karnaval.ir

06 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

لتونی ، مکانی که آن چنان که باید به دنیا شناخته نشده است .

همین موضوع سبب شد تا ما به عنوان جوانان اهل #لتونی ، تصمیم بگیریم که لتونی را کامل بگردیم و از اماکن کمتر شناخته شده ی آن دیدن کنیم .

هدفمان این بود که به دنیا و بالاخص جوانان لتونی نشان دهیم که اینجا آنقدر زیبا و مهیج هست که لازم نباشد برای داشتن یک تعطیلات عالی به جای دیگری سفر کنند .

جمهوری لتونی ، کشوری است در شمال #اروپا جایی که از فرهنگ ، تاریخ و زیبایی های طبیعی چیزی کم ندارد .

تمام این ها بهانه ای شد تا ما که یک گروه چند نفره بودیم ، تصمیم به #سفر بگیریم .

در این سفر تجهیزات آن چنانی همراهمان نبود ، اتومبیلی که انتخاب کرده بودیم ، یک " فیات 126 " قدیمی بود و با همین یار قدیمی دل به جاده ها زدیم .

با ما جنوانان اهل لتونی و کارناول همراه باشید .

در حال حرکت

2 ) اولین توقف ما در Kekava صورت گرفت تا کمی شن و ماسه جمع کنیم

این یک فرصت عالی برای ما بود تا در مکان زیبا با نام Liktendarzs توقف کنیم و کمی از زیبایی های این منطقه لذت ببریم .

Liktendarzs که با عنوان باغ سرنوشت هم از آن یاد می کنند ، محلی تاریخی در لتونی است که در طول تاریخ اتفاقات تاریخی و سیاسی زیادی را میزبانی کرده است ، از شورش ها گرفته تا قتل های سیاسی .

2 ) اولین توقف ما در Kekava صورت گرفت تا کمی شن و ماسه جمع کنیم .

3 ) بعد از آن توقف ، سریعا به به یک نیروگاه برقِ آبی رفتیم ؛ آن جا هم زیبا و هیجان انگیز بود . تا جایی که می شد به توربین ها نزدیک شدیم و عکاسی کردیم .

4 ) بازدید از نمایشگاه انرژی در نیروگاه کگومس ( Kegums power station )

نمایشگاه تجهیزات فن آوری و مجموعه ای از اشیایی که تنها درحد یک ایده یا یک ماکت هستند در زمینه های تولید برق ، انتقال و توزیع آن . بازدید از این نیروگاه باعث شد تا با مراحلی که برق طی می کند تا به خانه های ما برسد ، آشنا شویم . همچنین در مورد تاریخچه و ساخت و ساز آن هم اطلاعت مفیدی به دست آوردیم .

بازدید از نمایشگاه انرژی در نیروگاه کگومس ( Kegums power station )

5 ) Liktendarzs جایی که گذشته ، حال و آینده را به تصویر می کشد .

این جا جایی است که آرامش در آن حکم فرماست و می تواند این جسارت را به انسان بدهد که به دنبال خواسته ها و رویاهای شبرود .

5 ) Liktendarzs جایی که گذشته ، حالو آینده را به تصویر می کشد .

6 ) درحال ترک باغ سرنوشت ( Liktendarzs )

بعد از بازدید از این مکان زیبا ، تاریخی و با ارزش آن جا را ترک کردیم تا سفرمان را ادامه دهیم .

درحال ترک باغ سرنوشت ( Liktendarzs )

7 ) در راه

در راه

8 ) در Latgale گم شدیم .

بعد از طی مسیری متوجه شدیم که در Latgale گم شده ایم .

( Latgale یک منطقه ی تاریخی و فرهنگی در لتونی است )

در Latgale گم شدیم .

9 ) بر پایی کمپ برای گذراندن شب

بعد از بررسی هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم در کنار رودخانه ای با نام Viesites  کمپ بزنیم . کمپی که کاملا با محیط زیست سازگار بود و هیچ آسیبی به طبیعت نمی رساند . اینجا تا توانستیم از آرامش ، سکوت و زیبایی شب لذت بردیم . حتی کمی هم در تاریکی شب در رودخانه شنا کردیم .

بر پایی کمپ برای گذراندن شب

10 ) صبحی دل انگیز

صبح آن شب را با ورزش کردن و گشت زدن در منطقه آغاز کردیم . تا بخواهیم حرکت کنیم ، دیگر ظهر شده بود .

صبحی دل انگیز

11 ) گذر از چندین روستا در طول مسیر

در طول مسیر از روستاهایی مثل Lone و Nereta  عبور کردیم . تجربه ی خیلی خوبی بود ؛ همنشین شدن با مردمان محلی و صحبت با آن ها .

