karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

11 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

رابرت اف بوکِیتی (Robert F. Bukaty) از سال 1993 به عنوان عکاس با آژانس خبری آسوشیتِد پِرِس (Associated Press، یک خبرگزاری معتبر آمریکایی) همکاری می کند. او در سال 1999 به خاطر عکس های خبری که از محاکمه بیل کلینتون -رییس جمهور اسبق آمریکا- ثبت کرد، برنده جایزه پولیتزر (Pulitzer Prize) شد؛ جایزه ای که هر ساله زیر نظر دانشگاه کلمبیا آمریکا به افراد برگزیده در زمینه روزنامه نگاری، ادبیات و موسیقی اهدا می شود.

مجموعه ای که امروز با هم خواهیم دید، تصاویری هستند که بوکیتی طی چند سال از ایالت زادگاهش یعنی مِین (Maine) در شمال شرقی آمریکا ثبت کرده است. خوب است بدانیم که این ایالت با اقیانوس اطلس همسایه است و مناظر طبیعی آن از جمله سواحل صخره ای و جنگل هایش بسیار دیدنی هستند. اینجا تابستان های گرمِ مرطوب و زمستان های سردِ برفی دارد.

عکس هایی که با هم در ادامه می بینیم سرشار از زندگی، لذت و شگفتی هستند. این عکاس با هنر خود پرتره هایی از افراد، چشم اندازها، حیات وحش و چرخش فصل ها در مین را جاودانه کرده و جلوه هایی متفاوت را به نمایش گذاشته است. با کارناوال همراه باشید تا به تماشای عکس های ایالت مین بنشینیم.

1- بچه روباه های قرمز در حال بازی و کشتی گرفتن در حاشیه جنگل هستند، 23 می 2014، پارکمن (Parkman).

روباه قرمز در شهر پارکمن مین

2- یک گاو نر که به سوی جاده فرار کرده بود، به مرتع بازگردانده می شود و در حال پریدن از روی حصار الکتریکی است، 29 می 2016، ترنر (Turner).

شهر ترنر در مین

3- ماه در هنگام سپیده دم بر فراز شهر غروب می کند، 12 می 2006، بث (Bath).

شهر بث در مین

4- یک طوطی دریایی با منقار پر از ماهی، خودش را برای فرود آماده می کند، 1 جولای 2013، جزیره ایسترن اگ راک (Eastern Egg Rock).

جزیره ایسترن اگ راک

5- نیکول گروهاسکی (Nicole Grohoski) از شهر الزورث (Ellsworth) ایالت مین، در چهلمین دور مسابقات کانو رانی نهر کانداسکیگ (Kenduskeag Stream Canoe Race)، مشغول تلاش برای قایقرانی و سرو کله زدن با قایقی ست که از آب پر شده است، 15 آوریل 2006، آبشارهای سیکس مایل (Six Mile Falls) شهر بنگور (Bangor).

این مسابقات هر ساله در سومین تعطیلات آخر هفته ماه آوریل برگزار می شود. نیکول گروهاسکی و توماس پرکینز (Thomas Perkins) اولین کسانی بودند که در سال 2006 مسیر مسابقه را در 45 روز طی کردند.

آبشارهای سیکس مایل

6- ماه کامل پشت کوه هانت (Hunt Mountain) می نشیند. اینجا یک قطعه ملک خصوصی ست که توسط زمین های یادبود ملی جنگل ها و آب های کتادین (Katahdin Woods and Waters National Monument)، احاطه شده است، 7 آگوست 2017، در نزدیکی پاتین (Patten).

کوه هانت

7- دایان کَوِن (Diane Cowan) یک زیست شناس دریایی ست که در حوضچه خرچنگ های کنار خانه اش، خرچنگی 900 گرمی را در دست گرفته است، 4 جولای 2007، جزیره فرندشیپ لانگ (Friendship Long Island).

جزیره فرندشیپ لانگ

8- گوزن موس (Moose) در جنگل از عرض یک مسیر نزدیک به رودخانه پنابسکت (Penobscot River) عبور می کند، سپتامبر 2001، جنگل نورث وودز مین (Maine's North Woods).

گوزن موس یا گوزن شمالی، بزرگ هیکل ترین نوع گوزن در دنیا به شمار می رود.

رودخانه پنابسکت

9- رنگ های پاییزی در رودخانه رویال (Royal River) و بالای سدی در منطقه اسپارهاک میل (Sparhawk Mill) منعکس می شوند، 28 اکتبر 2010، یارموث (Yarmouth).

رودخانه رویال

10- مردی به نام باز پینکام (Buzz Pinkham) در جریان چهارمین مسابقه سالانه کرجی رانی جشنواره کدو تنبل در شهر داماریسکوتا (Damariscotta Pumpkinfest Regatta) فریاد می کشد، 11 اکتبر 2009، داماریسکوتا (Damariscotta).

