karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، دولت هند گزارش داده است که بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی در سال میلادی گذشته (2017)، از این کشور بازدید کرده اند که این تعداد گردشگر بالغ بر 27 میلیارد دلار را برای این کشور به ارمغان آورده است. 

به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، کی جی آلفونز وزیر جهانگردی هند، عملکرد بخش جهانگردی هند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: 

6.8 درصد از تولید ناخالص داخلی هند به بخش جهانگردی اختصاص دارد و این بخش 12 درصد از کل اشتغال زایی در هند را در سال 2017 به خود اختصاص داده است. افزایش سفر گردشگران خارجی به هند در سال 2017 به این کشور کمک کرده است تا رتبه بندی کلی خود را در شاخص جهانی جهانگردی ارتقا دهد.

هند در سال 2013 در میان مقصدهای جهانگردی جهان در رتبه 65 قرار داشت، اما پارسال این رتبه تا جایگاه چهلم ارتقا پیدا کرد. وزارت جهانگردی هند بهبود زیرساخت ها و معرفی جهانگردی موضوعی هند (طبیعت، مذهبی، تاریخی و ...) را دلیل افزایش سفر جهانگران خارجی می داند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد دولت هند برای ترویج جهانگردی در استان های شمال شرقی این کشور، سیاست نگاه به شرق را در این مناطق اجرا کرده است. 

کشور هند، جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است و یکی از قطب های توریستی دنیا محسوب می شود. این کشور با تاریخ پر فراز و نشیب خود و فرهنگ خاص حاکم بر آن برای بسیاری از گردشگران جذاب است. از سوی دیگر جاذبه های تاریخی مانند بناهای چند هزار ساله، موزه های مختلف و روستاهایی با شیوه زندگی قدیمی، هند را یکی از محبوب ترین مقاصد جهان کرده است. 

در کنار این ها، بسیاری از گردشگران، هند را برای طبیعت بکر، جنگل های گرمسیری، نواحی استوایی، بیابان ها و رشته کوه هیمالیا انتخاب می کنند.

تاج محل هند

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.