karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

حتما تا به حال آبشارهای بسیاری در زندگی خویش دیده اید که هر کدام به نحو زیبایی دلبری آب در میان طبیعت رنگین را به تصویر می کشد.

گاه با قدرت و خروش تمام می غرند و از ارتفاع قابل توجهی چون بانجی جامپری بی پروا رو به پایین سقوط می کنند و نگاهشان که می کنی، هیبت و ابهت شان شما را مجذوب می کنند و گاه چونان دلبرکی پری وار، خرامان خرامان از میان سبزی جنگل راه خود را طی می کند و به بلندی های مسیر که می رسد، بالرین سپید پوشی می شود که به نرمی پرشی کوتاهی را به نمایش همگان می گذارد.

همه این ها تنها جلوه ای از زیبایی های پهنه سبز و رنگین زمین اند اما در این میان آبشار شعله ابدی گویی چیز دیگری در چنته خود دارد.

آبشاری هر چند کوچک اما جذاب که شما را بی حرف پیش شیفته خود می کند چرا که برای چشمان تان هدیه ای دارد که هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

اغلب اوقات سال نمایشی اعجاب انگیزی از رقص آب و آتش در کنار هم برپا می شود و بسیاری برای دیدن تنها دقایقی از این پدیده، راهی پارک ریج چستنات نیویورک می شوند و مسافت بسیاری را در کنار دوستان و خانواده طی می کنند تا از نزدیک آبشار شعله ابدی را ببینند.

به شما اطمینان می دهیم از دیدن این پدیده طبیعی شگفت زده شوید.

در ابتدا کمی با آبشار و موقعیت آن آشنا خواهیم شد، سپس از تفریحات و نحوه رسیدن به آبشار برای شما خواهیم گفت و در ادامه در جریان راز این آبشار جالب توجه قرار خواهید گرفت.

همراه کارناوال به بازدید از آبشار شعله ابدی بیایید.

آبشار شعله ابدی

چرا آبشار شعله ابدی؟


- تنها مکان در دنیاست که می توانید شعله ای طبیعی را در زیر آبشار روشن ببینید.

- با بازدید از آبشار شعله ابدی، رقص آتش در میان آب را به نظاره خواهید نشست.

- هم زمان می توانید در پارک ریج چستنات نیز به تفریحات متنوعی بپردازید.

- امکان آن را دارید تا از پیاده روی در مسیر طبیعی و در میان درختان لذت ببرید.

آبشار شعله ابدی

آشنایی با آبشار شعله ابدی | Eternal Flame Falls

در قلب آبشار، شعله ای کوچک می رقصد که با گاز طبیعی موجود در حفره های سنگ روشن مانده. گرچه دیدن شعله هایی که از گاز طبیعی نشأت گرفته اند طبیعی است و در مکان های مختلفی در دنیا دیده می شود، اما وجه منحصربه فرد این شعله‌ی کوچک آن است که در زیر جریان شدید آب، همچنان به رقص آتشین خود ادامه می دهد. 

آبشار شعله ابدی در حفاظتگاه شیل کریک ( Shale Creek ) واقع در پارک ریج چستنات ( Chestnut Ridge Park ) در غرب نیویورک قرار دارد. غار کوچکی در پایین و پایه آبشار وجود دارد که محل انتشار گاز طبیعی است و باعث روشن ماندن این شعله کوچک می‌شود. جالب آن که تقریبا در تمام طول سال می‌توان شعله ابدی را مشاهده کرد. هرچند این شعله گاهی در طی سال خاموش می‌شود، اما خود بر حسب اتفاق دوباره روشن می‌شود. با همه این ها ابهامات زیادی درباره نحوه انتشار این گاز وجود دارد.

آبشار شعله ابدی ارتفاعی 10 متری دارد، از دو بخش و سه آبشار تشکیل شده است. قسمت بالایی، آبشاری باریک به ارتفاع 2 متر است. در همین قسمت غار کوچکی در سمت راست دیده می شود که شعله ابدی با طولی 10 تا 20 سانتی متری در آن رخ می نمایاند. در بخش پایینی آبشار نیز دو آبشار دیگر قرار دارند.

جالب آن که از آبشار شعله ابدی در کتاب مکان‌های اسرار آمیز بروس کریشنر ( Secret Places ) سخن به میان آمده است. 

