karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 بهمن 1398

به روز رسانی

02 بهمن 1398

کارناوال در این مطلب تلاش می‌کند تا به طور اجمالی به معرفی شهر پوکت در کشور تایلند بپردازد. در این مقاله سعی داریم برای‌تان از دیدنی‌های پوکت تا هزینه‌های سفر به پوکت را بررسی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر زیبا و توریستی را دارید بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. با ما همراه شوید.

معرفی شهر پوکت

چرا سفر به پوکت ؟


  • سواحل زیبای پوکت با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای می‌توانند آرامش را به شما هدیه کنند.
  • می‌توانید انواع تفریحات آبی را در سواحل زیبای پوکت تجربه کنید؛ مثل غواصی، قایق‌سواری، تور ماهیگیری و ... . 
  • پوکت با تنوع غذایی که دارد مقصدی هیجان‌انگیز برای عاشقان شکم‌گردی به حساب می‌آید.
  • وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع این شهر را برای هر سلیقه‌ای جذاب می‌کند.

منظره ای از شهر پوکت

ساحل پوکت

آشنایی با شهر پوکت

در جنوب تایلند، استانی با نام پوکت وجود دارد که از چندین جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که بزرگ‌ترین آنها، جزیره پوکت است؛ یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند که مورد اقبال گردشگران ایرانی قرار گرفته و هر سال از مسافران بسیاری میزبانی می‌کند. شهر پوکت (یا به زبان مالایی تالانگ) یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تایلند به حساب می‌آید، از سمت غرب با دریای آندامان احاطه شده و بنا بر تخمین سال 2020 حدود 89072 هزار نفر جمعیت خواهد داشت. جالب است بدانید که تلفظ صحیح نام این شهر، فوکت (Phuket) است؛ اما در تلفظ فارسی به آن پوکت می‌گویند.

بسیاری فکر می‌کنند که تمام جاذبه‌های پوکت تنها به سواحل زیبایش خلاصه می‌شود؛ اما این شهر برای کسانی که طبیعت‌گردی و تاریخ‌گردی را هم‌زمان می‌خواهند نیز پیشنهادهای جذابی دارد مثل گشت و گذار در بافت تاریخی پوکت که شما را به سفری در تاریخ می‌برد.

خوب است بدانید در میان تمام بخش‌های پوکت، غرب آن از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار است؛ چرا که وجود سواحل آرام و زیبا، این بخش از شهر را به انتخاب اول مسافران بدل کرده است.

طبیعت پوکت

دانستنی های سفر به پوکت

دانستن اطلاعات زیر می‌تواند شما را در سفر به پوکت یاری کند:

ویزا: برای سفر به کشور تایلند و شهر پوکت به ویزا نیاز است.

زبان رسمی: زبان رسمی و ملی کشور تایلند، تایلندی است ولی در اغلب مکان‌های توریستی، افراد بسیاری را خواهید دید که به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

پول رایج: بات (THB)، هر 1 بات تایلند (1,241 تومان) . خوب است بدانید سکه‌های تایلندی را با نام ستنگ می شناسند و هر 1 بات برابر با 100 ستنگ است.

سطح قیمت: تقریبا مشابه تهران، در برخی موارد از 4 تا 20 درصد گران‌تر است.

دین رسمی: عنوان دین رسمی در این کشور خیلی مرسوم نیست با این وجود بودیسم، دین بیش از 90 درصد از مردم این کشور است و بیشتر بوداییان این کشور پیرو سنت تروادا در دین بودیسم هستند. دومین دین پرطرفدار در این کشور اسلام بوده و مسلمانان تایلندی جمعیتی ۴ درصدی را به خود اختصاص می دهند. باقی جمعیت هم مسیحیان، هندوها و ... هستند.

سوغات شهر:  تی‌شرت، ابریشم و پارچه، گیاهان دارویی، ادویه، صابون، مجسمه‌های فیل و...

