karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در میان تمامی کشورهای جهان، ایسلند به دلیل طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیایی خود، توجه عکاسان بسیاری را به خود جلب کرده است؛ از عکاسان منظره گرفته تا علاقه مندان به ستاره شناسی و شفق های قطبی. جالب است بدانید هزاران عکاس تا کنون با ثبت تصاویری منحصر به فرد از مناظر زمینی و آسمانی این کشور موفق به دریافت جایزه های گوناگون عکاسی در سراسر جهان شده اند!

الستر سوان (Alastair Swan) یکی از افرادی بود که راهی ایسلند شد تا جلوه های زیبای آن را در قاب تصاویر بنشاند. او به مدت یک هفته در این کشور به سفر جاده ای پرداخت و مقاصد زیادی را دید. الستر موفق شد که تصاویر خارق العاده ای را از ایسلند به ثبت برساند و مجموعه ای خیره کننده از عکس هایش خلق کند. مردم، طبیعت، خانه ها و آسمان همه و همه در قاب تصاویر او دیده می شوند و هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند.

بد نیست بدانید که این عکاس یکی از برندگان مسابقه عکاسی در سفر (Travel Photography Competition) وبسایت خبرگزاری گاردین (The Guardian) در سال 2016 بوده و هنرمندی پرافتخار محسوب می شود. 

وقت آن است که سفر به شمالی ترین کشور اروپا را به گونه ای دیگر تجربه کنید و جلوه هایی تازه از آن را ببینید. کارناوال امروز 10 مورد از عکس های این هنرمند موفق را برای همراهان همیشگی خود به ارمغان آورده است تا حس خوب تماشای آن ها، شما را برای دقایقی به ایسلند ببرد. با ما همسفر شوید...

1- تغییرات کوه یخ

عمیق ترین دریاچه ایسلند به نام جُکولسارلون (Jökulsárlón) در ساحل جنوب شرقی این کشور قرار گرفته و بر اثر ذوب شدن کوه های یخ تشکیل شده است. کوه یخی به نام بردامرکورجکول (Breiðamerkurjökull) با عقب نشینی کردن از لبه اقیانوس اطلس به مرور ذوب شد و این دریاچه را تشکیل داد. حالا در فاصله یک و نیم کیلومتری از دریا، دریاچه ای با هزاران قطعه یخ کوچک به چشم می خورد.

عمیق ترین دریاچه ایسلند

2- شکوه صبح

کوه های وستراهورن (Vestrahorn) که در ساحل جنوب شرقی این کشور قرار دارند، بی شک یکی از زیباترین مناظر را به کره زمین بخشیده اند. هنگام طلوع آفتاب، چمن های این ناحیه با تابش طلایی رنگ خورشید می درخشند و تضادی چشم نواز با کوه و صخره های اطراف خود ایجاد می کنند.

کوه های وستراهورن ایسلند

3- بازتاب عظمت

انعکاس تصویر کوه های وستراهورن بر سطح آب، سبب خلق این عکس منحصر به فرد شده است.

کوه های وستراهورن ایسلند

4- گنبد و صدا

سازه صدای تیویسونگور (Tvísöngur) در نزدیکی روستای سدیسفیورتر (Seyðisfjörður) واقع شده است. این جاذبه شامل 5 گنبد می شود که از داخل به یکدیگر متصلند و طنین انداز صدایی عجیب در فضا می شوند. ساخت این مجموعه بر اساس باوری سنتی انجام شده است که حکایت از هماهنگی 5 صدا در کشور ایسلند دارد.

صدای تیویسونگور

5- انتهای رنگین کمان

در روستای سدیسفیورتر راهی رنگین کمانی و عجیب، به این کلیسای کوچک و آبی رنگ منتهی می شود.

روستای سدیسفیورتر ایسلند

6- خانه های رنگارنگ

تصویر خانه های چوبی و تخته ای مردم روستای سدیسفیورتر در آب منعکس شده است.

خانه های رنگارنگ ایسلند

7- ملاقات یخ و گدازه

این ساحل در کشور ایسلند از مواد مذاب آتشفشانی تشکیل شده است و به زیبایی با قطعه های کوچک یخ در هم می آمیزد.

ساحلی در کشور ایسلند

8- آبشار خیال انگیز

تصویری از آبشار اسکگوافوس (Skógafoss) در جنوب ایسلند. شاید آبشارهای فراوانی در این کشور وجود داشته باشند اما هیچ کدام به زیبایی منظره ای که این آبشار با رنگین کمان ایجاد کرده است، نمی رسند.

آبشار اسکگوافوس

9- سرزمین مگس ها

تصویری از دریاچه مایوِتن (Mývatn) در شمال ایسلند و نزدیکی کاسه آتشفشانی کالدرا (Caldera).

نقاط گوناگون کشور ایسلند، پدیده های زمین شناسی بسیاری را در خود جای داده اند. این دریاچه خانه اردک های وحشی و همچنین تعداد زیادی مگس در تابستان است که شاید آب دریاچه دلیل حضورشان باشد. مایوتن در لغت دریاچه مگس ها معنی می شود.

دریاچه مایوِتن ایسلند

10- شب، ستاره ها، حرکت...

سوان در شب آخر سفرش و در شهرک استایکیشیمور (Stykkishólmur)، یکی از زیباترین عکس های خود از غرب کشور ایسلند را به ثبت رسانید. این نور از یک فانوس دریایی نشات می گیرد و گویی در بهشت، آتش بازی برپاست و نورش با رنگ های سبز و آبی و بنفش آسمان را آراسته است. این منظره، پایانی دلچسب برای سفر عکاس ما رقم زد.

آسمان ایسلند

سخن آخر

هنر یک عکاس حرفه ای و زیبایی های کشور ایسلند در هم آمیختند تا ما دقایقی غرق لذت شویم.

کدام عکس زیبایی های این کشور را بهتر نشان می داد؟

اگر شما جای این عکاس بودید، چه کشوری را سوژه عکس های خود قرار می دادید؟

چه عکسی بیشتر مورد پسندتان قرار گرفت؟

بی صبرانه منتظر دیدگاه های پر مهر شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.