karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری میزان، عباسعلی دامنگیر، مدیرکل محیط زیست استان سمنان در مصاحبه ای از مشاهده و تصویربرداری از چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی خبر داد. 

وی در این زمینه گفت:

محیط بانان پارک ملی توران در محدوده شرقی پارک ملی توران موفق به مشاهده و تصویر برداری از چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند. ماموران حدود ۶ دقیقه نظاره گر این ۴ قلاده یوزپلنگ (یک قلاده مادر و ۳ قلاده توله) بودند و از آن‌ها نیز تصویربرداری کردند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود:

در ابتدا ماموران فقط ۳ قلاده توله یوز را مشاهده کردند که سر و صورت آن‌ها خونی بود و نشان از تغذیه بر روی طعمه تازه شکار شده داشتند. تصور بر این بود که فقط همین ۳ قلاده بوده، ولی پس از فرار کردن و دور شدن این ۳ قلاده یک قلاده مادر را نیز جداگانه در ارتفاعات تپه ماهور‌های بالا دست مشاهده کردند.

وی از مشاهده 14 مورد یوز در دشت توران یا خاتوران با عکاسی ثبت شده در امسال (1396) خبر داد و گفت:

در حال حاضر مهمترین موضوع برای حفاظت از این گونه نادر و سمبل محیط زیستی کشور، رفع چالش ها و تهدیدهای تصادف های جاده ای، ایجاد کریدور سبز در این منطقه، جلوگیری از تعرض به مراتع داخل پارک ملی توران، ایجاد امنیت مستمر و بهینه سازی زیستگاه اصلی این جاندار، رعایت ملاحظه های زیست محیطی و توسعه پایدار در ذخیرگاه زیست کره توران است.

منطقه حفاظت شده توران یا خارتوران که بخش بزرگ آن در شرق استان سمنان و جنوب شرقی شهرستان شاهرود و بخش کوچکی از آن در شهر سبزوار استان خراسان رضوی قرار دارد، شامل سه محدوده حفاظت شده دیگر نیز می شود. پارک ملی توران را با نام آفریقای ایران می شناسند و در سال 1355 از طرف یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره انتخاب شده است. این پارک ملی بزرگترین ذخیره گاه زیست کره در ایران محسوب می شود و پس از پناهگاه حیات وحش نایبندان در طبس لقب دومین مجموعه حفاظت شده وسیع ایران را با خود یدک می‌کشد.

ورود به صفحه معرفی یوزپلنگ آسیایی

یوزپلنگ آسیایی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

چقدر خوب كاش مراقبت ويژه بشه ازشون و اطلاعاتى كه داديد باعث نشه شكارچياى منطقه برن شكارشون كنن

انتشار:19 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

این حیوانات درنده در حبس باشند بهتر است . گوسفندان و انسانها را ازار نرسانند 

انتشار:06 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.