وضعیت بهداشتی: مراقبت‌های پزشکی مثل امکانات بهداشتی، بیمارستان و تجهیزات مربوط به آن از کیفیت و تعدد خوبی برخوردار هستند. یکی از اقدامات بسیار مهم پزشکی که باید پیش از سفر به تایلند انجام دهید زدن واکسن تب زرد است. آب شیر در کشور تایلند آشامیدنی نیست و به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنید.

شهر پوکت

مردم تایلند

اطلاعات ضروری پوکت

نکته‌ها و دانستنی‌هایی مانند شماره‌های ضروری و عبارت‌های پرکاربرد از جمله چیزهایی هستند که در حین سفر به یک مقصد خارجی بسیار کارآمد خواهند بود. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می‌شویم.

شماره های ضروری

پیش شماره تایلند

0066

پیش شماره پوکت

076

پلیس

191

پلیس گردشگران

115

آمبولانس

1554

آتش نشانی

199

عبارت های کاربردی در زبان تایلندی

برای برقراری ارتباط بهتر با مردم یک شهر یا کشور دانستن عبارات کاربردی آنها بسیار کاربردی خواهد بود. در جدول زیر به تعدادی از عبارات کاربردی تایلندی اشاره و تلفظ آنها را به صورت انگلیسی ذکر کرده‌ایم: 

عبارت فارسی

تلفظ تایلندی

سلام

Sawatdee

چطوری؟

pen yan rai bang?

ممنون

Khob koon

بله

chai

خیر

Mai

ببخشید

Khor thoad

قیمتش چقدره؟

Raka tao rai?

گران است

man peng

آب آشامیدنی

dum naa

فرودگاه

sanam bin

خداحافظ

laa koon

بهترین فصل سفر به پوکت

بهار: در فصل بهار به ویژه آپریل، دمای هوا به بالاترین میزان خود در کل طول سال می‌رسد و شدت باد در سواحل بسیار آرام، و هوا کم‌کم شرجی می‌شود. میانگین دمای هوا در این فصل بین 24 تا 35 درجه سانتی‌گراد است.

تابستان: در فصل تابستان به ویژه در ماه جولای، بارندگی به بیشترین میزان خود می‌رسد و سرعت وزش باد به ویژه در سواحل بیشتر می‌شود. میانگین دما در این فصل از 25 تا 32 درجه سانتی‌گراد متغییر است.

پاییز: با شروع فصل پاییز بارش‌ها کم می‌شوند و بهترین فصل سفر به تایلند کم کم فرا می‌رسد. سرعت باد در سواحل مناسب و تعداد روزهای آفتابی افزایش پیدا می‌کنند. میانگین دما در این فصل از 24 تا 32 درجه سانتی‌گراد است.

زمستان: هوای تایلند در فصل زمستان بسیار دلپذیر می‌شود. رطوبت و بارش به پایین ترین میزان خود می‌رسد و هوای مطبوع آفتابی میزبان گردشگران خواهد شد. میانگین دمای هوا در این فصل معمولا بین 24 تا 34 درجه سانتی‌گراد است.

نکته: در حالت کلی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به پوکت از ماه نوامبر تا فوریه است. در این دوره هوا بسیار خنک بوده و بارش باران کاهش چشمگیری خواهد داشت.

طبیعت پوکت

طبیعت پوکت

امنیت در پوکت

خوب است بدانید که کشور تایلند از لحاظ شاخص‌های جهانی امنیت در رده 125 دنیا قرار دارد و به این ترتیب در رده بالاتری از کشورهایی چون آفریقای جنوبی، زیمباوه، عربستان، ایران و آذربایجان قرار گرفته است. البته شهر پوکت و به طور کلی کشور تایلند در معرض جرم‌های بسیاری است و آمار خلاف‌هایی چون دزدی ماشین، جیب‌بری، کیف‌قاپی، حمله مسلحانه، حمله فیزیکی، دزدی به خانه و ... در آن بسیار بالاست.

