکان را به شما می دهد تا روی آب سر بخورید و به سرعت پیش بروید. نکته ی جالب اینجا است که آن  ها می توانند در آسمان هم پرواز کنند.

شما می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل به صورت جزئی با هواپیماهای دریایی در دبی آشنا شوید: لینک

باید بدانید که این هواپیماها جزو گران قیمت ترین تورهای تفریحی در دبی هستند.

هزینه:

حدودا 511 دلار ( معادل 1 میلیون و 645 هزار تومان )

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

14- دوچرخه آبی

شما در دبی می توانید حتی روی آب ها هم دوچرخه سواری کنید. این دوچرخه ها که در حقیقت سه چرخ دارند، طوری طراحی شده اند که چرخ هایی بزرگ و تو خالی داشته باشند و علاقمندان بتوانند با خیالی آسوده مانند خشکی بر روی آب ها نیز سه چرخه سواری کنند.

در ابتدا ایده ی ساخت چنین وسایلی کمی احمقانه به نظر می رسید اما پس از آزمایش مورد استقبال خوبی قرار گرفت و افراد زیادی دوست داشتند بر روی آب ها با نیوری پای خودشان حرکت کنند.

هزینه:

در ساحل کلاب یا بیچ کلاب ( the beach club ): روزهای یکشنبه تا پنجشنبه: 250 درهم ( معادل 219 هزار تومان )

روزهای جمعه و شنبه: 350 درهم ( معادل 300 هزار تومان ) 

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، گلف شورز، ساحل کلاب.

.Address: 925 Beach Club Trail, Gulf Shores, AL 36542, USA

دوچرخه آبی دبی

15- فلای فیش

فلاش فیش ( Fly Fish ) یا پرواز ماهی، یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی در دبی به حساب می آید. در این سرگرمی علاقمندان روی قایق های بادی که شبیه به موشک یاماهی طراحی شده اند، دراز می کشند و خوب به وسیله ی کمربندهای ایمنی به قایق متصل می گردند، سپس قایق بادی به یک قایق موتوری به وسیله ی طناب متصل می شود.

با حرکت قایق موتوری قایق بادی هم به بالا و پایین پرتاب می گردد و هیجانی وصف نشدنی را برای میهمانانش به همراه می آورد.

هزینه:

15 دقیقه برای دو نفر 200 درهم ( 175 هزار تومان ).

آدرس: امارات، دبی، ساحل هتل راس الخیمه.

.Address: Ras Al Khaimah HILTON Resort & Spa

قایق ماهی پرنده دبی

16- فرانتیک راید 

در دبی ساحلی به نام جی بی آر وجود دارد که در آن تفریحی با نام فرانتیک راید ( Frantic ride ) به شهرت و آوازه ی زیادی دست یافته است. برای لذت بردن از این فعالیت باید رو به شکم روی قایق هایی بادی دراز کشید. این قایق ها به وسیله ی طناب به قایقی موتوری متصل می شوند و با حرکت قایق موتوری، قایق بادی و سرنشینانش هم به دنبال آن کشیده می شوند.

هزینه: 

20 دقیقه در ساحل ماریا یا جی بی آر: 300 درهم ( 263 هزار تومان ).

 برای آشنایی بیشتر با ساحل جی بی آر می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

بهترین و زیباترین سواحل دبی

دسترسی به ساحل جی بی آر: برای رسیدن به ساحل جی بی آر با وسایل نقلیه ی عمومی مترو و تراموا می باشد، هر یک از آن ها را که انتخاب کردید باید در ایستگاه JumeirahLakes Towers ) از قطار پیاده شوید.

دبی

17- اسکی روی آب

انواع اسکی روی آب در شهر زیبای دبی در اختیار علاقمندان است. در این ورزش باید روی اسکی بایستاده و توسط قایق کشیده شوید و یا اگر حرفه ای هستید روی تخته اسکی ها به روی شکم دراز کشیده و اسکی کنید.

دبی شهر تفریحات آبی است پس اگر در اسکی روی آب تجربه ای ندارید نگران نباشید زیرا متخصصان ماهر زیادی برای آموزش این نوع ورزش ها فعالیت می کنند و شما در اغلب سواحل دبی می توانید اسکی روی آب را تجربه کنید.

