karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تمایل به سفر و کشف ناشناخته ها، از دیرباز در وجود انسان ها وجود داشته تا به امروز نیز، این علاقه ادامه یافته است. بسیاری از انسان ها کوله بار خود را بر می دارند و بدون هیچ شناخت قبلی، راهی مکان های تازه می شوند تا لحظاتی متفاوت برای خود رقم بزنند. تنوع در زندگی، آشنایی با افراد و فرهنگ های مختلف و پدید آوردن خاطرات دلپذیر از مهمترین دلایل سفر به شمار می روند که همه ساله انسان های بسیاری را برای گشت و گذار در کره زمین وسوسه می کنند. خوشبختانه در دنیای امروز که تکنولوژی جای خود را در زندگی مردم پیدا کرده است، گردشگران می توانند تجربه سفرهای شان را به سادگی با دیگران در میان بگذارند و خاطرات سفرشان را لحظه به لحظه با مخاطبان شریک شوند. آنها این گونه می توانند دیگران را از بایدها و نبایدهایی که در حین سفر با آن ها مواجه شده اند آگاه کنند. 

امروز می خواهیم به کمک یکی از عکاسان ماجراجو به نام کیت شبهان ملاگان (Kate Siobhan Mulligan)، سفری جاده ای به جمهوری ایرلند داشته باشیم و از تجربیات سفر این خانم بهره بگیریم. در حین گشت و گذارمان، از جاده های دیدنی ایرلند عبور می کنیم و مناظر بکر این سرزمین را یک به یک از نظر می گذرانیم؛ اما پیش از آغاز سفر بد نیست شناختی از ایرلند داشته باشیم. 

جمهوری ایرلند را به سادگی ایرلند نیز می نامند، همچنین ایرلند جنوبی نیز نامی ست که به این منطقه اطلاق می شود. این سرزمین تقریبا پنج ششم از جزیره ایرلند را در بر می گیرد و آن بخش دیگر متعلق به ایرلند شمالی ست که هنوز بخشی از بریتانیای کبیر به حساب می آید. از منظر جمعیتی هم، جمهوری ایرلند درصد قابل توجهی از ساکنان جزیره را در خود جای داده است. به طور کل جزیره ایرلند از غرب به اقیانوس اطلس ختم می شود و از شرق، به وسیله دریای ایرلند از بریتانیا جدا شده است. این جزیره تا قرن هفده میلادی با جنگل‌های انبوه پوشیده بود ولی متاسفانه امروزه از بی جنگل ترین نواحی اروپا به شمار می آید؛ اما با این وجود هنوز هم چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی در ایرلند دیده می شود و از مسافران دلبری می کند.

نواحی مرکزی ایرلند را تپه های کوچک، دره های پهناور، فلات و دریاچه ها در بر گرفته اند. رودها و دریاچه های بسیاری نیز در این خطه به چشم می خورند که همگی، به جلوه های تماشایی ایرلند بدل شده اند. ایرلند آب و هوایی معتدل دارد و همچنین بارندگی بالا در این جزیره نیز از مزیت هایش شمرده می شوند. همه این موارد را گفتیم تا بدانید که سفر به ایرلند می تواند مانند یک رویای خوش و فراموش نشدنی باشد. اما گشت و گذار جاده ای در اینجا چطور؟! در ادامه به جاده های ایرلند قدم می گذاریم تا تجربه ای دلپذیر برای خود پدید آوریم.

در کارناوال همراه مان شوید.

ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

1- میان‌گذرها، انتخابی محبوب برای سفر جاده ای

میان‌گذرها از محبوب ترین مسیرها برای سفر جاده ای در کشور ایرلند به شمار می روند که منظره ای منحصر به فرد را در اختیار بیننده می گذارند. بد نیست بدانید که منظور از میان‌گذر مسیری ست که از میان دریاچه و تالاب می گذرد و معمولا با خاکریزی در آب پدید آمده است.

سفر جاده ای ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

2- یک ترافیک معمولی در ایرلند

سفر جاده ای ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

3- میهمانان ناخوانده

عکاس، زمانی که از خواب بیدار شده با این منظره در مقابل کمپ‌ون (Campervan) خود مواجه شده و آن را به عنوان خاطره ای خوش از تماشای احشام در ایرلند به ثبت رسانده است.

کمپ‌ون ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

4- پیچ و خم تماشایی

سراسر ایرلند با جاده های پر پیچ و خم پوشیده شده است و به نظر می آید که هیچ مسیر صافی در این سرزمین وجود ندارد. شاید عده ای از افراد از این بابت احساس نارضایتی کنند و سفر با هواپیما را ترجیح دهند؛ اما باید این را در نظر داشت که پیچ و خم مسیر و گذراندن وقت در روستاها و با مردم روستا، تجربه ای ست که هیچ گاه در سفرهای هوایی نصیب مسافر نمی شود.

