karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 

هر از چند گاهی صحبت از مسابقات ورزشی المپیک می شود و چندی پیش هم شاهد رقابت های 2016 بودیم ، در این مطلب می خواهیم به ورزشگاه های برزیل که مسابقات گوناگون از جمله تنیس ، بدمینتون ، انواع دو ، دوچرخه سواری ، ورزش های آبی و ... در آن برگزار گشت نگاهی بیاندازم و ببینیم ریودوژآنیرو چگونه و در چه مکان هایی میزبان مسابقات جهانی المپیک بوده است.

کشور برزیل توانست با مشکلات اقتصادی که با آن رو به رو بود به خوبی و با تمام توانش از میهمانانش پذیرایی کند و لایق است تا به ورزشگاه هایی که برای این مسابقات آماده سازی کرده بود نگاهی دوباره کنیم.

کارناوال در رابطه با مسابقات المپیکی که پشت سر گذاشتیم مطالب مرتبط دیگری هم تهیه کرده است که از طریق این لینک ها می توانید آن ها را هم مشاهده کنید:

1- جاذبه‌های توریستی شهر ریودوژانیرو ،2- پیشنهادات محلی برای سفر به ریودوژانیرو ، 3 - استادیوم های فوتبال ریودوژانیرو ، 4 - بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو – ارزان تا گران ، 5 - ورزشگاه‌های ریودوژانیرو | قسمت دوم ، 6 - بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو ، 7 - هتل‌ های ریودوژانیرو  ، 8 - بهترین غذاهای محلی ریودوژانیرو، 9 - بهترین سواحل ریودوژانیرو ، 10- پارک‌های شهر ریودوژانیرو ، 11 - موزه‌های شهر ریودوژانیرو ، 12 -  راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل

 

با کارناوال همراه باشید تا به تک تک سالن های ورزشی المپیک 2016 برویم و آن ها را از نزدیک بررسی کنیم.

ورزشگاه های ریودوژانیرو

1 ) ورزشگاه سم بدروم | Sambódromo

اغلب ورزشگاه سم بدروم ( Sambadrome Marquês de Sapucaí ) محلی برای اجرای رژه های مختلف ، مراسم رقص و آواز ابتدائی مسابقات است و از ابتدا هم با هدف میزبانی رژه و کارناوال های برزیل ساخته شده است ، طراح این ورزشگاه زیبا اسکار نیمایر ( Oscar Niemeyer ) است ، این ورزشگاه در المپیک 2016 میزبان مسابقات تیروکمان و دوی ماراتن می باشد، ورزشگاه سم بدروم در سال 2012 برای میزبانی  المپیک 2016 زیبا سازی شده است و چند غرفه هم به آن اضافه شده است و تعداد صندلی های آن افزایش یافته و در حال حاضر 18,000 ظرفیت دارد.

از تاریخ پنجم آگوست تا بیست یکم این ماه ( مرداد 95 ، آگوست 2016 ) در سم بدروم مسابقات تیروکمان برگزار می شود برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

 دسترسی:

ورزشگاه سم بدروم 90 دقیقه قبل از شروع مسابقه اجازه ی ورود به تماشاگران را به سالن می دهد، برای راحت تر رسیدن به این مکان می توانید خط یک مترو ( ساب وی ) را سوار شوید و در ایستگاه PRAÇA ONZE STATION پیاده شوید اگر از ورودی ماراتن وارد شوید باید 4 دقیقه پیاده روی کنید تا به ورزشگاه برسید اما اگر از ورودی تیراندازی با کمان وارد شوید باید 11 دقیقه پیاده روی نمایید، اگر از خط 2 مترو استفاده کردید می توانید در ایستگاه CENTRAL STATION پیاده شوید اما فقط می توانید از ورودی ماراتن وارد شوید و باید 14 دقیقه پیاده روی کنید.

برای رسیدن به سم بدروم می توانید ترن هم سوار شوید و از هر خطی که سوار شدید می توانید به ورزشگاه برسید کافی است در ایستگاه CENTRAL DO BRASIL STATION از قطار پیاده شوید این ایستگاه ترن هم فقط به ورودی ماراتن راه دارد و 14 دقیقه پیاده روی لازم است تا به ورزشگاه برسید.

در ایستگاه های ماراتن و تیروکمان صندلی چرخدار برای استفاده ی معلولان حرکتی موجود است .

