karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 خرداد 1399

به روز رسانی

18 خرداد 1399

در این مطلب به معرفی شهر ابوظبی می‌پردازیم؛ پایتخت مدرن و جذاب امارات متحده عربی که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نگاهی به دیدنی های ابوظبی داریم، نکاتی را در مورد حمل و نقل در ابوظبی عنوان می‌کنیم و مطالب مهمی را که پیش از سفر به این شهر باید بدانید به شما می‌گوییم. 

چرا ابوظبی؟


  • پایتخت مدرن کشور امارات متحده عربی است. 
  • انواعی از مراکز خرید مدرن و شهربازی‌های هیجان‌انگیز در ابوظبی در انتظار شماست.
  • دسترسی به این شهر از دبی بسیار ساده است.
  • گردشگران زیادی پس از سفر به دبی، یک روز را در این شهر می‌گذرانند. 

ابوظبی در شب

آشنایی مختصر با ابوظبی

ابوظبی، پایتخت کشور امارات و البته دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور است. این شهر درست در حاشیه خلیج همیشگی فارس قرار گرفته و یکی دیگر از جذاب‌ترین مقاصد امارات متحده عربی به شمار می‌رود که به امکانات و تفریحات مدرنی مجهز است و البته از دیدنی‌های طبیعی هم چیزی کم ندارد. جالب است بدانید که در سال 2016 نزدیک 4.4 میلیون گردشگر به این شهر سفر کردند و آمار بازدیدکنندگان ابوظبی به نسبت سال 2015 افزایش چشمگیری داشت. 

ابوظبی

دانستنی های کاربردی ابوظبی

 برخی از ویژگی‌ها و دانستنی‌های ابوظبی عبارتند از:

نیاز به ویزا: دارد

زبان رسمی: عربی؛ خوب است بدانید به دلیل وجود مهاجران بسیار، زبان‌های انگلیسی و فارسی نیز رایج هستند.

پول رایج: درهم (AED)، هر 1 درهم امارات (18,702 تومان)

دین رسمی: دین رسمی امارات متحده عربی اسلام است و نزدیک 76 درصد از ساکنان این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. پس از مسلمانان، مسیحیان و پیروان دین هندو در رده‌های بعدی قرار دارند.

سوغات شهر: شکلات شتری، خرما، عطر عربی، شال پشمی، طلا، قهوه و ...

وضعیت بهداشتی: ابوظبی وضعیت بهداشتی خوبی دارد و انواع خدمات درمانی را ارائه می‌کند. آب لوله‌کشی شهر نیز از استاندارد خوبی برخوردار است. 

ابوظبی

در سفر به ابوظبی بدانید

شماره‌های ضروری و عباراتی به زبان بومی مقصد، به شما کمک می‌کنند تا در سفر خارجی برای پیشامدهای مختلف آمادگی داشته باشید و در عین حال از سفرتان بیشتر لذت ببرید:

شماره های ضروری در ابوظبی

پیش شماره امارات متحده عربی

971+

پیش شماره ابوظبی

02

پلیس

999

آتش‌نشانی

997

آمبولانس

998

گشت ساحلی

996

عبارات کاربردی در ابوظبی

هنگامی که به مقصد ناشناخته‌ای سفر می‌کنید، دانستن عباراتی کوتاه و ساده شما را در برقراری ارتباط با ساکنان آن شهر یاری می‌دهند. 

فارسی

عربی

سلام

السلام علیکم

صبح بخیر

صباح الخیر

عصر بخیر

مسا الخیر

شب بخیر

تصبح علی الخیر

بله

نعم

خیر

لا

لطفا

من فضلک

ممنونم / خیلی ممنونم

شکرا / شکرا جزیلا

ببخشید

عفوا

خدانگهدار

مع السلامه

در صورتی که درباره برقراری ارتباط در طول سفرهای خارجی خود دغدغه و نگرانی بسیاری دارید، توصیه می‌کنیم خواندن راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی را از دست ندهید. 

ابوظبی

بهترین فصل سفر به ابوظبی

از آنجا که ابوظبی در شمال کمربند کویری قرار گرفته، اقلیم و آب وهوایی کویری دارد. این بدان معناست که بارش باران در شهر ابوظبی بسیار کم و ناچیز و شدت تابش آفتاب در تمام روزهای سال کماکان بالاست. در مجموع بر حسب آب و هوا دو بازه سفر را می‌توان در نظر گرفت.

