karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از بهترین راه هایی که می توانیم خستگی زندگی روزانه را از تن به در کنیم، گشت و گذار در دامان طبیعت است.

اما کجا؟

جنگل های انبوه، دیدار از آبشار های خروشان، چشمه های گوارا، پارک های خوش آب و هوا، دریاچه های زیبا و بکر، کوه های سر به فلک کشیده همه و همه از مقاصد محبوب برای گردش و تفریح در طبیعت هستند.

برخی از کشورها برای جذب توریست و ایحاد فضایی مدرن در عین حال آمیخته با طبیعت دست به ساخت پارک و باغ های گل زده اند. بعضی از این باغ های گل شهرت جهانی پیدا کردند و توانستند در طی چند سال به مهم ترین قطب گردشگری کشورشان تبدیل شوند، از جمله ی این باغ ها می توان به بزرگ ترین باغ گل که در دبی ساخته شده با نام باغ گل معجزه دبی | بزرگترین باغ گل دنیا  و باغ های گل هلند اشاره کرد.

کارناوال به باغ گل میراکل یا معجزه ی دبی سفر کرده و کاملا این باغ را برای شما توصیف کرده است، این بار هم قصد داریم به یکی از برترین باغ های گل در کشور هلند سرزمین گل های رنگارنگ بپردازیم، باغ گلی که هر ساله تنها 8 هفته برپاست؛ اما توانسته میان هزاران گردشگر محبوب شود.

با ما همراه باشید تا در میان گل های سحر آمیز و خوش عطر بهاری باغ کوکنهوف در هلند قدم بزنیم.

باغ گل کوکنهوف هلند
باغ گل هلند

چرا باغ گل کوکنهوف؟


_از معروف ترین باغ های دنیا است.

_از زیباترین باغ های گل جهان به شمار می آید.

_یکی از برترین پارک های کشور هلند است.

_تمامی گل های باغ با دست و بدون کمک ماشین آلات کاشته می شوند.

باغ گل کوکنهوف هلند
باغ گل هلند
باغ گل هلند

آشنایی با باغ گل کوکنهوف | Keukenhof 

کوکنهوف ( Keukenhof ) که با نام باغ اروپا هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند می باشد. این باغ اغلب در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده کنند، این دو ماه که با نام جشنواره ی لاله هم شناخته می شود بزرگ ترین جشنواره ی گل لاله در جهان است.

هزاران هزار، گل های لاله ی رنگی که مختص فصل بهار اند در کوکنهوف کاشته می شوند و مناظری فوق العاده را به وجود می آورند، بازی با رنگ ها اینجا بی داد می کند... لاله که سمبل کشور هلند است به وفور در این باغ وسیع یافت می شود. 

عطر گل های بهاری... قطرات شبنم...

قدم زدن میان طبیعتی زیبا و ناب در سرزمین گل های دنیا هلند، حس و حالی دارد وصف نشدنی و خارق العاده.

باغ گل کوکنهوف 32 هکتار مساحت دارد و هر سال در زمستان حدود 700 هزار پیاز لاله را در آن می کارند تا بهاری رنگارنگ را برای گردشگران به ارمغان آورند. در کل 8000 گونه ی مختلف لاله در این مکان کاشته می شوند.

تمامی گل ها هنرمندانه و با برنامه ریزی بسیار دقیق کاشته و مورد بهره برداری قرار می گیرند. کوکنهوف در سال 2017 میلادی از 23 ماه مارس تا 21 ماه مه ( معادل با 4 فروردین تا 1 خرداد ) باز می شود، البته برخی مواقع به دلیل شرایط نامساعد جوی این جشنواره ی گل از اواسط اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و علاقمندان می توانند از زیبایی هایش لذت ببرند و تنها 8 هفته در فصل بهار فرصت هست تا از این بهشت زیبا لذت ببرید.

زمین های بازی، مزارع زیبا و راه های سنگ فرش شده ی چشم گیر همه و همه در این باغ گرد هم آمده اند تا خانواده ها بتوانند ساعاتی را در کنار هم سپری کنند و برای کارهای روزمره آماده شوند.

