karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 

مردم از گذشتگان دور برای شرکت در مسابقات و کسب هدایا به شهر و حتی کشورهای مختلف سفر می کردند ، در سال های اخیر هم زیاد شنیده ایم که به دلیل انجام ورزش های گوناگون مسافرت انجام می شود.

یکی از وقایعی که هر چهار سال یک بار سبب مسافرت تعداد زیادی گردشگر در دنیا می شود مسابقات جهانی المپیک می باشد ، علاوه بر ورزشکاران ، خانواده ها و دوستانشان هم برای تشویقشان حتما به اماکن مخصوص برپایی المپیک می روند ، علاقمندان به ورزش هم که بحث جداگانه دارند و به دلیل تماشای مسابقات از هر مکانی گرد هم می آیند ، یکی از اماکنی که المپیک در آن برگزار شد شهر ریو در برزیل بود که کارناوال به همین دلیل همه ی ابعاد ریو را بررسی کرده است که می توانید با کمک لینک های زیر با آن دوره از المپیک آشنا شوید.

1- جاذبه‌های توریستی شهر ریودوژانیرو ،2- پیشنهادات محلی برای سفر به ریودوژانیرو ، 3 - استادیوم های فوتبال ریودوژانیرو ، 4 - ورزشگاه های ریودوژانیرو | قسمت اول ، 5 -بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو – ارزان تا گران ، 6 - بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو ، 7 - هتل‌ های ریودوژانیرو  ، 8 - بهترین غذاهای محلی ریودوژانیرو، 9 - بهترین سواحل ریودوژانیرو ، 10- پارک‌های شهر ریودوژانیرو ، 11 - موزه‌های شهر ریودوژانیرو ، 12 -  راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل

 این مطلب درباره ی معرفی ورزشگاه های ریو بود که قسمت اولش هم چندی پیش منتشر شد ، امیدواریم لذت ببرید ، در تمامی موارد بهترین راه دسترسی به مراکز ورزشی با وسایل نقلیه ی عمومی ذکر شده است و در انتها هم برای سهولت بیشتر سفرتان برخی نکاتی که می تواند مفید باشد را بیان کرده ایم .

با کارناوال همراه باشید.

ورزشگاه های ریودوژانیرو

14 ) ورزشگاه ریو المپیک ولودروم | Rio Olympic Velodrome

 المپیک ولودروم ورزشگاهی فوق مدرن است که برای رقابت های دوچرخه سواری ریودوژانیرو ساخته شده است در ساخت و طراحی این مکان تلاش شده تا ورزشکاران بتوانند بهترین استفاده را از آن کنند، ورزشگاه ولودروم به تماشاگران اجازه می دهد تا 90 دقیقه پیش از شروع رقابت ها در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا کنند.

در این ورزشگاه از تاریخ 11 تا 16 مسابقات دوچرخه سواری مردان و بانوان در گروه های مختلف برپا می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی و چگونگی این مسابقات می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دسترسی:

بهترین راه رسیدن به این ورزشگاه مدرن از طریق وسایل نقلیه ی عمومی، استفاده از اتوبوس های BRT می باشد به این منظور باید در ایستگاه های RIO 2 STATION یا MORRO DO OUTEIRO STATION از اتوبوس پیاده شوید ، از هر دو ایستگاه تا ورزشگاه المپیک ولودروم 11 دقیقه پیاده روی لازم است.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، ورزشگاه المپیک ولودروم.

.Address: Parque Olímpico da Barra - Av. Embaixador Abelardo Bueno - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22775-039, Brazil 

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو
photo by Andy whitehouse

15 ) ورزشگاه ماریا | The Maria Lenk Aquatics Centre

این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات پان آمریکا سال 2007 ساخته شده بود و برای میزبانی رقابت های المپیک 2016 ریو هم بار دیگر بازسازی شد. مسابقات رشته های واترپلو، شیرجه و شنای موزون در این مکان انجام می شوند.

این ورزشگاه از تاریخ 6 تا 20 آگوست میزبان رقابت های المپیک 2016 در رشته ها و گروه های مختلف می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی و چگونگی مسابقات در این ورزشگاه می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

از 90 دقیقه قبل از شروع مسابقات تماشاگران می توانند به محل تماشاگران وارد شوند.

