karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

18 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

فرانسه، سوئیس، آلمان، ایسلند، یونان، اسپانیا و اتریش. چگونه می شود زیبایی های تمام این کشورها را در یک سفر به تماشا نشست؟ جواب ساده است:  سفر به رومانی!

رومانی کشور اعجاب انگیزی در جنوب شرقی اروپاست که می تواند جایگزین زیبایی های سراسر قاره سبز باشد. کوهستان ها، سواحل، شیوه معماری بناها و سایر چشم اندازهای طبیعی همگی در این کشور کم حاشیه و منحصر به فرد یافت می شود و به راستی که همه این دلایل و همچنین ارزانی این کشور، آن را به یک جهان‌شهر تبدیل کرده است و احتمالا سفر به آن می تواند بسیار خاطره انگیز و رویایی باشد. به همین خاطر در طول سال، مردم از سراسر قاره اروپا به آن سفر می کنند و از نزدیک با زیبایی های این کشور آشنا می شوند.

رومانی با اینکه قدمت زیادی ندارد اما تاریخ پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده است و پیش از آن که تماشای تصاویر را آغاز کنیم بهتر است اطلاعات اندکی از این کشور را در اختیارتان گذاریم.

رومانی از لحاظ وسعت نهمین کشور پهناور اتحادیه اروپا است و از لحاظ جمعیت هفتمین آن به شمار می آید. هر چند که رشد جمعیت در این کشور نیز منفی است و پیش بینی می شود در سال های نه چندان دور سیر نزولی جمعیت سرعت بیشتری هم بگیرد. این کشور از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است و پایتخت آن بخارست ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا شناخته می شود.

متاسفانه رومانی از سال 1944 تا 14 سال بعد از آن به اشغال ارتش سرخ شوروی درآمد و در این مدت با مداخله شوروی در امور سیاسی کشور، زمینه های حکومت کمونیستی در آن فراهم شد و پس از آن به مدت 43 سال حکومت کمونیستی در این کشور فرمانروایی کرد، اما شاید بتوان انقلاب مردم در سال 1989 را بزرگترین اتفاق تاریخی این کشور دانست. انقلابی که در پی آن حکومت کمونیستی دیکتاتور بزرگ رومانی نیکولای چائوشسکو سقوط کرد و سیستم حکومت داری آن از جمهوری سوسیالیستی به جمهوری رومانی تغییر کرد و نتیجه آن با تمام مشکلاتی که بر سر راه این کشور قرار گرفت، امروزه بسیار خوشایند و قابل تقدیر است. رومانی امروزه به عنوان مأمنی دوست داشتنی و البته ارزان برای اروپایی ها شناخته می شود که می تواند اوقات خوشی برای سفرهای کوتاه و کم هزینه ایشان فراهم آورد.

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد توسط آقای سرخیو ایلوتا Sergiu Iliuță ) ثبت شده اند و اگرچه تصاویر بسیار زیبا و چشم نواز است اما ایشان عکاس حرفه ای نیستند و به گفته خودشان فقط سعی کرده اند زیبایی های حیرت انگیز این کشور را ثبت کنند تا دیگران هم مانند او از دیدن این مناظر شگفت زده شوند.

با کارناوال در این سفر افسانه ای همراه شوید.

زیبایی های رومانی

1- روستایی شبیه به رویاهای کودکی

شاید به نظر برسد اینجا روستایی در فرانسه است اما این منظره زیبایی از روستای بیرتان (Biertan) در رومانی است که بازدید آن به مراتب ارزان تر از روستاهای فرانسه تمام خواهد شد. این روستای حیرت انگیز از سال 1993 در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

زیبایی های رومانی

2- کوهستان سبز

این تصویر هم شاید شما را یاد سرزمین های سبز اسکاتلند بیاندازد اما باز هم در رومانی هستیم و در کوهستان (Bucegi)، بخشی از رشته کوه بزرگ کارپات، که طولانی ترین رشته کوه اروپا به شمار می آید.

