karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سواحل، طبیعت و فرهنگ مردم جزیره ی بالی، در سال های گذشته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است و همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از سراسر جهان به میان اقیانوس هند بیایند و این همه شکوه و زیبایی را با تمام وجود لمس کنند. جزیره بالی در کشور اندونزی قرار دارد و از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌ رود. جاذبه های بسیارِ این جزیره سبب می شود تا شما لحظه ای بیکار ننشینید و در هر ثانیه ای با شگفتی و جاذبه ای متفاوت رو به رو شوید. گاه می توانید در ساحل با آرامش و صدای دریا خو بگیرید و گاه در جنگل های زیبای آن قدم بگذارید.

اگر شما هم همانند بسیاری از گردشگران رویای سفر به این جزیره را در سر می پرورانید و نمی دانید که دقیقا چه کارهایی می توانید در بالی انجام دهید، امروز همراه کارناوال باشید تا در این مطلب با جاذبه ها و دیدنی های این جزیره بیشتر آشنا شوید. 

همراه ما باشید...

توصیه هایی برای سفر به بالی

1- غروب خورشید اولواتو را از دست ندهید

اولواتو (Uluwatu) نام ساحلی رویایی و افسانه ای است که در جنوب شرقی شبه جزیره بوکیت قرار دارد. حتی اگر به موج سواری که از تفریحات محبوب این ساحل است، علاقه ای نداشته باشید، می توانید بی خیال دنیا، به غروب خورشید شگفت انگیز آن خیره شوید. در این ساحل می توانید در غار های ساحلی و یا رستوران های رنگارنگش وقت گذرانی کنید. در بالای صخره ای در این ساحل، یک معبد متعلق به قرن 11 وجود دارد که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. بومی ها بر این باورند که این معبد، بالی را از ارواح خبیث به دور نگه می دارد. 

با حدود 2 ساعت رانندگی از شهر کوتا، می توانید شاهد یکی از زیباترین غروب های دنیا باشید. یکی از جالب ترین مراسم ها در غروب خورشید، کِکَک نام دارد، در این مراسم بومی ها به دور آتشی می چرخند و می رقصند. قدمت این مراسم به دهه 1930 باز می گردد. 

غروب خورشید اولواتو

Fred Meyerink

مراسم بومی ها

2- تراس های برنج تگالالنگ را فراموش نکنید

تراس های برنج تگالالنگ، موقعیت و فرصتی است که به شما اجازه می دهد تا عکس های خیره کننده ای ثبت کنید. برای آبیاری این زمین ها از سیستم سوباک استفاده می شود. این سیستم آبیاری سنتی از قرن هشتم توسعه یافته است. شاید در میان گشت و گذار در این منطقه، کشاورزانی را ببینید که تا زانو در گل و آب فرو رفته اند و در میان محصولات کار می کنند. تمامی ویژگی های این منطقه سبب می شود تا یکی از خیره کننده ترین مناظر را در بالی ببینید.

تراس های برنج تگالالنگ

Elena Ermakova

3- در طعم غذاهای بومی غرق شوید

یکی از بهترین قسمت سفر به بالی، امتحان کردن مزه ی غذا های سنتی و بومی این جزیره است. البته این بستگی به شما دارد که این غذاها را در خیابان، رستوران و یا در هتلی 5 ستاره میل کنید. گشنیز، نارگیل، علف لیمو و بادام زمینی از جمله ادویه هایی هستند که در غذاهای محلی این سرزمین استفاده می شود. غذاهای سنتی هچو گدو گدو (gado gado)، ستای آیوم (satay ayum) و ناسی گورنگ (nasi goreng) را به هیچ عنوان از دست ندهید. دو غذای محبوب در میان بومی ها، آیان بتوتو (مرغ آرام پز شده در برگ موز) و سیت لیلیت (گوشت های خورد شده بر روی علف لیمو) هستنند. برای دسر حتما بوبوه اینجین (bubuh injin) را سفارش دهید، این دسر نوعی شیر برنج با برنج سیاه است. 

