karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سرمای هوا و زمستان های همیشه برفی روسیه، نتوانسته اند مانعی بر سر راه گردشگران برای دیدن زیبایی های این کشور پهناور باشند. با تمامی سختی هایی که سفر به روسیه در زمستان دارد، باز هم علاقمندان بسیاری در این فصل کوله بار می بندند و راهی این کشور پهناور می شوند تا کاخ ها، یادگاران به جای مانده از شوروی و فرهنگ خاص مردم این سرزمین را از نزدیک ببینند. البته لازم به ذکر است که بهترین زمان سفر به روسیه، برای کسانی که طاقت هوای سرد و برفی را ندارند، فصول بهار و تابستان هستند.

فرهنگ و منش روس ها گویی از سردی اقلیم کشورشان پیروی می کند؛ زیرا که کمتر در سطح شهر لبخند بر لب مردمش می بینیم یا صدای خنده های بلند را می شنویم. در باب ناامنی این کشور و خطراتی که از سوی دزدها، گردشگران را تهدید می کند هم شایعات فراوانی به گوش می رسد؛ اما با همه ی این تفاسیر باز هم عده ی بیشماری به شوق دیدار زیبایی های روسیه تمامی اخبار و شایعات را نادیده می گیرند و قدم در راه سفر می گذارند.

چندی است که این کشور در میان هموطنانمان نیز به مقصدی محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است؛ آژانس های مسافرتی بسیاری، تورهای چند روزه تا چند هفته ای به مقصد این کشور برنامه ریزی می کنند و هر یک با هزینه ای متفاوت مسافران را به سوی مسکو و سن‌پترزبورگ می فرستند. این روزها با نزدیک شدن به جام جهانی 2018 روسیه، تب سفر به این کشور بالا گرفته و میزان طرفداران آن افزایش چشمگیری داشته است. کارناوال نیز دست به کار شده و می خواهد در این روزها که آوازه ی جام جهانی روسیه از هر سو به گوش می رسد، کمکی به مسافران بزرگترین کشور جهان کند.

در ادامه ی این مطلب فهرستی از نکاتی را با هم مرور می کنیم که با رعایت آن ها، سفری راحت تر و بی دغدغه تری به روسیه خواهید داشت. با ما همراه باشید...

روسیه ی برفی

Varvara Romantseva

1- اقدام برای ویزا از طریق آژانس ها

دریافت ویزای برخی کشورهای خارجی، به ویژه کشورهای واقع در قاره ی اروپا، امری است که شاید برای برخی ساده به نظر برسد؛ اما مراحل گرفتن ویزا، بالا و پایین هایی دارد که ممکن است برای شما سردرگمی و دشواری ایجاد کند. پس کار را به آژانس های هواپیمایی بسپارید تا در ازای دریافت هزینه، بار استرس را از دوشتان بردارند. کافی است مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را تهیه کنید تا ادامه ی کار را برایتان انجام دهند.

گردشگران در مسکو

Uladzislay Mihdalionak

2- چند کلمه روسی بدانید

برای سفر به روسیه و هر کشوری که زبانی جز انگلیسی را به کار می برند، دانستن چند کلمه یا جمله ی کوتاه که در فرودگاه، هتل، هنگام خرید و در رستوران به کار شما بیایند، می تواند کمک بسیار بزرگی باشد. ممکن است در روسیه تعداد افرادی که قادرند به انگلیسی با شما ارتباط برقرار کنند کمتر از سایر کشورهای اروپایی باشد؛ پس چند کلمه ی روسی بیاموزید و استفاده از برنامه های ترجمه را فراموش نکنید.

چند نمونه کلمه ی روسی

سلامЗдравствуйте (اِزدِراستوییچیه)

آری: да (دا)

خیر: нет (نیِت)

این کالا چه قیمتی دارد: сколько это стоит (اِسکولکو اِتو اِستوئِت)

نوشتار روسی

Dmitry Smirnov

3- شایعات را باور نکنید

ممکن است از دوستان و اطرافیان و یا در شبکه های مجازی، شایعاتی درباره روسیه شنیده و خوانده باشید؛ مثلا آن که همیشه خطراتی گردشگران را تهدید می کند و یا فضای دلگیری در شهرهای این کشور حاکم است.

