karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این مطلب می خواهیم  شما را به تماشای تصاویری از زیبایی های مغولستان دعوت کنیم؛ عکس هایی حیرت انگیز که طبیعت مغولستان را به خوبی نمایش می دهند. مغولستان در میانه آسیا جا خوش کرده و کشور اسب های کوچک و زیبا، گوزن ها و گل های وحشی ست. با کارناوال همراه شوید تا دیدنی های مغولستان را از زاویه ای متفاوت با شما به اشتراک بگذاریم.

1- دشت تاریخی اورخون (Orkhon)

دشت افسانه ای اورخون یکی از چشم انداز های فرهنگی کشور مغولستان است که در حاشیه رودخانه اورخون قرار دارد و یکی از سه مکان احتمالی دفن چنگیز خان محسوب می شود.  این مکان در گذشته بخشی از امپراطوری باستانی کشور مغولستان به نام خارخورین (Kharkhorin) بوده و اکنون در فهرست آثار به ثبت رسیده یونسکو قرار دارد. 

دشت اورخون

2- اولان باتور، پایتخت مغولستان

اولان لاتور، پایتختی مدرن است. مساحت این شهر به بیش از 1800 متر مربع می رسد و جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیون نفر دارد. این شهر یکی از پایتخت هایی است که سرعت رشد آن بسیار بالا بوده و در 88 سال گذشته حدود 1000 برابر رشد کرده است.

اولان باتور

3- حیات وحش مغولستان

میش کوهی یا غُرم که در انگلیسی به آن «Argali» گفته می شود، بزرگ ترین گونه در بین گوسفندان وحشی است. بر اساس گزارشات در حیات وحش مغولستان، 139 پستاندار، 448 گونه پرنده شامل 331 پرنده مهاجر و 119 پرنده بومی، 76 نوع ماهی، 22 نوع خزنده و 6 نوع دوزیست وجود دارد.

میش کوهی

4- جلگه های بی پایان مغولستان شرقی

منطقه دارناد مونگل (Dornod Mongol) در سال 2005 توسط یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره معرفی شد. ذخیره گاه زیست کره به مکانی گفته می شود که هدفش نگهداری و حفاظت از محیط زیست است و افراد محلی هم می توانند در توسعه پایدار آن محیط مشارکت داشته باشند.

دانارد مونگل

5- بیابان راز آلود گُبی ، مغولستان

صحرای گبی (Gobi) مغولستان یکی از گرم ترین مکان های دنیا محسوب می شود و نامش هم به معنای خشک و بی آب است. گبی مساحتی در حدود 1.3 میلیون مترمربع دارد. اینجا منبع بزرگی از فسیل های دایناسور هاست و مکان تاریخی و باستانی بسیار مهمی به شمار می رود.

صحرای گبی

6- آبشار اورخون یا اولان تسوتگالان (Ulaan Tsutgalan)

 آبشار اورخون با ارتفاع 20 متر و عرض 10 متر در دشت اورخون قرار دارد. این آبشار بیش از 20000 سال پیش بر اثر فوران آتش فشان و زمین لرزه به وجود آمده است.

آبشار اورخون

7- صومعه ها و معابد بودایی در مغولستان

مکان های مقدس برای عبادت کنندگان، رویدادها و فستیوال های مذهبی مثل بازی دنشینگ (Danshig Naadam) و مراکز انرژی بخش و روحانی تقریبا در همه استان های کشور دیده می شوند.

معابد بودایی

8- مغلوستان تنها سرزمین فلات ها نیست!

این کشور نه تنها سرزمین فلات های پهناور و گسترده است بلکه کوهستان های خشن و ناهموار را نیز در خود دارد. رشته کوه آلتای (Altai Mountains) در غرب مغولستان قرار دارد و مرتفع ترین نقطه در کشور یعنی قله خویتن (Khuiten Peak) با ارتفاع 4374 متر در این رشته کوه قرار گرفته است. در این تصویر بخشی از پارک ملی آلتای تاوان بوگد (Altai Tavan Bogd National Park) را مشاهده می کنید.

کوهستان آلتای

9- روش باستانی و سنتی شکار با عقاب هنوز در کشور مغولستان زنده است.

مردم قوم قزاق در مغولستان، در محدوده کوهستان های غربی این کشور زندگی می کنند. در میان این مردم شکار با عقاب رواج دارد و فستیوال های شکار عقاب بسیار محبوب هستند.

یک قزاق در مغولستان

10- پیشینیان مغول، هنرمندان فوق العاده ای بوده اند.