آبشار شعله ابدی

تفریحات اطراف آبشار شعله ابدی 

پارک ریچ چستنات یکی از مقاصد اصلی تابستانی خانواده هاست که از امکانات تفریحی موجود در آن می توان به مسیرهای پیاده روی چند کیلومتری، مسیرهای دوچرخه سواری، چندین زمین ورزشی مانند زمین تنیس و امکانات و چادرهای پیک نیک اشاره کرد. همچنین این پارک در زمستان محل مناسبی برای تفریحات برفی چون اسکی و اسنوموبیلینگ است.

همان طور که گفته شد شعله ابدی در پارک ریج چستنات قرار دارد و از تفریحات اطراف پارک می توان به پیاده روی و کوه نوردی در این پارک اشاره کرد. در واقع شما برای رسیدن به آبشار شعله ابدی، خواه ناخواه این تفریح را انجام می دهید. 

پیاده روی در مسیر اصلی تا رسیدن به آبشار شعله ابدی

درجه سختی: زمین پارک گلی و ناپایدار بوده و شیب مسیرهای پیاده روی کم نیست. حتی در برخی از قسمت های مسیر ناچار به عبور از نهر و یا رود هستید. بنابراین درجه سختی مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی در طبیعت اطراف شعله ابدی متوسط تا سخت در نظر گرفته می شود. 

طول مسیر: از نقطه ای که ماشین خود را پارک می کنید تا آبشار، نزدیک 800 تا 900 متر راه در پیش رو دارید که البته اگر راه را گم کنید، مسیر شما بیش تر هم می شود. 

راهنمای مسیر: مسیر شما با تابلوهای مستطیلی آبی رنگ که بر روی درخت ها نصب شده اند، مشخص شده است.

در پارک ریج چستنات چندین مسیر پیاده روی و کوهنوردی دیده می شود که تمرکز اکنون ما بر اصلی ترین مسیر و راه رسیدن به آبشار شعله ابدی است. بنابراین از پارکینگ ماشین به سمت جنگل حرکت کنید. به زودی کیوسکی را خواهید دید که اطلاعات راه و آبشار را در اختیار شما خواهد گذاشت. در کنار این کیوسک تنه درخت ردوودی را می بینید که بر روزی زمین افتاده که وجودش در این منطقه بسیار عجیب است. این نقطه ابتدایی راه شما برای رسیدن به آبشار شعله ابدی است و از این جا به بعد کافیست تا تابلوها را دنبال کنید. پس از حدود 160 متر، شیب مسیر شروع می شود و شما باید از جریان بالایی آبشار عبور کنید. پس از کمی پیاده روی، در سمت راست خود انبوهی از شوکران ها را می بینید و در این جا صدای آبشار به گوش شما می رسد. همین مسیر را ادامه دهید تا به پایین مسیر شیب و ابتدای آبشار برسید. برای مسیر برگشت نیز از همین راه استفاده کنید.

آبشار شعله ابدی

نحوه شکل گیری شعله ای در میان آب ها

زمین شناسان دانشگاه ایندیانا و محققان موسسه ملی ژئوفیزیک و آتفشان شناسی ایتالیا در سال 2013 برای کشف راز این شعله ابدی دست بکار شدند. آن ها قصد داشتند تا روند نشر گاز طبیعی از طریق حفرهای زیر زمینی و طبیعی آب دریابند و متوجه شوند که چگونه این گازها در نهایت به گازهای گلخانه ای در جو و یا اتمسفر می پیوندند. آن ها در ادامه تحقیقات خود دریافتند که بر خلاف دیگر جریان های طبیعی گاز، جریان گاز بزرگ این شعله، درصد بیش تری از اتان و پروپان دارد که حدود 35% است. در حالی که دیگر جریان های طبیعی گاز از درصد قابل توجهی گاز متان تشکیل شده اند. این محققان میزان خروج گاز در زیر آبشار را یک کیلوگرم متان در طی روز تخمین می زنند. 

دانشمندان همچنین « ریز جریان های » بسیار دیگری در منطقه آبشار شعله ابدی کشف کردند. آن ها با مقایسه گاز خروجی از این ریز جریان ها با گاز خروجی از چاه های منطقه، به این نتیجه رسیدند که منبع گازها از سنگ شیل ریناستریت ( Rhinestreet Shale )، در 400 متری از سطح زمین می باشد. در واقع فعالیت های زمین ساختی مانند شکست سنگ های شیل، موجب خروج و نشر گاز به سطح زمین می شود. گاز شعله ابدی نیز به همین شیوه تأمین می شود. 