یک پیشنهاد! شایعات را فراموش کنید و با ذهنی فارغ از هرگونه پیش داوری به سوی این مقصد زیبا حرکت کنید تا با دیدن فرهنگ و زیبایی های شهر، شگفت زده شوید.

روس ها

Anton Ermachkov

4- انتخاب هتل مناسب

در کل روسیه یکی از مقاصد گران دنیا برای ایرانی ها محسوب شود؛ به ویژه در مسکو که خدمات و اجناس بهای بالاتری از سن‌پترزبورگ دارند. مسکو بر اساس گزارش اکونومیست نود و هشتمین شهر گران دنیا است اما ارزش پایین پول کشورمان باعث شده تا این شهر برای ایرانی ها شهر گرانی باشد. پس برای جلوگیری از پرداخت هزینه های گزاف حمل و نقل در مسکو، سعی کنید با کمی تحقیق و دقت، هتلی در موقعیت مناسب و نزدیک به جاذبه های مورد نظرتان انتخاب کنید؛ پیاده طی کردن این مسافت های کوتاه قطعا انتخاب بهتری از سوار شدن بر تاکسی های گران قیمت روسی خواهد بود.

نمایی از هتل های روسیه

5- زمان بازدید جاذبه ها را بررسی کنید

بهتر است پیش از سفر فهرستی تقریبی از جاذبه ها، مراکز خرید و رستوران هایی که در طول سفر قصد بازدید از آن ها را دارید تهیه کنید و به طور قطع از ساعت کاری آن ها و روزهای تعطیلشان با خبر شوید؛ زیرا ساعات بازدید از جاذبه ها در روسیه کمی با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است.

گردشگران در روسیه

Marilyn Tyzack

6- وعده های غذایی از پیش برنامه ریزی شده

عدم تسلط بسیاری از بومیان روسیه در راهنمایی خوب مسافران و علامت گذاری نامناسب رستوران ها، شاید باعث شوند که پس از یک بازدید خسته کننده، در یافتن محل مناسبی برای نوش جان کردن غذا دچار مشکل شوید. در نتیجه بد نیست همیشه از قبل چند رستوران خوب شهر، در محله های مورد نظرتان پیدا کنید و نام و آدرس آن ها را یادداشت نمایید؛ زیرا یک گرسنگی طولانی مدت می تواند حسابی اوقاتتان را تلخ کند!

کافه و رستوران در روسیه

Yury Gubin

7- دقیق باشید اما بدبین، نه!

همه ی ما قصه هایی از دزدها و کیف قاپ ها در روسیه شنیده ایم؛ اما در این مورد نباید نگران باشید. در هر جای دنیا مراقبت از وسایل شخصی و دقت در نگهداری آن ها شرط عقل است و روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی شاید در مقایسه با خیلی از مقاصد اروپایی وسایل شما در روسیه امنیت بیشتری داشته باشند؛ پس بدبینی ها را از خود دور کنید و فقط کمی حواستان را بیشتر جمع نمایید.

گردش شبانه در روسیه

Pavel Offenberg

8- فرهنگ روسیه را محترم بشمارید

هر کشوری در فرهنگ خود مجموعه ای از قوانین نانوشته دارد که مورد احترام مردمش است؛ پس از گردشگران نیز انتظار می رود تا حد ممکن این قوانین را رعایت کنند یا دست کم به آن ها احترام بگذارند. لبخند زدن و خندیدن بیش از حد در روسیه شما را دیوانه جلوه می دهد. همچنین اگر قصد بازدید از کلیسایی را دارید، بدانید که فرو بردن دست در جیب ها حمل بر بی ادبی به این مکان مقدس است. 

