karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

20 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 

مسابقات المپیک بهانه ای برای گردش و تفریح است ، توریستان و علاقمندان به ورزش از نقاط مختلف دنیا همه در کشوری که قرار است المپیک در آن ها برگزار شود جمع می شوند تا سفری هیجان انگیز را تجربه کنند.

چندی پیش شاهد برپایی المپیک در ریودوژانیرو برزیل بودیم ، کشوری که با وجود مشکلات زیادی که داشت توانست به خوبی از میهمانانش پذیرایی نماید ، این مسابقات بهانه ای شد تا به ریو بیشتر توجه کنیم و ببینیم آیا شایعات وجود ویروس زیکادر برزیل درست بود یا نه ؟ اگر بخواهیم با همین شرایط به برزیل سفر کنیم لازم است چه نکاتی را رعایت کنیم تا سفر سالم در پیش داشته باشیم.

سایر مطالب کارناوال در مورد ریودوژانیرو را هم از دست ندهید : 

پیشنهادات محلی برای سفر به ریودوژانیرو، استادیوم های فوتبال ریودوژانیرو،ورزشگاه های ریودوژانیرو | قسمت اول ،بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو، بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو،بهترین سواحل ریودوژانیرو،معرفی شهر ریودوژانیرو

همراه با کارناوال باشید و به دقت نکات را مطالعه کنید تا سلامت از سفر به ریودوژانیرو لذت ببرید.

راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل
راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل

قبل از سفر

 در این بخش به نکاتی که قبل از سفر باید رعایت کنید خواهیم پرداخت.

1) به دکتر مراجعه کنید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیشنهاد می کند که 6 هفته قبل از سفر خود به دکتر مراجعه کنید. این مدت زمان مناسبی می باشد تا شما خود را درمقابل بیماری هایی که در کمین هستند واکسینه کنید و آماده باشید. اگر مقصد شما دارای بیماری خاص است بهتر است به مراکز تخصصی مراجعه کنید. مطمئن باشید اگر این نکته را در نظر داشته باشید سلامت شما کمتر در خطر خواهد بود.

با دکتر خود تمامی شرایط را در میان بگذارید و اطلاعات خود را از مقصد خود با او مرور کنید.

2) بیمه مسافرتی در نظر بگیرید

سفر غیر قابل پیش بینی است. بیمه ی سفر می تواند از سلامت و جیب شما محافظت کند. اگر اتفاقی برای شما بیفتد کمتر درگیر مخارج آن خواهید شد و می تواند سلامت شما را با کیفیت بیشتری تضمین کند.

اگر نیازی به داروی خاصی دارید بیمه میتواند راه دسترسی خوبی را برای تهیه دارو در سفر در اختیار شما بگذارد.

3) بسته کیت کمک های اولیه را به همراه داشته باشید

بهتر است این کیت را به همراه داشته باشید. داروهای ضروری مانند مسکن ها، سرماخوردگی، ضد حساسیت و ... در این کیت بگذارید. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید می توانید در این بسته ان را قرار دهید.

مواد ضد عفونی کننده، باند کشی و معمولی را نیز با خود داشته باشید.

حفظ سلامتی در سفر به ریو

4) بررسی مشاوره ی دولت در مورد مقصد شما

هر کشور و دولتی درباره ی سفر اتباع خود به برخی از کشورها توصیه هایی می کند. ممکن است گفته شود که اگر قصد سفر به کشوری را دارید بهتر است منصرف شوید و یا نکات امنیتی را رعایت کنید.

قبل از آغاز سفر به توصیه ها حتما توجه کنید.

5) از مدارک مهم خود کپی بگیرید

حتما از پاسپورت و مدارک مهم خود چندین نسخه کپی بگیرید. دلیلش این است که اگر کیف شما را دزدیدند یا گم شد و مدارک شما از دست رفت بتوانید از نسخه های کپی شده استفاده کنید.

شما حتی می توانید نسخه های کپی شده را به دوستان قابل اعتماد و یا خانواده ی خود ایمیل کنید تا اگر اتفاقی افتاد آن ها بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

حفظ سلامتی در سفر به ریودوژانیرو

در طول سفر

در این قسمت به نکاتی که در طول سفر باید رعایت کنید خواهیم پرداخت.

1) مراقب پشه ها و حشرات باشید

پشه یکی از کشنده ترین جانداران در دنیا به حساب می آید. امروزه کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی درگیر مبارزه با بیماری به نام زیکا هستند که توسط پشه ها و نیش زدن آن ها منتقل می شود. این ویروس به مغز آسیب هایی جدی وارد می کند و حتی بر روی جنین زنان باردار نیز تاثیرات مخربی می گذارد و کودک با مشکلات زیادی مانند نقص و ... به دنیا می آید.

سعی کنید از کرم های ضد پشه استفاده کنید، لباس هایی پوشیده بپوشید، به هنگام خواب از توری پشه استفاده کنید و با دکتر خود صحبت کنید و اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از سفر خود به برزیل منصرف شوید.