 بنابر مطالعات یک زمین شناس در سال 2013، منبع جریان ظاهری گاز، می تواند دلایلی کافی برای یک مکانیسم زمین شناسی ناشناخته تهیه کند. که در این صورت، منبع تأمین گاز، سنگ های شیل در زیر زمین دانسته می شود. به طور مشخص، سنگ شیل باید داغ بوده و دمای آن در حدود 100 درجه سانتیگراد باشد، چرا که ساختار کربنی سنگ شیل در این دما شکسته شده و ملکول های گازی کوچکی را تشکیل می دهد. 

هرچند سنگ شیل در زیر آبشار شعله ابدی، گاز خنک تری را از خود خارج کرده که به سبب آن است که این سنگ شیل جوان تر و سطحی تر از سایرین بوده. این واقعه نشان دهنده آن است که فرآیندهای افزوده ای می توانند منجر به تولید و نشر گاز طبیعی در سنگ شیل شوند. یک احتمال، وجود کاتالیزگر به خصوصی است که توانایی شکستن سنگ شیل در دماهای پایین تر را دارد.

آبشار شعله ابدی

سنگ شیل چیست؟

شیل، نوعی سنگ رسوبی است ترکیبی از کانی های رسی، سیلت و کوارتز است. این سنگ به دلیل خاصیت نفود ناپذیری اش، باعث محصور ماندن گاز می شود و یکی از منابع طبیعی برای گاز طبیعی محسوب می شود. این نوع سنگ در محدوده ایالات متحده فراوانی بسیاری دارد و گاز حاصل از آن امروزه برای این کشور اهمیت بسیار زیادی یافته است. 

هنگامی که در پارک ریج چستنات قدم می زنید، در برخی از مکان ها به وضوح بوی گاز به مشام می رسد که دقیقا به سبب وجود سنگ های شیل در جغرافیایی این منطقه می باشد. 

آبشار شعله ابدی

تاریخچه آبشار شعله ابدی

در اواخر دوره زمین شناسی دوونین، اقیانوس های گل آلود، کم عمق و غنی از مواد آلی به صورت سنگ شیل رسوب کردند. از بابت آن که درست چه زمانی این رسوبات توسط آدمی کشف شدند و کی نخستین شعله زیر آبشار روشن شد اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما گمان می رود که در اوایل قرن بیستم و به هنگام انفجار اقتصادی پارک ریج چستنات و آبشار شعله ابدی مورد توجه قرار گرفت. 

آبشار شعله ابدی

بهترین زمان و اطلاعات بازدید

اوایل بهار، کمی پس از پایان یافتن روزهای بارانی، بهترین زمان بازدید از آبشار شعله ابدی است. 

زمان بازدید: حدود 1 ساعت یا بیش تر

هزینه ورود: رایگان

دسترسی برای کم توانان جسمی: وجود ندارد

ورود حیوانات خانگی: تنها در صورتی که قلاده داشته باشند، ورود حیوانات خانگی به این پارک موردی ندارد. البته توصیه می شود که حیوانات خانگی را با خود نبرید چرا که خیلی امن نیست و مسیر نسبتا سختی در پیش دارید.

آبشار شعله ابدی

دسترسی به آبشار شعله ابدی

جاده 190 را بگیرید، به سمت مسیر 210 بروید و این مسیر را تا جنوب و به طول 11 مایل ادامه دهید. از خروجی NY-391 به سمت بوستون بروید و در جاده ایالت بوستون به سمت چپ بپیچید. به سوی NY-277 بروید و به قدر یک مایل و نیم مسیر را ادامه بدهید تا به جاده بوستون ریج برسید. سپس به جاده سیفرت «Seufert» بروید و در سمت راست پارک کنید. 

آدرس: ایالت نیویورک، پارک ارکارد، پارک چستنات

Address: Chestnut Ridge Park, Orchard Park, NY

آبشار شعله ابدی
آبشار شعله ابدی

موقعیت آبشار شعله ابدی بر روی نقشه:

ویدیویی از آبشار شعله ابدی نیویورک ببینید:

سخن آخر

بازدید از آبشار شعله ابدی نیویورک چگونه بود؟

مکان مشابهی را می‌شناسید که دوست دارید کارناوال به معرفی آن بپردازد؟ 

نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.