یکی از نکات مهمی که در سفر به پوکت باید به آن توجه کنید بحث کلاهبرداری از گردشگران است. در این شهر افراد زیادی خود را به جای پلیس جا می‌زنند و ممکن است شما را جریمه کنند بنابراین حواس‌تان باشد که از آنها کارت شناسایی بخواهید. یکی دیگر از موارد مهم رانندگان تاکسی و توک‌توک‌ها هستند که شاید در برخی موارد از شما کرایه بیشتری بگیرند بنابراین حتما از نرخ معمول کرایه در شهر مطلع شوید. یکی از نکات جالب توجه در مورد پوکت این است که این شهر از مقاصد سفر بسیار امن برای بانوان نیز محسوب می‌شود.

مردم تایلند

دیدنی های معروف پوکت

1- باغ وحش تایگر کینگدم پوکت | Tiger Kingdom Phuket: این باغ وحش در منطقه کاتو شهر پوکت قرار دارد و مکانی مجهز برای نگهداری ببرهاست. شما در این باغ وحش می‌توانید توله ببرهای تازه متولد شده را ببیند و پس از یک آموزش حرفه‌ای توسط کارکنان، آنها را نوازش کنید.

2- آکواریوم پوکت | Phuket Aquarium: اگر در شهر پوکت به دنبال تفریحی متفاوت هستد آکواریوم پوکت می‌تواند گزینه بسیار جذابی باشد. این آکواریوم بسیار بزرگ انواع گیاهان دریایی، ماهی‌ها، لاکپشت‌ها و ... را در محیطی جذاب و متفاوت در خود جای داده است. از کارهای هیجان‌انگیزی که می‌توانید در آکواریوم پوکت انجام دهید شنا با دلفین‌هاست که طرفداران زیادی هم دارد.

3- بازار آخر هفته پوکت | Phuket Weekend market: این بازار آخر هفته‌ها مشغول به فعالیت است و انواع و اقسام کالا به ویژه کالاهای دست دوم را به فروش می‌رساند.

4- جاده تلانگ | Thalang Road: این مسیر زیبا پر از خانه‌های رنگارنگ و قدیمی‌ست که سرتاسر مسیر را پر کرده‌اند. آخر هفته‌ها نیز یک بازار محلی در این مسیر برپا می‌شود.

5- مجسمه بودای بزرگ | Phuket Big Buddha : این مجسمه 45 متری، یکی از بزرگ‌ترین و قابل احترام‌ترین مجسمه‌های بودا در دنیای دین بودایی در جهان است. پروژه ساخت مجسمه از سال 2002 میلادی آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

6- موزه خطا دید پوکت | Phuket Trickeye Museum: موزه تریک‌آی یا خطای دید پوکت، یکی از دیدنی‌های محبوب این جزیره است. این موزه از 5 گالری مختلف تشکیل شده که هر یک با موضوعی خاص، حدود 100 نقاشی متفاوت و سه بعدی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا با آنها عکس یادگاری بگیرند و از تماشای‌شان لذت ببرند.

7- جزایر فی فی تایلند | Phi Phi Islands: جزایر فی فی از معروف‌ترین جزایر پوکت هستند که به دلیل جذابیت‌ها و زیبایی‌های‌شان، گردشگران پوکت حتما یک روز از سفرشان را به گشت و گذار در این جزایر اختصاص می‌دهند.

مجسمه بودای بزرگ

موزه خطای دید

آکواریوم پوکت

باغ وحش تایگر

جزایر فی فی

تعطیلات رسمی تایلند در سال 2020

دانستن تاریخ تعطیلات رسمی در سفرهای خارجی کمک می‌کند تا بتوانید برای سفرتان بهتر برنامه‌ریزی کنید. در زمان تعطیلات رسمی و جشنواره‌ها ممکن است ساعت‌های کاری مراکز مختلف تغییر کند، همچنین در این زمان‌ها اغلب با ازدحام جمعیت در مراکز تفریحی روبه‌رو خواهید شد. 