2) در جمعیت مراقب امنیت خود باشید

زمانی که در یک مکان شلوغ هستید و یا تعداد همراهانتان زیاد است ( تور ) شما در خطر بیشتری هستید. منظور از خطر این است که دزد راحت تر از شما دزدی کند. لوازم با ارزش خود را در هتل و یا خانه بگذارید و استفاده از طلا و جواهر را به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمیکنیم. مراقب کیف پول و کوله پشتی خود باشید و زیپ های کیفتان را همیشه بسته نگاه دارید.

3) در آب های رودخانه و دریاچه و ... شنا نکنید

آب های کشور برزیل به دلایل زیست محیطی ناپاک هستند و باکتری های زیادی را در خود جاد داده اند. اگر قصد شنا دارید بهتر است این کار را نکنید زیرا امکان دارد بیماری های پوستی و بیماری هایی خطرناک را متوجه خود کنید.

اگر هم شنا کردید مراقب باشید تا آب رودخانه و یا دریاچه وارد دهان شما نشود.

حفظ سلامتی در سفر به ریو

4) انتخاب حمل و نقل عاقلانه

سالانه هزاران گردشگر به دلیل تصادفات و برخورد با وسایل نقلیه جان خود را از دست می دهند. همیشه از کمربند ایمنی استفاده کنید، از اتوبوس های بسیار شلوغ استفاده نکنید، و به هنگام رانندگی حواس خود را به خوبی جمع کنید.

بهتر است از سوار شدن بر روی موتور اجتناب کنید ولی اگر سوار شدید حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید.

قبل از رانندگی از قوانین حاکم در برزیل مطلع باشید.

5) دستان خود را پاکیزه نگاه دارید

اکثر اوقات دست های خود را بشویید و به همراه خود ضد عفونی کننده های الکلی با دستمال مرطوب داشته باشید. ممکن است در محیطی قرار بگیرید که آب برای شست و شو در اختیار نداشته باشید.

دستان خود را به چشمان و دهان خود نزنید، این گونه بسیار راحت تر بیماری وارد بدن شما می شود.

6) به حیوانات دست نزنید

ممکن است با حیوانی برخورد کنید که بسیار بامزه به نظر برسد ولی در عین بامزه بودن می تواند ناقل بیماری خطرناک باشد و با گاز گرفتن و چنگ انداختن آن را به شما منتقل کند.

آب دهان این حیوانات هم راهی است برای انتقال بیماری ها.

حفظ سلامتی در سفر به ریو

7) مراقب خورد و خوراک خود باشید

اگر به رستوران و غذاهایی که میل می کنید حواستان نباشد ممکن است بیماری هایی مانند هپاتیت A وارد بدن شما شود و یا معده ی خود را درگیر بدترین بیماری ها کنید و سفر شما تبدیل به یک کابوس شود.

از غذاهایی استفاده کنید که به خوبی پخته می شوند و گرم هستند، میوه ها را به خوبی قبل از مصرف بشویید و بهتر است نوشیدنی ها را بدون یخ سفارش دهید زیرا به هیچ عنوان نمی دانید که این یخ ها از چه آبی و چگونه تهیه شده اند.

8) خود را در مقابل خورشید ایمن کنید

برزیل کشوری آفتابی است و به همین دلیل گردشگران برای استفاده از سواحل زیبا در کنار نور خورشید به برزیل سفر می کنند. پس بهتر است زمانی که در فضای باز قرار دارید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و به میزان کافی آب بنوشید.

حفظ سلامتی در سفر به ریودوژانیرو

بعد از سفر

در این قسمت به نکاتی که بعد از سفر باید رعایت کنید می پردازیم.

1) اگر احساس ناخوشی کردید

اگر ناخوش بودید و احساس خوبی نداشتید به سرعت به دکتر مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که هرجا که رفته اید و هرکاری که کرده اید را  باید به دکتر بگویید. این گونه به دکتر این امکان را می دهید که همه ی جوانب را در نظر بگیرد.

2) اگر تحت معالجه بر اثر ابتلا به مالاریا هستید

اگر در حین سفر دچار بیماری مالاریا شده اید طول درمان خود را زیر نظر پزشک رها نکنید حتی اگر به خانه بازگشته اید.

3) اگر باردار هستید و یا می خواهید باردار شوید

زنان بارداری که به برزیل سفر می کنند ممکن است دچار زیکا شده باشند و حتما باید مورد آزمایش قرار بگیرند. گفته می شود بانوانی که از برزیل بازگشته اند باید 8 هفته صبر کنند و سپس برای باردار شدن اقدام کنند.

مردان نیز باید 6 ماه صبر کنند.

در این باره با دکتر خود هماهنگ باشید تا اتفاقی رخ ندهد.

حفظ سلامتی در سفر به ریو

سخن آخر

نظر شما درباره ی این نکات چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.