غذاهای بومی بالی

Chris Galpin

4- طلوع خورشید کوه آگونگ

 آگونگ (Mt. Agung) یکی از مرتفع ترین و مقدس ترین قله ها در بالی است. حتی اگر هم به مذهب اعتقادی ندارید، فضای روحانی و معنوی خاصی را در طلوع آفتاب این کوه احساس خواهید کرد. اگر به بالای آگونگ بروید، نمایی خیره کننده از تمامی بالی و جزایر اطراف آن مانند نوسا پنیدا خواهید داشت. راه های مختلفی برای رسیدن به بالای این کوه وجود دارد و مهم تر از همه، حدود 8 تا 12 ساعت جنگل نوردی در پیش رو خواهید داشت. برای چنین تجربه ای به راهنما، آمادگی جسمانی و روحی ماجراجو نیاز دارید. 

طلوع خورشید کوه آگونگ

Niclas Scholz

5- رفتینگ را تجربه کنید

دوست داران هیجان و آدرنالین با رفتینگ در رودخانه ی تلگا واجا (Telega Waja River) حتما به وجد می آیند. این رودخانه یکی از بلندترین رودهای بالی است که از سواحل شرقی جزیره آغاز می شود و به سمت جنوب کوه آبانگ می رود. در چنین سفری شما می توانید کوه ها و آبشارهای خارق العاده ای را ببینید. این روش یکی از هیجان انگیزترین کارها برای کشف قلب روستاهای بالی نیز هست. 

رفتینگ در بالی

Noie Aum

6- موج سواری با کایت را فرا بگیرید

اگر به دنبال سرگرمی جدیدی در بالی هستید، به سراغ موج سواری با کایت بروید. تمامی شرایط و ویژگی های این جزیره مناسب برای چنین ورزشی است. در جنوب بالی، شهری با نام سانور وجود دارد که در این شهر می توانید یکی از بهترین مدارس این ورزش را بیابید. مدرسه ی موج سواری ریپ کرل تنها مدرسه ی وابسته به سازمان جهانی موج سواری در بالی است. دریاچه ی این مدرسه شرایط و موقعیتی پر چالش را برای تمام سطوح موج سواران ارائه می دهد. مبتدیان می توانند از حرکت بر روی سطح آب و موج سواران پیشرفته از حرکت بر روی موج های این دریاچه لذت می برند. 

موج سواری با کایت

7- به تماشای معبد مادر بساکی بنشینید

بزرگترین و مقدس ترین معبد در جزیره ی بالی، پورا بساکی نام دارد و به معبد مادر بساکی معروف است. این معبددر 1000 متری کوه آکونگ قرار دارد و در آن می توانید 23 معبد متفاوت بیابید. در اوایل دهه 1960، با فوران آتش فشانِ فعالِ این منطقه، حدود 1700 نفر جان خود را از دست دادند اما گدازه ها از چند متری این معبد عبور کرد. بومی ها معتقدند که این اتفاق معجزه ای از سوی خدایان برای نشان دادن قدرتشان بوده است.

معبد مادر بساکیح

8- شگفتی های شهر یوبود را از دست ندهید

تمامی گردشگران باید حداقل یک بار از مرکز شهر یوبود (Ubud) دیدن کنند. در نظر گردشگان این شهر روح و قلب این جزیره است. این شهر با تاریخ، فرهنگ، هنر و سنت آمیخته شده است. در این شهر فرصت های بسیاری برای تماشای رقص های سنتی، فستیوال ها و نمایش های گامالان خواهید یافت. برخی از این مراسم ها فقط جنبه ی توریستی دارند و برخی جزئی از آداب و رسوم مردمان شهر است. دوست داران خرید با صنایع دستی و شکموها با غذاهای تازه و خوشمزه شگفت زده خواهند شد. هم چنین جنگل مقدس میمون ها و غارِ فیل ها را از دست ندهید.

برای اقامت می توانید در هتل ها، اقامتگاه های زیست محیطی و کلبه های سنتی این جزیره بمانید. به آبگرم ها و سالن های اسپا بروید و بر روی تپه ها پیاده روی کنید. 

غار فیل ها

غار فیل ها

Andrey X

فستیوال های بالی

فستیوال های بالی

Ivan Tykhyi

جنگل مقدس میمون ها

جنگل مقدس میمون ها

Jose Reis Luz Jr

سخن آخر

آیا تا به حال به بالی سفر کرده اید؟

دوست دارید به این جزیره بروید؟

دیدنی های دیگری را در این جزیره می شناسید؟

دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.