karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در گردش تصویری امروزمان می خواهیم به یکی از محبوب ترین مکان های دنیا برای عکاسی برویم و با مرور تصاویری از اسکاتلند با زیبایی های این کشور آشنا شویم. در مجموعه تصاویر امروز کارناوال قرار است عکس های زیبا از اسکاتلند را به تماشا بنشینیم و جلوه های متفاوت و رویایی طبیعت اسکاتلند را که در سال های گذشته طرفداران بسیار پیدا کرده، با هم ببینیم. طبیعتی که مد پیتر ایونسونِ (Mads Peter Iversen) عکاس را راهی این کشور کرده است تا در سفری فراموش نشدنی، زیبایی های این گوشه از دنیا را به ما نشان دهد و با عکس هایش به ما بگوید چرا عکاسان در این سال ها عاشق اسکاتلند شده اند.

1- سفرمان را از جنوب اسکاتلند آغاز کردیم جایی که این منظره زیبا از درختان توس نقره ای به من لبخند زد. 

دیدنی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

2- غروب همان روز از قلعه معروف کلیکان (Kilchurn Castle) دیدن کردیم. حتا در هوای گرفته آن روز، این قلعه زیبا به نظر می رسید. 

قلعه کلیکان اسکاتلند

Mads Peter Iversen

3- ما صبح بعد به قلعه کلیکان بازگشتیم تا نور طلایی خورشید روی قلعه را ثبت کنیم. 

قلعه کلیکان اسکاتلند

Mads Peter Iversen

4- گلنکو لوکان (Glencoe Lochan) در طول پاییز چشم انداز زیبایی دارد. 

منطقه گلنکو لوکان

Mads Peter Iversen

5- عکاسی نجومی بخشی از برنامه نبود اما زمانی که این شانس را داشتم تا از انعکاس راه شیری در گلنکو لوکان عکس‌برداری کنم آن را از دست ندادم. تجربه شگفت انگیزی بود. 

انعکاس راه شیری گلنکو لوکان

Mads Peter Iversen

6- یکی از مشهورترین مناطق برای عکاسی در تمام اسکاتلند اینجاست؛ مقابل کوه بواِشلی تیو موست (Buachaille Etive Mor).

زیبایی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

7- کوه بواِشلی تیو مو از بلندای کوه بن کرولشته (Beinn a'Chrulaiste)

یکی از زیباترین و فوق العاده ترین چشم اندازهای اسکاتلند در اینجا می توان دید.

زیبایی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

8- اگر بتوانید یک روزه با وجود رگبار باران به بالای کوه بن کرولشته صعود کنید، آن زمان ممکن است نمایشی از نور را ببینید که تنها تعداد کمی از مردم شاهد آن بوده اند. 

زیبایی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

9- منطقه گلنکو (Glen Coe) از کوه بن کرولشته دیده می شود. شما برای زوم کردن روی دره گلنکو به لنز تله نیاز دارید. 

منطقه گلنکو

Mads Peter Iversen

10- اگر لنز تله ندارید، فرصت های زیادی خواهید داشت تا بتوانید از مناظر پیش روی تان، عکس های واید جذابی بگیرید. این عکس و عکس های بالا از بن کرولشته در یک روز گرفته شده اند ایستادن بر فراز کوه به مدت یک روز کامل به احتمال زیاد منجر به این می شود که بتوانید در حین اینکه آب و هوا تغییر می کند، عکس های زیبایی از مناظر اطراف بگیرید. 

زیبایی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

11- پل راه آهن گلینفنن (The Glenfinnan Viaduct) به خاطر فیلم هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and theChamber of Secrets) مشهور شد. در این عکس قطار بخار قدیمی را می بینید که در حال عبور از پل راه آهن است. 

پل راه آهن گلینفنن

Mads Peter Iversen

12- قلعه آیلین دونان (Eileen Donan Castle) یکی از جاذبه های مشهور گردشگری اسکاتلند محسوب می شود. توضیح اینکه چرا انعکاس این قلعه قدیمی زیبا به طور کامل در آب افتاده است، سخت است. 

قلعه آیلین دونان

Mads Peter Iversen

13- آبشار میلت (Mealt Falls) و صخره های کیلت (Kilt Rock) در کنار ساحل شرقی جزیره سکای (Isle of Skye)، چشم انداز زیبایی را به وجود آورده اند. 

جزیره سکای اسکاتلند

Mads Peter Iversen

14- کویرینگ (Quiraing) منطقه ای خوب برای یک کوه پیمایی ساده است اما در عین حال یکی از زیباترین مناظر اسکاتلند را نیز دارد. 

کویرینگ

Mads Peter Iversen

15- د اولد من آو استور (The Old Man of Storr) در جزیره سکای به احتمال زیاد یکی از مشهورترین مکان ها برای عکاسی از چشم انداز در تمام بریتانیاست. در حین طلوع آفتاب شما می توانید از این مکان زیبا تعدادی از خارق العاده ترین عکس های تان را به ثبت برسانید.

جزیره سکای

Mads Peter Iversen

16- این منطقه ترکیب های زیبایی از چشم انداز طبیعی را پیش چشمان تان می گستراند.

جزیره سکای اسکاتلند

Mads Peter Iversen

17- فانوس دریایی نیست پونیت (Neist Point Lighthouse) در یک غروب نادر در غرب جزیره سکای. 

فانوس دریایی نیست پونیت

Mads Peter Iversen

18- فیری پول (The Fairy Pools) جاذبه گردشگری مشهور و مکان محبوب عکاسی دیگر جزیره سکای است. راهنمایی من برای بازدید از این مکان، مراجعه در روزهای بارانی ست چرا که در این روزها آبشارها پرآب خواهند شد.  

فیری پول اسکاتلند

Mads Peter Iversen

19- مهم است که کوه های پیش زمینه در عکس های تان به خوبی قابل مشاهده شوند. با یک نوردهی طولانی به اندازه نیم ثانیه، شما می توانید حرکت آب را نشان دهید و جزییات جالبی در آن ببینید.

زیبایی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

20- یک گردشگر که از زیبایی های اسکاتلند لذت می برد. 

زیبایی های اسکاتلند

Mads Peter Iversen

سخن آخر 

امروز به همراه شما گشتی در کشور زیبای اسکاتلند زدیم و با بهترین مکان های آن برای عکاسی منظره و طبیعت آشنا شدیم. 

نظر شما در مورد مکان هایی که در این عکاسی به شما معرفی شده است چیست؟

آیا آن اندازه که از این کشور تعریف می شود زیباست؟ 

دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادهای تان را برای ما و دوستان کارناوالی تان بفرستید. منتظرتان هستیم...

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.