  • نیمه اول سال: در نیمه اول سال، دمای بالا و تابش مستقیم آفتاب باعث می‌شود که میانگین دمای روزها در حدود 40 درجه سانتیگراد باشد و این دما طی روزهای تابستان بالای 40 هم برود. 
  • نیمه دوم سال: در این زمان از شدت تابش آفتاب و دمای بالای هوا کاهش می‌یابد و میانگین دمای روزانه بین 25 تا 19 درجه در تغییر است.

بنابراین در مجموع می‌توان گفت بهترین زمان سفر به ابوظبی، ماه‌های ابتدایی سال و شش ماهه دوم سال است.

ابوظبی

امنیت در ابوظبی

یکی از عمده مواردی که ذهن هر مسافری را درگیر خودش می‌کند، امنیت شهر مورد نظر است. باید بدانید که ابوظبی با وجود گردشگران میلیونی‌اش، یکی از امن‌ترین مقاصد دنیاست. این میزان امنیت به حدی است که می‌توانید در تمام ساعات شب و روز با خیال راحت در این شهر گردش و پیاده‌روی کنید. همچنین شاید جالب باشد میزان امنیت ابوظبی را در قالب اعداد و ارقام بررسی کنید و ببینید چه تفاوتی با تهران دارد. با مقایسه‌ای کوتاه می‌بینیم که در ابوظبی بر خلاف تهران درصد مواردی چون دزدی، جیب‌بری، کیف‌قاپی، گروگان‌گیری، استعمال مواد مخدر و ... به طرز قابل توجهی پایین است. بنابراین با توجه به اطلاعاتی که داده شد، می‌توانید با خیال راحت به ابوظبی سفر کنید و دغدغه‌ای بابت امنیت این شهر نداشته باشید.

ابوظبی در شب

دیدنی های معروف ابوظبی

ابوظبی طیف متنوعی از شهربازی‌های هیجان‌انگیز، سواحل تمیز، مراکز خرید مجلل و تعدادی موزه خاص را در خود دارد. برخی از بهترین دیدنی‌های این شهر عبارتند از:

1. مسجد بزرگ شیخ زاید | Sheikh Zayed Grand Mosque Center: مسجدی با معماری و جزئیات خارق‌العاده که یکی از بهترین‌ها در دنیاست. 

2.شهربازی فراری ورلد | Ferrari World Abu Dhabi: یک شهربازی با بازی‌های هیجان‌انگیز که سرعت را این بار جور دیگری برای شما معنا می‌کند.

مرکز خرید یاس مال | Yas Mall: یاس مال بهترین و مجلل‌ترین مرکزخرید پایتخت امارات به حساب می‌آید که میزبان انواع برندهای لوکس و متوسط است. 

4. موزه لوور ابوظبی | Louvre Abu Dhabi: لوور ابوظبی یک موزه مدرن با معماری بی‌نظیر است که مجموعه‌ای اصل از آثار کلاسیک دنیای هنر را در خودش جای داده است. 

5. قصر امارات | Emirates Palace: مجموعه بسیار زیبایی برای گردش، بازدید و استراحت در کافه‌هاست. معماری این قصر شما را انگشت به دهان نگاه می‌دارد. 

6. کورنیش | The Corniche: کورنیش یک پیاده‌راه فوق‌العاده است که برای قدم زدن، شنا، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و حتا شنا مناسب است. 

7. پارک موضوعی برادران وارنر | Warner Bros. World Abu Dhabi: اولین پارک موضوعی در دنیا که با محوریت شخصیت‌های فیلم‌های برادران وارنر ساخته شده است.

مرکز خرید یاس مال

موزه لوور ابوظبی

شهربازی فراری ورلد

مسجد شیخ زاید

قصر امارات

جشنواره ها و تعطیلات رسمی ابوظبی

توجه به تعطیلات رسمی و آگاهی از جشنواره‌های هر شهر، به شما کمک می‌کند تا به بهترین حالت به برنامه‌های دلخواه خود برسید. البته به این نکات توجه داشته باشید:

