karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت مجموعه سعدآباد، نمایشگاه "اولین شاهنامه شیشه ای جهان"، بازسازی شده از شاهنامه نسخه عهد تیموری، از 6 تا 13 تیر ماه 1397، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می شود و آیین افتتاحیه آن در ساعت 17 تا 19 روز چهارشنبه 6 تیرماه خواهد بود.

این نمایشگاه به همت کاخ سبز سعدآباد برگزار می شود و شامل 19 اثر نفیس از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در ابعاد 40*70 سانتی متر است. این آثار پس از 2 سال مطالعه، ترمیم و بازسازی، توسط استاد مرضیه سادات کمانیان و هنرمندان یاسمن سیاوشی، فاطمه کهلویی و معصومه کریمیان، برای اولین بار به صورت مجموعه تصاویر شاهنامه بر پشت شیشه ثبت شده اند.

همزمان با آیین افتتاحیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی هنر نقاشی روی شیشه به منظور آشنایی بیشتر علاقه مندان با این هنر در نگارخانه سعدآباد برگزار می شود.

نسخه نفیس و نایاب شاهنامه عهد تیموری، با نقوشی خاص، سبک نگارگری بی نظیر و رنگ های بسیار زیبا و درخشان، میراثی ارزشمند است که در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی نگهداری می شود و ثبت و بازسازی آن برروی شیشه توسط این گروه، تلاشی در جهت معرفی این اثر و همچنین احیای هنر نقاشی پشت شیشه به شمار می رود.

مرضیه سادات کمانیان متولد 1351، فارغ التحصیل رشته های هنرهای سنتی و هنرهای اسلامی (نگارگری) و مدرس هنرهای سنتی است. وی تاکنون نمایشگاه های متعددی در ایران، روسیه، آلمان، انگلستان، آذربایجان و ... برپا کرده است و پروژه نقاشی پشت شیشه در ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع) واقع در کربلا را نیز در دست اجرا دارد. 

کلیه دوست داران هنر می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه  از 6 تا 13 تیر ماه 1397 ساعت 10 تا 18 به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

نمایشگاه شاهنامه شیشه ای

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.