از افتخارات باغ گل کوکنهوف هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارا بودن 2500 اصله درخت در 87 گونه ی مختلف

برنده ی جاذبه ی پر جاذبه ترین نقطه ی اروپا

بازدید 44 میلیون نفر طی 60 سال گذشته از این باغ گل

بزرگترین باغ گل لاله ی دنیا

طراحی 15 کیلمتر راه برای پیاده روی

بزرگترین باغ مجسمه در هلند 

باغ گل هلند
باغ گل هلند
باغ گل هلند

این ویدئوی زیبا و بی نظیر از باغ گل کوکنهوف هلند را از دست ندهید

قسمت های مختلف باغ کوکنهوف

درست است هلند به عنوان سرزمین گل های با طراوت معروف شده اما از بسیاری از کشورهای دیگر هم در ساخت این پارک بزرگ الهام گرفته شده است.

در میان باغ کوکنهوف پر است از راه های پر پیچ و خم که با تعداد زیادی لامپ رنگارنگ آرائیده شده اند و با جذابیتشان بازدیدکنندگان را تشویق می کنند که در میان گل های رنگارنگ قدم بزنند، این راه های پیچ در پیچ بر گرفته از معماری انگلستان است.

باغ ژاپنی که پر است از گیاهان غیر بومی اما زیبا و دوست داشتنی که آن هم از ژاپن ایده گرفته است و یا مجسمه های سنگی که در گوشه گوشه ی کوکنهوف پراکنده شده اند نمایان گر و نماینده ی مشاهیر تمامی جهان هستند.

این باغ علاوه بر جذب توریست برای بازدید و لذت بردن از طبیعت و گل های لاله ی زیبا مکانی محبوب برای تجارت هم هست.

اما چگونه؟

بازرگانان و تجار هلندی همیشه در فکر آغاز تجارتی پر سود هستند و هیچ فرصتی را از دست نمی دهند، پیاز گل های لاله در این باغ به یکی از معاملات پر سود هلندیان تبدیل شده است، حتی در ماه هایی که باغ گل دایر نمی باشد باز هم امکان خرید پیازهای گل هم از طریق آنلاین و هم حضوری از این مرکز امکان پذیر می باشد.

باغ گل هلند
باغ گل هلند

1 ) باغ های لاله

 قضای بیرونی باغ پر است از گل های زیبا، لاله، ارکیده، میخک، زنبق، سوسن، رز، نرگس و نیلوفر از گل های شاخصی هستند که در باغچه های رنگارنگ کوکنهوف کاشته شده اند، البته این باغ به لاله هایش معروف است و در نگاه گذار هم تنها لاله های رنگین دیده می شوند و دیگر گل ها در فضاهای سقف دار نگهداری می شوند.

باغ گل هلند
باغ گل هلند
باغ گل هلند

2 ) آلاچیق

در این باغ زیبا 5 آلاچیق یا چیزی شبیه به خانه های تابستانی موقت ساخته شده اند که گیاهانی مانند رز و نرگش در آن ها در معرض دید قرار می گیرند و حتی در برخی مواقع و در روزهای پایانی باغ کوکنهوف این گل ها به فروش می رسند.

در این اتاقک ها اغلب گل ها شاخه ای هستند و تنوع زیادی دارند و از این مکان برای زمان هایی که بارش باران زیاد است بیشتر استفاده می کنند.

باغ گل هلند
باغ گل هلند
باغ گل هلند

3 ) آبنما و رود

چشمه و آبنماهایی برای زیبا سازی بیشتر کوکنهوف ساخته شده اند تا فضای دل انگیز تری برای بازدیدکنندگان به وجود آید، در این حوضچه ها و آبنما ها برخی گل ها مانند نیلوفران آبی پرورش داده می شوند که بسیار زیبا هستند.

