karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال 2017 میلادی، با تمام اتفاقات خوب و بدش روزهای پایانی خود را سپری می کند؛ روزهایی که حال و هوای خاص خود را دارند. نزدیک شدن به فصل زمستان، خیابان های چراغانی شده و درختان کاج و شاید مهم تر از همه بابانوئل، همگی نوید فرا رسیدن جشن کریسمس را به ما می دهند. این رویداد که به مناسبت سالروز تولد عیسی مسیح (ع) در بسیاری از کشورهای جهان، جشن گرفته می شود، یکی از مقدس ترین و محبوب ترین اعیاد مسیحیان به شمار می رود؛ به خصوص در میان مسیحیان کانادا و آمریکا.

کریسمس هر سال از روز 25 ماه دسامبر (چهارم دِی) آغاز می شود و تا حدود 12 روز بعد، یعنی 6 ژانویه ادامه دارد. آراستن شهر، از اولین کارهایی است که مردم جهان برای استقبال از کریسمس انجام می دهند. درختان کوچک و بزرگی که روی آن ها با چراغ، ستاره و فرشتگان کوچک تزیین شده و می درخشند، مشهورترین علامت رسمی این جشن مذهبی است. کشورهای سراسر دنیا، از اواخر ماه نوامبر شروع به چراغانی کردن شهرهایشان می کنند و هر یک از مردم، به گونه ای انتظار تعطیلات کریسمس را می کشند.

در ادامه همراه کارناوال باشید که سفری متفاوت در پیش داریم؛ به نقاط مختلف دنیا می رویم و حال و هوای کریسمسی آن ها را به تماشا می نشینیم؛ با مردم در آراستن خانه ها و درخت کریسمس شان شریک می شویم و قدم به خیابان های شلوغ و سرد شهر می گذاریم. تصاویری که در ادامه می بینید را وبسایت آتلانتیک (The Atlantic) منتشر کرده است؛ تصاویری که عکاسان مختلف در روزهای پایانی ماه نوامبر سال 2017 از شهرهای مختلف به ثبت رسانده اند. این عکس ها حال و هوای کریسمسی شهرها و مردمان مختلف و اشتیاق آن ها برای فرا رسیدن کریسمس را برای ما به نمایش می گذارند؛ حال و هوایی که ما در روزهای پایانی اسفند و در شوق رسیدن نوروز حس می کنیم. با کارناوال به دل زمستان بزنید، شاید این بار تماشای نور و رنگ و شادی، سرمای زمستان را از یادتان ببرد. 

حال و هوای کریسمس

1- شوق سال نو | آلمان

دو گردشگر جوان از کشورهای ایرلند و موزامبیک در مقابل درخت عظیم تزیین شده که در بازار سالانه کریسمس قرار دارد، سلفی می گیرند. این بازار شلوغ در میدان الکساندر پلاتس (Alexanderplatz) شهر برلین آلمان قرار دارد.

سلفی با درخت کریسمس

Sean Gallup

2- جاذبه های کریسمس | انگلستان

در تصویر زیر مردی را می بینید که در حال تماشای نورپردازی باغ گیاه شناسی وستون‌بِرت (Westonbirt Arboretum) است. هر سال بین تاریخ 1 تا 18 نوامبر، درختان این باغ با تصاویر عجیب و غریبی نورپردازی می شوند که مردم از آن با عنوان کریسمس پر زرق و برق یاد می کنند. این باغ زیبا در شهر گلاسترشر (Gloucestershire) انگلستان قرار دارد. 

تزئینات مخصوص کریسمس

Matt Cardy

3- کریسمس پر زرق و برق | انگلستان 

نورپردازی های مسحور کننده درختستان وستون‌بِرت، یا همان "کریسمس پر زرق و برق"، از دیدنی ترین جاذبه های شهرک تتبوری انگلستان هستند.

