karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

حتما تا به حال نام مکزیکو سیتی، پایتخت کشور مکزیک، به گوش تان خورده است؛ اما شاید آشنایی چندانی با این سرزمین نداشته باشید. می خواهیم تصاویری از این شهر زیبا را با شما به اشتراک بگذاریم که توسط یکی از ساکنان مکزیکو سیتی به نام رولو لونا (Rulo Luna) به ثبت رسیده است. رولو علاقه خاصی به شهرش دارد و می خواهد به کمک لنز دوربینش، زیبایی های این مکان را با دیگران به اشتراک بگذارد و مردم دنیا را تشویق کند تا به پایتخت تماشایی مکزیک بیایند و تجربه ای دلپذیر برای خود بسازند. در ادامه یک معرفی اجمالی از شهر مکزیکو سیتی خواهیم داشت و سپس به این سرزمین می رویم و به تماشای عکس هایش می نشینیم.

مکزیکو سیتی بزرگترین شهر مکزیک و البته، مهم ترین مرکز سیاسی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی این کشور است. این شهر در دره مکزیک یا وله دِ مکزیکو (Valle de México) و در ارتفاع ۲۲۴۰ متری قرار دارد. در گذشته های باستانی، درون دره مکزیک، دریاچه ای به نام تکس‌کوکو قرار داشت که امروزه خشک شده و شهر مکزیکو سیتی بر سطح آن قد برافراشته است. بر اساس سرشماری سال 2010، مکزیکو سیتی 8.851 میلیون تن جمعیت دارد. همچنین این شهر از ۱۶ بخش جداگانه تشکیل می شود که در میان تصاویر نگاهی به برخی از آن ها خواهیم داشت. در حومه این شهر، چند قله آتشفشانی وجود دارد و همین موضوع، یکی از دلایل مهم زلزله خیزی شهر مکزیکو سیتی است. در گردش تصویری امروز سری هم به این کوه ها می زنیم.

با کارناوال به تماشای دیدنی های مکزیکو سیتی بیایید. 

1- مرکز شهر مکزیکو سیتی پر از ساختمان های زیبا و دیدنی ست و حتا، سر زدن به مراکز خرید هم می تواند فرصتی برای گشت و گذار در بناهای تاریخی باشد! 

مرکز خرید مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

2- کودکان سرگرم توپ بازی در میدان جمهوری یا پلازا دو لا ریپابلیکا (Plaza de la República) در شهر مکزیکو سیتی هستند. بنایی که در پس زمینه این تصویر می بینید یادبود انقلاب (Revolution Monument) نام دارد. در ابتدا تصمیم بر آن بود که این سازه، ساختمان قوه مقننه باشد اما در نهایت چنین نشد. 

میدان ریپابلیکا مکزیکو سیتی

Rulo Luna

3- یکی از موزه های شهر مکزیکو سیتی، آناهاکالی (Anahuacalli) نام دارد. در این موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای پیش از هیسپانیک (1) نگه داری می شود؛ مجموعه ای که به طور اختصاصی توسط نقاش و دیوارنگار شناخته شده مکزیکی، دیه‌گو ریورا (Diego Rivera) جمع آوری شده است. بد نیست توضیح دهیم که معماران تلاش کرده اند در ساخت این موزه، از معماری یک قوم سرخ پوستی مکزیک به نام آزتک ها (Aztecs) پیروی کنند؛ اگرچه این تقلید چندان به چشم نمی آید. 

پاورقی


1: به مردم اسپانیایی زبان یا پرتغالی زبان به خصوص در آمریکای لاتین، هیسپانیک (Hispanic) می گویند.

موزه آناهاکالی مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

4- خیابان پسئو دو لا رفورما (Paseo de la Reforma) همیشه به عنوان یکی از زیباترین خیابان های مکزیکو سیتی شناخته می شود؛ حتا با وجود ساختمان لوتریا ناسیونال (Lotería Nacional) که هماهنگی چندانی با دیگر بناهای محدوده ندارد. 

خیابان پسئو دو لا رفورما مکزیکو سیتی

Rulo Luna

5- کویوآکان (Coyoacán) یکی از بخش های شانزده گانه در منطقه فدرال مکزیکو سیتی ست. عکاس این مجموعه تصاویر از این جا به عنوان یکی از پاتوق های محبوبش یاد کرده است. به گفته عکاس، فضای قدیمی و صمیمی کویوآکان، این مساله را غیر قابل باور می کند که شما در یکی از بزرگترین شهرهای دنیا قرار دارید.  

منطقه کویوآکان مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

6- در تصویر مقابل، فضای درونی کاخ پستال (Postal Palace) را می بینید. این ساختمان در سال 1907 ساخته شد؛ زمانی که ادره پست به عنوان یک ارگان دولتی اعلام وجود کرد.

کاخ پستال مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

7- در گوشه های مختلف شهر مکزیکو سیتی، همواره نمایشگاه هایی در حال برگزاری هستند که فرصت خوبی را در اختیار عکاسان می گذارند تا به ثبت تصویر بپردازند.

