karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 آذر 1401

به روز رسانی

27 آذر 1401

بزرگ‌ترین آکواریوم استوانه‌ای دنیا موسوم به AquaDom صبح جمعه در برلین منفجر شد. بر اثر این اتفاق، بیش از یک میلیون لیتر آب در محوطه هتل، موزه و کافه‌ای که پیرامون آن قرار داشت، رها شد و ظاهراً بخش عمده‌ای از 1500 ماهی این آکواریوم شامل 100 گونه مختلف از بین رفتند.

براساس گزارش پلیس برلین و ویدیوهایی که مهمان‌های هتل در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، آکواریوم AquaDom با ارتفاع 15.8 متری روز جمعه منفجر شد و حجم عظیمی از آب به بخش‌هایی از هتل آسیب زد. به‌دنبال این اتفاق، مهمانان هتل از این ساختمان تخلیه شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی برلین اعلام کرده است که بخش عمده ماهی‌ها از بین رفته‌اند و سرمای هوا باعث شده عملیات نجات با چالش‌های بیشتری روبه‌رو باشد. با این حال، برخی از ماهی‌ها در نقاطی که دچار تجمع آب شده بود، زنده مانده‌اند. سخنگوی آتش‌نشانی می‌گوید این ماهی‌ها در حال انتقال به چند آکواریوم دیگر هستند.

انفجار آکواریوم AquaDom ساعت 05:50 دقیقه صبح به وقت محلی اتفاق افتاده و یکی از مسافران هتل می‌گوید زمانی متوجه این حادثه شد که با یک صدای مهیب و لرزش ساختمان از خواب بیدار شد. زمانی که او از پنجره لابی هتل را نگاه کرد، متوجه شد که آب همه جا جاری شده و آکواریوم فروریخته است.

«فرانزسکا گیفی»، شهردار برلین هم پس از حضور در محل حادثه اعلام کرد که انفجار این آکواریوم شبیه وقوع یک سونامی بوده است. او می‌گوید خوشبختانه انفجار در ساعات اولیه صبح رخ داده و لابی هتل و خیابان شلوغ نبوده است. با این حال، گفته شده که دو نفر بر اثر این حادثه مجروح شده‌اند.

این آکواریوم دو سال پیش مدرن‌سازی شده بود. اداره آتش‌نشانی برلین می‌گوید 100 نفر را برای کمک به محل حادثه فرستاده، اما علت انفجار هنوز مشخص نشده است. پلیس هم به رسانه‌های محلی اعلام کرده که هنوز اثری از خرابکاری عمدی در این حادثه دیده نمی‌شود.

منبع: دیجیاتو

انفجار بزرگترین آکواریوم استوانه ای

خبرهای به روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.