karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

04 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصور کنید که در سفر هستید . آسمان آبی بالای سر شما قرار گرفته و هوا مطبوع است . ناگهان با منظره ای زیبا و چشم نواز مواجه می شوید . دوربین خود را آماده می کنید تا #عکس بگیرید . بعد ها که به عکس گرفته شده نگاه می کنید به هیچ عنوان مانند منظره ای که دیدید نیست . یا نور در آن به شدت دیده می شود و یا زاویه درست نیست . ممکن است عکس ها به هیچ عنوان دیگر نظر شما را جلب نکند . 

چرا عکس ها این گونه می شوند ؟

زمانی که به یک منظره نگاه می کنید باید به جزئیات آن دقت کنید . به هنگام گرفتن عکس باید کادر را به خوبی ببندید و از منظره تا حدی که امکان دارد درون عکس قرار بگیرد . به یاد داشته باشید که در ادامه با نکاتی آشنا خواهید شد که فقط برای عکاسی از مناظر دور دست جمع آوری شده است . مانند یک #دشت سرسبز و زیبا و یا یک دره ی عمیق .

اگر این نکات را رعایت کنید عکس های خوبی را از این مناظر می توانید به ثبت برسانید . 

همراه کارناوال باشید .

طبیعت

نگاهی به دو نکته ی اساسی برای عکاسی از مناظر

قبل از این که عکاسی از مناظر را آغاز کنید به دو نکته ی خیلی مهم باید توجه شود و آن این است که از چه منظره ای قصد عکاسی کردن دارید . در کل مناظر به دو دسته تقسیم می شوند . مناظری که عنصر آب جاری در آن دیده می شود و دیگری مناظری که گیاه دیده می شود ، مانند جنگل ها و دشت ها .

در ادامه به بررسی دقیق تر هر کدام خواهیم پرداخت . 

دریاچه ای زیبا

1) آب جاری | رودخانه ها و دریاچه ها

زمانی که با یک منظره مثل #رودخانه برخورد دارید باید به خوبی فکر کنید که موضوع اصلی عکس شما چیست . بطور مثال شما می توانید آب جاری را به عنوان اصلی ترین شاخصه ی عکس انتخاب کنید و یا سنگ هایی که در میان رودخانه هستند را انتخاب کنید . 

به یاد داشته باشید که اگر آب رودخانه سریع و یا کند در حال حرکت باشد تفاوت زیادی را در عکس شاهد خواهید بود . 

به انعکاس نور در آب توجه کنید . اگر آب با سرعت کم تری در حرکت باشد انعکاس نور بسیار بیشتر خواهد بود . درباره ی عکاسی از دریاچه موضوع کمی متفاوت تر خواهد بود . زیرا تصویری که می خواهید به ثبت برسانید ابعاد بزرگتری دارد . 

فصل ها هم می توانند تاثیر زیادی بر روی عکس ها داشته باشند . اگر در فصل پاییز قصد عکاسی دارید به این نکته توجه کنید که تصویر برگ های زرد و نارنجی درختان بر روی سطح آب دیده خواهد شد و این بر روی عکس شما تاثیری مستقیم دارد . 

در این مواقع از لنز های پولورایز استفاده کنید . 

رودخانه

2) مناظر سبز | جنگل ، دشت

عکاسی از مناظر به تنهایی شما را با چالش های متفاوتی رو به رو می کند . قبل از عکاسی به این موضوع توجه کنید که از چه حالتی در عکس می خواهید استفاده کنید . تاریک و مرموز ؟ روشن و شاد ؟ سعی کنید از احساس برای گرفتن عکس های خود استفاده کنید .

اکثر عکاس ها در تصاویری که به ثبت می رسانند یک سوژه را در مرکز توجه قرار می دهند . بطور مثال اگر از یک منظره و قسمتی از #جنگل عکاسی می کنند درختان را در مرکز توجه قرار می دهند .

زمانی که از مناظر داخلی جنگل عکاسی می کنید به دنبال اشکال هندسی در طبیعت باشید و از آن ها استفاده کنید . مانند تنه ی درختان و یا سنگ ها و صخره ها.

از موقعیت های متفاوتی برای #عکاسی استفاده کنید و به نور نیز توجه داشته باشید . 

جاده ای در جنگل

نکاتی کلی و مهم برای عکاسی از مناظر طبیعی

در ادامه به بررسی نکاتی مهم و کلیدی خواهیم پرداخت که باید به هنگام عکاسی از مناظر طبیعی رعایت شوند . 

همراه ما باشید .