بهار

6آوریل (18فروردین): روز یادبود ملی چاکری (Chakri Day)

13 تا 15 آوریل (25 تا 27 فروردین): جشن سونگکران یا آب بازی

1 می (12 اردیبهشت): روز کارگر

4می (15 اردیبهشت): رو تاجگذاری پادشاه

6می (17 اردیبهشت): مراسم سلطنتی خیش‌زنی یا روز کشاورز 

3 ژوئن (14خرداد): تولد ملکه

تابستان

28 جولای (7 مرداد): تولد پادشاه

12 آگوست (21 مرداد): روز مادر و تولد ملکه

پاییز

13 اکتبر (22 مهر): روز درگذشت پادشاه پیشین (بومیپول آدولیاده)

23 اکتبر (2 آبان): سالمرگ یکی از پادشاهان تایلندی

7 دسامبر (17 آذر): تولد پادشاه بومیپول 

10 دسامبر (20 آذر): روز قانون اساسی تایلند

31 دسامبر(10دی ماه 98) : شب سال نوی میلادی

زمستان

1 ژانویه (11 دی): شب سال نوی میلادی

25 ژانویه (5 بهمن): سال نو چینی

10 فوریه (21 بهمن): جشن مگاپوچا

جشنواره های پوکت

جشن آب‌بازی یا سونگکران | Songkaran : جشن سونگکران یکی از مشهورترین جشن‌های کشور تایلند است که هر ساله گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند. این مراسم در اصل برای جشن گرفتن سال نو در کشور تایلند صورت می‌گیرد. در این مراسم مردم از سراسر دنیا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با تفنگ‌های آب‌پاش به جنگ یکدیگر می‌روند. نام این مراسم با عنوان بزرگترین جنگ با تفنگ‌های آب‌پاش در کتاب رکوردهای گینس نیز به چشم می‌خورد.

آزادسازی لاکپشت‌ها | Turtle Release Fair: این جشنواره هر ساله در 13 اپریل در محل مرکز حفاظت از لاکپشت‌های دریایی انجام می‌شود. در این روز با همکاری این مرکز بچه لاکپشت‌های پرورش یافته در آب دریا رهاسازی می‌شوند.

جشنواره غذاهای دریایی | Seafood Festival: این جشنواره هر ساله در ماه آپریل برگزار می‌شود و روز آن ممکن است هر سال تغییر کند. در این برنامه جذاب برگزارکنندگان تلاش می‌کنند تا غذاهای دریایی شهر پوکت را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

جشنواره قایق شناور چائو لو (کولی دریایی) | (Chao Le Boat Floating Festival (Sea Gypsy: این جشنواره جالب و فرهنگی هر ساله در ماه های ژوئن و نوامبر در ساحل رووی و روستای ساپام برگزار می‌شود. این مراسم را در کنار آب و در نزدیکی قایق‌های کوچک شناور روی آب به ویژه در شب برگزار می‌کنند. مراسم بدین شکل انجام می‌شود که مردم چند دسته مو و مقداری ناخن گرفته شده به همراه عروسک‌های چوبی را داخل قایق می‌گذارند و آن را در آب رها می‌کنند. این کار به منظور رهایی از نیروهای بد و اهریمنی انجام می‌شود.

این شهر جشنواره‌های دیگری نیز دارد اما ما سعی کردیم به جذاب ترین‌های آن اشاره کنیم.

مراسم درمه

جشن آب بازی

جشن کولی دریا

جشن آب بازی

فرودگاه بین المللی پوکت | Phuket International Airport

این فرودگاه تنها فرودگاه بین‌المللی شهر پوکت است که در یکی از شمالی‌ترین نقاط شهر قرار دارد و نقش مهمی در صنعت گردشگری تایلند ایفا می‌کند؛ چرا که تنها مسیر دسترسی به جزیره پوکت از طریق این فرودگاه امکان‌پذیر است. 

