karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

26 اسفند 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به بروکسل شهری در کشور بلژیک سفر خواهیم کرد .

تاریخ به ما نشان خواهد داد که این شهر چگونه در برابر دشمنان ایستادگی کرد و تا توان داشت ویران شد، اما شکست را قبول نکرد . مردمانش دلاورانه جنگیدند و کشته شدند . 

در این میان دروازه ی آل یک سد دفاعی بزرگ و ترسناک در مقابل دشمنان بود و هیچ بیگانه ای که قصد تصرف شهر را داشت علاقه ای نداشت تا با این دروازه و توپ هایش برخورد کند . تیر اندازهایی که بر روی دروازه می ایستادند و تیر پرتاب می کردند کابوس دشمنان بودند . کابوسی که سرباز ها هر شب می دیدند . در ادامه شگفت زده خواهید شد که چگونه تاریخ داستان را برای ما بازگو می کند . 

همراه کارناوال از این دروازه عبور کنید  . 

دروازه آل گیت
دروازه آل گیت

آماده ی سفر شوید ...

هوا ابری است و باران می بارد . شهر بروکسل نسبتا بزرگ است و در اروپا از لحاظ تاریخی قدمتی چند صد ساله و بیشتر دارد . مردمان شهر از گذشته یاد گرفته اند تا در مقابل سختی ها ایستادگی کنند . پدرانشان جنگ های زیادی دیده اند ، گاه شکست خورده و گاه پیروز شدند . 

برای شما از دروازه ای خواهیم گفت که مردم شهر آن را دوست دارند و در مواقعی که جنگ رخ می داده از شهر محافظت می کرده است . این دروازه در قدیم یک پل متحرک داشته که متاسفانه امروزه از بین رفته است . در طول تاریخ از این دروازه استفاده های گوناگونی شده . مانند انبار غلات و یا حتی کلیسای پروتستان . 

سفری جالب در انتظارمان است ، آماده باشید . 

تاریخ برای ما می گوید و ما گوش می سپاریم ...

در سال 1381 میلادی یعنی حدود 600 سال پیش در قرن 14 میلادی دومین دیواره ی دفاعی شهر بروکسل ، دروازه ی آل نام داشت . این دروازه ی دفاعی از شهر در مقابل دشمن و مهاجمان محافظت می کرد و امروزه به دلیل گسترش یافتن شهر در مرکز بروکسل قرار گرفته است . 

بعد ها و پس از گذشت سالیان سال این مکان تبدیل به زندان شد و بدی ها را در خود نگه می داشت و این گونه از مردم شهر حفاظت می کرد . به لطف مقامات شهر و معماران این دروازه ترمیم شد و امروزه تبدیل به یکی از زیبا ترین و جالب ترین موزه های شهر شده است . 

همان طور که گفته شد در قدیم این دروازه نقشی نظامی داشته و امروزه می توان هنوز درون آن توپ ها ، کمان های فولادی و انبار مهمات را دید . 

از بالای این دروازه می توان دیدی به گستردگی تاریخ بروکسل داشت . 

تصاویر قدیمی دروازه آل گیت
تصاویر قدیمی دروازه آل گیت
تصاویر قدیمی دروازه آل گیت

گاهی اوقات آرامش دروازه از بین می رفت ...

در دوران قدیم زمانی که شهر در آرامش به سر می برد خبر رسید که دشمنان که بیشتر آنان را راهزنان تشکیل می دادند از سمت غرب به شهر نزدیک می شدند . مردم شهر نگران بودند و ترس تمام وجودشان را فرا گرفته بود . حاکم شهر سربازان را آماده کرده بود و به مردم گفته بود تا از خانه هایشان خارج نشوند . طبق محاسبات دشمن تنها یک روز با شهر فاصله داشت . 

به دستور حاکم، پسرانی که می توانستند شمشیر به دست بگیرند باید در دفاع از شهر می جنگیدند . حاکم شهر کمی خیالش راحت بود چون دروازه ی آل را داشت . بهترین کمان داران را بر روی آن چید و توپ ها را پر کرد . 

روزی که دشمن به شهر رسید همه آماده بودند و دشمن خیال فتح شهر را در سر می پروراند . 

باران شدیدی شروع به باریدن کرد و نبرد با فرمان نیروهای مهاجم آغاز شد . صدای مردان جنگجو فضا را پر کرده بود و خون همه جا را فرا گرفت . خون قرمزی که بر روی زمین جاری شد و زمین را سیراب کرد . 

تیر کمان انداز ها شروع به پرتاب تیر کردند و توپ ها قلب لشکر دشمن را می دریدند . 

این جنگ چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت دشمن شکست خورد و عقب نشینی کرد . بسیاری کشته شدند . 

آل در این جنگ شهر را نجات داد چون دشمن نتوانست از آن عبور کند . 

تصاویر قدیمی دروازه آل گیت
تصاویر قدیمی دروازه آل گیت

معماری زیبای دروازه ی آل ، بازسازی ال ...

معمار سرشناس بلژیکی هنری بایرت ، در 29 جولای سال 1823 چشم به جهان گشود . در آن زمان و پس از آن که هنری به یک معمار بدل گشت ، دروازه ی آل تخریب شده بود و دست در دست زمان به سوی نابودی می رفت .

در بین سال های 1868 تا 1870 این دروازه به دست همین معمار بازسازی شد و در آن از سبک معماری نئوگوتیک مورد استفاده قرار گرفت . 

امروزه این دروازه پس از بازسازی شکلی گرد تر به خود گرفته است ولی هنوز اصالت خود در دوران قدیم را حفظ کرده است . 

این بازسازی در قرن 19 میلادی صورت گرفت و بزرگترین تغییرات را برای آل به همراه داشت . 