باغ گل هلند
باغ گل کوکنهوف هلند
باغ گل هلند

4 ) درختان

انواع درختان سر به فلک کشیده و سرسبز...

درختان میوه ... درختان تزئینی...

در جای جای این باغ وسیع و رنگارنگ بوته ها و درختان هم قابل مشاهده هستند که مناظر کوکنهوف را دیدنی تر کرده اند، حدود 87 گونه ی مختلف درخت در این باغ وجود دارند و تعداد درختانش به 2500 اصله می رسند.

باغ گل هلند
باغ گل هلند
باغ گل هلند

5 ) رستوران و کافی شاپ

در باغ کوکنهوف چهار نقطه وجود دارد که گردشگران می توانند در آن خوراکی و غذا نوش جان کنند.

• غرفه جولیا : این غرفه از قدیمی ترین و در عین حال محبوب ترین غرفه های باغ است، این غرفه شبیه تراس بزرگی در فضای باز است که گردشگران می توانند در آن از خوردن تنقلات و قهوه لذت ببرند.

• غرفه ویلهلمینا : یکی از زیباترین نقاط باغ کوکنهوف این غرفه است، توریستان در این قسمت می توانند یک وعده ی لذیذ از غذاهای هلندی را نوش جان کنند.

• غرفه پنکیک : در غرفه ی پنکیک همانطور که از نامش مشخص ایت می توانید پنکیک های کوچک، شیرین و لذیذ را نوش جان کنید.

• غرفه چای : در غرفه ی چای طیف وسیعی از چای های گوناگون وجود دارند که می توانید با تماشای مناظر زیبای گل های باغ از نوشیدنشان لذتت ببرید.

باغ گل کوکنهوف هلند

فعالیت ها و تفریحات باغ گل کوکنهوف هلند

شهر کوچک لیسه در جنوب آمستردام که زادگاه این باغ گل است سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است، به همین منظور امکان برخی فعالیت ها در این باغ گل وجود دارد که به معرفی آن ها می پردازیم، با کارناوال همراه بمانید.

1 ) قلعه کوکنهوف

قلعه کوکنهوف که باغ گل کوکنهوف تنها قسمتی از آن و تامین کننده ی گیاهان مورد استفاده ی خانواده ی ساکن در قصر کوکنهوف هم بوده است ( در این در بخش تاریخچه توضیح داده می شود. ) هنوز پا بر جاست، و بر خلاف باغ گل که تنها در بهار امکان بازدیدش هست در تمام طول سال میزبان علاقمندان می باشد. این قلعه که دقیقا در رو به روی باغ گل کوکنهوف قرار دارد متعلق به سال 1642 میلادی است و به خودی خود یکی از اماکن دیدنی آمستردام می باشد.

کوکنهوف نام منطقه ای به وسعت دویست هکتار در آمستردام است، در این ناحیه 18 بنای تاریخی و کهن وجود دارد که مهم ترین آن ها قلعه ی کوکنهوف است. این قلعه برای کسانی که علاقمند به برگذاری جشن عروسی خود در مکانی ناب و متفاوت هستند نیز جایی بسیار عالی است و امکان برگزاری جشن های شما هم در قلعه ی کوکنهوف وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قلعه و امکانات ویژه ی آن از این لینک دیدن نمایید.

بازدید از قلعه کوکنهوف یکی از فعالیت های جذاب برای گردشگران این منطقه و باغ گل کوکنهوف می باشد.

باغ گل کوکنهوف هلند
باغ گل کوکنهوف هلند

2 ) بازدید از نمایشگاه

غرفه ی جولیانا که در قسمت های بالا به آن پرداختیم یکی از بخش های محبوب باغ گل کوکنهوف می باشد، در این قسمت همه ساله نمایشگاه های گوناگونی برپا می شود که بازدیدکنندگان می توانند از آن بهره مند شوند.

باغ گل کوکنهوف هلند

3 ) دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در میان زمین های بی کران گل لاله رویایی باور نکردنی است که باغ گل کوکنهوف به آن جامه ی عمل پوشانده است. دوچرخه سواری در میان باغ های گل لاله البته در مناطق مخصوص به این کار از بهترین فعالیت های کوکنهوف به حساب می آید.

