karnaval.ir

آترا گل محمدی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

31 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دنیای زیر آب، دنیایی کاملا متفاوت با آن چه که بر روی سطح زمین می بینیم و در جریان است؛ دنیایی آبی که موجودات ناشناخته و زیبای زیادی دارد که در آن زندگی می کنند.

از آن جایی که انسان، روحیه ای کنجکاو دارد و می خواهد سر از رمز و رازها در بیاورد، سال های سال است که قدم به این دنیای آبی گذاشته تا تمام حقیقت آن را کشف کند. با این وجود اما هنوز هم علامت سوال هایی در این دنیا وجود دارند که برای انسان بی پاسخ باقی مانده اند. به همین دلیل هر بار، هر کس که بتواند دوربین به دست می گیرد و لباس غواصی به تن می کند و به دل دریا می زند؛ می رود تا عکس بگیرید و ثبت کند آن چه در زیر این پهنه ی آبی رنگ در جریان است را.. مثل سایمون پیرس (Simon Pierce) که از کودکی به حیات وحش علاقه داشت و امروز یک دانشمند است. در سن 5 سالگی این بومی نیوزلندی برنامه ریزی می کرد تا یک زیست شناس دریایی شود و بعد از کامل کردن کارشناسی بوم شناسی و دکترای زیست شناسی دریایی هم اکنون به آرزوی همیشگی اش رسیده و امروز دانشمند ارشد موجودات دریایی بزرگ است.

 این دانشمند 35 ساله پروژه ی جهانی حمایت از کوسه نهنگ های غول پیکر را بر عهده دارد و در نمایشگاه زندگی طبیعی آثار جذاب و دیدنی تصویر برداری و مستندات ماموریت خود در حفاظت از گونه های زیبای جانورانی که در دریا زندگی می کنند را به نمایش گذاشت.

تصاویری که در ادامه خواهیم دید، عکس هایی از همین مجموعه هستند که سایمون آن ها را منتشر کرده است تا کمی بیشتر با موجودات دریایی آشنا شویم.

همراه کارناوال و همسفر با سایمون لباس غواصی به تن کنید و به زیر آب بیایید؛ باید از نزدیک این دنیای پر از شگفتی را لمس کنید.

تصاویری زیبا از موجودات عجیب دریایی

1- دوستی با موجوداتی عظیم الثه

عکس هایی از دنیای زیر اب

2- شنا در کنار کوسه نهنگ های مهربان

عکس هایی از دنیای زیر اب

3- وعده ی غذایی رنگارنگ

عکس هایی از دنیای زیر اب

4- نمایان شدن گاو دریایی نادر

پیرس در سراسر دنیا برای شناخت گونه های مختلف شنا و با گونه های کمیاب هم دیدار کرده و یکبار هم با یک گاو دریایی رو به رو شده است.

عکس هایی از دنیای زیر اب

 5- الهام از آب های وسیع اقیانوس

پیرس می گوید : من سعی می کردم تصمیم بگیرم که آیا موضوع  کارشناسی ارشدم در زمینه حیوانات روی سطح زمین باشد یا موجودات دریایی که مادرم در روز تولدم من را به یک سفر دریایی به یک دیواره ی بزرگ مرجانی برد؛ یک سفر فوق العاده،. صخره های زیبا، مناظر شگفت انگیز و حیوانات عالی مثل کوسه نهنگ ها را از نزدیک دیدم و به آن ها علاقه مند شدم...

6- علت انتخاب آب های وسیع به جای خشکی ها

دنیای زیر آب با دنیای ما خیلی متفاوت است زیرا که همیشه چیزهایی برای کشف درونش وجود دارد که ناشناخته هستند و دقیقا به همین دلیل است که دنیایی عالی است.

7- ایگوان های دریایی در تصویری خیره کننده

او ایگوان های دریایی را دوست دارد و می گوید چالز داروید این حیوانات را درک نکرده بود زمانی که برچسب شرور های تاریکی را از روی آن ها چسباند.