گذر از چندین روستا در طول مسیر

12 ) ناهار را در پارک قلعه (  Garsenes castle park  ) خوردیم و کمی استراحت کردیم .

این مکان یک محل تاریخی و زیبا است که با محیط زیست کاملا سازگار است و چشم انداز های بینظیری دارد .

ناهار را در پارک قلعه (  Garsenes castle park  ) خوردیم و کمی استراحت کردیم .

13 ) در این باغ کمی هم کروکت بازی کردیم .

در کنار این ورزش از زیبایی ها و آواز پرندگان هم لذت بردیم .

در این باغ کمی هم کروکت بازی کردیم .

14 ) بعد از ناهار به جنوبی ترین بخش لتونی رفتیم .

به لب مرز و جنوبی ترین مکان لتونی رفتیم ؛ این جا گرم ترین جایی که بود که در کل سفر تجربه کردیم و به همین دلیل به آن لقب مصر هم داده اند .

در میان راه بین Garsenes castle park و مصر ، به یک معدن ذغال سنگ برخورد کردیم. بعد از صحبت با مسئول آن جا ، اجازه ی ورود به آن برای ما صادر شد . ما هم بدون معطلی رفتیم ...

بعد از ناهار به جنوبی ترین بخش لتونی رفتیم .

15 ) بار دیگر کمپی بر پا کردیم .

این با در کنار یک مکان هنری کمپ زدیم . محلی که به عنوان یک نمایشگاه آثار هنری از آن یاد می شود .

بار دیگر کمپی بر پا کردیم .

16 )  توقف این بار در ارتفاع چند متری از سطح زمین

در راه یکی دیگر از امکان دیدنی لتونی بودیم که در محلی با نام Priedaines توقف کردیم . اینجا بلندترین برج چوبی در لتونی را با ارتفاع 32 متر داراست .

بعد از کمی استراحت دراین مکان تصمیم گرفتیم با خودروهایمان حرف "P" را بسازیم . این حرف اول واژه ی " Pazust " به معنای " گّم " است .

توقف این بار در ارتفاع چند متری از سطح زمین

17 ) در راه به سمت مقدس ترین مکان در لتونی با نام Aglona

در زمان سفرمان جشن تعطیلات در این منطقه برگزار می شد که همین موضوع باعث شد تا هم نشینی خوبی با مردمان منطقه داشته باشیم .

در راه به سمت مقدس ترین مکان در لتونی با نام Aglona

18 ) بار دیگر توقفی داشتیم در یک مکان فوق العاده گرم با نام مال ( Malta )

در این توقف در یکی از یباترین رودخانه های لتونی شنا کردیم تا تحمل گرمای هوا برایمان کمی آسانتر شود .

بار دیگر توقفی داشتیم در یک مکان فوق العاده گرم با نام مال ( Malta )

19 ) در راه به سمت قدیمی ترین فستیوال لتونی با نام Osvalds

در این مسیر هم دوباره گم شدیم ، در نزدیکی های مرز #روسیه و لتونی .

اما این موضوع باعث نشد تا خودمان را به قدیمی ترین #فستیوال لتونی برسانیم ؛ فستیوالی که سال گذشته 20 سالگی اش را جشن گرفت .

در راه به سمت قدیمی ترین فستیوال لتونی با نام Osvalds

20 ) و اما در مسیر بازگشت

و اما در مسیر بازگشت

21 ) توقف بعدیمان در محلی به نام Baltinavas

در توقف بعدیمان در محلی با نام Baltinavas  ایستادیم ، اینجا به درخت  بلوط عظیمی که دارد شهره است . در این مکان کمی هوای تازه تنفس و استراحت کردیم .

با توجه به روز گذشته و شرکت در فستیوال Osvalds که انرژی زیادی از ما گرفت ، تصمیم گرفتیم بیشتر در این مکان بمانیم و استراحت کنیم و از زمان باقی مانده لذت ببریم چرا که دیگر فرصتی باقی نمانده ...

توقف بعدیمان در محلی به نام Baltinavas
توقف بعدیمان در محلی به نام Baltinavas  توقف بعدیمان در محلی به نام Baltinavas

23 ) سفر ما تمام شد ؛ مثل تمام آن هایی که قبل از ما بودند ...

سفر ما تمام شد ؛ مثل تمام آن هایی که قبل از ما بودند ...

سخن اخر

نظر شما در رابطه با سفر این گروه چیست ؟ آیا حاضرید شما هم چنین سفری را تجربه کنید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید .

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ممم

به مردم ندید بدید یاد ندید که برن وسط کشت و زمین کشاورزی ملت و عکس های مسخره بندازن. مردم فکرمیکنن گردش یعنی همین

انتشار:09 خرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.