پینکام و دوستش در نمایشگاه حومه شهر به این کدوی 317 کیلوگرمی برمی خورند و ایده ساخت یک قایق به ذهن شان خطور می کند. داخل کدو را خالی و موتوری روی آن سوار می کنند و آن را به آب می اندازند. این کار عجیب آن ها مسابقه سالانه ای را به راه انداخته و باعث شده تا هر ساله بیش از 1000 نفر برای تماشای این رقابت به اینجا بیایند.

باز پینکام

11- مردی سوار بر موتورسیکلت از کنار درخت افرایی می گذرد که شاخ و برگ پاییزی درخشان خود را به نمایش گذاشته است، 6 اکتبر 2016، شهرک فریپورت (Freeport).

شهرک فریپورت، مین

12- یک گربه دم‌ کوتاه (Bobcat) در گوشه ای از جنگل، 2 اکتبر 2013، بیلیول (Baileyville)

گربه دم‌ کوتاه

13- زوجی در ارتفاع 419 متری کوه مگونیکوک (Mount Megunticook) در پارک ایالتی کمدن هیلز (Camden Hills State Park) اقیانوس اطلس را تماشا می کنند، 12 اکتبر 2009، شهر ساحلی کمدن.

پارک ایالتی کمدن هیلز

14- در فستیوال کدوی هالوین کمپ سان شاین در ایالت مین (Camp Sunshine Maine Pumpkin Festival) پسر بچه ای کار روشن کردن کدوهای هالوین (jack-o'-lanterns) را تمام کرده است. 4 اکتبر 2008، کامبرلند (Cumberland).

عده ای داوطلب تلاش می کنند تا رکورد روشن کردن کدوی هالوین در گینس را بشکنند. آن ها توانستند فقط 23,000 کدو را روشن کنند در حالی که رکورد 30,128 کدو بوده است. این کمپ در ایالت مین، محلی برای نگهداری از کودکانِ مبتلا به بیماری های صعب العلاج و خانواده های آن هاست. 

کمپ فستیوال کدوی هالوین سان شاین مین

15- هنگام غروب پدر و مادرها به شکل شخصیت های داستان "جادوگر شهر اوز" لباس پوشیده اند و فرزندان شان را برای مراسم "تریک اُر تریت" (Trick-or-Treat) به یک مرکز خرید می برند. 31 اکتبر 2017، فریپورت.

تریک اُر تریت رسمی است که می توان آن را " تو دردسر بیفت یا تقدیم کن" ترجمه کرد. برای اجرای این سنت کودکان لباس های مبدل می پوشند و با رفتن به در خانه های دیگران از آن ها شکلات و شیرینی می گیرند. این عبارت نوعی تهدید است که یعنی اگر به ما شکلات و شیرینی ندهید شما را به دردسر می اندازیم، اذیت تان می کنیم یا خانه شما را بهم می ریزیم!

جشن هالوین

16- پرنده ای از گونه چَرخ‌ ریسَک‌ ها هنگام طلوع خورشید در دمای منفی 13 درجه روی شاخه یخ زده ای نشسته است. شاید او آرزو می کند که ای کاش برای زمستان به سمت جنوب رفته بود! ژانویه 2007، وستفیلد (Westfield).

چَرخ‌ ریسَک‌ | وستفیلد، مین

17- مردی سوار بر اسنوبورد هوایی تازه می کند! او در شانزدهمین سالگرد یک خیریه به شکل بابا نوئل لباس پوشیده و به جمع آوری کمک های مالی مشغول شده است، 6 دسامبر 2015، پیست اسکی ساندی ریور (Sunday River).

پیست اسکی ساندی ریور

18- مردی در جریان برنامه ای تفریحی در حال شیرجه هوایی با یک اسنوموبیل (Snow Mobile) است، 22 ژانویه 2011، رنجلی (Rangeley).

اسنوموبیل یا برف رو وسیله ای موتوری برای حرکت بر روی برف است.

رنجلی

19- آتش نشان ها در حالی که با یک شلنگ آتش نشانی خودشان را کنار هم نگه داشته اند، در یک مسابقه سالانه شرکت می کنند. این مدل خاص از مسابقه برای کمک به صندوق انجمن ساندی ریور (Sunday River Community Fund) برگزار می شود؛ انجمنی که برای بهبود شرایط زندگی در این منطقه تلاش می کند، 25 مارس 2018، پیست اسکی ساندی ریور.

پیست اسکی ساندی ریور

20- شبنم های یخ زده بعد از یک طوفان برفی بر روی تمشک ها جا خوش کرده اند، 4 دسامبر 2015، کوه لیتل جکسون (Little Jackson Mountain) در نزدیکی شهر ولد (Weld).

کوه لیتل جکسون در نزدیکی ولد.

سخن آخر

طبیعت، حیات وحش، تفریحات و زیبایی های چند شهر از ایالت مین آمریکا را دیدیم و گشتی در این ایالت داشتیم.

شما چقدر با این ایالت و طبیعت آن آشنایی دارید؟

این عکس ها چقدر به اطلاعات شما افزودند؟

از میان این تصاویر کدام یک را بیشتر پسندیدید؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.