نقاشی های سنگی تگان سلا (Tsagaan Salaa) یکی از مکان های ثبت جهانی شده در کشور مغولستان است که 15 کیلومتر مربع مساحت دارد. بیش از 10000 نقاشی روی سنگ در این مکان دیده می شود که بیشتر آن ها حاوی صحنه های شکار و باروی هستند.

نقاشی های سنگی

11- دریاچه های عظیم در مغولستان

دریاچه ها در این کشور به صورت نامنظم و پراکنده وجود دارند. بسیاری از این دریاچه ها از جمله بزرگ ترین های شان دارای فرو رفتگی هایی هستند که بر اثر فشار کوه های آلتای، خانگای (Khangai) و تونا اولا (Tannu-Ola) در غرب به وجود آمده اند که می توان آن ها را در این مکان ها مشاهده کرد. گروه دوم دریاچه ها  را می توان در دره های بین کوهستان ها دید. دریاچه خوسگول (Khövsgöl) که در شکاف دره ای در کوهستان سایان (Sayan Mountains) به وجود آمده است و به خاطر عمق زیادش، بیشترین حجم را میان دریاچه های کشور دارد. باقی دریاچه ها را می توان در نواحی جلگه ای و پست و هم چنین در صحرای گبی مشاهده کرد که معمولا کوچک و کم عمق هستند.

 

دریاچه های مغولستان

12- کوه های تایگا (Taiga Mountains) در شمال مغولستان

تایگا، جهان پنهان، در شمالی ترین قسمت مغولستان قرار گرفته است و به طور غیر قابل باوری زیباست. می توانید یک سفر بی نظیر و ماجراجویانه به این منطقه کمتر شناخته شده داشته باشید.

کوهستان تایگا

13- گل ها در مغولستان

مغولستان سرزمین هزاران نوع گل وحشی ست؛ اگر به مغولستان سفر کنید بی شک این گل های زیبا، دوست داشتنی و رنگارنگ را خواهید دید، به ویژه آن دسته از گل های وحشی که اویل بهار شکوفه می کنند و به ما آمدن بهار را نوید می دهند.

 

گل های وحشی مغولستان

14- مغولستان، سرزمین اسب ها

مغولستانی ها یک فرهنگ دیرینه و بسیار عمیق دارند که به اسب ها مرتبط است. اسب های مغولی کوچک اما قوی هستند و به خاطر همراهی خوب سربازان مغولی در طول جنگ شناخته می شوند. این اسب ها به خاطر نیروی معنوی و روحانی شان توسط عشایر جلگه های مغولستان پرستش می شوند و بسیار مورد احترام هستند.

اسب مغولی

15- تعطیلات ملی | فستیوال نادام، مغولستان را رنگارنگ می کند.

" تعطیلات ملی" ، یک فستیوال مربوط به غرور ملی در این کشور است و تنها همین یک فستیوال از این نوع در مغولستان وجود دارد. غرور ملی یک عبارت فصیح، شیوا و درخور شان فرهنگ عشایری بوده و به نوعی جشن تجلیل از استقلال ملی است. این فستیوال ترکیب بی نظیری از ورزش و هنر را پیش روی تان قرار می دهد.

سربازان مغولی

سخن آخر

با کارناول گشتی در دنیای بکر و بی نظیر کشور مغولستان زدیم و از میان سرزمین تایگا و کوهستان های آلتای گذر کردیم تا به اسب های زیبای مغولی برسیم که برای مردم این دیار بسیار مقدس هستند.

آیا شما به این سرزمین خاص سفر کرده اید؟

تجربه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

هیچوقت در ذهنم نمیتونم جنایاتی که مغولها در کشورمون مرتکب شده بودن رو فراموش کنم. این زیبایی ها نمیتونه لکه ننگ مغولستان رو از سرزمینشون پاک کنه.

اون مال قدیم بود الان تغییر کردن دیگه اگه یه پادشاه یا سیاستمدار در قدیم اگه یه. غلطی کرد رو نباید به پای سیاستمداران یا رهبران جدید اون کشوران گذاشت پنج انگشت مثل هم نیستند

08 آذر 1402

انتشار:27 مرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

راستش از مغولستان هیچ چیز نمی دونستم. ضاطلاعاتم در حد درس جغرافی دوره دبیرستان بود. نمی‌دونستم که دریاچه و رودخونه هم داره. فکر میکردم مغولستان کشوری است که هر گوشه اش تکه ای از یک کشور مستقل بوده بنابراین فرهنگ و آداب و رسوم خاصی ندارم. حالا ممنونم که منو با اونجا به عنوان یک کشور دارای فرهنگ و پیشینه غنی آشنا کردید.

انتشار:22 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.