karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار می خواهیم عکس هایی از شهر اربیل را با شما به اشتراک بگذاریم تا دیدنی های اربیل را از نگاهی متفاوت به شما نشان دهیم. شهر اربیل در کردستان عراق یکی از شهر های توریستی در خاورمیانه بوده که با شهر هایی مثل بیروت و دبی در رقابت است و در چند سال گذشته پیشرفت چشم گیری به ویژه در زمینه گردشگری کرده و شاید بتوان گفت سفر به اربیل در این سال ها متقاضیان زیادی داشته است. با کارناوال همراه شوید تا نگاهی به این تصاویر بیندازیم.

1- تصویری از شب اربیل در کردستان عراق

شب های شهر اربیل

LaChicaPhoto | Flickr

2- اربیل به نسبت سایر شهرهای خاورمیانه شهری آزادتر محسوب می شود و در 10 سال گذشته به شهری شب زنده دار تبدیل شده است. شهری با رستوران ها و کافه هایی که تا پاسی از شب باز هستند. خیلی ها اربیل عراق و شب های زنده و شلوغش را با شهرهایی مثل بیروت و دبی در خاورمیانه مقایسه می کنند.

شهر اربیل

Jeffrey Beall | Flickr

3- تصویری از فرودگاه بین المللی شهر اربیل

اگر چه در دهه 1970 یک فرودگاه در این منطقه قرار داشت اما در سال 2010 فرودگاه جدیدی با امکانات رفاهی مدرن در همین جا ساخته شد.

فرودگاه اربیل

Jeffrey Beall | Flickr

4-  رشد و توسعه شهر اربیل

در سال 2013 شرکت هلدینگ املاک و مستغلات اماراتی اعمار دبی (Emaar Properties) اعلام کرد که مبلغی معادل 3 میلیارد دلار در مرکز شهر اربیل سرمایه گذاری کرده است و پیش بینی می شود که سرمایه پیشنهادی به بخش هایی مثل هتل ها، خانه ها، پارک ها و ادارات اختصاص داده شود.

شهر اربیل

5- تصویری زیبا از شب در مرکز اربیل عراق

در پیش زمینه عکس برج هایی را می بینید که اخیرا در اربیل ساخته شده یا به تازگی افتتاح شده اند.

شب های شهر

Mariwan Salihi | Flickr

6- مهم ترین جاذبه توریستی شهر اربیل، ارگ اربیل، مرکز شهر تاریخی آن است. این مکان از 5000 سال پیش از میلاد مسیح دارای سکنه و مرکز مهم تنوع فرهنگی بوده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

ارگ اربیل

7- نمایی نزدیک از ارگ اربیل

این ارگ روی یک تپه قرار دارد و باستان شناسان فکر می کنند که به احتمال زیاد این تپه بقایای یک تمدن و فرهنگ باستانی باشد. ارگ دارای یک دیوار پیوسته با ظاهری به شکل سازه های قرن 19 میلادی است که باعث می شود ارگ مثل یک دژ نظامی به نظر بیاید.

نمایی از ارگ اربیل

8- تصویری از داخل ارگ اربیل

ارگ اربیل

James Gordon | Flickr

9-  به خاطر وجود ارگ اربیل که یک جاذبه توریستی بسیار مهم به شمار می رود، این بخش از شهر مستعد درآمدزایی شده است.

در تصویر زیر پارک شهر (Shar Park) اربیل را می بینید که از فواره های آب، طاق های آجری و یک برج ساعت تشکیل شده است و هم چنین تعداد زیادی کافه و چای خانه دارد.

مرکز شهر اربیل

10- تصویری از مناره چولی یا مناره مظفریه (Mudhafaria Minaret) که 36.5 متر ارتفاع دارد و تنها بازمانده از مسجد بسیار بزرگ شهر به شمار می رود که در دهه 1100 میلادی ساخته شده است.

