karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ما طبیعت را با روی خوش و زیبایی هایش می شناسیم و شاید کمتر چهره خشمگینش را دیده باشیم. بلایای طبیعی بخشی جدانشدنی از آفرینش هستند که هر از چندگاهی نقاطی از زمین را درگیر مشکلاتی سخت می کنند و دردسرهایی را با خود به همراه می آورند. یکی از این بلایا توفان هایی هستند که به سرعت و در یک چشم بر هم زدن هر چیزی که بر سر راه شان باشد را در هم می شکنند و همه چیز را نابود می سازند. توفَند یا تندباد دریایی به یک سامانه جوی به شدت متلاطم اتلاق می شود که با بارندگی زیاد، بادهای سریع و سیلاب همراه است.

توفند ماریا (Hurricane Maria) یکی از همین توفندهاست که معمولا از آن با عنوان طوفان ماریا نیز یاد می شود. این توفند در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷ در اقیانوس اطلس شکل گرفت و کم کم پورتوریکو (Puerto Rico)، دومینیکا (Dominica) و برخی مناطق دیگر را درنوردید. کشته و ناپدیدشدن دست کم ۳۰ نفر تنها بخشی از آثار این طوفان مخرب بود و شدت بی سابقه آن طی نود سال گذشته باعث شد تا به آن لقب طوفان قرن را بدهند.

سرعت ماریا به هنگام عبور از پورتوریکو به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت رسید. برق در این شهر قطع شد و تمام خانه ها در خاموشی فرو رفتند. الوین بایز (Alvin Baez) یکی از عکاسانی بود که راهی این ناحیه شد تا وضعیت پورتوریکو را در روزهای خاموشی به ثبت برساند و به مردم سراسر جهان نشان دهد. کارناوال سری به مجموعه تصاویر او زده تا تعدادی از آنها را برای شما به نمایش درآورد. در ادامه به تماشای عکس هایی از حال و روز پورتوریکو بعد از طوفان ماریا بنشینید...

طوفان ماریا در پورتوریکو

1- زندگی در خاموشی | 25 ژانویه 2018

در تصویر زنی را می بینید که در حال چک کردن تلفن همراه خود است. مردم این منطقه برای تامین الکتریسیته به استفاده از انرژی خورشیدی روی آورده اند.

طوفان ماریا در پورتوریکو

2- نابودی دیش های ماهواره | 25 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

3- زمین بازی بعد از طوفان ماریا | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

4- دوچرخه سواری در شهر نابود شده | 25 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

5- خانه ای ویران | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

6- خانه های بی نور | 25 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

7- اسکله در خاموشی | 25 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

8- چیزی از خانه ها باقی نمانده است | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

9- عملیات امدادرسانی | 20 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

10- نابودی صفحه های خورشیدی | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

11- پاکسازی خانه! | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

12- بخشی دیگر از ویرانی ها | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

13- لحظه ای فارغ از مشکلات | 27 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

14- حیوانات آواره | 25 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

15- پورتوریکوی خاموش | 22 ژانویه 2018

طوفان ماریا در پورتوریکو

سخن آخر

با هم به پورتوریکو رفتیم و بخشی از مشکلات مردم آن را پس از طوفان ماریا دیدیم.

آیا در مورد این طوفان اطلاعاتی داشتید؟

دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.