روسیه

Koray Bektas

9- درباره مترو تحقیق کنید

طرفدار مترو نیستید و تاکسی را ترجیح می دهید؟ اگر از قیمت مناسب متروهای روسیه با خبر شوید و در مورد زیبایی ایستگاه هایی که هر یک جاذبه ای به جا مانده از شوروی هستند چیزی بدانید، دیگر چنین نظری نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید که استفاده از این قطارها آن قدر هم آسان نیستند؛ پس حتما پیش از سفر در مورد ایستگاه های مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید و در این کشور از سوال پرسیدن و کمک خواستن در مورد استفاده از مترو به هیچ وجه شرمگین نباشید. نقشه ی رنگی متروی هر شهر که در آن توضیحاتی هم به زبان انگلیسی لحاظ شده را تهیه کنید، ایستگاه ها را بشمارید و با همه ی حواستان منتظر ایستگاه مورد نظر باشید؛ در غیر این صورت گم شدن در مسکو یا سن‌پترزبورگ اصلا چیز عجیبی نیست.

ایستگاه مترو در مسکو

lovetravelfly

10- فست فودها را فراموش کنید

در همه ی کشورها حتی زادگاه خودتان می توانید به وفور فست فودهای خوش مزه پیدا کنید و آن ها را امتحان نمایید؛ پس هر سفر را فرصتی برای چشیدن طعم های متفاوت قلمداد کنید. در شهرهای روسیه و هوای سردش قدم بزنید و هرگز از امتحان کردن نوشیدنی ها و خوراک محلی و سنتی این کشور غافل نشوید.

سوپ روسی

Christian Fischer

11- برای حفظ امنیت خود محتاط باشید

یک کپی از پاسپورت و تمام مدارک شناسایی خود و همسفرانتان تهیه کنید و اصل مدارکتان را در جایی امن مانند صندوق امانات یا گاوصندوق اتاقتان در هتل بگذارید. این پیشنهادی است که بسیاری از گردشگرانی که به روسیه سفر کرده اند، به شما می کنند. البته برخی هم معتقدند که طبق قانون روسیه، باید در هر شرایطی پاسپورتتان را همراه داشته باشید تا در صورت نیازِ ارائه ی آن به پلیس، در دسترس باشد. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید مدارکتان را با خود در شهر بچرخانید یا نه!

روستایی در روسیه

Alyaksandr Stzhalkouski

12- هوای غیرقابل پیش بینی روسیه

برف اولین تصویری است که نام روسیه در مقابل چشمان ما ایجاد می کند. آری! در بسیاری از روزهای سال با سرمای شدید هوا و گاهی بارش سنگین برف رو به رو هستیم؛ اما جالب است بدانید که خود روس ها هم از پیش بینی هوای کشورشان عاجزند. ممکن است در یک صبح بهاری، چشمانتان را رو به سفیدی برف باز کنید و یا یک شب زمستانی آرام را با بارش باران تجربه نمایید؛ پس در هر فصلی که میهمان این کشور هستید، لباس مناسب برای هر دمایی را با خود داشته باشید.

باران غیرقابل پیش بینی روسیه

George Malets

13- روس های بداخلاق

روس ها جدی و کم حوصله هستند و زیاد نمی خندند و اگر شما زیاد بخندید به راحتی دیوانه محسوب می شوید؛ اما این به معنی نبود مهربانی یا حس شوخ طبعی در میان این مردم نیست. اگر در حین سفرتان با یکی از این مردم دوست شوید و بتوانید با آن ها روابط صمیمی برقرار کنید، خواهید دید که در برخی موقعیت ها با شما مهربان، سرزنده و شوخ هستند؛ البته احتمال وقوع این اتفاق بسیار کم است!

دخترک خندان روس

Victoria Kovelina

14- معضل همیشگی ترافیک

ترافیک در روسیه، به ویژه شهرهای اصلی این کشور معضلی همیشگی است؛ پس در برنامه ریزی های خود زمانی را برای ترافیک در نظر بگیرید تا دچار کمبود وقت نشوید. به یاد داشتن این نکته، هنگام حرکت به سمت فرودگاه برای برگشت به خانه نیز امری شدیدا ضروری محسوب می شود؛ البته اگر دوست ندارید که از پرواز جا بمانید و بهایی هنگفت صرف بلیط جدید کنید.