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، ورزشگاه سم بدروم.

.Address: Sambodrome in Rio de Janeiro, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه Sambódromo

2 ) ورزشگاه پونتال | Pontal 

پونتال ورزشگاهی محدود و سر پوشیده مثل ورزشگاه هایی که تا حالا با آنها آشنا شده ایم نیست، پونتال در واقع نام یک منطقه ی ساحلی در غرب ریو دوژانیرو است که به طور موقت برای مسابقات المپیک رشته های دوچرخه سواری و انواع دو و پیاده روی آماده سازی شده است .

تماشاگران از 90 دقیقه قبل از شروع بازی اجازه دارند در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا کنند، از چهارشنبه دهم آگوست تا نوزدهم آگوست مسابقات دوچرخه سواری و پیاده روی در این مکان برگزار خواهد شد، برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.

 دسترسی:

بهترین راه برای رسیدن به محل برگزاری مسابقات دو و دوچرخه سواری المپیک ریو در پونتال استفاده از اتوبوس های بی آر تی BRT است و باید در ایستگاه ماچادو GILKA MACHADO STATION پیاده شوید که در ان تجهیزات لازم برای معلولان فراهم است.

آدرس: برزیل، سائوپائولو، پونتال.

.Address: Pontal, State of São Paulo, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه Pontal

3 ) استادیوم المپیک | Olympic Stadium

ورزشگاه المپیک در واقع استادیوم فوتبال است که در قسمت معرفی استادیوم ها به آن پرداخته ایم ، می توانید اطلاعات بیشتری راجع به استادیوم فوتبال این ورزشگاه از این لینک کسب کنید.

استادیوم المپیک ریو برای برپایی مسابقات پان آمریکا در سال 2007 آماده سازی شد ، دور تا دور زمین فوتبال این ورزشگاه مسابقات دومیدانی برگزار می شود، در این استادیوم مسابقات ورزشی دیگری هم برپا می شود مثل انواع ژیمناستیک، رپرتاب نیزه، پرتاب دیسک، پرش از مانع، پرتاب وزنه، دو میدانی ، پرتاب چکش، رله ی گرد و ... که در این المپیک قرار است همه ی این مسابقات در استادیوم المپیک باشد.

برای المپیک 2016 این ورزشگاه نوسازی گشته و از سیستم صوتی بسیار قوی برخوردار گشته است و به طور موقت گنجایشش افزایش یافته .

استادیوم المپیک از تاریخ دوازدهم تا بیستم آگوست میزبان مسابقات غیر فوتبالی می باشد و این مسابقات در راند ها و گروه های گوناگون برگزار می شوند، برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

برای رسیدن به این ورزشگاه باید از ترن استفاده کنید و در ایستگاه de Dentro پیاده شوید ، اگر از هرکدام از خروجی های غربی یا شرقی این ایستگاه استفاده کنید باید شش دقیقه پیاده روی کنید تا به استادیوم برسید ، ایستگاه های ترن برای افراد معلول و ناتوان هم مناسب سازی شده است.

آدرس: برزیل، ریو، اینژن ددینگو، ژوزف زیس.

.Address: R. José dos Reis, 425 – Engenho de Dentro, Rio de Janeiro – RJ

ورزشگاه Olympic Stadium
ورزشگاه های ریودوژانیرو

4 ) ورزشگاه ریو سنترو | Riocentro غرفه 4

ریو سنترو یک ورزشگاه سرپوشیده به مساحت 23,000 متر است، ارتفاع از کف تا سقف این ورزشگاه 12 متر می شود و از سیستم تهویه و خنک کننده و همچنین سیستم صوتی مدرن و خوبی برخوردار می باشد، این ورزشگاه برای برپائی مسابقات بدمینتون المپیک ریودوژانیرو در غرفه ی چهار آماده سازی شده است، خوب است بدانید که اجازه دارید به ریو سنترو 90 دقیقه قبل از شروع مسابقات وارد شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این لینک را ببینید.

دسترسی:

برای رسیدن به این ورزشگاه راحت ترین راه استفاده از اتوبوس های بی آر تی BRT می باشد ، کافی است از هر ایستگاهی که سوار می شوید در ایستگاه RIOCENTRO STATION پیاده شوید، بنا بر این که از کدام ورودی ورزشگاه قصد داخل شدن به آن را داشته باشید از 8 تا 18 دقیقه پیاده روی لازم است تا به محل برگزاری رقابت ها برسید.