دسترسی:

بهترین راه رسیدن به ورزشگاه ماریا ایتفاده از وسایل نقلیه ی عمومی و BRT می باشد، می توانید از ایستگاه MORRO DO OUTEIRO STATION استفاده نمایید و خوب است بدانید باید 11 دقیقه پیاده روی کنید تا به محل برگزاری مسابقات برسید ، ایستگاه های اتوبوس بی آر تی هم برای معلولان حرکتی مناسب سازی شده است.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، ورزشگاه ماریا (The Maria Lenk Aquatics Centre).

.Address: Parque Olímpico da Barra - Av. Embaixador Abelardo Bueno - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22775-040, Brazil

 

ورزشگاه ماریا ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو

16 ) مرکز سوارکاری المپیک | Olympic Equestrian Centre

این ورزشگاه برای میزبانی بازی های پان آمریکا در سال 2007 ساخته شد ، مساحت این زمین ورزشی یک میلیون متر مربع است و مسابقات اسب سواری و پرش از مانع در آن برگزار میشود.

از تاریخ 6 تا 19 آگوست مسابقات انفرادی و تیمی مردان و بانوان اسب سوار در مرکز سوارکاری المپیک برپا می گردد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی مسابقات می توانید از این لینک دیدن فرمایید، فراموش نکنید که تنها دو ساعت پیش از شروع رقابت ها اجازه ی ورود به محوطه ی تماشاگران را دارید.

دسترسی:

به دلیل نبود پارکینگ کافی و ازدحام جمعیت برای رسیدن به ورزشگاه ها باید از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کرد ، با استفاده از اتوبوس های BRT و ترن می توانید به این ورزشگاه برسید، اگر از اتوبوس استفاده کردید باید در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید و حدود 12 دقیقه پیاده روی کنید تا به مرکز اسب سواری المپیک برسید، اگر از ترن استفاده نمودید باید در ایستگاهی به همین نام از قطار پیاده شوید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، مرکز سوارکاری المپیک.

.Address: Av. Duque de Caxias, 2660 - Magalhaes Bastos, Rio de Janeiro - RJ, 21745-590, Brazil

Phone:+55 21 2016-2016

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو

17 ) مرکز گلف المپیک | Olympic Golf Course

زمین گلف المپیک ریو زمینه ای فراهم آورده تا این ورزش کهن دوباره پس از یک قرن جزو بازی های محبوب شود، این مرکز با هدف میزبانی مسابقات ریو 2016 ساخته شده است، در این زمین 16 سوراخ برای توپ های گلف وجود دارد.

از 11 تا 20 آگوست این ورزشگاه میزبان رقابت های گلف مردان و بانوان است و این مسابقات در راندهای مختلف برگزار می شوند ، برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به چگونگی زمانبندی مسابقات گلف المپیک 2016 می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

تماشاگران یک ساعت پیش از شروع مسابقات می توانند وارد محوطه ی مخصوصشان شوند.

دسترسی:

وسیله ی نقلیه ی عمومی برای رسیدن به این مرکز اتوبوس های BRT می باشد، کافی است در ایستگاه MATO ALTO X ALVORADA PARADOR پیاده شوید و 8 دقیقه پیاده روی کنید تا به مرکز گلف المپیک برسید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، بارا، مرکز گلف المپیک.

.Address: Av. das Américas, 10033 - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22793-082, Brazil

Olympic Equestrian Centre
مرکز گلف المپیک  Olympic Golf Course
مرکز گلف المپیک  Olympic Golf Course

18 ) ورزشگاه فیوچر آرنا | Future Arena

ورزشگاه فیوچر آرنا مخصوص مسابقات المپیک 2016 ساخته شده است ، معماری این ورزشگاه برگرفته از معماری عشایران می باشد، این ورزشگاه زیبا محل برگزاری بازی های هندبال است، قرار است بعد از اتمام مسابقات المپیک 2016 این مرکز محلی برای آموزش هندبال شود.

از 6 تا 21 آگوست همواره در این باشگاه مسابقات هندبال برپا می شود، برای کسب اطلاع بیشتر درباره ی زمان بندی مسابقات می توانید از این لینک استفاده نمایید.

از 90 دقیقه پیش از شروع مسابقه تماشاگران اجازه دارند به جایگاهشان بروند.

