karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، کیم هونگ سو، سفیر کره جنوبی در ایران، در مراسم افتتاح نمایشگاهی به نام "سیلا و پارس، یک خاطره ی مشترک" تمدن های ایران و کره جنوبی را از لحاظ قدمت و اهمیت مقایسه نمود و غنای تاریخ و گذشته ی ایران را تحسین کرد. سیلا و پارس عنوان نمایشگاهی است که قرار است 144 شیء تاریخی و نفیس کره ی جنوبی از شهر جهانی "کیانگ جو" را به نمایش بگذارد. این نمایشگاه توسط سفیر ایران در کره جنوبی و علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد و قرار است تا 24 آذر در گالری بخش دوران اسلامی موزه ی ملی ایران ادامه پیدا کند. 

کیم هونگ سو، سفیر کره جنوبی در آیین افتتاح این نمایشگاه در مورد تمدن باشکوه ایران چنین اظهار کرد: 

ایران تمدن هفت هزار ساله دارد و کره جنوبی تمدن دو هزار ساله، این یک مقایسه بین فرهنگ و تاریخ دو کشور است. با این وجود مردم کره جنوبی با آثاری که برای نمایش به ایران فرستاده‌اند به ایرانی‌ها خوشامد می‌گویند. ما قدری مایوس هستیم از این‌که تمدن ایران کهن است و در قیاس با دو هزار سال تمدن کره جنوبی، تمدنی هفت هزار ساله دارد، از سوی دیگر زیبایی آثار ایران در مقابل آثار کره جنوبی بسیار چشم‌نواز و زیباست. 

وی آثاری که از کره جنوبی در موزه ی ملی ایران به نمایش در آمده اند را نوعی خوشامدگویی و ابراز دوستی مردم کره جنوبی به مردم ایران برشمرد. در راستای برگزاری این نمایشگاه، قرار است در دو هفته ی آینده بخشی از صنایع دستی و آثار فلزی ایران نیز برای ارائه به نمایشگاهی در کره ی جنوبی برود. سفیر کره ی جنوبی در ادامه ی صحبت های خود در این زمینه بیان کرد: 

این فعالیت‌ها و همکاری‌ها بین ملت ایران و کره جنوبی از نظر سیاسی و فرهنگی موجب دوستی دو ملت خواهد شد.

در بخشی دیگر از صحبت ها، این مقام کره جنوبی با بیان اینکه همه دولت ها در یک دوره ی چهار-پنج ساله تغییراتی نظیر تغییرات اقتصادی و سیاسی دارند، عنوان نمود:

تغییرات اقتصادی در همه کشورها ایجاد می‌شود و تنها کانالی که می‌توان داشت دوستی دولت‌ها بین کشورهای مختلف است که باید بتوان آن را حفظ کرد، از همین رو مردم کره جنوبی با آغوش باز از ایرانیان استقبال می‌کنند.

یوبیانگ هه، مدیر موزه ی ملی کیانگ جو نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه به معرفی سیلا و فرهنگ متاثر از آن پرداخت و سیلا را چنین توصیف نمود: 

 "سیله"، از معروف‌ترین امپراطوری‌های کهن بوده است که به مدت هزار سال حکومت کرد. آرامگاه‌های بزرگی که در سیله وجود دارند، در قرن چهار تا شش ساخته شده اند. از این آرامگاه‌ها اشیای نفیسی از آسیای غربی مانند فارس کشف شد که از کیان‌جو چندین هزار کیلومتر فاصله دارد و مردم را شگفت زده کرد.

او در ادامه افزود: 

اشیای بیگانه که در سیله پیدا شد، ثابت می‌کند که در قدیم «سیله» با کشورهای غربی دور افتاده به هر روش ارتباط برقرار می‌کرد. بنابراین گمان می‌رود در اواخر قرن هفتم، سیله شبه جزیره کره را متحد کرد و از آن به بعد این کشور توسط جاده ابریشم رونق پیدا نمود که از این طریق فرهنگ و مردم فارس به سیله وارد شدند.

مدیر موزه ی ملی کیانگ جو تمدن های سیلا و پارس را دارای نقاط مشترک فراوانی دانست و افزود: 

نام سیلا را بیست‌و دومین پادشاه سیلا انتخاب کرد که مفهومش نعمت هر روزه برای چهار جهت است. هدف سیلا بنای حکومتی با نعمت های فراوان بود. کوروش کبیر نیز به دلیل نعمت و بخشش‌اش معروف شد.

یو بیانگ هه، در ادامه افزود که این نمایشگاه می تواند بیانگر روابط کهن دو کشور باشد و در زمینه ی برگزاری آن اظهار داشت: 

قرار است در این نمایشگاه، که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری در سال گذشته (۲۰۱۶) بین موزه ملی ایران و موزه ملی کره منعقد شده بود، جمعا ۱۰۲ نوع و ۱۴۴ عدد شیء شامل چهار گنج ملی و شش گنج نمایش داده شود. این اقدام فرصت خوبی برای معرفی  فرهنگ سیلا و تبادل اطلاعات بین ایران و کره است و امیدوارم همکاری‌های بین این دو موزه گسترش پیدا کند.

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه سیلا و پارس در جمع خبرنگاران حاضر شد و در سخنانی بیان نمود:

  این نمایشگاه غنای بسیار خوبی دارد، آثاری که در اینجا به‌نمایش درآمده بیانگر قدمت ۱۵۰۰ ساله کره جنوبی است و نشان می‌دهد مردم دو کشور با وجود فاصله بسیار زیاد، تبادلات فرهنگی خوبی با هم داشتند. اشیای فرهنگی ایرانی که در کره پیدا شده است، نشان‌دهنده فرهنگ تعامل خوب ایران و کره بود. امیدوارم با نمایشگاهی که در کره برگزار می‌شود نیز دو ملت بتوانند نقاط مشترک همدیگر را بهتر شناسایی کنند و موجب نزدیک شدن دو ملت به هم شوند. وقتی دو ملت به هم نزدیک شوند روابط خوب دو دولت نیز گسترش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دیپلماسی فرهنگی را مهمترین نوع دیپلماسی برای نزدیک تر شدن ملت ها و دولت ها دانست و بیان کرد:

ما با برپایی این نمایشگاه ها کشورها را با هم بیشتر آشنا می کنیم. با این کار روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش پیدا می کند و این می تواند عاملی برای گسترش صلح و دوستی همه جهان باشد. 

نمایشگاه سیلا و پارس

vahid ahmadi

نمایشگاه سیلا و پارس

vahid ahmadi

نمایشگاه سیلا و پارس

vahid ahmadi

نمایشگاه سیلا و پارس

vahid ahmadi

نمایشگاه سیلا و پارس

vahid ahmadi

نمایشگاه سیلا و پارس

vahid ahmadi

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

مهم این نیست که کجا و کدوم کشور تمدن و تاریخ داره . مهم اینکه کدوم کشور پیشرفته هستش حالا 7000 سال یا 1 سال یا اصلا 100 هزار سال باشه :)

موفق باشید 🎱

انتشار:15 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.