مناره چولی

James Gordon | Flickr

11- تصویری از بازار قیصریه اربیل (The Qaysari Bazaar) که یکی از قدیمی ترین بازارهای دنیاست. بازار قیصریه  به طور کامل جنوب شهر و نیمی از ارگ اربیل را در بر گرفته است.

بازار قیصریه

Adam Jones | Flickr

12- بازار قیصریه یک مرکز پر تکاپو و شلوغ از زندگی در اربیل است. در این بازار می توانید همه چیز از غذا گرفته تا لباس و لوازم الکترونیکی را پیدا کنید.

بازار قیصریه

Jeffrey Beall | Flickr

13- اربیل هم مثل سایر شهر های خاور میانه در سال های اخیر شروع به ساخت و افتتاح مراکز خرید بسیار بزرگ کرده است. مرکز خرید فَمیلی مال (The Family Mall) در سال 2010 با بیش از 100 مغازه خرده فروشی و مغازه های برندهای غربی مثل زارا، رولکس، آرمانی، لیوایز و دی کی ان وای (DKNY) افتتاح و شروع به کار کرد. این مرکز خرید در کنار یک شهر بازی بزرگ که به تازگی ساخته شده قرار دارد.

فمیلی مال اربیل

14- این مرکز خرید بین مردم  بسیار محبوب و معروف است، هم چنین یک سالن اسکی روی یخ و یک سالن سینما دارد.

مرکز خرید فمیلی

سخن آخر

با کارناوال گشتی در شهر اربیل عراق که در همسایگی مان قرار دارد زدیم. از میان بازار پر شور قیصریه عبور کرده و لیوانی چای نوشیدیم و در تاریخ شهر یعنی ارگ اربیل قدم زدیم. به جرات می توان گفت که اربیل یکی از شهر های زیبا و پرشور در خاورمیانه محسوب می شود که این روزها به مقصد مهمی برای گردشگران به ویژه ایرانی ها تبدیل شده است.

آیا به اربیل سفر کرده اید؟

نظرات و تجربه های تان را با ما به اشتراک بگذارید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام من تاتو کار هستم و یک پیشنهاد کاری در اربیل بهم دادن چند تا سوال داشتم ازتون چجوری میتونم بپرسم

بپرسید در خدمتم

23 فروردین 1403

انتشار:08 شهریور 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من و خواهرم میخایم به سلیمانیه و اربیل سفر کنیم برای عید نوروز امنیت داره آیا برای دوتا خانوم؟

بله خیلی خصوصا برای بانوان

26 دی 1402

اربیل امن ترین شهر خاورمیانه است

فقط گاهی وقتی چندتا موشک بهش اصابت میکنه

26 دی 1402

25 آذر 1402

بله صد در صد ما الان اینجا هستیم ساعت دوازده شب میایم خیلی محترمانه رفتار میکنن.

03 آذر 1402

امنیتش ازایران بیشتره

03 مرداد 1402

انتشار:17 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شهر بسیار زیبای هست . من هر ماه بخاطر کارم اربیل هستم ولی از همه لحاظ عالیه

من برای اولین بار میخوام برم اربیل ، ولی میخوام وسایل قدیمی یا دکوریهای اروپایی بخرم میتونید راهنمایی کنید کجا قیمتاش مناسبتره؟

بازار عتیقه فروش ها

26 دی 1402

17 مرداد 1402

میتونم شماره تلفن شماره داشته باشم ممنون

23 تیر 1402

سلام

23 تیر 1402

سلام هزینش رفت و امد چقدر است؟

22 تیر 1402

میتونم باهاتون تماس بگیرم و اطلاعات لازمو بهم بگین

سلام در مورد اربیل چنتا سوال داشتم شماره تماس یا ایدی لطف میکنید

22 تیر 1402

17 بهمن 1401

میشه با ماشین خودم برم اربیل از همدان به اربیل؟

اردبیل میشه بری اما اربیل نه

26 دی 1402

بله من چند بار رفتم با ماشین خودم از همدان

هزینه چقده باماشین خودم برم؟

19 مهر 1402

13 خرداد 1402

17 بهمن 1401

انتشار:21 دی 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.