دسترسی:

برای رسیدن به ورزشگاه فیوچر آرنا می توانید از اتوبوس های BRT استفاده کنید، کافی است در ایستگاه ESPECIAL JD. OCEÂNICO X CENTRO OLÍMPICO پیاده شوید و با کمی پیاده روی به محل برگزاری رقابت ها برسید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، بارا ، فیوچر آرنا. 

Address: Parque Olímpico da Barra - Av. Embaixador Abelardo Bueno - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22775-040, Brazil

ورزشگاه فیوچر آرنا ریو
ورزشگاه فیوچر آرنا ریودوژانیرو

19 ) مرکز هاکی المپیک | Olympic Hockey Centre

مرکز هاکی المپیک پیش از این هم میزبان مسابقات پان آمریکا بود و برای المپیک 2016 بازسازی شده است، این ورزشگاه دارای دومین چمن مصنوعی هم هست که پس از اتمام مسابقات به تیم ملی برزیل تحویل داده خواهد شد.

از 6 تا 19 آگوست مسابقات هاکی بانوان و مردان در ساعت مختلف در این مرکز برگزار می شود می توانید از این لینک برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی بازی های هاکی استفاده کنید.

تماشاگران در این ورزشگاه اجازه دارند 2 ساعت پیش از شروع بازی در محوطه حاضر شوند.

دسترسی:

راه دسترسی به ورزشگاه هاکی با وسایل نقلیه ی عمومی BRT و ترن است، در هر دو صورت باید در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید و پس از 21 دقیقه پیاده روی به مقصد برسید.

آدرس: برزیل ، ریودوژانیرو، مرکز هاکی المپیک.

.Address: Parque Olímpico de Deodoro - Estr. São Pedro de Alcântara - Vila Militar, Rio de Janeiro - RJ, 21615-435, Brazil

مرکز هاکی المپیک
مرکز هاکی المپیک

20 ) ورزشگاه موقت Deodoro

ورزشگاه موقت The temporary Deodoro Stadium نزدیک به زمین چوگان ساخته شده است و در سال 2016 میزبان رقابت های راگبی المپیک خواهد بود، همچنین در این مکان قرار است رقابت های اسب سواری و تیر اندازی پنجگانه ی بخش مدرن هم برگزار شود.

از تاریخ 6 تا 11 و 19 و 20 آگوست مسابقات المپیک 2016 در این ورزشگاه موقت برپا است، تماشاگران می توانند 20 ساعت پیش از شروع بازی وارد مکان های مشخصشان شوند، این ورزشگاه 15,000 نفر ظرفیت دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی و جزئیات مسابقات می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دسترسی: 

بهترین راه رسیدن به این ورزشگاه استفاده از BRT و ترن است ، اگر از اتوبوس های بی آر تی استفاده کردید باید در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید و حدودا 21 دقیقه پیاده روی کنید، اگر ترن را انتخاب کردید باید در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید، از این ایستگاه هام باید 21 دقیقه تا ورزشگاه پیاده روی نمایید.

آدرس: برزیل، ریو، ورزشگاه  Deodoro.

.Address: Estrada Pedro de Alcântara, 2020 - Vila Militar  Rio de Janeiro - RJ

ورزشگاه های ریودوژانیرو
ورزشگاه های ریودوژانیرو

21 ) ورزشگاه مارینا دا گلوریا | The Marina da Glória

این ورزشگاه آبی قرار است میزبان مسابقات قایق رانی المپیک ریو 2016 باشد ، مارینا دا گلوریا مکانی زیبا در جوار اقیانوس است و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی دارد و به دلیل همجواری با پارک فلامینگو ها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

از تاریخ 8 تا 18 آگوست در این ورزشگاه مسابقات قایق رانی برگزار می شود و تماشاگران می توانند 120 دقیقه قبل از شروع بازی ها به محل مشخص شده ی تماشاگران بروند، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمان بندی و چگونگی مسابقات می توانید به این لینک مراجعه کنید.

دسترسی:

برای رسیدن به این ورزشگاه با وسایل نقلیه ی عمومی باید از مترو ( ساب وی ) استفاده کنید به این منظور باید از خط 1 و 2 استفاده نمایید و در ایستگاه CATETE STATION پیاده شوید از این ایستگاه تا ورزشگاه حدودا 17 دقیقه باید پیاده روی کنید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، آونیدا، مارینا دا گلوریا.