8- مواجه شدن با گونه ای جذاب

او آن قدر خوش شانس بود که با ایگوان های دریایی به شنا برود و این موجودات تاریخی را در جزایر گالاپاگوس ببیند.

اگر می خواهید با جزیره گالاپاگوس بیشتر آشنا شوید، ویدیو زیر را حتما تماشا کنید:

سفر دریایی به جزایر گالاپاگوس | نگین اقیانوس آرام | ویدیو HD

عکس هایی از دنیای زیر اب

9- سفره ماهی عظیم الثه

عکس هایی از دنیای زیر اب

10- کوسه نهنگی 8 متری

عکس هایی از دنیای زیر اب

11- جلوه ای زیبا از این موجودات کمیاب

کوسه نهنگ ها موجوداتی خیره کننده و از بزرگترین جانوران دریایی اند و پیرس با راه های شگفت آوری از آن ها عکس های زیبایی ثبت نموده است.

عکس هایی از دنیای زیر اب

12- قدرتمند اما نیاز به محافظت

او در حال حاضر یک برنامه تحقیقات جهانی را در مورد کوسه نهنگ ها رهبری می کند زیرا قصد دارد تا اقداماتی موثر برای محافظت از این ماهی های بزرگ انجام بدهد.

عکس هایی از دنیای زیر اب

13- ظاهری ترسناک اما درونی آرام

آنها خیلی بزرگ هستند ولی کاملا برای مردم بی ضرر اند اما در بین مردم اشتباه شناخته شدند. به گفته ی پیرس آن ها موجوداتی فوق العاده جذاب هستند و عکاسی از آن ها بسیار لذت بخش است. پیرس با کوسه نهنگ ها غواصی می کند و در آرزوی فهمیدن راهی برای حفظ این موجودات دریایی غول پیکر و جمعیت کوچکی که از نوزادانشان است.

عکس هایی از دنیای زیر اب

14- تعدادی محدود و در خطر انقراض

تنها حدود سی کوسه نهنگ نوزاد در جهان وجود دارد. نوزادان کمتر از 1 متر طول دارند و کمتر در طبیعت دیده شده اند.

عکس هایی از دنیای زیر اب

15- نجات از صید شدن

در تصویر باورنکردنی زیر دو غواص دو کوسه نهنگ را از تور های صید آزاد کردند.

عکس هایی از دنیای زیر اب

16- تشکر برای رهایی و آزادی

بزرگسالی 8 متری و  دیگری کوچکتر و 5 متری در دام تورهایی افتادند که متعلق به مافیای جزیره تانزانیا بود. پس از رهایی وال ها شنا کردند و رفتند...

عکس هایی از دنیای زیر اب

17- کمک برای نجات از صید

عکس هایی از دنیای زیر اب

18- تلاش برای رهایی از تور های صید

photo by عکس هایی از دنیای زیر اب

19- ماهی گیری در ابعاد وسیع

عکس هایی از دنیای زیر اب

20- سرانجامی زیبا

عکس هایی از دنیای زیر اب

21- باز کردن تور های بزرگ

عکس هایی از دنیای زیر اب

21- دورهمی دوستانه

عکس هایی از دنیای زیر اب

22- دریای مرجانی جزایر گالاپاگوس

عکس هایی از دنیای زیر اب

23- و پایان سفری به یاد ماندنی

عکس هایی از دنیای زیر اب

سخن آخر

آیا تا به حال از نزدیک، دنیای زیر را تماشا کرده بودید؟

تا به حال به زیر آب اقیانوس ها و دریاها رفته اید؟

کدام یک از این تصاویر به نظرتان زیباتر و تاثیرگذارتر بودند؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بانگ جرس می آید.. زندگی رفتن و راهی شدن است فقط پای به ره نِه، تا کشف کنی آنچه نیست در نقشِه. علاوه بر خانه ی آدم، هیچ جا مثل این کره خاکی نمی شود.فرمول های بزرگ و کوچک را کنار گذاشته و نحوه بستن

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.