جاده پر پیچ و خم ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

5- اقامت در کاخ ها 

در کشور ایرلند کاخ های بسیاری وجود دارند که به مسافران خدمات می رسانند. جالب آن که حتا با هزینه های نه چندان گزاف نیز می توان در بعضی از این کاخ ها ساکن شد و زندگی سلطنتی را برای مدتی کوتاه تجربه کرد.

کاخ سلطنتی ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

6- سر در گمی در میان درختان 

ممکن است بعضی مناظر دلفریب ایرلند، انسان را وسوسه کند تا فرمان را بچرخاند و به مسیرهای جنگلی قدم گذاشت. اما گاهی اوقات با پیش رفتن در مسیر، فضای مه آلود و آرامشی که در جنگل حکم‌فرماست تجربه دلپذیر رانندگی در جاده را به خاطره ای هیجان انگیز بدل می کند.

جاده های جنگلی در ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

7- گاهی هم جاده بیش از حد باریک می شود!

مسیرهای صعب العبور ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

8- آرامش کنار دریا

هیچ کس ایرلند را کشوری مناسب برای تفریحات ساحلی نمی داند و طبیعتا، سواحل اینجا قابل قیاس با مناطق استوایی نیستند. با این وجود، باز هم می توان از قدم زدن بر روی شن های کنار دریا لذت برد؛ همچنین، در بعضی نقاط، امکان موج سواری وجود دارد.

ساحل ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

9- آسمان توفانی ایرلند

هوای این سرزمین چندان قابل پیش بینی نیست و توفان های گاه و بی گاه، منظره ای حیرت انگیز در آسمان پدید می آورند.

آسمان توفانی ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

10- اگر فرصت کردید، خودتان را گم کنید!

عنوان بالا، توصیه عجیب عکاسی ست که در سفر جاده ای ایرلند، همراهی مان می کند. البته تا حدودی می توان منظور او را می توان دریافت. نباید در سفر به ایرلند خود را اسیر نقشه ها و مسیریاب ها کرد و این گونه، از تماشای چشم اندازهای زیبای سفر محروم ماند. پس زیاد نگرانِ بودن در مسیر درست نباشید و محو چشم اندازهای فریبنده ایرلند شوید.

سفر جاده ای به ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

11- یادگار مردم باستانی

ایرلند از قرن های بسیار دور، ساکنانی را در خود جای داده است؛ پس در سفر به این سرزمین، باید به خاطر داشت که هر سنگی را جابه جا نکرد و نسبت به محیط اطراف هوشیار بود. هر کدام از این سنگ ها می تواند باقیمانده های یک اثر تاریخی مهم باشند!

کشور تاریخی ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

12- هم نشینی با محلی ها

مرد آیریش کشور ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

13- خانه های رنگی

خانه های رنگی همیشه توجه افراد را به خود جلب می کنند و یکی از جاذبه های ساده و زیبای شهرها شمرده می شوند. در ایرلند نیز این خانه های زیبا و تماشایی به چشم می خورند که به این سرزمین، روح بخشیده اند.

خانه های رنگی ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

14- پایکوبی آیریش ها

ایرلند، موسیقی سنتی خود را دارد که به گوش بسیاری از مردم دنیا، زیبا و شنیدنی ست. در بسیاری از نقاط این کشور، می توان مکان هایی را یافت که مردم آیریش (به ایرلندی ها، آیریش نیز می گویند)، به رقص و آواز با این آهنگ های سنتی می پردازند.

پایکوبی در ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

15- مهیب و ترسناک

در سرزمین ایرلند، صخره های بسیار بلندی به چشم می خورد که هیچ گونه مسیری بر روی‌شان ایجاد نشده است تا عبور و مرور را آسانتر و امن تر کند. با این وجود، به گفته عکاس، شما در مقابله این صخره ها بسیار احساس کوچکی می کنید و بر روی‌شان، احساس تهوع (به دلیل نگرانی از سقوط)!

ایرلند

Kate Siobhan Mulligan

سخن آخر

همراه کیت شبهان ملاگان، خانم ماجراجو و هنرمند، به کشور ایرلند سفر کردیم و بیشتر با طبیعت منحصر به فرد اینجا، آشنا شدیم. گشتی در جاده ها زدیم، برگی از تاریخ ایرلند را نیز مرور کردیم.

نظرتان درباره این تصاویر چه بود؟

به طور کل، سفر جاده ای برای شما جذابیت دارد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.