Address: Avenida Infante Dom Henrique, S/N - Glória, Rio de Janeiro - RJ, 20021-140, Brazil

Phone:+55 21 2555-2200

ورزشگاه مارینا دا گلوریا
ورزشگاه های ریودوژانیرو

22 ) مرکز تیراندازی المپیک | Olympic Shooting Centre

مرکز تیراندازی المپیک برای میزبانی المپیک 2016 کمی بازسازی شد و ارتقا پیدا کرد، این ورزشگاه چندین محدوده ی عکس برداری دارد که هفت تا از آن ها برای این مسابقات بازسازی و مدرنیزه شدند و یک ایستگاه موقت هم به آن ها اضافه گردید، مرکز تیراندازی المپیک از 6 تا 14 آگوست میزبان اسن رقابت ها است.

تماشاگران و علاقمندان اجازه دارند 75 دقیقه پیش از شروع بازی ها در این ورزشگاه حضور یابند، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی زمانبندی مسابقات تیراندازی المپیک 2016 ریو می توانید به این لینک سر بزنید.

دسترسی:

برای رسیدن به مرکز تیراندازی المپیک می توانید از اتوبوی BRT و ترن استفاده کنید، اگر اتوبوس را انتخاب کردید در ایستگاه MAGALHÃES BASTOS STATION پیاده شوید و بدانید باید تا مرکز تیر اندازی حدودا 21 دقیقه پیاده روی کنید، اگر ترن را انتخاب کردید هم باید در ایستگاهی به همین نام پیاده شوید .

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو ، ورزشگاه دئودرو، مرکز تیر اندازی المپیک.

Address: Campo de Instrução de Gericinó, Parque Olímpico de Deodoro - Av. Brasil, 27195 - Vila Militar, Rio de Janeiro - RJ, 21615-338, Brazil

Phone:+55 21 2016-2016

مرکز تیراندازی المپیک Olympic Shooting Centre
تیراندازی المپیک

23 ) مرکز ورزش های آبی | Olympic Aquatics Stadium

این ورزشگاه دو استخر بزرگ دارد و قرار است میزبان مسابقات شنا و مرحله ی نهایی واترپلو چوگان و... باشد ، این مرکز هم به صورت موقتی و فقط برای برگزاری مسابقات المپیک 2016 ساخته شده است و به احتمال زیاد پس از پایان رقابت ها آن را از بین خواهند برد.

همه روزه از 6 تا 20 آگوست در این مرکز مسابقات شنا و واترپلو برپا است اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره ی زمانبندی و شرکت کنندگان داشته باشید به این لینک مراجعه فرمایید .

خوب است بدانید تماشاگران تنها 90 دقیقه پیش از شروع مسابقات اجازه ی ورود به این ورزشگاه را دارند.

دسترسی: 

تنها راه رسیدن به مرکز ورزشهای آبی استفاده از اتوبوس های بی آر تی است، به همین منطور این مرکز سه ایستگاه دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید ESPECIAL RECREIO X VILA MILITAR، MADUREIRA X ALVORADA PARADOR،FUNDÃO X ALVORADA EXPRESSO از هریک از این ایستگاه ها تا مرکز ورزش های آبی 11 دقیقه باید پیاده روی کنید، این ایستگاه ها برای افراد معلول و ناتوان حرکتی مناسب سازی شده اند و ویلچر هم در آن ها در صورت نیاز موجود است.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، مرکز ورزش های آبی ریو.

.Address: Parque Olímpico da Barra - Av. Embaixador Abelardo Bueno - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22775-039, Brazil

ورزشگاه آبی المپیک ریو
ورزشگاه آبی المپیک ریو

24 ) مرکز تنیس المپیک | Olympic Tennis Centre

مرکز تنیس المپیک تنها برای میزبانی مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو ساخته شده است، این مرکز 16 زمین تنیس دارد که برخی از آن ها به صورت موقتی اضافه شده اند، این مرکز دارای امکانات خوب و قابل قبولی است، این مرکز در سال 2015 آماده شد و 10,000 نفر ظرفیت داشت که کمی بر گنجایشش افزوده شده است.