کریسمس پر زرق و برق

Matt Cardy

4- تزیینات شگفت انگیز | آمریکا

زنی را در باغ گیاه شناسی دِسکانسو (Descanso Gardens) در کالیفرنیا می بینید. در روزهای پایانی سال این باغ گیاه شناسی چهره زیباتری به خود می گیرد مثل برگزاری نمایشگاه جنگل نور که این زن در حال بازدید از آن است. اینگونه تزیینات سایه های آسمانی نیز نامیده می شوند.

باغ دسکانسو کالیفرنیا

Mario Anzuoni

5- سلفی با حال و هوای کریسمس | آمریکا

بازدیدکننده هایی که در نمایشگاه جنگل نور باغ گیاه شناسی دِسکانسو، عکس یادگاری می گیرند.

جنگل نور در کالیفرنیا

Mario Anzuoni

6- بازدیدکنندگان باغ دسکانسو

تزییناتی به نام سایه های آسمانی، توجه بازدید کنندگان این باغ را جلب نموده اند. باغ دسکانسو از محبوب ترین نقاط شهرلا کانیادا فلینتریجِ کالیفرنیا در طول کریسمس است.

باغ دسکانسو

Mario Anzuoni

7- نمایی دیگر از باغ دسکانسو

فردی با موبایلش در حال فیلمبرداری از بخش فلاور پاور (Flower Power) باغ دسکانسو است.

بخش فلاور پاور باغ دسکانسو

Mario Anzuoni

8- نمایی از بازار سنتی کریسمس در فرانکفورت | آلمان

بازار سنتی کریسمس در فرانکفورت

Kai Pfaffenbach

9- بازار سالانه کریسمس | آلمان

گِرِتای 9 ساله دست در دست مادرش، مشغول لذت بردن از تاب سواری در بازار سالانه کریسمس است. این بازار در میدان الکساندر پلاتس شهر برلین آلمان قرار دارد.

بازار کریسمس برلین

Sean Gallup

10- چرخ و فلک نورانی بازار | آلمان

حتی غرفه های غذا و نوشیدنی این بازار آلمانی نیز با اشکال مختلف کریسمسی زیباسازی شده اند. این بازار و چرخ و فلکی نورانی، چشم اندازی جذاب به شب های سرد میدان الکساندر پلاتس برلین می بخشند.

بازار سالانه کریسمس برلین

Sean Gallup

11- کریسمس معروف باغ گیاه شناسی دنیا | لندن

 باغ کیو (Kew Gardens) که به عنوان معروف ترین باغ گیاه شناسی دنیا شناخته می شود، از موج تزیینات رنگارنگ و نورانی کریسمس جا نمانده است.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی باغ گیاه شناسی کیو لندن

کریسمس در لندن

Chris J Ratcliffe

12- رقص نورها در باغ کیو | لندن

بخش مخصوص درختان نخل در باغ کیو لندن، به زیبایی نورپردازی شده است. هر سال هنگام کریسمس رویدادی با نام کیو در این باغ برگزار می شود.

کریسمس در باغ کیو لندن

Chris J Ratcliffe

13- شهر نورانی تر از همیشه | آمریکا

اگر در ایام کریسمس به دنبال یکی از زیباترین نقاط نیویورک هستید، تزیینات بی نظیر درخت مشهور کریسمس مجموعه راکفلر سنتر (Rockefeller Center) را فراموش نکنید. در این تصویر مردمی را می بینیم که در زیر 85اُمین درخت و دیگر تزیینات کریسمسی این مجموعه، عکس می گیرند. 

بد نیست بدانید که راکفلر سنتر نام مجموعه ای است که 19 ساختمان تجاری و اداری را در خود جای داده است و در میدانی در محله منهتن نیویورک قرار دارد.

درخت کریسمس راکفلر آمریکا

Andres Kudacki

14- جمعیت مشتاق کریسمس در نیویورک | آمریکا

مرکز مجموعه راکفلر سنتر، با درخت بزرگ کاج و نورپردازی های مثال زدنی، پذیرای مردم نیویورک است. این مراسم 85 سال قدمت دارد.

