karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

خوشبختانه به تازگی ایران مقصدی جالب و هیجان انگیز برای گردشگران است. بسیاری از گردشگران خارجی با وجود اخبار و وجه ی بدی که از ایران در سراسر جهان منتشر شده، دل به دریا می زنند و به سوی ایران گام بر می دارند و پس از اولین مکالمه با ایرانیان تمام تصاویر ذهنی بدی که از ایران و ایرانیان داشتند از بین می رود و عاشق فرهنگ و ممهمان نوازی ایرانیان می شوند. برخی از این گردشگران پس از اتمام سفرشان در ایران دست به قلم می شوند و در رابطه با ایران و ایرانیان می نویسند...
این بار ورونیکا (Veronika)، دختری اهل کشور چک خاطراتش از سفر به ایران را منتشر کرده است. او به بیشتر نقاط جهان سفر کرده و در وبلاگ خودش به نام تراول گریکری (travelgeekery) مطالبی را برای افراد گردشگر منتشر می کند.
او همانند بسیاری از گردشگران قبل از ورود به ایران ترس زیادی داشته اما پس از ورود به کشورمان نظرش تغییر می کند. او در وبلاگ خود تمامی گردشگران را به سمت و سوی ایران تشویق می کند و آن چه از این سفر با خود به یادگار برده را با تحت عنوان 14 نکته ای که در مورد ایران و ایرانی ها باید بدانید منتشر کرده است . 
با کارناوال همراه باشید تا نگاهی بر نوشته ی او بیاندازیم.

توریست خارجی

1- ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند

مهمان نوازی ایرانی ها در هر مکانی در این کشور احساس می شود. از لبخند های زیبا بر روی صورت آنها گرفته تا سوالات عجیب و غریب که از شما پرسیده می شود مثل این که اهل کجا هستید!؟ ایرانی ها با روی خوش به بازدیدکنندگان خوش آمدگویی می کنند و در کل از دیدن مسافران بسیار شادمان و خرسند می شوند. در اقامتگاه های سنتی و خانه ها به عنوان یکی از اعضای خانواده با شما بر خورد می کنند و حتی ممکن است در خیابان به یک مهمانی برای صرف غذا دعوت شوید. 

نظر مردم دنیا در رابطه با ایران

2- نگرانی ایرانی ها در رابطه با وِجه آنها

بسیاری از ایرانیانی که با آن ها ملاقات کردم در رابطه با تصویر و ذهنیت بدی که از آنها در خارج از ایران رواج دارد، بسیار ناراحت بودند اما همواره امیدوارند که گردشگران در رابطه با ایران با هموطنان خود صحبت کنند و در زیباتر شدن این وجه یار رسانند. اکثر اوقات ایرانی ها سوالاتی از قبیل: در رابطه با ایران چه فکری می کنید و یا در ایران لحظات خوبی دارید، می پرسیدند و ما هم با کمال آرامش و خوشحالی پاسخ می دادیم که چقدر از مهمان نوازی ایرانیان هیجان زده هستیم. ایران برعکس منطقه ای که قرار گرفته دارد امن ترین کشور در آن ناحیه است.
 

نظر مردم دنیا در رابطه با ایران

3- ایران، مقصد امنی برای مسافرت

مهم نیست که ملیت و مذهب شما چیست، در ایران  همه چیز کاملا عالی است و شما نباید نگران چیزی باشید. در ایران اگر قانون ها را رعایت کنید و باعث دعوا و مخل آرامش دیگران نشوید، مشکلی پیش نمی آید. مناطق نا آرام ایران مرز های میان ایران و عراق، افغانستان و پاکستان است. مسافران حتی در این مناطق هم مشکلی نداشتند.
متاسفانه ویزا به راحتی برای همه صادر نمی شود اما من به عنوان شهروند کشور چک مشکلی در این رابطه نداشتم. حتی من می توانستم همان لحظه ای که به فرودگاه ایران رسیدم ویزا بگیرم. نکته ی قابل توجه این است که اگر شما مهر اسرائیل را در گذر نامه ی خود دارید باید گذر نامه دیگری تهیه کنید.

نظر توریست ها در مورد ایران

4- سفر به ایران ارزان است

گردش در ایران حتی با وجود تورم آن بسیار ارزان است. من در طی دو هفته تنها 500 یورو برای اقامت، یک پرواز داخلی، غذا و سوغاتی خرج کردم. به بقیه دوستان هم پیشنهاد می کنم که برای گشت و گذار در ایران از راهنما های محلی کمک بگیرند.

نظر توریست ها در مورد ایران

5- ایران در حال توسعه و پیشرفت است

زیر ساخت هایی در  ایران در حال اجراست و اکثر ایرانیان تحصیلات خوبی دارند. در حال حاضر حدود 10 سال طول می کشد که در ایران مدرک دکترا بگیرید و کسانی که در این راه قدم بر میدارند، بسیار جدی و مصمم هستند.