ترافیک در روسیه

Olga Parshina

15- همیشه مقداری روبل همراه داشته باشید

پول رسمی کشور روسیه روبل است و به شما پیشنهاد می کنیم در طول کل سفرتان، به هر جایی که می روید، مقداری روبل نقد همراه داشته باشید؛ زیرا ممکن است برای تبدیل دلارهایتان به روبل دچار چالش شوید چرا که برخی فروشنده های سخت گیر روس، تنها روبل را برای داد و ستد با گردشگران می پذیرند.

سکه ی روبل روسی

Danil Roudenko

سخن آخر

نکاتی که با هم مرور کردیم، مواردی بودند که هنگام سفر به کشور بزرگ روسیه می توانند شما را در داشتن تجربه ای بهتر یاری کنند.

حال نوبت شماست تا با ما از خاطرات و تجربیات سفرتان به روسیه بگویید.

چه دیدگاهی در مورد مردم این خطه ی سردسیر دارید؟

با کدام یک از موارد فهرست ما در روسیه برخورد داشتید؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اطلاعاتتون عالی بود و میخوام کمی از تجربیاتم رو هم ب اشتراک بذارم حتما توی تابستون ب روسیه برین چون در زمستون تحمل ناپذیره حتی در تابستون هم باید لباس های خیلی گرم همراهتون داشته باشین چ برسه ب زمستونی ک دما منفی چهل درجه ست شب های سفید سن پترزبورگ رو اصلا از دست ندید و ب ویژه با قایق سواری میتونین در کنار شب های سفید از باز شدن پل ها هم لذت ببرین اگر با تور میرین حتما بخشی از گردشتون رو ب خودتون اختصاص بدین و حتی خیابون های معمولی شهر رو هم بگردید و از خیابون نفسکی هم ب هیچ وجه غافل نشید برای موزه ی آرمیتاژ در سن پترزبورگ وقت زیادی بذارین چون برای دیدن آثار معروف و مهم اون بیشتر از سه چهار ساعت وقت لازمه سیرک و نمایش فولکلور رو بذارین برای مسکو چون کیفیت بهتری دارن حتما با خودتون غذا ببرین چون علاوه بر قیمت بالای غذاها ، ذائقه ی عجیبی هم دارن و غذاهای نرمالشون فست فود های بین المللی هست یک نوع کباب ب اسم لوله کباب دارن ک تا حدودی نزدیک به کباب کوبیده ست اما ادویه ی خاصی داره و شاید همه نپسندند کاخ کاترین در سن پترزبورگ جای فوق العاده ایه اما قبل رفتن حتما بلیط بگیرین و از وضعیت بازدید کننده ها باخبر بشین و هرچه صبح زودتر برین بهتره در غیر این صورت با یک صف مواجه میشین که برای شش ساعت طول کشید و آخر هم موفق به داخل رفتن نشدیم هتل ، پارک این ، در سن پترزبورگ و ، ایزمایلوو دلتا ، در مسکو هتل های ایرانی پسند و خوبی هستند اما هتل پارک این از مرکز شهر دوره در سن پترزبورگ میتونید از یاندکس یا گت استفاده کنین ک مثل اسنپ خودمونه و قیمت مناسبی داره اما در مسکو حتما از مترو استفاده کنین چون هم خودش جاذبه ی گردشگری هست و هم بسیار سریع و ب صرفه ست بهتره اول ب مسکو و بعد ب سن پترزبورگ برین و بیشتر وقت سفرتون رو هم برای سن پترزبورگ بذارین روسی ها بسیار نژادپرستن و به زور میتونین کسی رو پیدا کنین ک انگلیسی حرف بزنه پس از گوگل ترنسلیت استفاده کنین میتونین سیم کارت روسیه رو بخریم ک ظرفیت های گوناگونی داره مثلاً ما دوهفته ای خریدیم ک البته اینترنت نامحدود هم داشت برای هر هوایی آماده باشین چون ممکنه الان آفتاب داغ باشه و ده دقیقه بعد بارون رگباری

انتشار:18 تیر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.