karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در عکاسی در سفر امروزمان در کارناوال می خواهیم زاویه دوربین های مان را از سطح زمین بالاتر ببریم و همراه با تصاویر نمادین ناسا از فضا، دنیا را از چشم این سازمان مشهور فضایی به تماشا بنشینیم. سازمانی که از زمان تاسیسش در تاریخ 29 جولای 1958 افق دیدمان را نسبت به جهان هستی گسترش داده است. همراه مان شوید تا با تماشای مجموعه ای از بهترین عکس های ناسا، مروری بر تاریخچه فعالیت این سازمان داشته باشیم و عکس های واقعی از فضا را که از 60 سال پیش تا کنون به عنوان نمادی از فعالیت های این سازمان بزرگ درآمده اند ببینیم. 

این شما و این ده عکس برتر نمادین ناسا در 60 سال فعالیت این سازمان... 

انسان بر روی ماه

1- بروس مک کندلس

فضانورد بروس مک کندلس (Bruce McCandless) در طول اولین پرواز بدون مهار (بدون اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی) بر فراز زمین شناور است، سال 1984. 

راهپیمایی بروس مک کندلس

Getty Images

2- رد پای انسان روی ماه

نیل آرمسترانگ در تاریخ 20 جولای 1969 زمانی که به عنوان نخستین انسان بر ماه قدم گذاشت جمله ای گفت که برای همیشه ماندگار شد: 

"قدمی کوچک برای انسان، جهشی بزرگ برای بشریت" 

رد پای نیل آرمسترانگ بر روی ماه

Getty Images

3- طلوع زمین

این عکس مشهور زمانی که فضاپیمای آپولو 8 در سال 1968 به دور ماه می چرخید ثبت شده است. این تصویر چشم انداز زیبایی از سیاره مان را به ما نشان می دهد. 

تصویر زمین از ماه

Getty Images

4- از فلوریدا تا لوئیزیانا

ایستگاه بین المللی فضایی با ثبت این عکس فوق العاده، تصویر زیبایی از شبِ ساحل خلیج آمریکا در حد فاصل فلوریدا تا لوئیزیانا به نمایش گذاشته است. 

تصویر خلیج آمریکا

Getty Images

5- طوفان گونزالو

تصویری قدرتمند از پدیده ای موسوم به طوفان گونزالو از فضا که توسط ایستگاه بین المللی فضایی به ثبت رسیده است. 

طوفان گونزالو از فضا

Getty Images

6- ستون های خلقت

تلسکوپ هابل این عکس را از یک کهکشان بسیار دور گرفته است؛ کهکشان آندورمدا (The Andromeda galaxy) که در حدود 2.5 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. 

کهکشان آندورمدا

Getty Images

7- طوفان بر فراز اندونزی

در این عکس که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است، گروهی از طوفان ها را می بینیم که از بالای اندونزی در حال عبورند. 

طوفان بر فراز اندونزی

Getty Images

8- دریای کارائیب

آب های آبی و شیشه ای دریای کارائیب از فضا بسیار زیبا به نظر می رسند. 

دریای کارائیب

Getty Images

9- چشم خدا 

سحابی مارپیچ یا سحابی هلیکس (Helix Nebula) که به نام چشم خدا مشهور است در صورت فلکی دلو (Aquarius) قرار دارد.

چشم خدا

Getty Images

10- مریخ نورد اکتشاف ناسا

این تصویر پانوراما از مریخ نورد اکتشاف، چشم انداز وسیع سیاره قرمز را به خوبی به ما نشان می دهد. مریخ نورد اکتشاف نام یک ماموریت رباتی فضایی است که از سال 1385 خورشیدی آغاز شده است. در این ماموریت از دو ربات مریخ نورد با نام های "روح" و "فرصت" برای تحقیق و کشف مریخ استفاده می شوند.

مریخ نورد اکتشاف ناسا، روور

Getty Images

سخن آخر 

در 60 سالگی تاسیس ناسا سری به 10 تصویر نمادین این سازمان بین المللی فضایی زدیم و با تعدادی از دستاوردهای این سازمان بیشتر آشنا شدیم. 

نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟

از دیدگاه شما آیا زندگی دیگری به مانند آنچه در زمین وجود دارد در کهکشان های دیگر یا در کهکشان خودمان، راه شیری وجود دارد؟

آیا تحقیقات سازمان هایی مانند ناسا می تواند در این زمینه راه گشا باشد؟

دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادهای تان را با ما و دیگر دوستان کارناوالی در میان بگذارید. 

منتظرتان هستیم.  

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

زمین تخت است می توانید برید تحقیق کنید تمام تصاویر که نا سا می دهد قلابی است ...قوس زمین بوسیله دوربین با لنز فیش ای است اگر دوربین را بچرخانید قوس زمین برعکس می شود...یعنی اسمان کره است ؟

انتشار:12 دی 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.