باغ گل کوکنهوف هلند

4 ) خرید گل لاله

اگر عکاسی از گل های شگفت انگیز و زیبای این مکان برای شما کافی نیست و دوست دارید گل ها را با خود ببرید باید بدانید که امکان خرید گل لاله هم در این باغ وجود دارد. البته به عنوان یک توریست خارجی باید پیش از خرید در رابطه با قوانین خروج از کشور هلند و ورود به کشور خودتان آشنا باشید تا در مراحل حمل گل ها مشکلی برایتان پیش نیاید.

باغ گل کوکنهوف هلند

5 ) پیک نیک

اگر برای اولین بار است که به هلند سفر می کنید و با آداب و رسوم و مناطق دیدنی این کشور آشنایی ندارید می توانید با استفاده از تورهای گردشگری این کشور از باغ گل کوکنهوف دیدن نمایید. اغلب در این تورها به شما امکاناتی داده می شود که در باغ بتوانید پیک نیک برپا کنید و روزی پر خاطره را برای خود رقم بزنید.

در این تورها راهنمایان چند زبانه همه ی مناطق باغ را برای شما توضیح می دهند.

باغ گل کوکنهوف هلند

6 ) قایق سواری

امکان قایق سواری در کانال و آب راه های باغ گل کوکنهوف وجود دارد. البته بسیاری از بازدیدکنندگان این باغ گفته اند که با شنیدن امکان قایق سواری در این باغ خود را در میان دشتی پر از لاله با قایق ها ی پارویی تصور می کردند اما زمانی که سوار قایق شدند متوجه شدند که امکان عکاسی آن طور که تصور داشتند وجود ندارد و قایق با باغ اصلی تجمع گل ها فاصله ی زیادی دارد.

اما با بررسی های ما و با توجه به برپایی جشنواره ی گل در چند سال گذشته قایق سواری در این باغ بسیار محبوب است و دارای قایق های موتوری مجهز و خوبی مناسب برای گشت و گذار گردشگران می باشد.

باغ گل کوکنهوف هلند

7 ) رژه گل

همه ساله با شروع این جشنواره ی گل روزی خاص را انتخاب می کنند و در آن رژه ای از گل برپا می کنند. در آن هزاران گل را به صورت های مختلف می آرایند و در معرض دید عموم قرار می دهند، این رژه یا کارناوال های گل نزد گردشگران بسیار محبوب است.

باغ گل کوکنهوف هلند
باغ گل کوکنهوف هلند

7 ) بازدید از آسیاب بادی

در قرن نوزده میلادی در این باغ گل، آسیابی بادی ساخته شد که امروزه قسمت های بتنی و چوبی آن پا بر جاست. در قدیم دانه ی گیاهانی را که در این باغ کشت می کردند با استفاده از این آسیاب بادی آسیاب می کردند و مورد استفاده قرار می دادند. بازدید از این آسیاب بادی قدیمی از برترین دیدنی های باغ می باشد.

باغ گل کوکنهوف هلند

8 ) پیاده روی

در باغ گل کوکنهوف 15 کیلومتر مسیر پیاده روی ایجاد شده است تا گردشگرانی که به بازدید این باغ می آیند، بتوانند در مسیرهایی زیبا که با گل های رنگارنگ، رویایی شده اند قدم بزنند.

این مسیرهای پیاده روی از ویژگی های مهم این باغ گل به حساب می آیند.

باغ گل کوکنهوف هلند

طراحی باغ در سال 2017

در سال آینده و دوره ی بعدی بازگشایی این باغ زیبا قرار است از طراحی های هلندی استفاده شود. طراحان مشهوری مانند موندریان ( Mondriaan ) و ریتولد ( Rietveld ) هم طرح هایی برای باغ کوکنهوف ارائه کرده اند، معماران، گرافیست ها، طراحان مبلمان و حتی طراحان مد و فشن هم برای این باغ ایده هایی داده اند.