تعطیلات رسمی امارات در سال 2020

1 ژانویه (11 دی 1398): سال نوی میلادی

23 تا 26 می (3 تا 6 خرداد 1399): عید فطر

30 جولای (9 مرداد): روز عرفه

31 جولای تا 2 آگوست (10 تا 12 مرداد): عید قربان

23 آگوست (2 شهریور): سال نوی هجری

29 اکتبر (8 آبان): ولادت پیامبر اکرم

1 دسامبر (11 آذر): روز شهید

2 و 3 دسامبر (11 و 12 آذر): روز ملی امارات متحده عربی

جشنواره ها و رویدادهای ابوظبی در سال 2020

سالانه شهر ابوظبی میزبان رویدادهای مختلفی است که در این‌جا به برخی از جذاب‌ترین رویدادها اشاره می‌کنیم:

  • جشنواره غذای خیابانی | WTC Street Food Festival: از 10 دسامبر 2019 تا 31 ژانویه 2020 (19 آذر تا 11 بهمن)
  • جشن سال نوی چینی در جزیره الماریه | Chinese New Year at Al Maryah Island: از 31 ژانویه تا 2 فوریه (11 تا 13 بهمن)
  • جشنواره شیخ زاید | Sheikh Zayed Festival: از 29 نوامبر 2019 تا 1 فوریه 2020 (8 آذر تا 12 بهمن 1398)
  • سلسله کنسرت‌های موسیقی دانشگاه نیویورک ابوظبی | NYUAD Music Recital Series: از 17 سپتامبر 2019 تا 5 فوریه 2020 (26 شهریور تا 17 بهمن)
  • جشنواره موسیقی کلاسیک ابوظبی | Abu Dhabi Classics: از 28 ژانویه تا 7 فوریه (8 تا 18 بهمن)
  • رویداد ویدکن ابوظبی | VidCon Abu Dhabi: در 25 تا 28 مارس (6 تا 9 فروردین 1399)
  • سینما در پارک | Cinema In The Park: از 3 اکتبر 2019 تا 25 آپریل 2020 (11 مهر 1398 تا 6 اردیبهشت 1399)
  • برنامه فرهنگی قصرالحسن | Qasr Al Hosn Cultural Programme: از 1 نوامبر 2019 تا 24 می 2020 (10 آبان 1398 تا 4 خرداد 1399)
  • نمایشگاه گشتی در پوشاک در موزه لوور ابوظبی | A Costume Adventure Exhibition: از 9 جولای 2019 تا 1 جولای 2020 (18 تیر 1398 تا 11 تیر 1399)

جشنواره موسیقی کلاسیک ابوظبی

نمایشگاه گشتی در پوشاک در موزه لوور ابوظبی

جشن سال نوی چینی در جزیره الماریه

جشنواره غذای خیابانی

فرودگاه بین المللی ابوظبی | Abu Dhabi International Airport

این فرودگاه فاصله‌ای 32 کیلومتری از مرکز شهر ابوظبی دارد و دارای 3 ترمینال مختلف است. فرودگاه بین المللی ابوظبی دومین فرودگاه بزرگ امارات است که با 30 ایرلاین مختلف کار می‌کند و هواپیماها از این فرودگاه به مقصد 120 نقطه در 60 کشور پرواز دارند. 

دسترسی: برای دسترسی به این فرودگاه و از این فرودگاه به مرکز شهر گزینه‌های مختلفی همچون حمل‌ونقل عمومی، تاکسی و اجاره ماشین در اختیار شماست. 

سایت فرودگاه: کلیک کنید.

آدرس: امارات متحده عربی، ابوظبی

Address: Abu Dhabi, United Arab Emirates

فرودگاه ابوظبی

حمل و نقل درون شهری ابوظبی

حمل‌ونقل عمومی در شهر ابوظبی چندان پیچیده نیست و محدود به گزینه‌هایی چون اتوبوس و تاکسی می‌شود. البته در آینده‌ای نزدیک ساخت متروی این شهر تکمیل می‌شود. همچنین خوب است بدانید که با استفاده از قایق‌های این شهر می‌توانید به مناطق اطراف سفر کنید. 

اتوبوس: ایستگاه مرکزی اتوبوس ابوظبی در جاده هزاع بن زاید (Hazza Bin Zayed) قرار دارد و با استفاده از اتوبوس‌های این ایستگاه می‌توانید به نقاط مختلفی از شهر ابوظبی دسترسی پیدا کنید. کرایه‌های اتوبوس درون شهری مناسب بوده و برای هر مسیر، برابر با 2 درهم امارات (37,404 تومان) است. برای پرداخت هزینه اتوبوس‌های شهری ابوظبی لازم است که بلیت‌های هوشمند و الکترونیک شهر به نام حافلات (Hafilat) را تهیه کنید. خوب است بدانید که راننده‌ها به هیچ عنوان پول نقد قبول نمی‌کنند. این کارت‌ها را می‌توانید از ایستگاه مرکزی و یا مرکز خرید ابوظبی مال خریداری کنید. 