هزینه:

به صورت حدودی 15 دقیقه اسکی روی آب 140 درهم ( 122 هزار تومان )  و 20 دقیقه 295 ( 258 هزار تومان ) درهم هزینه در بر خواهد داشت.

اسکی روی آب

18- سوار بر دونات

تفریحات آبی در دبی پایانی ندارد و هر نوع تفریح هیجان انگیزی که فکرش را کنید در این شهر فوق العاده فراهم است. حتی می توانید سوار بر دونات های پرنده شوید و در آب های زلال به این سو و آن سو پرتاب شوید. بله تفریحی در دبی وجود دارد به نام دونات راید Donut ride ) که می توانید روی دونات های بادی بنشینید و توسط قایق های موتوری پر سرعت کشیده شوید و اوج هیجان را لمس کنید. شما برای سوار شدن بر دونات های پرنده می توانید به ساحل جی بی آر دبی بروید.

هزینه:

برای 15 دقیقه دونات سواری 150 درهم ( 131 هزار تومان )

دسترسی به ساحل جی بی آر: برای رسیدن به ساحل جی بی آر با وسایل نقلیه ی عمومی مترو و تراموا می باشد، هر یک از آن ها را که انتخاب کردید باید در ایستگاه ( JumeirahLakes Towers ) از قطار پیاده شوید.

دبی

19- دلفین جت اسکی

گفته می شود یکی از برترین تفریحات در دبی سوار شدن بر جت اسکی است که قبل تر به آن پرداخته ایم اما در شهر دبی یک نوع جت اسکی خاص به نام دلفین جت اسکی وجود دارد، همانطور که از نام این تفریح مشخص است ظاهری کاملا شبیه به دلفین دارد و شبیه به این جاندار نیز در آب بالا و پایین می پرد و مسافرانش را به این طرف و آن طرف می برد، این تفریح مملو از آدرنالین است و پیشنهاد می کنیم به ساحل جمیرا رفته و حتما سوار این جت اسکی های منحصر به فرد شوید.

لازم به ذکر است که برخی از این جت اسکی ها شبیه به کوسه هستنند و با نام ( Ride with the shark ) یا سواری بر کوسه شناخته می شوند، این کوسه های تفریحی را بیشتر می توانید در پالم دبی پیدا کنید.

با دلفین و شارک جت اسکی تقریبا می توانید هیجان مسابقات اتومبیل رانی را بر فراز آب ها تجربه کنید، علاقمندان باید جلیقه ی نجات بر تن کنند و انتظار پرتاب شدن به این سو و آن سو را داشته باشند؛ قبل از انتخاب کردن این تفریح باید بدانید که شارک و دلفین جت اسکی از تفریحات لوکس و گران قیمت دبی به حساب می آیند.

هزینه:

15 الی 20 دقیقه دلفین یا شارک جت اسکی حدود 500 درهم ( 438 هزار تومان ) هزینه در بر خواهد داشت.

تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی
تفریحات آبی دبی

سخن آخر

در انتها باید بار دیگر متذکر شویم که هزینه ی تفریحات آبی بسیار متنوع هستند به همین دلیل در زمان سفرتان هزینه ها را از مرکزی که قصد خرید بلیت را دارید جویا شوید ( هتل ها، مراکز تفریحی، آژانس های گردشگری ).

تجربیاتتان را از سفر به دبی با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی

با سلام و خسته نباشید اگر بخواهیم در دبی یک قایق تفریحی کوچک به اندازه دو سه نفر با موتور کوچک بخریم که بتونیم هر از گاهی با اون به دریا اونم به فاصله نزدیک آیا نیاز به مجوز خاصی داره؟ لطفا راهنمایی نمایید

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی به دلیل تغییرات قوانین در سال ها و فصول گوناگون بهتر است در زمان سفرتان از مرکزی که قایق یا دیگر وسایل را خریداری می نمایید پرس و جو کنید. با تشکر از این که دیدگاهتان را با ما در میان گذاشتید.

21 اسفند 1395

انتشار:19 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

رامین

دبی ریشه و تاریخ نداره یه جای تاریخی که ادم ارامش بده اخه چقد ساختمون مدرن حال ادم به هم میخوره

انتشار:27 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.