باغ کوکنهوف هلند
باغ کوکنهوف هلند

تاریخچه باغ کوکنهوف

کوهنهوف در شهر لیسه ( Lisse ) کشور هلند قرار گرفته است و تاریخچه ای به بلندای هلند دارد. برای قرن ها زمینی که امروزه این باغ در آن ساخته شده متعلق به خانواده تلیگن ( Teylingen ) بود، این مکان در حقیقت شکارگاه این خانواده بود.

در قرن 15 میلادی آشپزخانه ای در باغ کوهنهوف ساختند تا از گیاهان و حیواناتی که در این مکان بودند برای طبخ غذای خانواده تلیگن استفاده کنند، همین زمان بود که نام کوهنهوف به معنای باغ آشپزخانه ( Kitchen garden ) روی باغ گذاشته شد و تا امروز هم به همین اسم شناخته شود.

زمانی فرا رسید که مالکیت کوکنهوف به دست دختر خانواده یعنی جاکوبا ( Jacoba ) رسید، در رابطه با این که وی چگونه این باغ را صاحب شد نظریه های مختلفی داده شده، در هر صورت چه جاکوبا در ازای باغ پولی پرداخت کرده و چه نکرده در تاریخ از او به عنوان مالک یاد شده است. وی چهار بار ازدواج کرد و نهایتا در سال 1433 میلادی  در سن 35 سالگی در اثر بیماری سل در گذشت، پس از او این باغ که یکی از میراث به جای مانده از او بود به دست چند بازرگان ثروتمند افتاد و از مالکیت خاندان تلیگن خارج شد.

کمی جلوتر می رویم، در قرن 19 زمانی که بارون و بارونس ون ( Baron and Baroness Van ) ساکن قلعه خانواده ی تلیگن شدند، آن ها علاقه داشتند در اطراف قلعه باغی داشته باشند، همین زمان بود که کوهنهوف را انتخاب کردند و به ساخت و ساز و شکل دادن این باغ پرداختند، هنوز هم نقشه ی کنونی پارک کوهنهوف برمبنای از نقشه ی ساخت همان دوران است.

این باغ به عنوان پارک اروپا معروف و مشهور است، بنابراین باید به اندازه ی کافی بزرگ هم باشد تا لایق چنین صفت ارزشمندی شود، متاسفانه فعلا تنها در سال می شود 8 هفته به دیدار این پارک بزرگ و کهن رفت.

اولین نمایشگاه گل رسمی در سال 1950 میلادی در این مکان دایر شد که با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد و تنها دلیلش هم این بود که مردم عاشق دیدن گل و گیاهان تازه بودند. این روند تا به امروز رو به رشد بوده و در سال گذشته حدودا در هر ساعت 2000 نفر از این باغ گل دیدن می کردند، البته جای نگرانی وجود ندارد که ازدحام جمعیت در کوهنهوف آن قدر زیاد شود که مانع بازدید از باغ شود زیرا میهمانان کاملا با برنامه ریزی وارد می شوند و همچنین کوهنهوف پارک بسیار وسیعی می باشد.

اولین بار در سال 1949 میلادی شهردار منطقه ی لیسه برای نمایش دادن گل های گوناگون این باغ را برپا کرد تا بازدیدکنندگان هم از گل ها لذت ببرند و هم بتوانند پیازهای گل را در این باغ خرید و فروش کنند.

باغ گل هلند
باغ گل هلند

حقایقی درباره ی باغ کوکنهوف

1 ) اولین نمایشگاه گل که این باغ را به پارک اروپا معروف کرد در سال 1949 میلادی برپا شد.

2 ) این باغ مقابل قصر خانوادگی Teylingen است که در سال  1642 میلادی در هلند ساخته شده بود.

3 ) این باغ توسط جان دیوید زوچر ( Jan David Zocher ) فرزند دو بارون مالک کوکنهوف برای اولین بار طراحی شد.