آدرس: برزیل، ریو دوژانیرو، محله ی سالوادور، ریو سنترو.

Address: Av. Salvador Allende, 6555 - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22783-127, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو

5 ) ورزشگاه کاریوکا آرنا | Carioca Arena

ورزشگاه کاریوکا آرنا که به زبان محلی به معنای ورزشگاه ریو آرنا می باشد ، یک ورزشگاه کاملا جدید است که مخصوص برگزاری بازی های بسکتبال ساخته شده است و ویژه ی رقابت های المپیک 2016 تهیه شده ، این ورزشگاه بسیار وسیع و با کیفیت است و 38,000 متر مساحت دارد، این ورزشگاه با نام بسکتبال شناخته می شود اما مسابقات راگبی هم در همین مکان برگزار می شود.

تماشاگران در کاریوکا آرنا اجازه دارند 90 دقیقه پیش از شروع بازی ها وارد سالن شوند و منتظر بمانند تا رقابت ها آغاز شود، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این لینک را ببینید.

دسترسی:

بهترین راه رسیدن به کاریوکا آرنا استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی و اتوبوس های بی آر تی BRT است که باید در ایستگاه MORRO DO OUTEIRO STATION پیاده شوید و حدود یازده دقیقه پیاده روی نمایید تا به سالن برسید، از ترمینال مرکزی برزیل اتوبوس های مخصوص هم وجود دارند که برای سهولت تماشاگران تعبیه شده اند که می توانید از آن ها هم استفاده کنید. 

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، کاریوکت آرنا.

.Address: Parque Olímpico da Barra - Av. Embaixador Abelardo Bueno - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22775-039, Brazil
 
Carioca Arena
Carioca Arena

6 ) ورزشگاه جوانان | The Youth Arena

این ورزشگاه در شلوغ ترین و پر فشار ترین منطقه ی ریو است، و مخصوص میزبانی رقابت های شمشیر بازی پنجگانه ی المپیک 2016 ریو دوژانیرو ساخته شده است و چیزی حدود 5000 نفر ظرفیت دارد، برای ساخت این ورزشگاه حدودا 41 میلیون دلار هزینه شده است.

مسابقات شمشیر بازی بانوان و مردان در ورزشگاه سرپوشیده ی جوانان از تاریخ ششم آگوست تا هجدهم آگوست برگزای می شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

برای رسیدن به این ورزشگاه می توانید از اتوبوس های بی آر تی و ترن استفاده نمایید کافی است در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION از اتوبوس پیاده شوید و حدود 21 یک دقیقه در پارک المپیک پیاده روی کنید تا به محل رقابت های شمشیر بازی برسید.

از ترن هم می توانید برای رسیدن به سالن جوانان استفاده کنید و کافی است در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید در این مکان امکانات لازم برای معلولان وجود دارد.

آدرس: برزیل، ریو دوژانیرو، یوت آرنا.

.Address: Parque Olímpico de Deodoro - Estr. São Pedro de Alcântara - Vila Militar, Rio de Janeiro - RJ, 21615-435, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو The Youth Arena
ورزشگاه The Youth Arena

7 ) ورزشگاه والیبال ساحلی | Beach Volleyball Arena

ورزشگاه والیبال ساحلی یک بنای بسیار خیره کننده و استادیومی رو باز مخصوص والیبال ساحلی است که بر روی شن های ساحل کوپاکابانا ساخته شده است، در این ورزشگاه یک زمین اصلی بازی والیبال وجود دارد و یک زمین مخصوص گرم کردن بازی کنان و پنج ناحیه برای آموزش و مشورت بازی کنان.

این ورزشگاه از ششم تا نوزدهم آگوست میزبان رقابت های والیبال ساحلی المپیک می باشد، تماشاگران و علاقمندان به والیبال ساحلی در این منطقه می توانند از 2 ساعت پیش از شروع مسابقات در ورزشگاه حاضر شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی زمان بندی مسابقات و این ورزشگاه به این لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

بهترین راه رسیدن به ورزشگاه والیبال ساحلی استفاده از ترن است، باید از خط یک ترن استفاده کنید، در آن صورت می توانید در ایستگاه CARDEAL ARCOVERDE STATION از قطار پیاده شوید که باید 20 دقیقه پیاده روی کنید اگر هم در ایستگاه SIQUEIRA CAMPOS STATION از قطار پیاده شوید باید 27 دقیقه پیاده روی نمایید تا به ورزشگاه والیبال ساحلی برسید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، کوپاکابانا، ورزشگاه والیبال ساحلی.

