karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، اقوام بیست و هفت استان کشورمان در این نمایشگاه کنار هم جمع شده اند تا به اجرای موسیقی و رقص های آیینی بپردازند. بخشی که طرفداران بسیاری دارد و یکی از نقاط قوت نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به شمار می رود. یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از روز سه شنبه 3 بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا ساعت 21 روز جمعه ششم بهمن ادامه خواهد داشت. 

محوطه نمایشگاه بین المللی تهران از ساعت 10 صبح محل اجرای موسیقی و حرکات آیینی شش استان ایران عزیز است. در روز اول نمایشگاه، گروه کرمان با اجرایی جذاب از رقص محلی عروسی در جیرفت، با استقبال زیادی مواجه شدند و به فضای نمایشگاه گرما بخشیدند. قرار است برنامه آیینی گروه کرمان تا روز جمعه ششم بهمن ماه در غرفه این استان در سالن 38 نمایشگاه بین المللی تهران ادامه پیدا کند. 

در کنار کرمانی ها، اهالی سیستان و بلوچستان، بوشهر،‌ عشایر کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری‌ ها نیز در روز اول نمایشگاه، به اجرای رقص های محلی پرداختند و هنرشان را به نمایش گذاشتند. علاوه بر این گروه ها، رقصنده های خردسال استان های گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی نیز نمایش بی نظیری داشتند و نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دادند. 

از دیگر برنامه های جالب امسال نمایشگاه بین المللی گردشگری، کارناوال موسیقی موزیکال سوار بر درشکه‌های قاجاری‌ست که حرکت مستمر آنها در محوطه نمایشگاه نه تنها ریتم موسیقی فضا راکند نمی کند، بلکه روح تازه ای به این محیط می آورد. 

گروه های موسیقی اردبیل، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، بوشهر و مازندران سوم بهمن ماه، گروه های موسیقی و رقص خراسان جنوبی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، اصفهان و خراسان شمالی در چهارم بهمن ماه و سیستان و بلوچستان، گلستان، هرمزگان، ایلام، لرستان و کردستان پنجم بهمن ماه، چهارمحال و بختیاری، فارس، آذربایجان غربی، همدان، خوزستان و کرمان ششم بهمن ماه به فاصله هر نیم ساعت در سالن ۳۸ خلیج فارس، اجرای موسیقی و رقص برنامه های خود را اجرا می کنند. 

اجراهای گروه های موسیقی و آیینی اقوام ایرانی رایگان است. آنها هر روز از ساعت 10 صبح در محل نمایشگاه بین المللی تهران حضور می یابند و بعد از ظهرها از ساعت 18 تا 21 در سالن خلیج فارس به اجرای هنر خود می پردازند. تمام این گروه ها مجوزهای لازم برای اجرا را دریافت کرده اند.

موسیقی اقوام در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

meghdad madadi | Tasnim

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.