karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن خلیل آبادی -رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران- اعلام کرد که هنوز هیچ سازمانی در مورد جسد مومیایی شده در شهر ری پاسخ نداده است.

وی با بیان اینکه چند روز پیش با خبر شدیم که در پی حفاری در ضلع غربی حرم شاه عبدالعظیم حسنی در حین حفاری کارگران با جسد مومیایی شده‌ای برخورد کردند، گفت:

مسوولان آستان در همان اطلاعیه اول اعلام کردند که جنازه‌ای در حین حفاری کشف شده اما در مورد آن توضیحات بیشتری ندادند.

او با اشاره به اینکه پس از پیدا شدن این جنازه سکوتی در میان سازمان‌های مربوطه برقرار شد، تصریح کرد:

آستان شاه عبدالعظیم حسنی یا فرمانداری ری و یا سازمان میراث فرهنگی باید اعلام کند که آیا این جنازه واجد ارزش تاریخی و میراثی بوده یا نه؟ اما همچنان سکوت کرده‌اند.

بر اساس گفته های مردم بیل‌ مکانیکی در محل مقبره تخریب شده رضاشاه، به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرده که گویا مومیایی‌ شده است. 

در پی انتشار اخباری مبنی بر پیدا شدن یک جسد مومیایی در حوالی حرم حضرت عبدالعظیم، به نقل از یکی از اعضای روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم، اعلام شد که از یک شنبه، دوم اردیبهشت حفاری‌ها را متوقف کرده اند و ما نمی‌دانیم دقیقا از کدام بخش مثلا شورای تامین، امنیت ملی، اطلاعات یا بسیج، ولی افرادی در آن محل حاضر و موجب توقف عملیات شده اند.

خلیل‌آبادی پس از گذشت ساعاتی از انتشار این خبر، نه تنها از کشف مومیایی در حرم حضرت عبدالعظیم خبر داد بلکه در ادامه گفت:

این جنازه مومیایی شده در پی حفاری در قسمت غربی صحن شاه‌عبدالعظیم حسنی پیدا شده است.

وی در آن زمان با بیان اینکه حفاری به دلیل پیدا شدن این جنازه مومیایی متوقف شده تا مسوولان مرتبط بتوانند بررسی دقیق‌تری داشته باشند، توضیح داد:

برخی احتمال می‌دهند که جنازه متعلق به پهلوی اول باشد که به صورت مومیایی شده به تهران آورده و در حرم عبدالعظیم حسنی دفن شده است.

بد نیست بدانید که رضا پهلوی، سال ۱۳۲۴ در تبعید در ژوهانسبورگ از دنیا رفت. گفته می‌شد که جنازه مومیایی‌ شده او چهار سال بعد، به ایران آورده شده و در مقبره بزرگی در شهرری دفن شده است تا اینکه صادق خلخالی در اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ آن را تخریب کرد. بعد از تخریب، جنازه رضاشاه پیدا نشد و شایع شد که محمدرضا، جنازه پدر را مخفیانه در هنگام خروج از ایران (دی ماه ۱۳۵۷) با خود برده است.

حسن خلیل آبادی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

فرامرز خسروی 09122562004

من دوست داشتم پلان معماری عمارت باغ دلگشای شیراز رو ببینم

انتشار:06 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.