4 ) هر ساله مسابقاتی در این باغ برپا می شود که فروشندگان گل به بازدیدکنندگان جوایز خوبی می دهند.

5 ) برخی گونه های لاله را می توانید در این باغ پیدا کنید که در هیچ جای دیگر هلند یافت نمی شوند.

6 ) تا به حال حدود 50 میلیون نفر از این باغ 8 هفته ای دیدن کرده اند که 75 درصد آن توریستانی بودند که از 100 کشور مختلف آمده بودند.

7 ) بسیاری از پیاز های گل های لاله از آسیا به این منطقه آورده شده اند و سپس در سرار هلند پخش شدند.

8 ) سی نفر تمام وقت در این باغ به عنوان باغبان کار می کنند.

9 ) حدودا 4 ساعت طول می کشد که پیاده همه ی باغ کوکنهوف را طی کنید.

10 ) باغ کوکنهوف به عنوان یکی از زیباترین مکان های ساخت بشر توسط سازمان جهانی توریسم معرفی شده است.

باغ گل هلند
باغ گل هلند

بازدید و بهای بلیت

قائدتا استفاده از چنین باغ با شکوهی رایگان نیست، اگر قصد دیدن باغ کوکنهوف را دارید باید بلیط تهیه نمایید.

هزینه ی بلیت:

برای بزرگسال 55 هزار تومان

برای کودکان 8 تا 11 سال 27.500 تومان

اگر به صورت گروه های 20 نفری باهم بلیت تهیه کنید 46 هزار و 400 تومان

هزینه پارکینگ:

20 هزار تومان

اگر بلیت را آنلاین تهیه کرده اید باید پرینت آن را در زمان ورود تحویل دهید.

می توانید با استفاده از این وبسایت بلیت ورود به باغ را آنلاین خریداری نمایید.

خوب است بدانید اگر 7 روز پیش از تاریخ خرید بلیت آن را لغو کنید همه ی هزینه ی شما تمام و کمال برگردانده می شود، اگر بین 3 تا 6 روز تا تاریخ رزرو بلیت شما مانده باشد نیمی از مبلغ شما بازگردانده می شود و ازگ ر 2 روز قبل از تاریخ مقرر بلیتتان را لغو کنید هیچ هزینه ای به شما بازگردانده نمی شود.

باغ گل هلند
باغ گل هلند

دسترسی

شما هم با اتومبیل شخصی و هم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید به باغ کوکنهوف هلند برسید.

با اتومبیل:

اگر از آمستردام حرکت می کنید: راه زیادی از آمستردام در پیش ندارید و اگر ترافیک نباشد حدودا 30 دقیقه طول می کشد تا به باغ برسید، باید 30 کیلومتر به سمت لیسه ( Lisse ) حرکت کنید که راه خوبی هم دارد و رانندگی لذت بخشی در انتظارتان است. شما باید آن قدر مسیر را ادامه دهید تا به فرودگاه شیپول ( Schiphol ) برسید، از آن پس تنها 10 دقیقه طول می کشد تا به کوکنهوف برسید.

اگر از روتردام حرکت می کنید: این مسیر نسبت به مسیر قبل کمی دشوارتر است و حدودا دوبرابر هم زمان می برد، ابتدا باید به (Leiden ) یا ( Haarlem ) بروید که حدودا 20 کیلومتر راه در پیش دارید و از آن جا دیگر پیدا کردن باغ آسان است زیرا همه جا تابلو های راهنما وجود دارد.

هنگامی که به باغ کوکنهوف هم رسیدید می توانید اتومبیلتان را در پارکینگ با صرف هزینه ی حدود 20 هزار تومان پارک کنید.

با وسایل نقلیه عمومی:

قطار: از فرودگاه شیپول ( Schiphol ) آمستردام بهترین راه برای رسیدن به باغ استفاده از قطار است، باید یکی از ایستگاه های  Amsterdam Centraal یا Zuid یا Rai را انتخاب نمایید.