هزینه خرید این کارت‌ها بسته به نوع‌شان متفاوت است:

  • کارت حافلات موقتی (اعتبار 14 روزه): حدود 5 درهم امارات (93,510 تومان)
  • کارت حافلات دائمی (اعتبار 5 ساله) : حدود 10 درهم امارات (187,020 تومان)

هر کارت حافلات را می‌توانید تا سقف 150 درهم امارات (2,805,300 تومان) شارژ کنید.

تاکسی: مانند هر جای دیگری در دنیا، تاکسی‌ها آسان‌ترین و البته گران‌ترین وسایل حمل‌ونقل شهری هستند؛ اگرچه هزینه تاکسی‌ها در شهر ابوظبی نسبتا مناسب است. اغلب تاکسی‌های ابوظبی نقره‌ای و زردرنگ بوده و ورودی آن‌ها در طی روز 10 درهم امارات (187,020 تومان) ، در شب‌ها نیز 10.5 درهم امارات (196,371 تومان) و تعرفه هر کیلومتر نیز 1.82 درهم امارات (34,038 تومان) است. 

تاکسی های فرودگاه: برای آن که از فرودگاه ابوظبی خود را به شهر برسانید، می‌توانید از تاکسی‌های مشکی رنگ و جدیدتر شهر استفاده کنید. اغلب هزینه مسیر فرودگاه تا مرکز شهر ابوظبی حدود 60 درهم امارات (1,122,120 تومان) تا 100 درهم امارات (1,870,200 تومان) خواهد بود. 

تاکسی های آنلاین: حتما از وجود نرم‌افزارهای موبایلی تاکسی آنلاین خبر دارید. نرم افزارهایی مانند اسنپ که تنها کافیست بر روی گوشی‌تان نصب کنید و به راحتی تاکسی‌های آنلاین نزدیک خود را بیابید و با سرعت بالا و البته هزینه‌ای کمتر به مقصد برسید. خوب است بدانید که این تاکسی‌ها تنها محدود به ایران نمی‌شوند و در بسیاری از شهرهای بزرگ نمونه‌اش را خواهید دید. از جمله تاکسی‌های آنلاین ابوظبی می‌توان به کریم و اوبر اشاره کرد. 

تاکسی در ابوظبی

بهترین غذاهای امارات متحده عربی

از جمله معروف‌ترین و بهترین غذاهای امارات متحده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این غذاها را می‌توانید در بهترین رستوران‌های ابوظبی پیدا کنید.  

  • مچبوس یا کبسه: غذایی برنجی با ترکیبی از گوشت مرغ، سبزیجات و ادویه‌هایی مانند زعفران و دارچین
  • مقلوبه: ترکیبی از گوشت قرمز، برنج و سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، بادمجان و گل کلم
  • شووا یا قوزی: گوشت بره شکم‌پر با موادی از برنج، آجیل بوداده و کشمش
  • خبیص: غذایی شیرین و مناسب سرو در صبحانه و اعیاد است که با ترکیبی از آرد، روغن، هل و زعفران طبخ می‌شود.
  • عصیده: دسری شیرین که با آرد گندم، کره و عسل پخته می‌شود. 
  • هریس: غذایی مشابه هلیم خودمان که از مخلوط گندم و گوشت به دست می‌آید. 

عصیده

مچبوس

خبیص

مقلوبه

تاریخچه شهر ابوظبی

در ابوظبی آثاری مربوط به ۵ هزار سال پیش از میلاد یافت شده است؛ اما می‌توان گفت داستان پیدایش شهر ابوظبی به سال 1761 میلادی برمی‌گردد؛ زمانی که قبیله بنی یاس بدوین (BaniYasBedoiun) به قصد پیدا کردن آب شیرین به جزیره ابوظبی در ساحل خلیج فارس مهاجرت کردند. حاصل‌خیز بودن ابوظبی و حیات‌وحش آن نیز موجب علاقه بیشتر این قبیله به این مکان شد. بد نیست بدانید ابوظبی در لغت به معنای «پدر غزال» است که به فراوانی تعداد غزال‌ها در این منطقه اشاره دارد.