Address: Av. Atlântica, Posto 2 - Copacabana, Rio de Janeiro - RJ, 22021-000, Brazil

 

ورزشگاه والیبال ساحلی
ورزشگاه های ریودوژانیرو

8 ) ورزشگاه ریو سنترو غرفه ی 6 | Riocentro 

این ورزشگاه به تازگی و مخصوص رقابت های المپیک 2016 ساخته شده است و 7500 متر مساحتش می باشد، این ورزشگاه علاوه بر برپایی مسابقات محلی است برای برپایی برخی همایش های برزیل هم استفاده می شود،  این مجموعه شش سالن دارد ؛ یک سالنش مسابقات وزنه برداری ، سالن دیگرش تنیس روی میز و یک سالن مخصوص بدمینتون و سالن اصلیش هم برای رقابت های بوکس استفاده می شود.

این ورزشگاه از ششم تا بیست و یکم میزبان مسابقات المپیک است، برای کسب اطلاعات بیشتر به ین لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

بهترین راه برای رسیدن به این سالن ورزشی بزرگ و سر پوشیده استفاده از اتوبوس های بی آر تی است، که باید از ایستگاه Riocentro بهره ببرید.

آدرس: برزیل، ریو دوژانیرو، محله ی سالوادور، ریو سنترو.

.Address: Av. Salvador Allende, 6555 - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22783-127, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه Riocentro ریو

9 ) ورزشگاه وایت واتر | Whitewater Stadium

ورزشگاه وایت واتر بهترین و با کیفیت ترین و در عین حال پیچیده ترین ورزشگاه المپیک ریو 2016 است، در این مکان 25 میلیون لیتر آب وجود دارد و ورزش های آبی در همین منطقه برگزار می شود.

دو نوع استخر در این ورزشگاه وجود دارد یک نوع که طولش 250 متر است و برای مسابقات استفاده می شود و یک نوع دیگر که 200 متر طول دارد و برای تمرینات و آموزش مورد استفاده قرار می گیرد.

از هفتم تا یازدهم آگوست این ورزشگاه آبی میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو می باشد، وایت واتر 120 پیش از شروع مسابقات اجازه ی ورود تماشاگران را به محوطه می دهد، برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

بهترین و آسان ترین راه برای رسیدن به ورزشگاه وایت واتر استفاده از اتوبوس های بی آر تی و ترن است ، برای رسیدن به ورزشگاه با بی آر تی باید از هر ایستگاهی که سوار می شوید در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION از اتوبوس پیاده شوید، این ایستگاه دقیقا جلوی این ورزشگاه می باشد و با 3 دقیقه پیاده روی می توانید به محل برگزاری مسابقات برسید.

اگر قصد رسیدن به ورزشگاه با ترن را دارید باید در ایستگاه RICARDO DE ALBUQUERQUE STATION از ترن پیاده شوید ، این ایستگاه کاملا در کنار ایستگاه بی آر تی این ورزشگاه است و خدماتشان باهم ارائه می گردد.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، منطقه ی ریکاردو، محوطه ی آلنکاسترو، ورزشگاه وایت واتر.

.Address: Estr. Mal. Alencastro, 1357 - Ricardo de Albuquerque, Rio de Janeiro - RJ, 21625-000, Brazil

ورزشگاه وایت واتر ریو
ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه وایت واتر

10 ) ورزشگاه لاگوآ | Lagoa Stadium

اگر در امتداد مجسمه ی مسیح به پایین نگاه کنید و دامنه ی کوه کورکووادو را دنبال کنید به ورزشگاه آبی لاگوآ خواهید رسید، لاگوآ Lagoa Rodrigo de Freitas نام شهری است که این ورزشگاه زیبا و مهیج در آن قرار گرفته است، این شهر یکی از #زیباترین شهرهای برزیل است.

این ورزشگاه پر است از تالاب ها و رودخانه های مصنوعی که برای انواع مسابقات قایق رانی مناسب سازی شده است، لاگوآ برای برگزاری مسابقات المپیک بازسازی شده است و برج های پایانی جدیدی به این ناحیه افزوده شده است، لاگوآ از ششم تا بیست و یکم آگوست میزبان رقابت های المپیک 2016 ریو می باشد.