از 6 تا 14 آگوست در این مرکز مسابقات تنیس برپا می شد، تماشاگران می توانند 90 دقیقه قبل از شروع مسابقه وارد ورزشگاه شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی تنیس بازان و زمانبندی مسابقات به این لینک مراجعه فرمایید.

دسترسی:

تنها راه رسیدن به مرکز بازی های تنیس المپیک اتوبوس های BRT می باشد به این منظور از استیشن 1 و 2 اتوبوس ها استفاده کنید و در یکی از این ایستگاه ها از اتوبوس پیاده شوید ESPECIAL RECREIO X VILA MILITAR، MADUREIRA X ALVORADA PARADOR و پس از رسیدن حدودا 11 دقیقه پیاده روی لازم است تا به مرکز تنیس المپیک برسید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، بارا، مرکز تنیس المپیک.

.Address: Parque Olímpico da Barra - Av. Embaixador Abelardo Bueno - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, Brazil

مرکز تنیس المپیک
مرکز تنیس المپیک
مرکز تنیس المپیک

25 ) ورزشگاه ریو سنترو غرفه 3 | Rio centro - Pavilion 3

این ورزشگاه قسمتی از ورزشگاه مرکزی ریو است ، غرفه ی سوم این مرکز به بازی تنیس اختصاص داده شده است، رقابت های تنیس روی میز المپیک 2016   در این مکان هم برگزار می شوند ، از 6 تا 11 آگوست در این غرفه رقابت های تیس روی میز اجرا می گردد.

تماشاگران اجازه دارند 90 دقیقه پیش از شروع بازی های تنیس روی میز در ورزشگاه حضور یابند برای کسب اطلاعات دقیق تر در باره رقابت های تنیس این غرفه می توانید از این لینک دیدن فرمایید.

دسترسی: 

بهترین وسیله ی نقلیه ی عمومی در عین حال آسان ترین اتوبوس های BRT است به این منظور باید در یکی از این سه ایستگاه پیاده شوید - ESPECIAL RECREIO X VILA MILITAR، ESPECIAL VIC. CARVALHO X CENTRO OLÍMPICO از این دو ایستگاه 8 دقیقه تا غرفه ی سه ریو سنتریو فاصله است و از ایستگاه  ESPECIAL JD. OCEÂNICO X CENTRO OLÍMPICO تا این مرکر 18 دقیقه پیاده راه است.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، بالا، ریو سنترو، غرفه سوم ریوسنترو.

.Address: Riocentro - Av. Salvador Allende - Barra da Tijuca, Rio de Janeiro - RJ, 22783-127, Brazil

Phone:+55 21 2441-9100

Rio centro – Pavilion 3
Rio centro – Pavilion 3

توصیه‌های کارناوال:

خوب است بدانید به دلیل نبود پارکینگ کافی برای تماشاگران و نبود امکانات مناسب برای حفاظت ماشین ها بهترین راه رفتن به استادیوم و ورزشگاه ها استفاده از ترانسفر یا حمل و نقل عمومی است، برای استفاده ی آسان از وسایل نقلیه یا برخی بادجه ها که پول نقد احتیاج دارند لازم است ریو کارت تهیه نمایید ، برای خرید این کارت ها و توضیحات بیشتر می توانید از این لینک دیدن فرمایید.

قبل حرکت به سمت ورزشگاه ها از همراه داشتن بلیت، ریو کارت و وسایل ضروریتان اطمینان حاصل کنید و ورودی های سالن های ورزشی را یک با مرور فرمایید.

پس از خروج از محل برگزاری مسابقات به تابلوهای راهنما توجه کنید تا بهترین مسیر را برای بازگشت انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است زمان پیاده روی مندرج در سایت برحسب یک و نیم متر در ثانیه محاسبه شده است.

جای نگرانی نیست همه ی ورزشگاه های برزیل از قسمت اطلاعات، نیازهای معلولان، نیازهای کودکان، مرکز خرید، رستوران، اتاق کمک های اولیه، سرویس های بهداشتی عمومی و سرویس های بهداشتی مخصوص معلولان حرکتی برخوردار هستند.

المپیک 2016 ریو
photo by Andre Querre

سخن آخر

از مسافران ریو هستید؟

مسابقات المپیک ریو 2016 را دنبال می کنید؟

به کدام رشته ی ورزشی علاقمند هستید؟

پیشنهاد و تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.