پس از مدتی، خاندان آل‌نهیان نیز راهی ابوظبی شدند و ذیاب بن عیسی بن نهیان آل نهیان، اولین حاکم شهر ابوظبی شد و نامش برای همیشه در تاریخ این شهر جاودان ماند. این شهر در اواخر قرن نوزدهم به واسطه تجارت مروارید شهرت بسیاری یافت و در سال 1892، حاکم آن، شیخ زاید بن محمدالنهیان (زاید بزرگ)، معاهده‌ای با بریتانیا برقرار کرد که به موجب آن امارات یک ارتباط‌دهنده بزرگ میان این کشور اروپایی با هند و شرق شد. حاکم به خوبی می‌دانست که داشتن ارتباط با بریتانیا موجب حفظ یک موقعیت قوی در صنعت نفت می‌شود. 

با مرگ زاید بزرگ در سال 1909، تغییرات زیادی به وجود آمد و در طول حاکمیت پنج حاكم بعدی، به دلیل فروپاشی صنعت مروارید، روی کار آمدن صنعت مروارید ژاپن و همچنین رکود جهانی سال ۱۹۳۰، قدرت و رونق این شهر به شدت كاهش یافت. شخبوط بن سلطان آل نهیان، در سال ۱۹۳۹ یک امتیاز نفتی را به شرکت توسعه نفت ساحل تریشول کوست (Trucial Coast Development Oil Company) داد؛ شرکتی که نامش در سال ۱۹۶۲ به شرکت نفت ابوظبی تغییر پیدا کرد. در نتیجه این امتیاز نفتی، در سال 1958 ذخایر عظیم نفت در بخش‌های خشکی و دریایی کشف شد و تا سال ۱۹۶۲ صادرات نفت ابوظبی ثروتی باورنکردنی را برای شهر به ارمغان آورد. از این تاریخ می‌توان گفت که ابوظبیِ مدرن در این زمان کم‌کم در حال شکل‌گیری بود.

 حاکم فعلی، شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، در سال 1966 علیه برادرش کودتا کرد و مهارت‌های دیپلماتیک خود را برای ایجاد تغییرات به کار گرفت. وی تا زمان مرگش در نوامبر 2004 اداره امور را به دست داشت و به لحاظ اقدامات بزرگش به عنوان «پدر ملت امارات متحده عربی» شناخته می‌شود. پس از او شیخ خلیفه بن زاید النهیان، پیرترین فرزند زید، حاکم ابوظبی شد.

عکس قدیمی ابوظبی

سخن آخر

نگاهی به ویژگی‌های ابوظبی داشتیم و به معرفی این شهر پرداختیم. نظر شما درباره این شهر چیست؟ آیا تا به حال به آن سفر داشته‌اید؟ 

منتظر دیدگاه‌ها و تجربه‌های شما هستیم.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلمان احمد زهی

ابوظبى خلوت تر و آرامش خوبى داره نسبت به دبى من سالها زندگى ميكنم اينجا خيلى راضيم

سلام برادر شرایط کار بار در آنجا چطور هست

27 اسفند 1400

انتشار:24 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

آرش بروجردى

یکی از مواردی که در بحث های مربوط به گردشگری مطرح می شه موضوع اصالت جاذبه ها ست كه تعاریف و رویکردهای مختلفی در مورد اصالت در گردشگری مطرحه ولی به صورت خلاصه، جاذبه ای اصیل هست که واقعی باشه و یا به عبارتی تقلبی و مصنوعى نباشه ،در ابتدایی ترین مفهوم، جاذبه های اصیل، همان چیزی هستن که ادعا می کنن. یکی از انتقادهایی هم که به ابوظبى يا دبى مطرحه این که این كشور دیگه اصالت نداره و گردشگرانی که از این كشور دیدن می کنن تجربه بازدید از مکانی اصیل رو ندارن.

فريد

جاذبه اصيل يعنى يزد ،شيراز ،اصفهان ………… آفرين مطلب خوبى نوشتيد .

26 خرداد 1399

کاملا موافقم دوست عزیز

25 خرداد 1399

انتشار:21 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حسن

با پول نفت چه ميكنن اين عربا

انتشار:20 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.