karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

11 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم به باغ کاواچی فوجی در ژاپن برویم، باغی که در آن درختان چند صد ساله ویستریا و انواع گیاهان کم یاب و زیبا دیده می شود. اما در این باغ تونلی هم هست که شاید روزی محل عبور شاهزاده ای با اسب سفیدش بوده باشد. این تونل ویستریا نام دارد و هر سال در فصل بهار گل های ویستریا در اون غوغایی به پا می کنند. هزاران گردشگر و عکاس از کشورهای مختلف برای تماشای زیبایی های این #تونل به ژاپن سفر می کنند.

با کارناول همراه باشید تا با هم گذری از #تونل عشق ویستریا داشته باشیم.

تونل ویستریا
تونل عشق ویستریا3
تونل عشق ویستریا1

رنگین کمانی  سه رنگ در تونل وستریا

وارد می شوی در برهه ای از زمان و مکان، جایی که عطری سرچشمه گرفته از گیاهی افسانه ای مدهوشت می کند. رنگین کمانی از سه رنگ بر بالای سرت کمان زده، خوشه هایی در حال سقوط را خواهی دید. ترس از آن داری که به انتها برسد اما این طولانی تر از آن چیزی است که فکرش را بکنی پس آسوده تا به انتها قدم زنان از آن عبورکن.

تونل ویستریا
تونل ویستریا

تونل ویستریا، مخلوق گل های افسانه ای 

این تونل زیبایی اش رو مدیون گل های خوشه ای ویستوریا است. این گل حدود ۲۰۰۰ ساله که در قاره #آسیا رشد می کنه و به جز #ژاپن در #چین  هم دیده می شود. البته در ژاپن به اسم فوجی معروف است. در باغ کاواچی فوجی ۲۲ نوع از گیاه ویستریا وجود دارد که در رنگ های مختلف آبی، بنفش و سفید به چشم می خورد. البته گل های ویستوریا شکوفه های درختان وستوریا هستند که در ادامه با درختان هم آشنا خواهیم شد.

گل های ویستریا
گل های ویستریا
گل های ویستریا
گل های ویستریا

درختان ویستریا در باغ کاواچی 

#تونل ویستریا حدودا به اندازه یک زمین فوتبال مساحت دارد و حتما برای شما جالب خواهد بود که بدانید چطور ممکن است این گیاه کل تونل رو پوشش داده باشد؟! این که کل تونل با گل های ویستوریا پوشش داده شده تعجبی ندارد، به این دلیل که اصلا یکی از ویژگی های اصلی این گیاه این هست که رشد فوق العاده ای دارد.باغ کاواچی کلکسیونی از انواع گل های وستریاست. این گل در واقع بر روی درخت ویستریا رشد می کند. درخت های ویستریا  در #باغ کاواچی همگی بزرگ و تنومند هستند و رشد زیادی کرده اند. در کناره های تونل هم تنه های این درخت دیده میشود.

تونل عشق ویستریا16
درختان ویستریا
درختان ویستریا

ویستریا و افسانه های باستانی در ژاپن

ژاپنی ها برای طبیعت ارزش زیادی قائل هستند واین یکی از اجزای اصلی فرهنگ اونهاست . همین موضوع هم باعث شده در ادبیات اونها عناصر طبیعی جایگاه ویژه ای داشته باشند. مثلا کوه فوجی در ژاپن یکی از مقدس ترین کوه ها است و در ادبیات ژاپن هم جایگاه خاصی دارد. اما گیاه ویستریا نقش خیلی پر رنگ تری نسبت به عناصر دیگر دارد و در بیشتر شهرهای ژاپنی رد پایی از این گل  و نام اون دیده می شود. در شعرهای ژاپنی ویستریا نماد خیلی چیزهاست. حتی در داستان های عاشقانه هم نقش یک دوشیزه پاک دامن رو برای این گل در نظر می گیرند.

نمادهای ویستریا:عشق ، صبر ، فضل، دوگانگی عشق ، استادگی در برابر مشکلات،کشف ، طول عمر ، سعادت

تونل ویستریا
تونل ویستریا
تونل ویستریا
با هم ویدئویی از تونل زیبای ویستریا و باغ فوجی را می بینیم

بازدید و اطلاعات تکمیلی

 از اواخر آپریل تا اواسط می، بهترین زمان بازدید از تونل ویستوریا است. راه های دسترسی به تونل هم با قطار، و هم با اتوبوس امکان پذیره و شما می توانید حتی با اتوموبیل شخصی خود هم برای بازدید از تونل اقدام کنید.  از ایستگاه "جی آر یاهاتا " JR yahata سوار بر اتوبوس های " آجیسای نو " Ajisai no می شوید، شما را در مقابل مدرسه ابتدایی کاواچی پیاده می کنند بعد از 10 الی 15 دقیقه پیاده روی به تونل می رسید. اگر هم با اتوموبیل شخصی بیایید حدودا 5 ساعت از توکیو تا شهر کیتاکیوشو در راه خواهید بود.

هزینه بازدید

2000 ین، البته بستگی دارد در چه فصلی از تونل دیدن کنید، اگر در ماه های کم گل باشد هزینه هم کم تر خواهد بود.

ساعات بازدید

9 صبح تا 5 بعداز ظهر

آدرس:شهر کیتکیوشو، منطقه یاهاتاهیگاشی، 2-2-46

Address:Kitakyushu Yahatahigashi-ku Kawachi 2-2-46

باغ کاواچی ژاپن1
باغ کاواچی ژاپن
باغ کاواچی ژاپن

پیشنهاد کارناوالی

تونل ویستریا، با تمام شکوه وزیباییش عضوی کوچک از باغ کاواچی  است. در این باغ انواع متنوعی از گل ها و گیاهان ژاپنی را می توانید ببینید. درختان ویستریا هم معروف ترین و بیشترین گونه گیاهی در باغ هستند. در این #باغ درخت صد ساله ای وجود دارد که از نوع ویستریا با گل های بنفش است. این درخت هم چون چتری از گل های بنفش بر روی سر بازدید کنندگان سایه افکنده که کارناوال به شما پیشنهاد می کند حتما از این باغ و جذابیت های آن دیدن کنید.

تونل ویستریا

سخن آخر

امرور با هم به تونلی خاص وزیبا سفر کردیم که در فصل بهار تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری در ژاپن می شه. از این نوع کوچه باغ ها وتونل ها شاید خیلی جاهای دیگه هم باشه که ما از اونها بی خبریم و  فقط مردم محلی از اونها خبر  دارند اکر شما هم در نزدیکی خودتون یا هر جای دیگه از این کوچه باغ ها می شناسید ولی به نظرتون ناشناخته موندن به ما بگید تا ما هم از اونها با خبر باشیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.