آدرس: تایلند، استان پوکت، ناحیه تلنگ، منطقه مای کَو، فرودگاه بین‌المللی پوکت

Address: Mai Khao, Thalang District, Phuket 83110, Thailand

فرودگاه پوکت

حمل و نقل عمومی در پوکت

تاکسی: اغلب تاکسی‌ها در پوکت تاکسی‌متر ندارند. به همین خاطر می‌توانند هزینه‌ای چند برابری از شما دریافت کنند. برای این که سرتان کلاه نرود پیشنهاد می‌کنیم تاکسی‌های فرودگاه را سوار شوید. همچنین می‌توانید با راننده‌ها صحبت کرده و از آن‌ها بخواهید در طول اقامت شما در پوکت در اختیارتان باشند. هزینه تاکسی در این شهر حدودا از 200 بات تایلند (248,134 تومان) آغاز می‌شود.

سانگسیو: سانگسیوها (songthaew) اتوبوس‌های محلی و کوچکی هستند که استفاده از آن‌ها بین مردم محلی از محبوبیت بالایی برخوردار است. نکته جالب درباره این وسایل نقلیه آن است آن‌ها ایستگاه مشخصی ندارند و می‌توانید هرجا بخواهید سوارشان شده یا از آنها پیاده شوید. هزینه سانگسیوها بین 30 بات تایلند (37,220 تومان) و 40 بات تایلند (49,627 تومان) است.

توک‌توک: توک‌توک‌های پوکت با سه‌چرخه‌های بانکوک کاملا تفاوت دارند و به نوعی مینی‌کامیون‌های رنگی هستند که معمولا به رنگ‌های قرمز یا زرد در شهر تردد می‌کنند و با پرداخت هزینه‌ای بین 40 بات تایلند (49,627 تومان) تا 100 بات تایلند (124,067 تومان) می‌توانید از آنها برای جابه‌جایی استفاده کنید.

اجاره قایق :قایق از دیگر وسایل حمل‌ونقل محبوبی است که می‌توانید در این جزیره زیبا از آنها استفاده کنید. البته گفتنی‌ست که این وسیله کمی گران است و برای اجاره آن باید حدود 500 بات تایلند (620,335 تومان) تا 1,800 بات تایلند (2,233,206 تومان) بپردازید.

اجاره موتور: موتور از محبوب‌ترین و راحت‌ترین وسایل حمل‌ونقل است که می‌توانید در پوکت اجاره کنید با این حال کمی هم خطرناک است. در این شهر تصادفات با موتور شامل بیمه نمی‌شود بنابراین اگر تصادف کنید باید همه هزینه‌ها را از جیب‌تان تقبل کنید. با این حال بهتر است بدانید که برای اجاره موتور در پوکت باید روزانه حدود 250 بات تایلند (310,167 تومان) بپردازید.

اجاره ماشین: اگر می‌خواهید که خیلی راحت باشید بهتر است در شهر پوکت ماشین کرایه کنید که هزینه آن چیزی حدود 1,000 بات تایلند (1,240,670 تومان) تا 1,200 بات تایلند (1,488,804 تومان) است.

حمل و نقل در پوکت

غذاهای تایلندی

تام یام گونگ | Tom Yum Goong:  یک سوپ تند میگو است و ادویه‌جات استفاده شده در آن مثل عطر سنبل هندی، فلفل، کوشنه، برگ‌های خشک‌شده مختلف، موسیر و حتی آب آهک‌دار طعم متفاوتی به آن می‌بخشد.

تام خا گای | Tom Kha Gai: این غذا یک نوع سوپ مرغ است که با شیر نارگیل پخته می‌شود. برای طعم‌دار کردن این سوپ لذیذ از ساقه سنبل هندی، موسیر و فلفل تند استفاده می‌کنند.

پد تایلندی | Pad Thai: پد تایی یا پد تایلندی همان پاستا یا رشته‌های نودلی است که به روش تایلندی‌ها پخته و سرخ می‌شود و خارج از کشور تایلند هم طرفداران ویژه‌ای دارد. برای تهیه این غذا از موادی مثل لوبیا، پیاز، تخم‌مرغ، پودر فلفل، بادام زمینی و میگو به همراه سس مخصوص غذاهای دریایی استفاده می‌کنند.