خوب است بدانید تماشاگران تنها 90 دقیقه پیش از شروع هر رقابت اجازه ی ورود به محل تماشاگران را دارند و پیش از آن نمی توانند وارد محوطه شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

دسترسی:

تنها راه دسترسی به این ورزشگاه آبی با وسایل نقلیه ی عمومی ترن است، اگر خط 4 ترن را سوار شوید می توانید در ایستگاه JARDIM DE ALAH STATION از ترن پیاده شوید در این صورت باید 380 متر را پیاده روی کنید که حدودا 12 دقیقه طول می کشید، همچنین می توانید در ایستگاه NOSSA SENHORA DA PAZ STATION از ترن پیاده شوید که در آن صورت باید 1,400 متر را پیاده روی نمایید که حدودا 19 دقیقه طول می کشد؛ هردوی این ایستگاه ا برای افراد معلول و ناتوان حرکتی مناشب سازی شده اند.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، لاگوآ، ورزشگاه آبی لاگوآ.

Address: Av. Borges de Medeiros, 1424 - Lagoa, Rio de Janeiro - RJ, 22470-003, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه Lagoa Stadium
ورزشگاه های ریودوژانیرو

11 ) ورزشگاه المپیک BMX سنتر | The Olympic BMX Centre

مرکز بی ام ایکس اختصاصا برای برپائی رقابت های المپیک ریو 2016 ساخته شده است و این ورزش یکی از بازی هایی است که به نوعی میراث ورزش جهانی محسوب می شود، این ورزشگاه که بیشتر شبیه به یک زمین بازی تازه ساخت است در پارکی به نام ایکس قرار گرفته و 400 متر طول دارد و همه ی این زمین بازی موج دار و با ارتفاعات گوناگون است.

ورزش بی ام ایکس نوعی دوچرخه سواری بسیار هیجان انگیز است که در محیط های سخت و با چالش انجام می گیرد و اغلب دوچرخه های دوچرخه سواران از خود آن ها کوچکتر است و تنها مناسب ورزش بی ام ایکس می باشد.

در این ورزشگاه در تاریخ های 17، 18،19 آگوست مسابقات دوچرخه سواری بی ام ایکس المپیک 2016 ریو برپا خواهد بود، ورزشگاه المپیک بی ام ایکس سنتر از 2 ساعت پیش از شروع رقابت ها اجازه ی ورود تماشاگران را به محل تماشای مسابقات می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

برای آسان تر رسیدن به این ورزشگاه می توانید از اتوبوس های بی آر تی و ترن استفاده نمایید ، در اتوبوس کافی است در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید که این ایستگاه کاملا رو به روی ورزشگاه می باشد.

برای ترن هم باید در ایستگاه  RICARDO DE ALBUQUERQUE STATION از آن پیاده شوید و چیزی حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، ایکس پارک، ورزشگاه المپیک بی ام ایکس سنتر.

.Address: X-Park - Estr. Mal. Alencastro, 1357 - Ricardo de Albuquerque, Rio de Janeiro - RJ, 21625-000, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه The Olympic BMX Centre

12 ) ورزشگاه کوهستان دوچرخه سواری | Mountain Bike Centre

کوهستان دوچرخه سواری یکی از مراکز ورزشی و در واقع یکی از سالن های ورزشی پارک ایکس است که قرار است مسابقات دوچرخه سواری در آن برگزار شود، این ورزشگاه  4.85 کیلو متر طول دارد ، این منطقه از نظر توپوگرافی برای دوچرخه سواری در مسیرهای نا هموار بسیار مناسب بود و توانسته تا حد زیادی رضایت بازدیدکنندگان را جلب کند.

مسابقات دوچرخه سواری بیستم و بیست و یکم آگوست در این مکان برپا است و تماشاگران 180 دقیقه پیش از شروع رقابت می توانند در این مکان حاضر شوند و به تماشای بازی ها بپردازند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی این زمین بازی می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دسترسی:

بهترین راه رسیدن به مسابقات دوچرخه سواری در این کوهستان استفاده از اتوبوس های بی آر تی و ترن است ، ایستگاه اتوبوس این ورزشگاه VILA MILITAR STATION می باشد و حدودا 8 دقیقه باید پیاده روی کنید تا به این ناحیه برسید.