خاطرات توریست ها از ایران

6- بیش از هزار سال پیش، ایران اسلامی شد

1300 سال زیاد به نظر می رسد اما فرهنگ پارسی از زمان پادشاهان شکل گرفته و حتی برخی از آن ها به اسلام هم وارد شده است. در حال حاضر ایران  رژیم متفاوتی نسبت به کشور های همسایه اش دارد و جمعیت بیشتر ایران شیعه هستند.

خاطرات توریست ها از ایران

7- تقسیم تاریخ ایران به دو دوره

پس از این که با چند محلی صحبت کنید متوجه می شوید که ایرانیان تاریخشان را به قبل و بعد از انقلاب را جدا می کنند.به همه پیشنهاد میکنم که تاریخ ایران را مطالعه  کنند زیرا تاریخ ایران بسیار شیرین و جذاب است.

نظر توریست ها در مورد ایران

8- ایرانی های چشم رنگی

در ایران قوم و نژادهای بسیاری زندگی می کنند که برخی از آن ها از کشور های همسایه وارد ایران شده اند. در این میان ایرانی هایی با چشم ها سبز و آبی را می توانید ببینید.

نظر توریست ها در مورد ایران

9- زن های ایرانی ...

زن های ایرانی  با توجه به بقیه زن های کشورهای منطقه حق و حقوق بیشتری دارند و برخلاف عربستان می توانند رانندگی کنند. در حقیقت  در ایران خیلی از کار ها و قانون های درون خانه توسط خانم ها ایجاد می شود اما در مسائل خارج از خانه مرد ها تصمیم می گیرند.
مثال بارز یک زن ایرانی موفق دختر 18 ساله ای به نام سمیرا مخملباف است که در سال 1998 با فیلم سیب کارگردان مشهوری در جهان شد.

نظر توریست ها در مورد ایران

10- ایرانی ها به نژادشان افتخار می کنند 

سرزمین پارس قدمت زیادی دارد و ایرانی ها غرور زیادی نسبت به نژاد خودشان دارند. این موضوع در هر صحبت و جمله ای مشخص و مبرهن است.

نظر توریست ها در مورد ایران

11- ایرانی های همیشه در پیک نیک

من تا به حال چیزی شبیه به این صحنه ندیده بودم. برای ایرانیان هر زمین چمنی و هر گوشه ای از پیاده رو محلی عالی برای پیک نیک  است. آن ها بر روی زمین نوعی فرش ایرانی پهن می کنند و با فلاسک چای و سبدی پر از خوراکی مدتی را در کنار هم سپری می کنند. حتی برخی گاز های کوچکی به همراه دارند که غذا بپزند. در اصفهان  اگر در عصر به میدان امام بروید،  جمعیت زیادی را در حال پیک نیک خواهید دید. اگر خوش شانس باشید شما را هم به جمع خودشان دعوت می کنند.

نظر توریستها درباره ایران

12- ایرانی های خانواده دوست

عشق و علاقه میان خانواده های ایرانی از هر جایی در جهان بیشتر دیده می شود. شاید به دلیل این است که از کالسکه زیاد استفاده نمی کنند و نوزادان را در بقل هایشان حمل می کنند. همه ی این ها نشان دهنده ی این است که خانواده برای ایرانی ها بسیار باارزش است.
 

نظر توریستها درباره ایران

13- ایرانی ها زیاد به رستوران نمی روند

ایرانی ها اکثر وعده های غذایی خود را در خانه میل می کنند و ترجیح می دهند که زیاد به رستوران نروند. بسیاری از رستوران ها برای گردشگران ساخته شده اند و اگر شما به جای هتل در یک مهمان سرای سنتی اقامت داشته باشید، طعم واقعی غذاهای ایرانی را خواهید چشید.
 

توریست ها در ایران

14- ایران آنقدر ها هم توریستی نیست

اگر درمیان بازار قدم بزنید، فروشنده ها گاه گاه شما را به صرف چای دعوت می کنند در صورتی که حتی شما موظف به خرید در آنجا نیستید. دوره گردها و فروشنده های خیابانی به راحتی در حال کار هستند و جریمه ای برای آن ها مشخص نشده است. در حال حاضر ایران در حال پیشرفت و تبدیل شدن به محلی برای جذب توریست است.
قبل از این که ایران پر از گردشگر خارجی شود حتما به آن جا بروید.

توریست ها در ایران

سخن آخر

مطالبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از تجربه های یک گردشگری خارجی از ایران بوده است.
نظر شما در رابطه با نکات ذکر شده چیست؟
آیا تا به حال با گردشگران خارجی ارتباط داشته اید؟
نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسین

سلام
لطفا من بعد در کنار یادداشت های خود تاریخ انتشار رو هم بنویسید تا بشود به آن رفرنس داد.

انتشار:30 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.