پد خائو | Khao Pad: ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا برنج سرخ شده است که با پیاز، مرغ یا خرچنگ و میگو و تخم‌مرغ ترکیب می‌شود و طعمی بی‌نظیر می‌سازد.

مرغ سبز | Gaeng Keow Wan Kai: همانطور که از نام غذا پیداست ماده اصلی تشکیل دهنده آن مرغ است که به همراه انواع سبزیجات عطردار مثل ریحان و گشنیز و همچنین بادمجان ترکیب می‌شود. تایلندی‌ها برای بهتر شدن طعم این غذا در آخر به آن شیر نارگیل اضافه می‌کنند تا مزه اصیل غذای تایلندی حفظ شود.

یام نوا | Yam Nua: این غذا را تایلندی‌ها به عنوان سالاد می‌شناسند؛ اما در حقیقت یام نوا یک خوراک بیف مقوی و خوشمزه است. مواد تشکیل دهنده این غذا گوشت‌های ورقه شده، سیب‌زمینی‌های خرد شده به همراه فلفل فراوان، لیمو، پیاز و نعناست که طعم بی‌نظیری به غذا می‌بخشد.

سالاد تند خربزه درختی سبز | (Som Tam (Spicy Green Papaya Salad : این سالاد خوشمزه با نوعی میوه مخصوص به نام پاپایا تهیه می‌شود که به آن خربزه درختی نیز می‌گویند. برای تهیه این سالاد از مواد دیگری مثل گوجه‌فرنگی، هویج، بادام زمینی، لوبیا، خمیر ترش، سس ماهی، آب لیمو، سیر و فلفل فراوان هم استفاده می‌کنند.

یام نوا

مرغ سبز

پد تایلندی

پد خائو

تاریخچه پوکت

به استناد برخی از منابع تاریخی می‌توان گفت که پوکت یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور تایلند محسوب می‌شود که این قدمت را می‌توان از ساختمان‌های بسیار قدیمی شهر نیز فهمید. یکی از قابل توجه‌ترین نکات درباره شهر پوکت معماری خانه‌های قدیمی است که الهام گرفته از سبک "سینو- پرتغالی" (ترکیبی از سبک چینی و اروپایی) هستند، این امر خبر از نفوذ پرتغالی‌ها در حوالی سالهای 1025 میلادی در شهر پوکت می‌دهد. همچنین تاثیر فرهنگ چینی در این شهر را می‌توان به ورود اولین مهاجران چینی نسبت داد که در گذشته وارد این بندرگاه مهم در شبه جزیره مالایا شدند.

می‌توان گفت که ساکنان اولیه این شهر "نتریگو" ها یا همان قبایل کولیو چادر نشینی بودند که از منطقه "پگو" آمده بودند. در آن زمان به این منطقه "Junk Ceylon" نیز گفته می‌شود و مستند آن را می‌توان در نقشه‌های دریانوردان پرتغالی نیز دید. البته طی گذر زمان این منطقه به کلمه مالایی بوکیت (به معنی تپه) تغییر نام داد. در قرون 15 تا 16 میلادی شهر پوکت به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های استخراج قلع در میان اروپاییان شناخته می‌شد و به نوعی به مرکز تجارت و مبادلات اروپایی‌ها بدل شده بود و راه رتباطی بسیار مهمی بین دو کشور چین و هند محسوب می‌شد. حوالی سال 1767 میلادی شهر آیوتایا (یکی از شهرهای تاریخی تایلند) توسط برمه‌ای‌ها به طور کامل ویران شد اما به موازات این حمله پادشاه وقت کشور یعنی (تاکسین) با تدبیر خود متجاوزان برمه‌ای را از کشور بیرون کرد و آنها را شکست داد. برمه‌ای‌ها که از این وضعیت خوشحال نبودند تصمیم گرفتند با فرستادن کشتی به سواحل پوکت مردم این شهر را اسیر و به عنوان برده به برمه ببرند. در آن زمان یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی شهر رقم خورد و زنان قهرمان کشور برای حفظ خاک کشورشان ایستادگی کردند. وقتی برمه تصمیم به حمله گرفت، همسر فرماندار وقت و خواهرش لباس مبدل مردانه به تن کردند و به همراه هزاران زن دیگر در لباس‌های مردانه در مقابل برمه‌ای ها ایستادند و برمه پس از 1 ماه محاصره شهر را رها کرد.