جنگلی مه گرفته

1) به محیط اطراف دقت کنید ، بهترین منظره را انتخاب کنید

برای ماجراجویی و یافتن بهترین مناظر وقت بگذارید . یکی از قسمت های لذت بخش عکاسی از مناظر طبیعی نیز همین است که همه جا را به خوبی ببینید و لذت ببرید . 

سعی کنید بهترین مناطق را برای عکاسی انتخاب کنید . نگران نباشید همیشه مناظر زیباتری از آن چه که انتخاب کرده اید وجود دارد . 

دریاچه

2) عکس خود را تجسم کنید

قبل از این که شروع به عکاسی از منظره ی مورد نظر خود کنید تصویری از عکسی که در آینده ثبت خواهید کرد در ذهن خود تجسم کنید . این کار باعث می شود تا اشکالاتی که ممکن است در عکس دیده شوند از بین بروند . 

در ذهن خود به تمامی نکات از نور گرفته تا زاویه ی دید توجه کنید . 

بعد از این کار شروع به عکاسی کنید . مطمئن باشید تاثیر آن را در عکس های خود خواهید دید . 

دشت

3) زمان مناسب را انتخاب کنید

قبل از طلوع خورشید در طبیعت باشید و تا بعد از غروب خورشید عکاسی کنید . 

سعی کنید در تمام طول روز عکاسی کنید ، نور در طول روز تغییر می کند و می تواند سوژه های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد . 

دریاچه

4) عناصر پیش زمینه

حواستان به عناصر پیش زمینه باشد . حتما با خود می گویید منظور از عناصر پیش زمینه چیست ؟ تصور کنید از یک درخت که در فاصله ی دور قرار گرفته است عکاسی کنید . بعد از عکاسی می بینید که یک شاخه ی بزرگ که متعلق به درخت دیگری می باشد قسمتی از درخت، که سوژه ی شما به حساب می آید را پوشانده است . این یعنی عناصر پیش زمینه .

بهتر است قبل از عکاسی محیط اطراف سوژه ی خود را به خوبی بررسی کنید . 

دریاچه ای یخی

5) از تراز سطح مایع استفاده کنید

استفاده از تراز مایع برای گرفتن عکس هایی با زاویه هایی مناسب بسیار اهمیت دارد . 

جاده

6) مراقب نور خورشید باشید

تابش نور خورشید به لنز شما می تواند عکس های شما را خراب کند . 

بهتر است از دست خود و یا تکه مقوایی از برخورد نور خورشید با لنز جلوگیری کنید .

نور خورشید به هنگام عکاسی از مناظر طبیعی یکی از بزرگترین مشکل ها است . 

اسب در دشت

7) به پیش بینی آب و هوا توجه کنید

اگر مدت طولانی گذشته و شما در یک منطقه ی خاص در حال عکاسی هستید بهتر است به پیش بینی آب و هوا توجه کنید . به این دلیل که اگر باران ببارد سوژه های متفاوتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت . 

ممکن است هوا طوفانی شود و بهتر است که منطقه را ترک کنید . 

رودخانه

8) از همراهان خود کمک بخواهید

اگر دوستان و یا همراهانی در عکاسی کنار شما هستند فرصت خوبی هست تا از آنان کمک بگیرید . ولی به این نکته توجه کنید که هدف اصلی عکاسی از مناظر است و نه انسان ها . 

رودخانه ای زیبا

9) از کنترل استفاده کنید

برای این که مبادا دوربین به هنگام عکاسی تکان بخورد از کنترل استفاده کنید . 

به این نکته توجه کنید که شما در طبیعت هستید و پایه ی دوربین بر روی زمین صاف قرار نگرفته است . 

استفاده از کنترل برای عکاسی شما را بسیار راحت تر خواهد کرد . 

دریاچه

10) مراقب وسایل خود باشید

هر لحظه امکان دارد شرایط جوی تغییر کنید . پس حواستان به لوازم عکاسی خود باشد . 

دوربین یکی از حساس ترین لوازمی می باشد که ممکن است با برخورد با باران خراب شود . 

چندی پیش مقاله ی در رابطه با عکاسی زیر باری باران در کارناوال منتشر شد . به شما پیشنهاد می کنیم تا آن را بخوانید . 

جنگل در پاییز

سخن کارناوال

آیا تا به حال تجربه ی عکاسی از مناظر طبیعی را داشته اید ؟ این نکات را اگر رعایت کنید می توانید عکس های زیبا و خوبی را به ثبت برسانید . کارناوال خوشحال می شود اگر بعد از خواندن این مطلب به عکاسی از طبیعت بروید و عکس های خود را با ما به اشتراک بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

زهره

سلام ممنون از مطالب خیلی خوب شما سعی می کنم با رعایت این نکات به عکاسی از طبیعت بروم

انتشار:11 خرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.