karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کشیدن نقاشی و خلق تصویر بزرگان از دیرباز از مهم ترین کارهای درباریان بوده است و همیشه افراد زیادی به نقاشی از آن ها می پرداختند تا با این کار چهره ی مشاهیر را جاویدان کرده باشند. این بار در گنجینه های تاریخ قصد داریم یکی از معروف ترین تابلوهای دنیا به نام تابلوی ناپلئون را بررسی کنیم.

ناپلئون اول یا ناپلئون بناپارت در قرن هجدهم افسر توپخانه فرانسه بود و نقش بسزایی در انقلاب فرانسه ایفا کرد. او در برخی از جنگ های این دوران به عنوان فرمانده ارتش نیز فعالیت نمود. او در سال ۱۷۹۹ میلادی کودتایی برپا کرد و قدرتمندترین مرد فرانسه شد، به دلیل مهارت زیادش در امور جنگی توانست محبوبیت جالب توجهی کسب کند.

تابلویی از این فرد بزرگ و به یادماندنی کشیده اند که او را در حال عبور از کوه های آلپ به نمایش در آورده است. این تابلو که رنگ روغن می باشد را ژاک لوئی داوید (Jacques-Louis David) یکی از معروف ترین نقاش های نامدار فرانسوی خلق کرده است. او از سبک نئوکلاسیک در این اثر پیروی کرده. اما نکته جالبی درباره ی این تابلو وجود دارد و آن هم این است که وی 5 نسخه از این تابلو را در بین سال های  ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۳ میلادی آفریده و هم اکنون 5 تابلوی ناپلئون در حال عبور از آلپ وجود دارد. البته لازم به ذکر است که اختلافات کوچکی در میان این 5 نسخه وجود دارد مانند رنگ ردا، رنگ اسب، سن ناپلئون و ابعاد تابلو ها که در ادامه به صورت خلاصه به آن ها می پردازیم.

محل نگهداری و ویژگی های تابلوهای ناپلئون در حال عبور از آلپ:

1- نسخه ی کاخ شارلوتنبورگ آلمان: رنگ ردا قرمز و اسب قهوه ای رنگ است. ناپلئون لبخند می زند و روی زمین برف دیده می شود.

2- اولین نسخه ی موجود در کاخ ورسای: اسب به رنگ خاکستری خالدار است و در آن رنگ آبی نیز دیده می شود، همچنین ناپلئون لبخندی بر لب ندارد.

3- دومین نسخه ی تابلو در کاخ ورسای: اسب سیاه و سفید است و تسمه ی آویزان از آن قرمز رنگ می باشد و ردای ناپلئون هم نارنجی رنگ است همچنین چهره ی او کمی پیرتر به تصویر کشیده شده است.

4- نسخه ی تابلو در کاخ بلودر وین: تقریبا همانند اولین نسخه ی تابلو در کاخ ورسای است با این تفاوت که به این صورت J.L.DAVID L.ANNO X امضا شده است.

5- قصر Château de Malmaison در فرانسه: ابعاد تابلو 261 در 221 سانتیمتر است و ردای ناپلئون نارنجی مایل به زرد می باشد.

دوره ی تاریخی: اوایل قرن نوزدهم.

مشخصات تابلو: ابعاد نسخه اصلی: 261 در 221 سانتیمتر

نقاش: ژاک لوئی داوید


با دیگر آثار نفیس تاریخی در کارناوال آشنا شوید: گنجینه های تاریخ

می توانید درباره برخی از آثار تاریخی جالب ایران و جهان را با کلیک روی لینک های زیر بخوانید:

کتیبه داریوش بزرگ در آپادانا | گشتی در موزه لوور

قدیمی ترین کفش چرمی دنیا

بازوبند زرین دو شیر | گشتی در موزه رضا عباسی

گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

جمجمه زن خون آشام ونیزی را از نزدیک ببینید

عقدنامه تاریخی ملکه معروف ایران + تصاویر

نسخه ی کاخ شارلوتنبورگ آلمان

تابلوی ناپلئون

اولین نسخه ی موجود در کاخ ورسای

تابلو ناپلئون

دومین نسخه ی تابلو در کاخ ورسای

تابلوی ناپلئون در حال عبور از آلپ

نسخه ی تابلو در کاخ بلودر وین

تابلوی ناپلئون در حال عبور از آلپ

نسخه ی موجود در  قصر Château de Malmaison

تابلوی ناپلئون در حال عبور از آلپ

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.