karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

04 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر تصویری امروز کارناوال کمی متفاوت تر از سفرهای دیگر می باشد! قصد داریم به سال هایی سفر کنیم که دوربین های عکاسی به تازگی اختراع شده و مانند امروز در دسترس عموم مردم نبود. عکس های امروز متعلق به دوران قاجار می باشند؛ عکس هایی کهنه و قدیمی که پیدا شدنشان نیز همراه با شانس بوده است.

این تصاویر بی نظیر را ارنست هولستر یک مهندس آلمانی که عکاسی حرفه ای نیز بود، ثبت کرده است. او را از پیشگامان عکاسی در نیمه دوم قرن 19 میلادی می دانند که در زمان پادشاهی ناصرالدین شاه به ایران سفر کرده و مدت زیادی ( 20 سال ) را در شهر اصفهان اقامت داشت.

همانطور که گفتیم پیدا شدن عکس ها همراه با شانس بوده و کسی از وجود چنین عکس هایی خبر نداشته تا روزی که این تصاویر فوق العاده ارزشمند در خانه نوه ی او در شهر مانستر آلمان یافت می شود.

هولستر علاوه بر عکاسی، تحقیقات مختلفی نیز انجام داده و یاداشت های بسیاری در رابطه با ایران از خود به جای گذاشته است. برای اولین بار در سال 1355 خورشیدی عکس های او در ایران به همراه برخی از یادداشت هایش در کتابی به نام " ایران در یکصد و سیزده سال پیش" به چاپ رسید. البته قرار بود که جلد دومی نیز برای این کتاب منتشر شود که متاسفانه نیمه تمام باقی ماند. البته چندین سال بعد سازمان میراث فرهنگی کتابی تقریبا کامل از عکس ها و نوشته های او به چاپ رسانده است.

ارنست در نهایت در سال 1911 میلادی ( 76 سالگی ) در جلفای اصفهان چشم از جهان گشود و در همان جا و در آرامگاه ارامنه دفن شد.

برای دیدن این تصاویر بی نظیر و تاریخی کارناوال راه همراهی کنید.

 

1) بانوان ارمنی

زنان قاجار

2) بانوان بختیاری

زنان بختیاری

3) مردی در دوره قاجار

مرد قاجاری

4) مردان قاجاری 

مردان قاجاری

5) تهیه کره زنان و مردان قاجاری

مرد قاجاری

6) نوازندگان زن ، دوره قاجار

زنان قاجاری

7) روحانیون اصفهانی

روحانیت در دوره قاجار

8) تفنگداران قاجار

عکس های دوره قاجاریه

9) بانوی جوانی در جلفا، اصفهان

دختر قاجاری

10) بانوان ایرانی در دوره قاجار

زنان دوران قاجار

11) میرزا اسدالله خان از مردان مشهور دوران قاجار

مردان دوران قاجار

12) مردان قاجاری

امیر کبیر

13) مدرسه انگلیسی زبان در جلفا، اصفهان

دختران قاجاری

14) یک گروه موسیقی

موسیقی دوران قاجار

15) ورزشکاران زورخانه ای در دوان قاجار

برای آشنایی بیشتر با زورخانه و ورزش پهلوانی و باستانی ایران می توانید مطلب  زورخانه | باشگاهی ورزشی از دل ایران باستان ، را مطالعه کنید.

زورخانه دوران قاجار

16) نمایش تعزیه از کودکان در ماه محرم

تعزیه قاجار

17) مسعود میرزا ظل‌السلطان ، شاهزاده قاجاری 

مسعود میرزا ظل‌السلطان

18) موبدان زرتشتی در شهر یزد

زرتشتی های قاجار

19) مردی در دوره قاجار

مرد قاجاری

20) پوشش عام زنان در دوره قاجار

زنان قاجار

سخن آخر

 این عکس های تاریخی را چگونه ارزیابی می کنید؟

نظرتان با نحوه و سبک پوشش مردان و زنان قاجاری چیست؟

اگر به شما این امکان داده می شد که در دوره قاجاریه زندگی کنید آیا این پیشنهاد را قبول می کردید؟؟!!

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

11 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.