طبیعت رومانی

3- دهکده هایی به شکل نقاشی

این بار هم تصور می کنید منظره ای در سوئیس را تماشا می کنید؟ به راستی که شبیه هستند اما اینجا روستایی به نام بیکاز جورج (Bicaz Gorge) در شمال شرق رومانی است و البته به مراتب ارزان تر از روستاهای مشابه در سوئیس.

زیبایی های رومانی

4- چهره مه گرفته شهر کوچک

این شهر هم شاید تصوری از لوکزامبورگ آلمان به شما بدهد ولی اینجا شهر دوست داشتنی سیبیو (Sibiu) در مرکز کشور رومانی است و در سال 2007 به همراه لوکزامبورگ به عنوان پایتخت های فرهنگی اروپا برگزیده شده اند.

 

زیبایی های رومانی

5- قلعه افسانه ای

اینجا قلعه ای در آلمان است؟ به واقع نه! اینجا هم رومانی است. قلعه کاروین (Corvin Castle) در شهر هوندوئارا (Hunedoara) قرار دارد و یکی از عجایب هفتگانه رومانی به حساب می آید و البته بازدید از این قلعه سحرآمیز خیلی ارزان تر از قلعه های آلمان است.

کشور زیبای رومانی

6- سرزمینی شکل ماه

مطمئنا در نگاه اول تصور می کنید در حال تماشای عکسی از ماه هستید اما همچنان در رومانی مانده ایم و بر فراز  دهانه های آتشفشانی بِرکا ماد (Berca Mud) قدم گذاشته ایم. مکانی که به مراتب نزدیک تر از ماه و مطمئنا بسیار ارزان تر از سفر به ماه خواهد بود.

کشور زیبای رومانی

7- جاده ای در دل رویاها

شبیه به جاده های اتریش است ولی ما در دره ی پاتنی (Putnei) شهر سوچوا (Suceava County) هستیم و چشم اندازی خیره کننده از این جاده را به نمایش گذاشته ایم.

زیبایی های رومانی

8- کوهستان سنگی در آغوش آسمان آبی

کوه هایی شبیه به کوهستان های اسپانیا و آسمانی به روشنی آسمان آن نواحی اما اینجا سرزمین رمتا (Remetea) در شهر هارگیتای رومانی است. رمتا در زبان رومانیایی به معنای زاهد گوشه نشین است و این منطقه از مشهورترین چشم اندازهای رومانی به شمار می آید و باز هم بسیار ارزان تر از گردشگری در شهر های اسپانیا.

زیبایی های رومانی

9- تاکستانی از جنس بهشت

اینجا هم شبیه تاکستان های فرانسه است اما به راستی که تاکستان های شهر پنچی (Panciu) دلبازتر و چشم نواز ترند و تولید مرغوبترین انگور رومانی مربوط به این باغ هاست.

زیبایی های رومانی

10- ساحلی شبیه به عروس

چنین منظره ای هم شاید تصوری از سواحل یونان را به شما بدهد اما ساحل ماسه سفید دریای سیاه رومانی از محبوب ترین و ارزان ترین سواحل اروپایی است.

سواحل رومانی

سخن آخر

شما هم در جادوی تصاویر غرق شدید؟

آیا تا به حال به این کشور فوق العاده سفر کرده اید؟

با سرخیو ایلیوتا در باره مقایسه هایی که کرده بود تفاهم نظر داشتید؟

اگر از تماشای این مناظر زیبا لذت بردید، احساس خود را با ما در میان گذارید تا باز هم با مطالبی مشابه همراهتان شویم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رومانی شگفت انگیز است

انتشار:06 مرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

احمدرضا دالوند

سفر به جاهایی که ممکن است هرگز به انجا نرویم با لنز دوربین و بازتاب ان در کارناوال خیلی شوق انگیز است و یاداور این نکته است که فقط نوک دماغ خود را نبینیم و بدانیم که زمین گسترده است و بیخود ایران را زیباترین جای دنیا ندانیم.... البته ایران هم زیباست ...

انتشار:10 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.