پوکت تا قرن 19 میلادی همچنان از مهمترین مکان‌های استخراج قلع به شمار می‌رفت و کارگران زیادی از جمله چینی‌ها در آن کار می‌کردند اما در صنعت ماهیگیری کارگران مسلمان، جمعیت بیشتری را تشکیل می‌دادند.

در سال 1933 پوکت که یکی از جزایر تایلند محسوب می‌شد به عنوان استان شناخته شد و مرکز آن نیز پوکت بود. به موازات این تغییر دومین فعالیت اقتصادی پوکت یعنی کشت کائوچو آغاز به کار کرد و درآمد بسیار زیادی برای شهر و کشور به ارمغان آورد و در حال حاضر این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کائوچو در دنیا شناخته می‌شود.

پوکت در گذشته

مردم پوکت در گذشته

سخن آخر

با یکدیگر نگاهی به پوکت، استانی در جنوب تایلند و یکی از برترین مقاصد گردشگری داشتیم. در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که ممکن است در سفر به شهر پوکت به دردتان بخورد را در اختیارتان بگذاریم و به طور جمالی همه چیز را بررسی کنیم. حال از شما می‌پرسیم:

که آیا تاکنون به پوکت سفر کرده‌اید و تجربه خوبی از سفرتان داشته‌اید؟

اگر مقصد بعدی سفرتان پوکت است دلایل‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

tala

من اگه بخوام برم تایلند با تور ميرم حتما و ترجیح میدم تور ۳ روز بانکوک ۴ روز پوکت رو انتخاب کنم

من کل هشت روزم رو پوکت گرفتم و ۱۱ اسفند عازمم ایشاله خوش بگذره

هزینه هر فرد روزی چقدر بود؟

05 شهریور 1402

19 بهمن 1401

انتشار:09 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شهاب كاويانى

سلام من از 3 سال پیش ٥ بار رفتم پوکت .اولا من موتور با یه کارت شناسایی ساده انگلیسی اجاره میکردم فقط تو پوکت تاون . بعدم من بیشتر از 10 بار جریمه شدم در کل شاید 600 دلار چون کلاهم نمیزاشتم حتی یه بار موتور و بردن پارکینگ. تو ایستگاه مرکزی پلیس اگه برین جریمتونو نصف میکنندو کلا پوکت جای خوا نوادگی هست البته تا اخرین بار که من رفتم و بهترین جا برا ارامش مطلق و به خصوص که مجاور به اندامان سی که یکی از زیباترین دریاهای دنیاست و در ضمن مروارید های اصلی داره و پوکت بهترین مکان برای خرید مروارید سیاه زیبا و اصل هست برای بانوان عزیز هموطنم

من ۱۱ اسفند با همسرم میرم پوکت ممنون میشم بگین کجاها بریم که حسابی خوش بگذره بهمون

19 بهمن 1401

انتشار:12 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مرتضی

با سلام . مطلب جالبی بود . ممنونم.
رستوران های ایرانی  و عربی پوکت حلال هستن ؟
خود رستوران های محلی  اونجا غذای حلال دارن ؟
مک دونالد اونجا من شنیدم از  گوشت خوک  استفاده میشه شما اطلاعاتی در این باره دارید ؟
ممنون میشم به سوالام جواب بدید.

انتشار:12 مهر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.