اتوبوس: شما باید در محله ی Leidseplein یا Museumplein سوار اتوبوس های شماره ی 197 شوید و یا از اتوبوس های فرودگاه با شماره ی 858 استفاده نمایید.

از Leiden: از پایگاه مرکزی اتوبوس رانی لیدن باید سوار بر اتوبوس های شماره ی  854 شوید.

با دوچرخه:

بله چرا که نه؟ با دوچرخه هم می توانید به باغ کوکنهوف برسید.

باید دوچرخیتان را به Leiden ببرید و از آنجا دوچرخه سواری کیند، این مسیر بهترین راه رسیدن به باغ را با استفاده از دوچرخه دارد. اگر قصد رفتن با دوچرخه را دارید سعی کنید در ساعاتی که ترافیک زیاد است ( 6 تا 9 صبح و 4.30 تا 6 عصر ) در خیابان نباشید که دوچرخه سواری لذت بخش تر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به راه های دسترسی و وسایل حمل و نقل عمومی می توانید از این لینک دیدن نمایید.

ساعت بازید:

از ساعت 8 صبح تا 7 و 30 دقیقه ی عصر می توانید به این باغ مراجعه نمایید.

آدرس: هلند، لیسه، استشوگ، باغ کوکنهوف.

.Address: Stationsweg 166A, 2161 AM Lisse, Netherlands

Keukenhof
باغ گل هلند

موقعیت باغ گل کوکنهوف هلند روی نقشه

در پایان بازدید مجازی از باغ گل کوکنهوف هلند را تجربه کنید


توصیه کارناوال

چند نکته را لازم می دانیم به شما برای سفر به باغ کوکنهوف پیشنهاد کنیم:

1 ) شاید تصور کنید که همراه بردن کودکان در باغی پر از گل کار اشتباهی است و آن ها گل ها را می کنند و آسیب می رسانند، اما باید بگوییم که افراد زیادی همراه با فرزندانشان به این باغ می آیند و مشکلی هم پیش نمی آید و ساعاتی خوش را در یکی از بهترین باغ های گل دنیا سپری می کنند.

2 ) اگر مستقیما از فرودگاه به این باغ می روید سعی کنید چمدان هایتان را به هتل بفرستید و با خود به همراه نیاورید زیرا جز یک کوله ی کوچک برای همراه داشتن لوازم ضروریتان لازم نخواهید داشت.

3 ) بیشتر بازدیدکنندگان از چین، آمریکا و فرانسه هستند و شما می توانید در این باغ با مردمان کشورهای گوناگون آشنا شوید.

4 ) حیوانات خانگی اجازه ی ورود به این باغ را دارند، اما در صورتی که در گروه های چندتایی باشند و یا با قلاده های وای فای دار کنترل شوند.

5 ) امکان دارد به دلیل شرایط جوی زمان بازگشایی این باغ کمی تغییر کند حتما پیش از حرکت از زمانبرپایی جشنواره مطلع شوید.

6 ) صندلی ویلچر در این باغ وجود دارد.

7 ) راهنمایان به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی مسلط هستند.

8 ) به دلیل این که این باغ تنها 8 هفته باز است، کارکنان آن به سختی تلاش می کنند تا گل ها را تازه و خوب نگهداری کنند، لطفا مراقب گل ها باشید.

9 ) برای بازدید خود از این باغ 5 ساعت زمان در نظر داشته باشید.

باغ گل هلند
باغ گل هلند

سخن آخر

آیا تا به حال به هلند رفته اید؟

چه باغ های گلی را در این کشور دیده اید؟

تجربیات و دیدگاه هایتان را با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی عالی بود سپاس از شما این سری بیام المان حتما باید یه سری به باغ کوکنهوف بزنیم

انتشار:12 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

انقدر تو ایران بدبختیم که عمرا یه روزی بتونیم این باغ را ببینیم حق ما ایرانیا این نبود😔😔

انتشار:19 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نادر

خدایا حواله کن  زیارت باغ کوکنهوف ؟؟؟؟؟

انتشار:22 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.