شهر مکزیو سیتی مکزیک

Rulo Luna

8- زوجی را می بینید که همراه با سگ شان در حال عبور از مرکز تاریخی شهر مکزیکو سیتی (Centro Histórico) هستند. 

مرکز شهر مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

9- شهر مکزیکو سیتی، حتا می تواند پذیرای دوست داران طبیعت نیز باشد. تنها با فاصله دو ساعت از این شهر، آتشفشانی با نام نوادا دِ تولوکا (Nevado de Toluca) قرار دارد و بر فرازش، دو دریاچه دیده می شود.

آتشفشان حومه مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

10- در نزدیکی شهر مکزیکو سیتی، دو آتشفشان با نام های پوپوکاتپتل (Popocatepetl) و ایزتاکسیوالت (Iztaccihuatl) قرار دارد که از بزرگترین  آتشفشان های مکزیک هستند. هر دوی این آتشفشان ها در یک پارک ملی با نام خودشان قرار دارند. در تصویر مقابل، نمایی از پوپوکاتپتل را مشاهده می کنید. با وجود آنکه در منطقه این کوه مسیری برای پیاده گردی تعبیه شده، اما نزدیک شدن به آن عملا ممنوع است چرا که هر لحظه امکان فوران پوپوکاتپتل وجود دارد و همچنین، گازهای سمی از این کوه تراوش می شود. 

کوه آتشفشانی پوپوکاتپتل مکزیک

Rulo Luna

11- فواره دیانا دِ هانترس (Diana the Huntress) یا دیانای شکارچی نیز یکی دیگر از دیدنی های خیابان پسئو دو لا رفور در مکزیکو سیتی است.  

فواره دیانای شکارچی مکزیکو سیتی

Rulo Luna

12- ساتیمیلکو (Xochimilco) نیز یکی از بخش های شانزده گانه منطقه فدرال مکزیکو سیتی است که با قایق های رنگارنگ و معروفش شناخته می شود. این قایق های منحصر به فرد و زیبا، تراخینراس (Trajineras) نام دارند.

قایق سواری مکزیکو سیتی

Rulo Luna

13- موزه سن ایلدفونسو (San Ildefonso)، با نمایی زیبا و تماشایی دقیقا کنار کلیسای جامع مکزیکو سیتی قرار گرفته است.

موزه سن ایلدفونسو مکزیکو سیتی

Rulo Luna

14- یادبود استقلال (Independence Monument) از معروف ترین بناهای یادبود در شهر مکزیکو سیتی است. بر فراز این مجسمه، فرشته ای وجود دارد که در زمان یک زلزله، به پایین سقوط کرد. بد نیست بدانید در ایده اولیه ساخت این بنا، هیچ پله ای وجود نداشت، اما برای آن که این سازه در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد و قابل تمایز باشد، پله ها به پروژه اضافه شدند. 

یادبود استقلال مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

15- برج لاتین امریکن (Latin American Tower) برای مدت ها، بلندترین سازه شهر مکزیکو سیتی به شمار می رفت. این بنا، 44 طبقه دارد و نمای خوبی از شهر را در اختیار هر بیننده ای بر فرازش، قرار می دهد. 

برج لاتین امریکن مکزیکو سیتی

Rulo Luna

16- پارک ها بخش مهمی از شهر مکزیکو سیتی را تشکیل می دهند و همه آن ها، از مقاصد محبوب برای تفریح در آخر هفته ها هستند. 

مکزیکو سیتی مکزیک

Rulo Luna

17- بناهای دیدنی زیادی مربوط به تاریخ پیش از هیسپانیک در شهر مکزیکو سیتی دیده می شوند؛ اما یکی از بهترین آن ها با نام تئوتیئواکان (Teotihuacan) در خارج از شهر و در فاصله یک و نیم ساعتی از آن قرار دارد. 

مکان باستانی تئوتیئواکان مکزیک

Rulo Luna

18- میدان بلا آرتس (Bellas Artes Palace) نیز یکی دیگر از پاتوق های محبوب عکاس به شمار می رود و با وجود این چشم انداز زیبا، علاقه وی نسبت به این میدان قابل درک است. 

میدان بلا آرتس مکزیکو سیتی

Rulo Luna

سخن آخر

به شهر مکزیکو سیتی در نواحی جنوب شرقی کشور مکزیک سفر کردیم. این شهر عنوان پایتختی و همچنین، عنوان بزرگترین شهر مکزیک را از آن خود دارد و به همین دلیل، از اهمیت بالایی برخوردار است. نگاهی به جاذبه های این دیار زیبا داشتیم و گشتی هم در حومه شهر زدیم.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا تا به حال به سرزمین مکزیکو سیتی سفر کرده اید؟

دیدگاه خود را درباره مجموعه تصویری بالا با ما در میان بگذارید. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.