پارک ایکس که این ورزشگاه در آن قرار گرفته دو ایستگاه ترن دارد یکی VILA MILITAR STATION که اگر از این ایستگاه استفاده کنید باید 8 دقیقه پیاده روی نمایید و دیگر ایستگاه RICARDO DE ALBUQUERQUE STATION که کمی دورتر است و باید 14 دقیقه پیاده بروید تا به این مرکز دوچرخه سواری برسید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، ایکس پارک، ورزشگاه کوهستان دوچرخه سواری.

.Address: X-Park - Estr. Mal. Alencastro, 1357 - Ricardo de Albuquerque, Rio de Janeiro - RJ, 21625-000, Brazil

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه Mountain Bike Centre ریو
ورزشگاه Mountain Bike Centre ریو

13 ) ورزشگاه فورت کوپاکابانا | Fort Copacabana

ورزشگاه فورت کوپاکابانا در انتهای جنوبی ساحل کابانا قرار گرفته است و برای برگزاری مسابقات سه گانه ی ماراتن آبی، شنای آزاد و دوچرخه سواری آماده سازی شده است، این منطقه یکی از زیباترین مناطق برزیل است و فضایی رویایی و زیبا دارد ، از لحاظ امنیت هم یکی از برترین مناطق برزیل است زیرا ارتش برزیل در این ناحیه یک مرکز نظامی ایجاد کرده اند تا امنیت مسابقات را تامین کنند.

از ششم تا بیستم آگوست با فواصل زمانی مختلف در این مرکز مسابقات برگزار می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی و چگونگی بازی ها می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

تماشاگران می توانند از 2 ساعت پیش از شروع بازی در این ورزشگاه حضور یابند.

دسترسی:

بهترین راه رسیدن به این ورزشگاه استفاده از ترن ( ساب وی ) می باشد به این منطور باید از خط 1 یا 4 استفاده کنید ، در خط یک در ایستگاه CANTAGALO STATION و در خط 4 در ایستگاه GENERAL OSORIO STATION از قطار پیاده شوید، حدودا باید از هریک از این ایستگاه ها 15 دقیقه پیاده روی کنید تا به  فورت کوپاکابانا برسید.

آدرس: برزیل، ریو دوژآنیرو، کوپاکابانا، پستوی ششم، ورزشگاه فورت کوپاکابانا.

Address: Av. Atlântica, Posto 6 - Copacabana, Rio de Janeiro - RJ, 22070-020, Brazil

ورزشگاه Fort Copacabana ریو
ورزشگاه Fort Copacabana ریو

توصیه کارناوال:

برای این که طی تماشای مسابقات لذت ببرید و به مشکلی بر نخورید چند پیشنهاد برای شما داریم:

1 ) در طول مسابقات روی صندلی خود بنشینید و زیاد به این طرف و آن طرف نروید.

2 ) بلیت خود را فراموش نکنید زیرا بدون بلیت به هیچ وجه اجازه ی ورود ندارید، تاریخ و ساعت بلیتتان را چک کنید .

3 ) آب و هوای منطقه را قبل از رفتن بسنجید و لباس مناسب بپوشید.

4 ) قبل از حرکت برای چگونگی رسیدن به محل مسابقات برنامه ریزی کنید .

5 ) به موقع به ورزشگاه بروید، اگر دیر برسید باید تا استراحت بعدی صبر کنید تا بتوانید وارد شوید.

6 ) فقط وسایل ضروری خود را همراه ببرید و از بردن وسایل اضافه بپرهیزید.

7 ) برای شرایط نگهداری فرزندان کوچکتان می توانید از قسمت اطلاعات ورزشگاه ها کمک بخواهید.

8 ) اگر به مشکلی برخوردید از راهنمایان سبز پوش ریو کمک بخواهید.

9 ) در ورزشگاه ها سیگار نکشید چون سیگار کشیدن ممنوع است و برای این کار باید از محل های مخصوص استفاده کنید.

10 ) پر انرژی به ورزشگاه ها بروید تا خاطرات خوب ثبت کنید.

11 ) در حین خروج مراقب باشید وسایلتان را جا نگذارید.

ورزشگاه های ریودوژانیرو
photo by james bosworth

سخن آخر

آیا مسابقات المپیک ریو را دنبال می کنید؟

آیا به برزیل مسافرت کرده اید؟

پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.