مردم مشتاق کریسمس در نیویورک

Andres Kudacki

15- همه به استقبال سال نو می روند | فرانسه

درخت عظیم الجثه و تزئینات فوق العاده کریسمس در فروشگاه بزرگ گالری لافایِت (Galeries Lafayette) شهر پاریس

تزئینات کریسمس شهر پاریس

Gonzalo Fuentes

16- شانزلیزه نورانی | فرانسه

یکی از مشهورترین خیابان های پاریس، شانزلیزه (Champs-Elysees)، به مناسبت کریسمس با چرخ و فلکی نورانی تزیین شده است.

کریسمس در شانزلیزه

Francois Mori

17- کافه پوشکین غرق در نور | روسیه

 عابرین پیاده شهر مسکو  از مقابل رستوران معروف کافه پوشکین (Cafe Pushkin) و تزیینات فوق العاده اش می گذرند.

کریسمس شهر مسکو

Mladen Antonov

18- ملکه یخی در برلین | آلمان

شاهد تصویری از بانوی هنرمند آلمانی در لباس ملکه یخی هستیم. او از شرکت کنندگان مراسم افتتاحیه بازار کریسمس، در میدان ژندارمن‌مارکت (Gendarmenmarkt) است.

ملکه یخی در برلین

Hannibal Hanschke

19- کالیفرنیا در شب های کریسمس | آمریکا

باغ دسکانسو، بخشی به نام باغ نور ستاره (Starlight Garden) دارد؛ که از نقاط محبوب برای علاقه مندان به سلفی به حساب می آید.

کالیفرنیا در شب های کریسمس

Mario Anzuoni

20- نمایی دیگر از باغ دسکانسو | آمریکا

باغ خوشبختی (Garden of Good Fortune)، واقع در باغ رویایی دسکانسو

باغ خوشبختی دسکانسو

Mario Anzuoni

21- نورپردازی روزهای پایانی سال | ژاپن

کارمندی از میان چراغانی های مخصوص پایان سال، در منطقه شیئودومه (Shiodome) شهر توکیو عبور می کند.

ورپردازی پایان سال در ژاپن

Eugene Hoshiko

22- کریسمس آمدنش را نوید می دهد | اسپانیا

زنی در خیابان مارکِز دِ لاریوس (Marques de Larios) با تلفن همراهش از دکوراسیون مخصوص کریسمس عکس می گیرد. در شهر مالاگا کشور اسپانیا، نمایشی از نور و موسیقی، برای اعلام آغاز فصل کریسمس راه اندازی شده است.

کریسمس در مالاگا اسپانیا

Jon Nazca

23- جلوه ای دیگر از باغ دسکانسو | آمریکا

بازدیدکنندگان، در میان تزیینات جنگل باستانی (Ancient Forest)، یکی از بخش های باغ دسکانسو کالیفرنیا، قدم می زنند.

جنگل باستانی در باغ دسکانسو

Mario Anzuoni

24- گرمای کریسمس در سرمای روسیه

مقابل یکی از مراکز خرید شهر مسکو، تونلی چراغانی به شکل ستاره برای خوشامدگویی به جشن کریسمس ساخته شده است و دو دختر جوان، شادمان درون این تونل می دوند.

کریسمس در شهر مسکو

Mladen Antonov

25- میدان الکساندر پلاتس | آلمان

چرخ و فلکی چراغانی شده و یک درخت تنومند، از مهم ترین تزیینات شهر برلینِ آلمان در ایام کریسمس هستند.

برلین در ایام کریسمس

Sean Gallup

سخن آخر

مراسم کریسمس که از مهم ترین و زیباترین رویدادهای جهانی به شمار می رود را از لنز دوربین عکاسان حرفه ای نظاره کردیم.

آیا شما به برگزاری مراسم کریسمس علاقه دارید؟

کدام کشور را در برگزاری بهترین جشن کریسمس پیش قدم می دانید؟

از میان این تصاویر، کدام یک را بیشتر پسندیدید؟

منتظر دیدگاه ها و نظرات شما همراهان عزیز، هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مرتضی

سلام . قوق العادست  . ممنونم بابت این مطلب زیبا 

انتشار:19 دی 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.