 

معماری دروازه آل گیت
معماری دروازه آل گیت
معماری دروازه آل گیت
معماری دروازه آل گیت
معماری دروازه آل گیت
معماری دروازه آل گیت
معماری دروازه آل گیت
مجسمه دروازه آل گیت
مجسمه دروازه آل گیت

دروازه ی آل در دنیای امروز ، موزه ی رویال ...

دروازه ی آل در دنیای امروز دیگر از شهر در مقابل دشمنان حفاظت نمی کند ، بلکه موزه ای شده و علاقه مندان از آن بازدید می کنند . این موزه که در دل این دروازه قرار دارد رویال نام دارد و در بر گیرنده ی هنر و تاریخ می باشد که خاطرات گذشته را در خود جای داده . این موزه برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود و در موزه ی رویال می توانند فعالیت های زیادی را انجام دهند و لذت ببرند . 

1) تماشای ویدئو های آموزشی

 2) بازی های کامپیتری با محوریت تاریخی 

3) آموزش نقاشی  

4) آشنایی بیشتر کودکان با تاریخ

در سال 1847 دروازه تبدیل به موزه شد و نام موزه را رویال نهادند . سال 1889 موزه بسیار کوچ بود  و فقط در آن شمشیر ها و ادوات جنگی به نمایش در می آمد . روز به روز آل به سمت نابودی پیش می رفت و نهایتا در سال 1976 به دلیل تعمیرات بسته و در سال 1991 دوباره آغاز به کار کرد . این را باید بگوییم که دلیل طولانی شدن بازسازی این دروازه مشکلات مالی بود که در سال های بعد برطرف شد . 

بین سال های 2007 تا 2008 بار دیگر ال تعطیل شد و مورد بازسازی قرار گرفت . بعد از این بازسازی موزه بسیار بزرگ تر شد و در کنار به نمایش گذاشتن آثار تارخی نمایشگاه هایی هم در آن برگزار می شود . از بخش های مختلف موزه می توان به موارد زیر اشاره کرد .

1) اتاق تجهیزات نظامی 

2) اتاق گوتیک 

3) اتاق بازرگانی و صنف شهر 

4) پشت بام دروازه

امروزه گردشگران زیادی برای دیدن این موزه به بروکسل سفر می کنند و با تاریخ این شهر از نزدیک آشنا می شوند و آن را لمس می کنند . 

موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت

موزه ی رویال و کلکسیونر ها ...

در این موزه هر از گاهی حراجی برای برخی از آثار تاریخی برگزار می شود و کلکسیونر ها را دور هم جمع می کند . 

این مراسم در حضور برخی از مقامات شهر انجام می شود و مبالغ هنگفتی برای خرید این اشیا که از مجسمه گرفته تا ظرف و ظروف ، خرج می شود . کلکسیونر ها عاشق این حراجی ها هستند و همیشه در این گونه مراسم ها شرکت می کنند . 

موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت
موزه ی دروازه آل گیت

به دروازه آل ، موزه ی رویال سفر کنید ...

 برای سفر و بازدید از این دروازه ی تاریخی و موزه ی آن چندین راه پیش روی شما قرار دارد . 

1) قطار ، فاصله ای 10 دقیقه ای از ال تا ایستگاه قطار باید طی شود . 

2) مترو ، در ایستگاه آل توقف کنید . 

3) تراموا ، در ایستگاه آل توقف کنید . 

4) اتوبوس ، در ایستگاه آل توقف کنید . 

5) اتومبیل ، به سمت آل حرکت کنید و به هنگام رسیدن به دروازه شما می توانید اتومبیل خود  را در پارکینگ های زیرزمینی پارک کنید . 

ساعت بازدید از 9:30 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد و در تمامی روز های هفته به جز روز های تعطیل باز می باشد . 

نقشه راه  دروازه آل گیت

ادرس دروازه ی آل ...

بلوار دو میدی ، بروکسل 1060 ، بلژیک ، 150 

                                                                                Adress : 150 . Boulevard du Midi . Brussels 106. Belgiuam

دروازه آل گیت
دروازه آل گیت

هزینه ها ی ال و موزه ...

هزینه هایی که برای بازدید از دروازه ی آل متحمل می شوید بدین صورت می باشد . 

1) هر نفر 5 یورو باید بپدازد و برای بازدید ها گروهی و به مدت زمان 15 دقیقه قیمت به 4 یورو تغییر می کند . برای کودکان نیز 1.5 یورو باید پرداخت شود . از کودکان زیر 6 سال مبلغی درخواست نمی شود .

هزینه ها برای بازدید از موزه بصورت زیر می باشد . 

2) بزرگسالان 5 یورو ، نوجوانان 4 یورو و برای کودکان 6 سال به بالا 1.5 یورو . از کودکان زیر 6 سال پولی دریافت نمی شود . 

دروازه آل گیت

پیشنهاد کارناوالی 

مکان های تاریخی و باستانی برای هر کشوری مهم هستند و جز میراث فرهنگی و تاریخی کشور محسوب می شوند . برای همین چه نیک است تا برای حفظ این آثار بکوشیم و سعی کنیم تا دیگر مردمان از کشور های دور و نزدیک اطراف را با آن ها بیشتر آشنا کنیم . 

 

ویدئویی از گشت در شهر دروازه ، بروکسل ...

کلام پایانی ...

سفر کنید و از زیبایی ها لذت ببرید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سراج

تاریخ ماقبل قصرخانه محکم بااوطبقه برج خیلی تمیزجالب داشته باشد ومجسمه ووسایل به موزه بسیارارزش ومردم نظر می رسد خیلی عالی

انتشار:23 خرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.